Маймуните, с които не искате да воювате 14.07.2017, 10:03 | синефиш.бг
Холивуд е вечен, сякаш нищо в него не може и не трябва да умре. Особено ако нещо работи, то то се повтаря отново и отново, докато не се счупи или втръсне до болка на всички. Това с пълна сила се отнася и за филмите. Ако даден филм е успешен, той непременно се превръща във франчайз и през една-две години започват да се бълват нови и нови продължения. Така е и с тръгващия по кината „Войната за планетата на маймуните“ – това е поредното продължение на историята за страховитите маймуни, които ту са приятели, ту врагове на човечеството. И за да сте максимално подготвени за поредната битка с тях, ето някои факти, които ще ви подготвят не само за сблъсъка , но и за поредното кино събитие…
"Войната за планетата на маймуните“ е третият пореден филм от възродения франчайз през 2011 г., когато излезе „Възходът на планетата на маймуните“ и после през 2014 г. – „Зората на планетата на маймуните“.
От друга страна, това ще е деветият филм от историята за странната еволюция за тези същества, започнала преди няколко десетилетия. Ето останалите осем в хронология, както и трейлърите им по-долу. Така че можете да проследите развоя на приматите, както и на франчайза:
1968- Планетата на маймуните 1970- Beneath the Planet of the Apes 1971- Escape from the Planet of the Apes 1972- Conquest of the Planet of the Apes 1973- Battle for the Planet of the Apes 2001- Планетата на маймуните (римейк) 2011- Възходът на планетата на маймуните 2014- Зората на планетата на маймуните
Само три актьора са се появявали във всички три филма от възродения франчайз – Анди Съркис (Цезар), Тери Нотари (Рокет) и Карин Коновал (Морис)
След този филм ще се пусне в продажба и видео игра, във която Съркис отново ще изпълнява движеният и физиономиите на приматите.
Героинята Нова в новия филм е кръстена на персонаж, който е изигран от Линда Харисън доста отдавна – в края на шейсетте години, в първите два филма от поредицата.
Четвъртият филм от обновената сага вече е обявен и ще се реализира в най-скоро време. Това не означава, че не трябва да очакваме неочакван край в края на филма. Историята със сигурност ще продължи!
В първия филм – „Възходът на планетата на маймуните“ - Цезар можеше да промълви само няколко думи, като най-отчетливо казваше „Не!“. Във втория филм „Зората на планетата на маймуните“ неговият речник е доста обогатен – той говори почти с пълни изречения с правилен синтаксис и граматика, но с груб тон и непохватен ритъм. В този филм той говори с почти идентична на хората дикция, индикирайки неговото израстване като личност.
Според режисьора Мат Рийвс името на групата на бунтуващите се човеци е „Алфа и Омега“ – пряка референция към бомбата, която мутантите превръщат в култ в лентата от 1970 г. – „Beneath the Planet of the Apes“. Логото върху техните каски и върху знамената им е директно копирано от оригиналното такова от втория филм от поредицата.
Актьорът, който трябвало да изиграе синът на Цезар – „Сини очи“ –Ник Търстън е сменен в последния момент преди снимките с опитния си колега Макс Лойд –Джоунс.
Слоганът на войниците от отбора на хората, както се вижда от плаката на филма, съдържа цитат, който гласи:“Единствената добра маймуна е мъртвата маймуна!“. Това е директна препратка към известна реплика, изречена от горилата Генерал Урсус в „Beneath the Planet of the Apes“. Само че този път ролите са обърнати…
Това е третият филм, в който Стийв Зан играе говорещо животно. Той е котката Монти във филмите за „Стюарт Литъл“ и мечката Арчи в „Доктор Дулитъл“. В този филм той се превъплъщава в шимпанзе, наречено Bad Ape.
И двамата актьори – Анди Съркис и Тери Нотари са изиграли ролята на Кинг Конг. Съркис във версията на Питър Джаксън от 2005 г., а Нотари във филма от тази година „Конг: Островът на черепа“
С колко филма ще бъде продължен франчайза “Планетата на маймуните”? 24.11.2014, 10:03 | синефиш.бг
Със световните си приходи от малко над 700 милиона долара тазгодишния научнофантастичен екшън “Зората на планетата на маймуните” се превърна в най-успешния филм от стартиралия преди близо половин век франчайз “Планетата на маймуните”.
От компанията 20th Century Fox вече дадоха зелена светлина за направата на още едно (все още неозаглавено) продължение, чиято премиера е насрочена за летния сезон на 2016-та година.
На режисьорския стол на бъдещия сай-фай-екшън ще седне създателя на “Зората на планетата на маймуните” Мат Рийвс, а сценария вече се пише от Марк Бомбак (“Умирай трудно 4”).
Също както в предишните две части от поредицата една от основните атракции в предстоящия филм ще бъде шимпанзето Цезар, което отново ще се появи на екран благодарение на актьора Анди Съркис (“Властелинът на пръстените”) и специалистите по визуални ефекти от студиото на Питър Джаксън “Weta Digital”. Съркис вече е подписал договора за участие в новия “Планетата на маймуните” и по думите му поредицата ще бъде продължена с поне още три филма.
Ето какво заяви английския актьор по време на ново интервю за MTV: “Все още е много рано и не знам какво точно ще се случи в следващия филм. Но знам, че целта на всички е еволюцията на тези персонажи да не спира. Това приключение ще продължи с още три филма. А може и повече. Така че не всичко ще бъде разкрито в следващия филм. Важното е, че ние със сигурност ще продължим да работим по тази поредица. В момента обаче все още не знам по кой път ще поемем.”
За момента Анди Съркис е единствения актьор, който със сигурност ще участва в разработваната нова част от поредицата. Снимките на лентата ще стартират през лятото на 2015-та година, а бюджета със сигурност ще надвишава сумата от 150 милиона долара.
Световната премиера на следващия “Планетата на маймуните” ще се състои на 29-ти юли, 2016-та година. Филмът ще се прожектира в триизмерен формат.
Преди повече от половин година стана ясно, че от компанията 20th Century Fox планират да направят не едно, а две продължения на хитовата си продукция от 2011-та “Възходът на планетата на маймуните”, която може да се похвали със световни приходи от над 480 милиона долара. Актьорът Анди Съркис, който заедно със специалистите по визуални ефекти вдъхна живот на шимпанзето Цезар и го превърна в една от основните атракции на оригиналната лента, заяви през миналия месец ноември, че се е съгласил да участва и в двете предстоящи продукции.
Въпреки това не бе ясно кога се очакват да стартират снимките на първото продължение и дали на режисьорския стол ще седне отново Рупърт Уайът. В продължение на няколко месеца нямаше никаква информация относно бъдещето на планираната от 20th Century Fox поредица, но малко по-рано днес по време на кинофестивала CinemaCon, президента на студиото Том Ротман заяви, че ако всички протече по план снимките на първото продължение, временно озаглавено “Възходът на планетата на маймуните 2”, може да започнат още преди края на предстоящото лято.
Информацията беше по-късно потвърдена и от разпространен от 20th Century Fox списък с няколко приоритетни за компанията филми (сред които “Върколакът” с Хю Джакман, епоса на Стивън Спилбърг “Robopocalypse” и комедията с Оуен Уилсън и Винс Вон “Стаж”), чиито снимки ще стартират тази година. Продължението на “Възходът на планетата на маймуните” също присъства в този списък и затова се смята, че в най-скоро време ще стане ясно дали режисьора Рупърт Уайът ще се завърне отново и кои актьори ще се присъединят към проекта.
Сценаристите на първия филм Рик Джафа и Аманда Силвър (“Реликвата”) вече са предали завършения сценарий на втората част на студиото, но за момента не се разкриват никакви детайли относно сюжета и персонажите. Не са разкрива и дали продуцентите все още смятат да заснемат две продължения или плановете им са се променили.
В следващите няколко седмици от 20th Century Fox ще разкрият повече информация за цялостния статут на “Възходът на планетата на маймуните 2”.
Ако няма спънки пред екипа и снимките започнат по план в края на лятото, продължението най-вероятно ще тръгне по кината през втората половина на 2013-та година.
След премиерата на комиксовия “Капитан Америка: Първият отмъстител”, се смяташе, че сезона на хитовите летни блокбастъри е приключил, но още в първите си два дни по американските кина, “Възходът на планетата на маймуните” изненада със силното си представяне и въпреки, че не се разпространява в 3D формат, филма е на път да се превърне в един от хитовете на сезона. Бюджетът от 90 милиона долара е вече покрит, а до момента по света, режисирания от Рупърт Уаът филм е спечелил над 180 милиона долара.
Второто място в класацията е заето от драмата с Ема Стоун, “Южнячки”, която само за премиерния си уикенд успя да натрупа 25,525,000 долара. Като към това прибавим и спечеленото от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 35,399,000 долара. Подобно на “Възходът на планетата на маймуните”, филма изненада бокс офис анализаторите с добрия си старт.
Лентата на режисьора Тейт Тейлър не разчиташе на силна рекламна кампания, и очакванията бяха, че ще бъде поредната нискобюджетна продукция, която ще остане в сянката на заглавия като триизмерната пета част от поредицата “Последен изход” и комедията с Джеси Айзенбърг, “За по-малко от 30 минути”. Но “Южнячки” не само се представи по-добре от споменатите ленти, но и вече възвърна вложения бюджет от 22 милиона долара. Очакванията са, че филма ще продължи доброто си представяне и през следващата седмица.
“Последен изход 5” застава на трета позиция. За първия си уикенд, триизмерната продукция е спечелила 18,400,000 долара, което е най-слабия дебют за филм от популярната хорър-поредица. Въпреки, че 75 процента от приходите са от по-скъпите 3D прожекции, “Последен изход 5” не се представи според очакванията на продуцентите. Филмът ще успее, благодарение на международното си представяне, да покрие бюджета от 40 милиона долара, но със сигурност ще бъде затруднен в опитите си да подобри постигнатото от четвъртата част, която през 2009-та година спечели по света над 185 милиона долара. Все пак, слабия премиерен не винаги е индикатор за цялостното представяне на даден филм, и “Последен изход 5” има шанс да набере скорост през следващите две седмици.
Триизмерният “Смърфовете” е на четвърто място, със спечелени за 17 дни, 101,546,000 долара. Семейната лента продължава силното си представяне, и вече е на едно от челните места в класацията за най-печелившите игрални филми с говорещи анимирани герои. Въпреки популярността на анимационните серии, успехът на пълнометражния “Смърфовете” не бе гарантиран. Филмът се изправи срещу дългоочаквания “Каубои и извънземни”, но изненадващо за всички бокс офис анализатори, се представи повече от прилично, и в момента дори може да се похвали със значително по-големи приходи от уестърна с Харисън Форд. Общо по света, “Смърфовете” вече е натрупал напълно приличните 242,646,000 долара.
Премиерната екшън-комедия с Джеси Айзенбърг и Азис Аснари, “За по-малко от 30 минути”, застава на пета позиция. За първия си уикенд, продуцирания от Бен Стилър филм е натрупал 13,000,000 долара, което е доста под очакванията на студиото Сони Пикчърс. “За по-малко от 30 минути” разчиташе на познати на широката публика комедийни актьори и на стабилна рекламна кампания, но изглежда, че голяма част от публиката е предпочела да се насочи към други заглавия. При всички положения, лентата ще успее да възвърне вложените средства, които се равняват на скромните за този род филми 25 милиона долара, но едва ли ще бъде запомнена със силното си представяне в бокс офиса. По всичко изглежда, че създателите ще трябва да разчитат на по-добри приходи извън границите на Северна Америка.
Шести е режисирания от Джон Фавро, “Каубои и извънземни”, който за 17 дни е спечелил общо 81,476,000 долара. Уестърнът с Харисън Форд и Даниел Крейг е на път да се превърне в едно от финансовите разочарования на 2011-та година. Лентата бе предшествана от масивна рекламна кампания, но въпреки това, досегашното й представяне не оправдава очаквания на създателите. Преди да бъде свален от кината, “Каубои и извънземни” ще надмине границата от 100 милиона долара, но имайки в предвид, че бюджета му се равнява на 163 милиона долара, това няма да бъде достатъчно за да бъде считан за успешен филм. Очакванията са, че фантастичната лента ще се представи значително по-добре в Европа и Австралия.
Комиксовият екшън “Капитан Америка: Първият отмъстител” заема седмо място, като за по-малко от един месец е натрупал 156,885,000 долара. Филмът на Джо Джонстън продължава да се представя прилично и въпреки, че няма да поднесе сериозни изненади в бокс офиса, ще завърши представянето си с напълно стабилна сума, която от своя страна ще го постави сред успехите на лято, 2011-та година. В най-добрия случай, триизмерния “Капитан Америка: Първият отмъстител” ще успее да достигне границата от 200 милиона долара приходи, само в САЩ. До момента по света, продукцията с Крис Евънс е спечелила общо 285,185,000 долара.
За близо три седмици по американските кина, филма със Стив Карел е натрупал 55,402,000 долара. “Оглупели от любов” вече покри бюджета си от 37 милиона долара, и като цяло се представя напълно прилично за филм от романтично-комедийния жанр.
Трудно е да се каже дали последната част от хитовия франчайз ще надмине границата от 400 милиона долара, но при всички положения, тя оправда очакванията на създателите си. Филмът е вече най-печелившия на 2011-та година, а общите му световни приходи се равняват на впечатляващите 1,214,761,000 долара.
“Размяната”, с Райън Рейнолдс и Джейсън Бейтман, е на десето място. За десет дни по кината, комедийния филм е спечелил 25,751,000 долара – сума, която е далеч под очакванията на анализаторите, но която съвсем не е изненадваща. Въпреки актьорския си състав и значителния бюджет от 50 милиона долара, “Размяната” не бе сред най-рекламираните комедии на летния сезон, а и конкуренцията от страна на излезлите в последните два месеца комедии също оказа влияние. Но благодарение на общите световни приходи, филма поне щe успее да възвърне вложените средства в направата му.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 12 август - 14 август 1 Rise of the Planet of the Apes - $27.5M / $105M 2 The Help - $25.5M / $35.4M 3 Final Destination 5 - $18.4M / $18.4M 5 30 Minutes or Less - $13M / $13M 6 Cowboys & Aliens - $7.61M / $81.5M 7 Captain America: The First Avenger - $7.12M / $157M 8 Crazy, Stupid, Love. - $6.93M / $55.4M 9 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 - $6.88M / $357M 10 The Change-Up - $6.22M / $25.8M 11 Glee: The 3D Concert Movie - $5.7M / $5.7M
Преди години ситуацията с холивудските филми беше далеч по-различна и предвидима. Сезонът на летните блокбастъри започваше чак през юни, а през декември на екран излизаха повечето филми с аспирации да се борят за академични отличия.
Септември и януари съответно пък бяха месеците, в които студията да пуснат проектите, които едва ли не ги е срам, че са продуцирали и не се надяват да си възвърнат много пари от техния показ.
С времето, разбира се, компаниите нахитряха и започнаха да пускат сред плявата и някое по-голямо заглавие, което няма шанс изправено срещу поредната серия пиратски или роботски приключения, но в пряк двубой с нискобюджетни изтърсаци има голям шанс да блесне. Началото на август ме кара да се замисля, че явно и този месец ще трябва да го зачислим към тази категория, като всъщност въобще нивото на американските дъвки за очите вече е безумно ниско целогодишно.
Показателно е, че от днес за вниманието и парите на зрителите ще се борят „Каубои и извънземни“ и „Възходът на планетата на маймуните“. Аз определено обичам приключенски филми. И на фантастика също не отказвам. Но когато легендарни актьори буквално се правят на маймуни за още малко внимание в жизнения си път, то положението става повече от трагично.
Същото важи и за опитите да съживяваш прашен франчайз, които просто подчертават творческото безсилие на същите тези сценаристи, които преди няколко години стачкуваха за по-високи заплати.
Заглавието на „Каубои и извънземни“ казва достатъчно за сюжета на филма. Каубои ще се трепат с извънземни, които отново са го закъсали с природните ресурси във вселената и са опряли до Земята. Дотук нищо изненадващо. Изненадващото е колко креативен талант има събран зад подобно недоразумение – Джон Фавро (режисьор на „Железен човек“), Стивън Спилбърг (продуцент) и актьорите Даниел Крейг, Харисън Форд, Сам Рокуел, Пол Дано, Кланси Браун. За цвят е добавена и Оливия Уайлд, която участва без причина във всеки втори холивудски филм през настоящата година.
Актуалният Джеймс Бонд разбира се е докопал вражеско оръжие с чиято помощ и тази на местните индианци и каубойци ще даде отпор на извънземната сган. Липсата на оригинален сюжет можеше да се замени с впечатляваща визия, качествени специални ефекти, динамичен монтаж и повечко екшън сцени.
Всичко това отсъства и в резултат се точи нещо като по-дълъг епизод от фантастичен сериал по AXN. Да не говорим, че дизайнът на извънземните ми напомни за мейкинг на „Хищникът”, който наскоро гледах от Blu-ray изданието на филма. Та в култовата класика с бате Арни първо от Fox са пробвали сами да създадат чудовището, но са се провалили мощно. Тогава на помощ идва Стан Уинстън и резултатът е легендарен, както на всички ни е известно. Тук обаче от Universal и Paramount явно не са стигнали до експертно мнение и резултатът е поредната слузеста, насекомоподобна гад, която по отива на треторазреден екшън със Стивън Сегал, сниман в България преди 10 години.
Даниел Крейг е напълно безучастен към присъствието си във филма. Харисън Форд е трагичен в опитите си на стари години да поддържа имиджа на коравия и изобретателен герой, който всички обичаме от 80-те години на миналия век и превъплащението му в иконичния образ на Индиана Джоунс. Един от най-талантливите актьори на по-младото поколение, Сам Рокуел, е буквално изгубен в превода и е лишен от обичайната му неотразима харизма. Пол Дано е на екран за мигове преди да изчезне трайно до финалните надписи. Единствено някакси носталгично приятно ми стана да видя Кланси Браун отново на екран във високобюджетен филм.
И за да не реши някой, че съм безпричинно жесток към тази прашна история за кравари с пищови и свирепи инопланетяни, то ще побързам да кажа, че и „Възходът на планетата на маймуните“ не успява да предложи качествено забавление в началото на август.
Сценаристите са решили да прибягнат към модния похват да се разкаже предисторията на вече добре позната история. И за вкус да прибавят важни послания за отговорността ни пред природата и по-сериозното отношение, което трябва да имаме към нея, ако не искаме сами да се затрием като вид.
За съжаление същата история вече беше разказана преди 10 години, но с акули, а филмът се казваше „Синята бездна“, който лично на мен ми беше далеч по-забавен и със сигурност беше зареден с доста повече екшън. Тук разбира се много хора сигурно ще се умилят при вида на компютърно създадените маймуняци, които благодарение на WETA Digital (студиото създало АВАТАР, както услужливо сочи рекламната кампания) изглеждат изключително реалистично и изразително предават всички присъщи и нам емоции чрез мимиките на лицето си.
Еми не знам защо, но на мен филми с животни, които се правят на хора, не са ми особено интересни. При все това предишната трактовка по темата на Тим Бъртън от преди 10 години, която всички заклеймиха като трагична, ми беше значително по-увлекателна за времето си, най-малкото защото имаше достатъчно екшън сцени и съспенс.
Във „Възходът на планетата на маймуните“ ставаме свидетели на израстването на маймуната Цезар, която не на шега явно е чела българска история, защото по примера на хан Кубрат ни демонстрира с клечки как една маймуна е слаба, но всичко заедно са велика сила. Черпейки вдъхновение от собствения си успешен сериал Fox са спретнали едно леко бягство от затвора, което се реализира благодарение гения на генетично поумнелия Цезар. Следва бягство към свободата и сблъсък с 5 патрулки от полицията на Сан Франциско. А и една огромна маймуна се прави на Джон Маклейн в желанието си да свали хеликоптер без патрони.
Горе-долу май в това се изчерпва действието във филма. Никой от истинските актьори не успява да докара по-убедително изпълнение от това на компютърно генерираната маймуна, а Фрейда Пинто е пришита към историята вероятно, за да бъде привлечена огромната индийска публика.
Направо е неясно на какви точно резултати се надяват от Fox с подобен филм, за да рестартират успешно един от известните си франчайзи.
Силно ме съмнява да постигнат заложената във финансовия си план цел. А на всички зрители, които се запътят към киносалоните тези дни препоръчвам да не скачат на премиерните заглавия, а да си изберат нещо друго. Макар и също да не се перфектни, филми като „По приятелски“ и „Капитан Америка: Първият отмъстител“ предлагат доста по-добро забавление в сезона на летните отпуски.
Въпреки, че е част от известен франчайз, “Възходът на планетата на маймуните” не бе предшестван от силна рекламна кампания в България, като тази за филмите от поредиците “Хари Потър” и “Карибски пирати”, и също така не се прожектираше в триизмерен формат, което без съмнение щеше да увеличи приходите му. Все пак, липсата на сериозна конкуренция в лицето на нови премиерни заглавия, позволи на “Възходът на планетата на маймуните” да застане на първото място в родната бокс офис класация, и в най-добрия случай, фантастичната продукция ще набере повече скорост през втората и третата си седмица по българските кина.
Лидерът от миналата седмица, “Капитан Америка: Първият отмъстител”, заема втора позиция, със спечелени за по-малко от две седмици, 207 954 лева. След сравнително слабия премиерен уикенд, комиксовия екшън изглежда е получил нужната помощ от публиката, и приходите му в момента са всъщност напълно прилични за продукция от този вид. Имайки в предвид сегашния резултат, няма да бъде изненадващо ако “Капитан Америка: Първият отмъстител” завърши българското си представяне с приходи от над половин милион лева. По света, високобюджетния екшън също се радва на успехи, и само да момента е натрупал над 250 милиона долара.
Трети в класацията е комедийния “По приятелски”, който за десет дни по кината е натрупал 127 919 лева. Продукцията с Джъстин Тимбърлейк и Мила Кунис можеше да похвали с приличен за романтична комедия стартов уикенд, и по всичко изглежда, че лентата ще спечели една напълно стабилна сума, преди да бъде свалена от българските киноекрани. Филмите от романтично-комедийния жанр по принцип се радват на по-големи успехи на DVD и Blu-ray пазара, а и конкуренцията от страна на по-мащабните триизмерни студийни филм също играе важна роля в това какви ще бъдат крайните им приходи. Затова тези дни, всяка комедийна лента, която надмине границата от 100 хиляди лева, може да се счита за приличен успех. “По приятелски” има шанс да повтори доброто българско представяне на “Палавата класна”, и в най-добрия случай може да се нареди сред най-успешните комедии на лятото.
“Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” е на четвърта позиция. За близо един месец, последния филм от популярната фантастична поредица е спечелил 664 888 лева. Въпреки спада в приходите от 36 процента, филма все още има шанс да достигне рекордната граница от един милион лева приходи. В световен мащаб, “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2” продължава да привлича голям брой зрители в кината, и само до момента е натрупал впечатляващите 1,137,290,382 долара – сума, която го поставя на трето място, след “Аватар” и “Титаник”, в класацията за най-успешните филми на всички времена.
Триизмерната анимация “Колите 2 3D” е на пето място, като за седем седмици е спечелила 606 145 лева. Изненадващо, лентата получи доста силна подкрепа от българската публика миналата седмица, и не само се изкачи с една позиция в класацията, но и увеличи приходите си с близо 40 хиляди лева, което за филм, който е по кината от близо два месеца е наистина впечатляващо. За разлика от сравнително слабото си представяне в САЩ, в България, “Колите 2 3D” надмина многократно постигнатото от предшественика си от 2006-та година, и вече се превърна в една от най-успешните анимации на годината.
“Мечо Пух” е шести в класацията, със спечелени за три седмици, 129 098. След разочароващия премиерен уикенд се смяташе, че продукцията на студиото Уолт Дисни ще се превърне във финансов провал в България, но следващите две седмици доказаха, че дори и тези анимации, които не се прожектират в триизмерен формат, могат да привлекат в кината българската публика. Разбира се, “Мечо Пух” не може да се съревновава с “Колите 2 3D” или “Рапунцел и разбойникът”, но за продукция с ограничена рекламна кампания и липса на 3D-прожекции, тя се представя съвсем прилично.
Седми е фантастичния екшън на режисьора Майкъл Бей и продуцента Стивън Спилбърг, “Трансформърс 3”, който вече се присъедини към групата филми, които могат да се похвалят с приходи от над един милион лева. За близо шест седмици по родните киноекрани, триизмерния филм е спечелил общо 1 018 253 лева, което му отрежда и място в класацията на най-успешните ленти, сдобили се с кинорзпространение в България. “Трансформърс 3” се радва на голям успех и в останалата част от света – само до момента, фантастичната продукция е натрупала 1,045,977,563 долара.
“Палавата класна” заема осма позиция в класацията. За седем седмици по кината, филма с Камерън Диас е спечелил 419 167 лева. Без съмнение може да се каже, че “Палавата класна” се превърна в един от най-изненадващите успехи на лятото, въпреки сериозната конкуренция от страна както на летните блокбастъри, така и на другите комедийни продукции. Успехът на режисирания от Джейк Касдан филм в България съвсем не е случаен, защото само до момента, той е натрупал от световното си киноразпространение над 180 милиона долара, при бюджет от едва 20 милиона.
“Поредният ергенски запой” е на девето място, със спечелени 683 325 лева, за единадесет седмици в киносалоните.
Лентата оправда напълно очакванията и доказа, че слабия премиерен уикенд в никакъв случай не определя цялостното представяне на даден филм. До момента, общите световни приходи на продължението на “Последният ергенски запой” се равняват на 580 милиона долара.
Десетата позиция в бокс офис класацията отново е заета от “Карибски пирати: В непознати води”, който за дванадесет седмици е натрупал 2 036 794 лева, което директно го превръща в най-успешния филм на 2011-та година.
Докато в САЩ, филма на Роб Маршал се представи под очакванията на продуцентите, родната публика ясно показа, че поне що се отнася до България, името “Карибски пирати” все още е гаранция за огромен бокс офис успех. ... още »
Наскоро с една приятелка си спомнихме за един телевизионен сериал от 80-те, в който главните роли бяха поверени на маймуни, като единствената, за която се сетихме беше Мата Космата. Та тази приятелка беше убедена, че всъщност преводачите са превели Mata Hairy като Мата Космата, като всъщност в оригинал името е имало заигравка с това на най-известната шпионка в историята Мата Хари.
Маймунската тема бяхме подхванали покрай новия „Възходът на планетата на маймуните” на британеца Рупърт Уайът, който се появява 10 години след приетия със смесени чувства „Планетата на маймуните” на Тим Бъртън. Всъщност филмът на Бъртън донесе приходи от 362 милиона долара, с което изцяло оправдава заложените от продуцентите надежди. „Възходът на планетата на маймуните” отвори с бокс офис от 54 милиона през първия уикенд при бюджет 90 милиона, така че със сигурност и той ще възвърне вложените в продукцията средства.
Ето още няколко симпатични маймунки, които са ни забавлявали от екрана.
Кинг Конг
За първи път Кинг Конг спира дъха на зрителите през далечната 1933-та.
Тогава в ръцете му попада красивата Фей Рей. 43 години по-късно в прегръдките му е Джесика Ланг, която получава „Златен глобус” за изпълнението си. Наскоро горилата гушкаше Наоми Уотс в последната версия за гигантската маймуна, режисирана от Питър Джаксън.
Могъщият Джо Янг
Могъщият Джо Янг се появява през 1949-та в компанията на Тери Мур. През 1998-ма Джо Янг отново е на екран този път рамо до рамо с Чарлийз Терон.
Всъщност Тери Мур има мимолетна поява и в новата версия на класическия филм. За съжаление римейкът е финансов провал и приходите в Щатите едва надхвърлят 50 милиона при бюджет от 90 милиона. Дънстън от Дънстън сам в хотела
Филмът стана голям хит в България, без да има тази съдба в останалите страни. Приключенията на палавия Дънстън в луксозния хотел действаха като магнит за хлапетата пред екрана.
Сред актьорите въвлечени в лудориите на маймунката бяха ФеДънауей, Рупърт Еверет и Джейсън Александър. Дънауей дори беше номинирана за „Златна малинка”.
Чита от Тарзан
Един от най-известните актьори превъплътил се в ролята на Тарзан е плувецът Джони Вайсмюлер, който всъщност е роден в Румъния.
Произходът му остава в тайна, тъй като това можело да му коства участие в олимпийския тим на Щатите. През 1932г. Вайсмюлер стартира поредицата за Тарзан с филма “Tarzan the Ape Man”. Следват още 11 продължения, в които неизменно присъства и образцовата маймуна Чита. Абу от Аладин
Анимационният хит за Аладин и неговия най-добър приятел - симпатичната маймунка Абу напълни киносалоните и банковата сметка на „Дисни”, като донесе главозамайващите приходи от над половин милиард в целия свят, при „скромния” бюджет от 28 милиона.
Филмът влиза в историята като първата анимация с приходи над 200 милиона. Създателите на Абу дни наред наблюдават маймуните капуцин в зоопарка на Лос Анджелис, за да пресъздадат максимално точно жестовете на животните.
Бъди
Историята на любителката на животни Гертруд Линц не успя да впечатли зрителите и мина доста вяло по екраните.
В ролята на Линц се превъплъщава Рене Русо, която по това време се котира доста добре след „Смъртоносно оръжие 3” и „Откуп”. Тя решава да отгледа симпатична малка горила, която години по-късно все по-често проявява дивия си характер.
Конго
Екранизацията по романа на Майкъл Крайтън за изключително ценни диаманти, пазени от горили, привлече зрителите в киносалоните, които вече бяха загрети от „Джурасик парк” и трикратно възвърна вложените 50 милиона при заснемането.
Първоначално режисьорът Франк Маршъл иска да създаде компютърни версии на огромните маймуни, но се оказва, че по това време технологиите не са толкова напреднали и е проблем окосмяването по телата им, затова използва макети.
Ед
През 1996-та, когато „Приятели” е на върха в класацията на телевизионните сериали, на Мат ле Бланк му предлагат да участва в един от най-големите резили в „маймунското” кино.
Той приема ролята на талантлив бейзболист, в чийто живот настъпва пълна бъркотия, когато се появява шимпанзето Ед. Филмът е на 86-то място в класацията на IMDB за най-лошите филми на всички времена.
Горили в мъглата
Историята на Даян Фоси – най-известната изследователка на планинските горили в Африка, е толкова трогателна, че успява да се добере до 5 номинации за наградите на Американската академия, а Сигорни Уивър печели „Златен глобус” за ролята на Фоси.
В края на 1985-та изследователката е намерена убита като смъртта й остава загадка и до днес. Предполага се, че е убита от бракониер, недоволен от кампанията й за защита на животните.
Доджър от Маймунски неприятности
През 90-те комедиите с маймунки доста се котираха и това е поредната. В нея симпатягата Доджър има доста палави пръсти и е способен да подари всякакви ценности на своята най-добра приятелка Ева.
Една от първите появи на голям екран на Тора Бърч, която по-късно всички забелязахме в „Американски прелести”, но след това кариерата й започна да буксува. В маймунските приключения се включва и Харви Кайтел, който споделя, че е приел ролята заради своята дъщеря. ... още »
Всичко за филма "Възходът на планетата на маймуните" 11.07.2011, 10:48 | синефиш.бг
Един акт на състрадание и арогантност ще доведе до невиждана война и до „Възходът на планетата на маймуните”. Удостоеният с „Оскар” екип по специални ефекти, работил над безспорни хитове като „Аватар” и „Властелинът на пръстените”, уверено се заема да надмине предишните си постижения като създаде компютърни изображения, които ни предлагат драматични изпълнения с безпрецедентна емоционалност и интелигентност.
В допълнение ще станем свидетели и на епични битки, които ще решат съдбата на хората и приматите.
„Възходът на планетата на маймуните” е един напълно нов поглед върху вселената от една от най-любимите и успешни поредици на Twentieth Century Fox. Но филмът дължи своето създаване колкото на „Аватар”, толкова и на по-ранните филми от поредицата. Студиото за ефекти Weta Digital надгражда върху отличената си с „Оскар” работа по „Аватар, за да предложи нещо революционно ново – фото-реалистични маймуни, а не използваните досега костюмирани актьори. Новите технологии позволяват на публиката да се почувства емоционално свързана с шимпанзето Цезар, което реално не съществува. „Това е радикално отклонение от предишните епизоди в поредицата, защото Цезар е централния герой и по-голямата част от случващото се е представена през неговия поглед. Това ви кара да се вълнувате истински от случващото се с него,“ казва продуцентът Питър Чернин.
В допълнение към представянето на тези изключително реалистично изглеждащи маймуни, филмът ни предлага и място на действие, което всеки веднага може да разпознае. Историята, смесица от научна фантастика и научни факти, се развива в днешен Сан Франциско и ни отправя предупреждение за това докъде могат да доведат генетичните експерименти на хората, а именно – до война за надмощие с видове, които считаме за по-нисши.
„Това е модерен прочит на идеята за планета на маймуните,“ казва продуцентът Дилън Кларк. „Нашият филм е замислен като първокласно и мащабно забавление, но в същото време е дълбоко свързан с реалността благодарение качеството на сценария, емоционалния заряд и дълбочината на героите. В сърцевината си това е история, задвижвана от отделните персонажи, която не разчита основно на специални ефекти, за да спечели публиката на своя страна.“
Емоционалната сърцевина на филма е основна притегателна сила за актьорите, включително и за Джон Литгоу. „Необичайно е голям научнофантастичен филм да черпи вдъхновение от развиващите се вътре в човека емоции и конфликти,“ споделя номинираният за Оскар актьор. „Бях изумен от емоционалната автентичност на сценария. Филмът напълно ще преобърне очакванията на публиката.“
Подобно на оригиналния „Планетата на маймуните“ новият филм използва научнофантстичния жанр, за да разглежда много по-обширни проблеми и идеи. „ВЪЗДОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ" ни показва как нашата цивилизация може да стигне до точка, от която няма връщане назад,“ казва режисьорът Рупърт Уайът. „Събитията се развиват през погледа на супер-интелигентното шимпанзе Цезар, което в началото вижда, че хората са способни да създават красиви произведения на изкуството и да използват ума си за постигането на множество неща. Впоследствие обаче Цезар започва да опознава и тъмната страна на хората – подтисничество, лицемерие и отхвърлянето на това, което не разбират.“
Друга ключова тема е човешката арогантност, която ни кара да мислим, че може да изкривим, измамим или заобиколим природните закони без да си платим за последствията. „В оригиналния филм човешката арогантност доведе полковник Тейлър (изигран от Чарлтън Хестън) на онзи плаж пред Статуята на свободата и му разкри стряскащата съдба на човечеството,“ отбелязва сценаристът и продуцент Рик Джафа. „Не по прищявка на съдбата всичко се е стекло по този начин.“
И във „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” хората са изправени срещу природата и срещу самите себе си, което ще доведе до развръзка, която поставя нашият вид и маймуните пред появата на нов и шокиращ световен ред.
GEN-SYS: В НАЧАЛОТО
Уил Родман (Джеймс Франко) е учен, който работи в Gen-Sys – голяма фармацевтична компания, която провежда генетични изследвания в желанието си да разработи доброкачествен вирус, който възстановява увредената тъкан на мозъка. Уил е напълно отдаден на целта да открие лекарство за Алцхаймер, от каквато болест страда баща му Чарлс (Джон Литгоу). Младият учен е буквално „венчан за работата си“ по думите на Рик Джафа, което не му позволява да изгради каквито и да било лични отношения с друго човешко същество.
Единствено болестта на баща му ги сближава, макар и по труден начин. „Уил е студен и изолиран човек,“ споделя номинираният за Оскар за ролята си в 127 ЧАСА Джеймс Франко. „По-голямата част от енергията му е насочена към работата. Баща му страда от прогресивна деменция, така че Уил се връща в родния си дом, за да се грижи за него. Грижите за друг човек са нещо, с което Уил трябва да се сблъска за пръв път.“
Точно преди Gen-Sys да започне тестове върху хора на обещаващо ново лекарство, опитните маймуни на Уил внезапно показват учудващо агресивно поведение. Ръководството решава, че изследванията са провал и Уил трябва да прекрати програмата.
Сред хаоса, който съпътства рязкото спиране на научния процес, Уил се оказва натоварен с грижите за новородено шимпанзе, което е мъжката рожба на най-обещаващия му тестов субект. Тази малка маймунка, на която й предстоят велики дела, се казва Цезар.
ЕВОЛЮЦИЯТА НА ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯ
Уил тайно отглежда Цезар в дома си, докато в същото време се грижи и за болния си баща. „Уил се оказва с голяма отговорност спрямо две живи същества,“ казва Джеймс Франко. „С развитието на историята той става все по-човечен и все по-малко обсебен от науката. Започва да го е грижа много повече за Цезар, отколкото за успеха на лекарството.“
Цезар е много повече от домашен любимец за Уил; всъщност Уил приема бащинска роля спрямо тази толкова специална маймуна. „До голяма степен това е история за отношенията между бащи и синове,“ споделя продуцентът и сценарист Аманда Силвър, която написва сценария заедно със съпруга си Рик Джафа. „Уил се превръща в баща, както за собствения си баща, така и за Цезар.“
„Връзката Уил-Чарлс-Цезар е изключителна,“ казва Джон Литгоу. „Уил губи баща си в борбата с Алцхаймер, но в същото време печели едно „дете“ в лицето на Цезар. Този емоционален триъгълник дава отправна точка на нашата история.“
Цезар отвежда Уил при Каролин (Фрейда Пинто) – приматолог, който се грижи за здравето на Цезар и се превръща в централна фигура в живота и на двамата. „Каролин се възхищава от грижите на Уил за шимпанзето, което е третирано като роден син,“ обяснява Пинто. „Тя е посветила живота си на приматите, така че любота и грижите за техния вид идват дълбоко от сърцето й.“
Като резултат от излагането му на експерименталното лекарство още докато е износван от майка си, Цезар започва да демонстрира интелигентност и поведение, които не са привични за която и да било друга маймуна. Вдъхновен от неочакваните заложби на Цезар, Уил тайно успява да изнесе достатъчно дози лекарство от Gen-Sys и против правилата на здравия разум започва собствени проучвания в дома си, използвайки баща си и Цезар за тестови субекти. С течение на времето приматът развива удивителни когнитивни умения и интелект. В същото време симптомите на Алцхаймер у Чарлс изчезват като по чудо. По всичко изглежда, че нарушаването на лабораторните правила си е струвало риска. Но както сам Уил скоро ще открие, този му дързък акт е запратил цялото човечество по пътя на разрухата.
„Уил прекрачва границата,“ казва Рик Джафа. „Той си мисли, че няма нищо лошо в това да излекуваш Алцхаймер и да повишиш интелекта на даден субект. В този момент обаче започваш да си играеш на Бог и положението става рисковано.“ „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” изследва един от най-големите проблемите на нашето съвремие,“ заявява Питър Чернин. „Имаме на разположение невероятни научни и медицински достижения, но трябва да се запитаме до каква степен може да ги използваме преди наистина да окажем пагубно влияние върху природните закони? Какви са границите?“
Уил Родман отива далеч отвъд тези граници и резултатите са катастрофални. Но преди да се разиграят тези драматични събития публиката става свидетел на израстването на Цезар, който подобно на всяко човешко дете е любопитен да опознае света, който го заобикаля. С напредването на годините високата му интелигентност се сблъсква с агресивните и опасни отбранителни инстинкти, присъщи на зрелите мъжки маймуни. Цезар скоро се превръща в бреме, с което Уил и Каролин не могат да се справят сами.
Уил няма желание да се раздели с животното, което приема за собствен син. Уил добре го разбира, но в същото време осъзнава, че не е възможно Цезар да остане с тях. „Каролин настоява, че всяко животно се нуждае от пространство и не би могло да се развие напълно, докато е затворено в човешки дом,“ обяснява Пинто. Уил отвежда Цезар в Убежището за примати Свети Бруно. Той обаче не знае, че това т.нар „убежище“ е по-скоро долнопробен затвор, където попадат всички нежелани маймуни. Мястото се управлява от Ландън (Брайън Кокс) и синът му Додж, в чиято роля влиза Том Фелтън, който публиката по целия свят добре познава от превъплащението му като Драко Малфой в поредицата за Хари Потър.
Цезар далеч не е най-силното шимпанзе и бързо осъзнава, че за да оцелее ще трябва да наложи интелектуалното си преимущество над страховития мъжкар Рокет, зловещата и гневна горила Бък и психически неуравновесения орангутан Морис. Цезар скоро се оказва господар на положението и налага нов социален ред. В ключов и въздействащ момент Цезар се противопоставя на човешките си мъчители. „Изградихме структурата на филма си около тази сцена,“ обяснява Дилън Кларк, който обаче иска да запази в тайна случващото се, за да не развали удоволствието на зрителите. „Ще бъде изключително силен и завладяващ момент от филмовата история.“
„Искахме този момент да е от типа, който спира привидно непреклонния ход на света, който ни заобикаля,“ добавя Рупърт Уайът. „И в същото време да е неотделима част от идеята за това докъде може да ни доведе еволюцията на видовете.“ Този определящ миг води до дръзко бягство, епичен сблъск на прочутия мост Голдън Гейт в Сан Франциско, мъчителна и съдбовна среща между Уил и Цезар – и в крайна сметка до революция, която завинаги ще промени нашата планета.
СЪЗДАВАНЕТО НА ЦЕЗАР
При създаването на Цезар и неговия свят задачата на Weta Digital,подобно на работата по АВАТАР и ВЛЪСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ, е да предложи на публиката нещо невиждано досега. Старши отговорникът по специални ефекти и четирикратен носител на Оскар Джо Летери обяснява предизвикелствата пред неговия екип: „При АВАТАР Джим Камерън създаде един напълно измислен свят, какъвто никой не си е представял. Целта при „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” в определена степен е още по-трудна. Всичко – маймуните и локациите – трябваше да изглеждат истински, защото разказваме история, която е базирана в реалността, а не е напълно научна фантастика.“
Летери отдава дължимото на режисьора Рупърт Уайът за желанието да се разкаже история, която изглежда максимално реалистично. „Рупърт постоянно ни повтаряше, че маймуните трябва да изглеждат възможно най-истински. Така че започнахме работа от нулата и подходихме напълно различно от всички предишни филми от поредицата. Приматите ни изглеждат точно така, както всички си ги представяме, но в същото време им придадохме допълнителна доза интелигентност и присъщи на хората черти.“
За Летери ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ е нещо като Светия Граал за артистите по специални ефекти, защото оригиналът от 1968 е крайъгълен камък в киното по отношение на зрелището, което предлага. „Привлече ме идеята да работя по предистория, която ще ни покаже как се е стигнало до положението от предишните филми, а също и възможността да фокусираме всичко през погледа на Цезар, който е нашият главен герой.“
И докато Weta Digital използват уникалните си технологии, за да ни покажат възможно най-реалистичните маймуни, то известният британски актьор Анди Съркис (познат от изпълнението си като Ам-Гъл във ВЛАСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ) се присъединява към проекта, за да изпълни образа на Цезар с необходимите нюанси, емоции, душа, мъдрост и сърце. „Анди Съркис е Чарли Чаплин на нашето поколение,“ отбелязва Рупърт Уайът.
„Под това имам предвид, че той е един от наистина малцината напълно възприели технологията motion-capture (улавяне на движението – бел.ред.), защото добре разбира нейният потенциал. Някои актьори се страхуват, че технологията отделя изпълнението им от истинския свят във филма, което далеч не е така. Анди добре разбира, че всеки един дребен нюанс – всяко вдишване, всяко потрепване на мускул – е визуално отразено във филма.
Филмовото изкуство е визуално средство и ако можеш да разкажеш историята на героя си с по-малко думи, то това би било перфектно.“ Историята на Цезар ни води от неговото раждане до мястото му като лидер на революция. Съркис, който освен като Ам-Гъл, е познат и с превъплащението си в Кинг Конг в римейка на Питър Джаксън, споделя, че „Цезар е една от най-сложните роли в кариерата ми във физическо и емоционално отношение. Едно нещо е да играеш шимпанзе, но да го изиграеш от детска възраст до пълна зрялост е съвсем друго. Но пък възможността да се справя именно с такава задача беше неустоима.“
„Част от пътуването на Цезар включва детските му години и радостта от откритието и осъзнаването, че притежава интелигентност отвъд годините си,“ коментира Съркис. „Той попива от хората около себе си и усеща, че е изключително надарено същество, но в същото време открива, че светът може да е много жестоко място. Интелект е даден насилна на Цезар. Той не го е поискал сам. На раменето му лежи голяма отговорност без сам да я е пожелал.“
Във втората част на филма Цезар се превръща в затворник. „Той е откъснат от среда на обич и се чувства изоставен. Той е затворен в клетка заедно с тези объркани диви животни, след като е отхвърлен от хората, които са били като негови родители. Той започва да се съмнява в собствената си идентичност. Но в крайна сметка намира сили да обедини и поведе останалите маймуни, което го води до третия етап от развитието му, а именно революцията. Той използва интелекта си, за да увлече останалите примати и впоследствие намира сили да се превърне в техен лидер. За мен като актьор това е невероятно приключение,“ обобщава Анди Съркис.
Физическите изисквания на ролята са съвсем друга тема на разговор. Прецизност, тренировки и концентрация са от изключително значение, за да се уловят с точност движенията на маймуните. Координаторът по каскади Тери Нотари, бивш изпълнител в световноизвестния Цирк дьо Сюлей, изиграва ключова роля в уточняване движенията на актьорите, чиито изпълнения на екрана се превръщат в пълнокръвни маймунски образи.
Докато motion-capture актьорите достигат нови хоризонти с привнасянето на емоционалност и ярко физическо присъствие, то Weta Digital също надграждат успехите си от АВАТАР като за пръв път заснемат визуални ефекти на истински места, а не в контролираната среда на затворено филмово студио.
„Както и при АВАТАР използвахме костюмите за улавяне на движения и камери за глава, които улавят лицевите изражения на актьорите,“ обяснява Летери. „Но тук за пръв път използвахме тази технология като напълно интегрирана част от реално заснетите кадри и по този начин елиминирахме бариерата между специални ефекти и действително уловеното от операторските камери. Основното при работата по „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” са изпълненията на актьорите и взаимодействието помежду им. За останалото – истинските визуални ефекти – щяхме да се погрижим на по-късен етап.“
„За пръв път успяхме да уловим подобни изпълнения при директна слънчева светлина,“ споделя отговорникът по специални ефекти Дан Лемън.
Най-голямото предизвикателство за продукцията е при заснемането на кулминацията на филма, която се развива на моста Голдън Гейт. Декорът е построен на огромна снимачна площадка близо до Ванкувър. Битката между маймуни и хора включва сложни каскади, огън, експлозии, хеликоптери, стотици коли и статисти, както и характерната за Сан Франциско мъгла. А всичко това е гарнирано с кулминацията на драматичните нишки в историята, която е придружена с много емоции и сблъсък на героите.
Тази сцена, както и останалите големи сцени са изцяло подчинени на емоционалната сърцевина на филма и неговите основни теми. „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” не се усеща като филм, който залага единствено на специалните ефекти,“ обобщава Анди Съркис. „Усещането е за силно въздействаща история, която се разплита на фона на мащабни събития. Екшън спектакълът си взаимодейства перфектно с драмата. И точно поради това според мен се получи този изключително силен резултат – защото моментите, които имат за цел да ви впечатлят не са самоцелни. Всичко опира до намирането на реализъм и истинност.“
„Филмът се възползва от страха ни, че нашата планета може да бъде узурпирана от друг вид и поставя въпроса как би се стекло всичко при подобен сценарий,“ казва в заключение Рупърт Уайът. ... още »