„Жива стомана” беше номиниран с "Оскар" за страхотните си визуални ефекти на същия ден, в който беше неговата видео премиера в САЩ – 24 януари, 2012. Това е втората номинация за Ерик Наш (първата му е за „Аз, роботът” през 2004) и първата номинация "Оскар" за Джон Розенгрант, Дан Тейлър и Суен Гилбърг.
Коя беше любимата Ви част от работата по „Жива стомана”?
Джон Розенгрант: Оживотворяването на героите и, надявам се, създаването на нови образи.
Какви са предизвикателствата при смесването на CGI (компютърни графични ефекти) и аниматрониката?
Дж.Р. Мисля, че трудността беше да направим прехода плавен. Шон Леви, продуцентите и екипът по дигиталните ефекти, начело с Ерик Наш, всички подходихме към смесването със съзнанието, че това е екипна работа, и с намерението да си помагаме, за да направим кадрите да изглеждат правдоподобни, дори когато трябваше да бъде CG. Използването на истински роботи помогна на актьорите да реагират адекватно и да имат добра игра.
Колко време отне да се направят аниматроничните обекти, които виждаме във филма?
Дж.Р. Целият процес отне пет месеца. Шест седмици продължи изработването на дизайна и дигиталното скулптуриране на роботите, както и разглобяването на всички части, за да имаме бързи прототипи. Всеки робот се състоеше от около 300 части. За останалата част от времето ние фактически сглобихме роботите.
Наложи ли се да използвате някаква специална техника?
Дж.Р. Що се отнася до нови технологии, имахме скрита система за управление. Разработихме специална хидравлична помпа, лесно преносима и лека, която в съчетание с нашата система за контрол, ни позволи да приготвяме роботите за снимки в рамките на десет минути.
Има ли голяма разлика да се работи с аниматроника в сравнение с реални хора?
Дж.Р. Предизвикателството при аниматрониката е да създадеш достоверна игра с неодушевена машина. Имаме предимството, че освен, че сме художници и инженери, сме и кукловоди и изпълнители. Така да се каже, ние канализирахме тази енергия, за да одухотворим героите си.
Кой е Вашия любим робот?
Дж.Р. Всички са наши творения. Вложили сме поравно време и усилия във всеки един от тях. Но мисля, че в Атом можем да видим изразени най-много топлота и сърдечност. Очевидно, предпочитам Атом.
Коя беше най-сложната сцена, с която трябваше да се справите, докато правехте филма?
Дж.Р. Както при всички филми, изобилстващи от специални ефекти, имаше много трудни сцени. Примерно, тази, която изплува в съзнанието ми, е, когато Атом беше измъкнат от бунището. Трябваше да го покрием целия с кал и да го сложим седнал. Нямаше достатъчно време за подготовка, колкото ни се искаше, но смятам, че сцената стана страхотна. Много се гордея с нея.
Как започнахте да работите с филми?
Дж.Р. Още от петгодишна възраст си мечтаех да правя чудовища. Специализирах в колеж по изкуствата, но винаги съм искал да правя специални ефекти. Преместих се в Калифорния, за да преследвам мечтата си и Стан Уинстън ме нае за първия „Терминатор”, предоставяйки ми по този начин страхотна възможност. Работих при Стан 25 години, докато той без време си отиде. С останалите ми три партньора, с които управляваме магазина на Стан, сформирахме Legacy Effects в негова чест и за да продължим пътя му.
Може ли да обясниш в какво се състои твоята работа като аниматроничен супервайзор?
Дж.Р. Построяване на аниматроничните роботи чрез скулптуриране, моделиране, инженерство, избиране на цвета, разработване на системи за управление и менажиране на цялостното поведение на роботите на снимачната площадка.
От какво са направени роботите?
Дж.Р. Панелите и най-външните покрития са направени от стъклопласт и смес от уретан. Механичната структура вътре е комбинация от стомана и алуминий. Доста от роботите са изградени от машинни алуминиеви части. Привеждането им в движение става хидравлично или чрез лостове.
Налагаше ли Ви се да работите съвместно с актьорите по сцените?
Дж.Р. Да, определено работим в много тясно сътрудничество с актьорите. Трите главни робота, които направихме (от общо 27), бяха тези, с които Хю Джакман и Дакота (в ролята на Макс) щяха да имат специални взаимоотношения. Много полезно беше за Дакота, десетгодишен по това време, да има на разположение функциониращ робот. Няма как да не се забележи блясъка в очите на момчето и привличането помежду им.
Как мислите, с какво Стан Уинстън допринесе за развитието на филмовото изкуство и бизнес? В какво се състои неговото наследство?
Дж.Р. Най-важното, на което той ме научи, е как да изграждам образите на героите. Разковничето е не в използването на специални ефекти, а в създаването на незабравима индивидуалност. Стан беше специалист по изящните изкуства и грима, но фактически той обърна особено внимание на актьорската игра. Независимо от пресъздавания образ, всичките му герои имаха присъствие и изглеждаха живи, от извънземната кралица и Терминатор, до динозаврите в Джурасик парк.
Какви промени настъпиха в работата Ви след „Терминатор”?
Дж.Р. За този филм ние построихме истински роботи. Също така модерната технология ни позволи неща, които не бяха възможни преди – да направим дигитален дизайн на роботите и съставните им части и бързо да им направим прототипи в реалния свят.
Когато се съгласихте да поемете проекта, имахте ли вече ясна визия за дизайна на роботите? Или се доразви в хода на работата?
Дж.Р. Дизайнът беше измислен от Шон Леви и Том Мейър, дизайнер на продукцията. Ние взехме дизайна от Том и направихме всички части, така че да се получи механична структура, която наистина да функционира. Добавихме и от себе си малко щрихи за украса, но стартът беше от Том.
Кой беше най-трудният образ за изграждане?
Дж.Р. Атом. Съставен е от много повече части в сравнение с останалите и участва в много по-сложни сцени.
Къде се пазят роботите след заснемането на филма?
Дж.Р. Пазим ги в Legacy Effects.
Какъв съвет бихте дали на хората, които искат да работят същата работа като Вас?
Дж.Р. Трябва да имат усет към изкуството. В днешни дни това включва познаване на програмите за дигитален арт, както и арт техниките. В същото време е нужно умение за работа с машини, познания по заваряване, нюх към роботите и компютърните системи за управление.
Какво според Вас е бъдещето на анимацията и аниматрониката?
Дж.Р. Аниматрониката има голямо значение, тъй като осигурява на актьорите опора, спрямо която да реагират. Добрата актьорска игра представлява на практика начин на отреагирване. Когато имат насреща нещо реално, актьорите могат да разчитат на него.
Кой филм от Вашия предишен опит Ви подготви за „Жива стомана”?
Дж.Р. Приготвях се за „Жива стомана” още от първия „Терминатор”. Технически, ние постигнахме голям напредък за последните четири години, което ни позволи да достигнем това ниво за сравнително кратък период от време.
В бонус материала „Построяването на роботите” режисьорът Шон Леви говори как Стивън Сбилбърг е подчертал важността на практическите ефекти за успеха на филма. Смятате ли, че режисьорите с такова разбиране са вече един изчезващ вид? Потърсена ли бе помощта на Legacy Effects за предстоящия филм на Спилбърг „Робокалипсис”?
Дж.Р. Аниматроничните ефекти все още ще играят важна роля в правенето на филми. Някои от младите актьори нямат опит с практическия аспект на визуалните ефекти, но след като веднъж се убедят в тяхната значимост, ще ги заобичат. Щастлив съм, че ще бъда част от удивителния проект на Спилбърг „Робокалипсис”.
Дайте пример за нещо, което е изисквало много повече усилия да бъде направено, отколкото зрителите могат да си представят.
Дж.Р. За този филм ние създадохме 27 на брой роботи, високи между 2,5 и 3 метра. Някои каскади и фон също не бяха лесни. Но най-трудоемка, може би, беше направата на хиляди части, които трябваше да си напаснат, да изглеждат като истински метал и да приличат на истински робот. Нойзи Бой, например, имаше почти 2000 LED лампи, които бяха програмирани с произволни изрази на японски. Ето пример за един на пръв поглед дребен, но много сложен детайл, който може да остане незабелязан от зрителите.
Разкажете ни за някои забавни моменти по време на снимачния процес?
Дж.Р. Всичките LED лампи на Атом бяхме получили от един производител на коли в Детройт. Ние снимахме „Жива стомана” в Детройт, така че те се върнаха у дома си.
С какъв софтуер работите в Legacy?
Дж.Р. Доста често използваме Z Brush, Maya и програма, наречена Magics.
Вие сте работил по „Железният човек”, всичките части на „Джурасик парк” и „Терминатор”. Може ли да опишете подобренията, направени оттогава насам? Дали механиката на хидравликата е станала по-бърза в резултат на изискванията за по-кратък снимачен период?
Дж.Р. Едни от най-добрите подобрения са дигиталните програми, с които работим, за да моделираме и създаваме образи, в нашия случай – роботи. Те ни помагат да предвидим как ще изглежда всяка част и да имаме представа как ще работи механичната структура, както и да съставим предварителен план, за да сме сигурни, че всички части си пасват напълно в цялостната схема. Можем да тестваме движението, за да видим дали някои от външните слоеве, покриващи тялото, няма да се счупят и така спестяваме време за допълнителен монтаж. Имаме на разположение материали, които са здрави и леки, с характеристиките, от които се нуждаем. Освен това, усъвършенствахме начините за симулиране на метален изглед на пластмасовите части. В този филм използваме много лека хидравлична помпа, която ни позволява да се приготвим за снимачната площадка много бързо. В днешно време снимачният процес е много бърз и никой не иска да губи време с огромни хидравлични помпи и маркучи, които отнемат часове. Трябва да сме готови за снимки за 10 минути.
Последни думи за „Жива стомана”?
Дж.Р. Беше голямо удоволствие за мен да работя по този филм, който от началото до края бе плод на съвместната работа на екипа. Всеки си знаеше мястото и работата на всеки се третираше с голямо уважение. Режисьорът Шон Леви вля своята енергия във филма. Продуцентите бяха много изкусни с ефектите. Изказвам специални благодарности на продуцента Джош Маклаглън, който е работил по филми като „Титаник” и „Аватар”, както и на продуцента по ефектите, Рон Еймис. Свалям шапка и на дясната си ръка Джейсън Матюс, който се превъплъти в Атом. И не на последно място съм благодарен на Стан Уинстън, който ми даде възможността да вляза в този бизнес.
BLU-RAY МАТЕРИАЛИ
Допълнителни материали: • Аудио коментар на режисьора Шон Леви • Отброяване до битката – историята на Чарли Кентън • Изграждането на стоманената долина • Създаването на роботите • Шугър Рей Леонард: шампион извън ринга • Отпаднали и удължени сцени с въведение на режисьора Шон Леви • Гафове
Видео: 1080p High Definition / 16x9 / 2.35:1 Аудио: английски 7.1 DTS-HD MA Субтитри: български, английски Продължителност: 127 минути
DVD МАТЕРИАЛИ
Допълнителни материали: • Изграждането на стоманената долина • Създаването на роботите • Аудио коментар на режисьора Шон Леви • Гафове
Звук: Английски 5.1 Субтитри: Български, Английски Времетраене: 122 мин. МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ НАШИТЕ DVD И BD ПРЕМИЕРИ ОТ СЛЕДНИТЕ МАГАЗИНИ: • Пъблик • Metro • Marsel Toys • Ciela • Technopolis • Пикадили • Техномаркет • Фантастико • Orange Center • CBA - Верига супермаркети
Лентата с Хю Джакман, "Жива стомана" задържа с неимоверни усилия челната позиция в американския бокс офис и във втората седмица от появата си на екран.
Блокбъстърът на режисьора Шон Леви регистрира 16,3 млн. долара през изминалия уикенд, с което общите му приходи от обиколката в Северна Америка и Канада достигнаха вече до 51,7 млн.
С още толкова от салоните в останалите страни, цифрата достига до 108, 344 млн., което ни дава основание да наредим "Жива стомана" сред определено успешните от финансова гледна точка заглавия този сезон.
Две нови предложения завършват челната тройка в това издание на бокс офиса – римейкът на мюзикъла от 1984 г. - "Танцуването забранено", с който Кевин Бейкън изгря в киното, е дело на режисьора Крейг Брюър, a в каста откриваме нестандартна сплав от непознати и доказани имена – до младоците Джулиян Хoуг и Кени Уормалд откриваме Денис Куейд и Анди Макдауъл.
При дебюта си, лентата, която разказва за нахакан тийнейджър, опълчил се срещу местния закон против танците и рок музиката в малко провинциално градче в САЩ, печели 16,1 млн. долара – с едва 200 хиляди долара по-малко от лидера в класацията "Жива стомана".
Римейк е и на третата позиция – това е новият поглед върху култовия sci-fi хорър от 80-те – "Нещото" на легендата в бранша Джон Карпентър. Сега, с тежката задача да се се измерва с горепосоченото име, се нагърбва Матиас ван Хейнинген – син на известния продуцент, за когото това дори е и дебют в подобно амплоа. В каста на лентата, стартираща с 8,7 млн., пък откриваме Мери Елизабет Уинстед, Джоел Едгертън и Улрих Томсен.
Спад от две места регистрира режисьорският опит на Джордж Клуни - "Мартенски дни", в който той е и изпълнител на една от главните роли.
Кино адаптацията на едноименната бродуейска пиеса, в която на холивудския секссимвол партнира друго нашумяло име - Райън Гослинг, завършва уикенда със 7,5 млн. и общо 22, 1 млн. от дебюта си на екран.
Също с толкова е и спадът на продукцията на Warner Bros. "Уинтър: Историята на един делфин" (с 6,3 млн.). Не можем да не отчетем обаче, че за филм, насочен предимно към семейната аудитория и почти без амбиции за масово разпространение, сумата от 58,6 млн. и четвъртата седмица в топ 10 на най-гледаните заглавия зад Океана, си е впечатляващо постижение.
Следва спортната драма "Кешбол" с Брад Пит, с 5,5 млн. пред друго предложение от същия жанр – 50/50 (4,3 млн.), в което режисьорът Джонатан Ливайн представя усилията на Джоузеф Гордън-Левит да се пребори с рака откъм по-забавната им страна.
В класацията следват "Courageous" с 3,4 млн. и още едно ново предложение, комедията на Fox – "The Big Year", в която откриваме три от най-нашумелите в жанра имена в последните години, Джак Блек, Стийв Мартин и Оуен Уилсън. Зад реализацията на филма, екранизация по едноименния роман на Марк Обмасчик, застава режисьорът Хауърд Франклин, който познаваме добре от работата му над хитови заглавия като "Дяволът носи Прада" и "Марли и аз". В първите три дни на екран комедията донася на създателите си едва 3,3 млн. долара - цифра, която едва ли отговаря особено на амбициите й.
Макар и на последното десето място, няма как да не отчетем рекордната пета седмица сред най-гледаните заглавия в САЩ и Канада и на преработеният в триизмерен формат анимационен мюзикъл "Цар Лъв" с 2,7 млн. и общо 90,4 млн. от дебюта си на екран.
Oбобщение:
И през тази седмица, мега продукцията на DreamWorks – "Жива стомана" остана на върха в Америка, въпреки прогнозите, че двата римейка на култови заглавия от 80-те ще сложат край на доминацията й. Ако трябва да сме точни, опитът на "Танцуването забранено" да го стори бе твърде близко до краен успех, като само 200 хиляди долара разделиха мюзикъла от челната позиция, след като приключи почивните дни с 16,1 млн. долара.
Като цяло обаче, дебютът на лентата бе далеч от този на други нашумели заглавия в бранша като "Уличен ритъм" (21,8) или първите две части на "Ритъмът на улицата" (20,7 и 18,9). От Paramount Pictures разкриха, че 75% от аудиторията на "Танцуването забранено" е от женски пол, като 27% от тях са под 18-годишна възраст.
Колкото до старта на римейка на "Нещото", то той може спокойно да бъде определен като разочароващ и твърде далеч от този на оригинала, който предизвиква фурор още с появата си през 1982 г. Цифрата от 8,7 млн. за дебют на римейк в хорър жанра е твърде скромно постижение, дори и само ако направим сравнение с далеч по-лишени от амбиции филми в него като "Мъглата" (11,7) и "The Stepfather" (11,6).
Очаквания:
Е, вече сме готови да заложим, че "Жива стомана" няма да задържи челната си позиция в класацията и след тази седмица – на екран се очакват няколко от най-дългоочакваните не само през сезона, но и въобще през 2011 г. продължения на култови поредици. На 21 октомври стартира третата част на хитовата sci-fi хорър сага "Паранормална активност", както и продължението на приключенията на най-забавния супершпионин в света на киното Джони Инглиш в "Джони Инглиш се завръща".
И за да не останем без римейк и тази седмица, предстои появата и на може би най-визуално ефектният поглед върху класиката на Александър Дюма – "Тримата мускетари". В лентата, в която екшън изпълненията ще имат превес (логично, като имаме предвид, че режисьор е Пол У. С. Андерсън), участват куп звезди като младият Логан Лерман като Д’ Артанян, Мила Йовович като Лейди де Уинтър, Орландо Блум като Дюкът на Бъкингам и др.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 14 октомври - 16 октомври 2011 1 Real Steel - $16.3M / $51.7M 2 Footloose - $16.1M / $16.1M 3 The Thing - $8.8M / $8.8M 4 The Ides of March - $7.5M / $22.2M 5 Dolphin Tale - $6.34M / $58.7M 6 Moneyball - $5.5M / $57.7M 7 50/50 - $4.32M / $24.3M 8 Courageous - $3.4M / $21.4M 9 The Big Year - $3.33M / $3.33M 10 The Lion King / $2.71M / $90.5M
"Жива стомана" оглави американската бокс офис класация 10.10.2011, 04:57 | avtora.com
Две от най-големите холивудски звезди - Хю Джакмън и Джордж Клуни, се изправиха един срещу друг на ринга на северноамериканския бокс офис в сблъсък за първото място, което през последните две седмици бе във владение на "Цар Лъв".
Съвсем очаквано, мега продукцията "Жива стомана", осъществена с бюджет от над $100 млн., се наложи над политическия трилър "Мартенски дни", с който бе открито тазгодишното издание на филмовия фестивал във Венеция, и дебютира на върха на класацията с $27.3 млн. приходи от продадени билети в САЩ и Канада.
Благодарение на интереса към лентата в останалите 19 територии по земното кълбо, където вече се прожектира, DreamWorks възвърнаха само за три дни близо половината от вложените инвестиции за заснемането й. През следващите няколко седмици "Жива стомана", чийто sci-fi сюжет проследява усилията на героя на Хю Джакмън (бивш боксьор с разбита кариера и семейство) да превърне в шампион гигантски стоманен робот, ще бъде разпространен в още над 50 държави.
Любопитен факт около спец ефектите, използвани във филма, е че роботите не са компютърно генерирани, а реални дистанционно контролирани машини. Звездата от хитовия сериал "Изгубени", Еванджелин Лили, партнира на родения в Австралия актьор, чието име се свързва най-вече с поредицата "X-men" и образа на върколака Логън.
По данни на CinemaScore (социологическата агенция, провеждаща екзитпол анкетите в американските кинотеатри), "Жива стомана" има средноаритметична оценка "А" от всички, попълнили анкетните карти, и "А+" (видяното се оценява с букви от "А+" до "F") – от посетителите под 25 г.
Един от едва петте филма, оценени с най-ниската оценка – "F", в цялата близо 30-годишна история на CinemaScore, е "Соларис" с Джордж Клуни, който е режисьор, съсценарист и изпълнител на една от главните роли в единствената друга нова продукция с масово разпространение – "Мартенски дни".
Със зрителски рейтинг "B" и $10.4 млн. приходи от продадени билети, кино адаптацията на едноименната бродуейска пиеса, реализирана с бюджет от около $12.5 млн., надмина очакванията на Cross Creek Pictures и Columbia Pictures – нейни продуценти и дистрибутори, съответно.
Централният персонаж във филма е героят на Райън Гослинг – амбициозен говорител на кандидата за президент на Демократическата партия (Клуни), замесен в сериозен скандал, а сред останалите водещи имена в актьорския състав са носителите на "Оскар" Филип Сиймур Хофман, Пол Джамати и Мариса Томей.
Непосредствено след бившия номер 1 от бокс офис класацията на Северна Америка - "Уинтър: Историята на един делфин", който също е оценен от публиката с "A+" и в момента се намира на трето място, е поставен още един филм, чиято главна роля се изпълнява от холивудска звезда от първа величина – "Кешбол" с Брад Пит.
Три седмици след премиерата й, лентата излезе "на нула", инкасирайки общи $49.3 млн., $7.5 млн. от които са постъпили в касата на Sony Pictures през изминалия уикенд. По данни на MetaCritic, средноаритметичната оценка от специализираната критика за "Кешбол" е 87/100, като Variety, The New York Times и Wall Street Journal са оценили филма със 100/100.
При същия брой рецензии, комедийната драма "50/50" с Джоузеф Гордън Левит има рейтинг 72/100, но и тази седмица фигурира в топ 5 на американския бокс офис – на последното пето място.
Заглавията, които предстои да бъдат разпространени масово по екраните в Северна Америка на 14 октомври, са фантастичният хорър "The Thing" с Джоел Едгартън, музикалната комедия "Танцуването забранено!" с Денис Куейд, най-новият филм на Педро Алмодовар - "Кожата, в която живея", и комедията "Силна година" с Оуен Уилсън, Джак Блак и Стийв Мартин, а сред тези с ограничена дистрибуция са "Мръсна игра" с Никол Кидман и Никълъс Кейдж и "Father of Invention" с Кевин Спейси и Хедър Греъм.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 07 октомври - 09 октомври 2011 1 Real Steel - $27.3M / $27.3M 2 The Ides of March - $10.4M / $10.4M 3 Dolphin Tale - $9.16M / $49.1M 4 Moneyball - $7.5M / $49.3M 5 50/50 - $5.5M / $17.3M 6 Courageous - $4.6M / $15.9M 7 The Lion King - $4.55M / $86M 8 Dream House / $4.46M / $14.5M 9 What's Your Number? - $3.05M /$10.3M 10 Abduction - $2.9M / $23.4M ... още »
„Жива стомана“ притежава всички отличителни черти, които бележат скъпоструващите холивудски продукции в последните години – рециклира идеи стари като света, похабява потенциала на иначе уникално харизматични актьори и е опакован в лъскава визия и шумен саундтрак, които може би трябва да ви накарат да забравите за всички останали недостатъци на конкретния филмов продукт.
Това, разбира се, е мнението на човек, който вече е на достатъчно години, за да може да бъде изненадан с подобно кинематографично произведение и който си дава сметка, че ако беше на 10-12 години сигурно щеше да зяпа огромния IMAX екран с отворена уста през цялото време, а после дълго да се впуска във въображаеми битки с гигантски роботи.
Иначе казано „Жива стомана“ като цяло е филм за подрастващи хлапета, които навярно са основната таргет аудитория във финансовите планове на производителите на филма.
От десетилетия в САЩ се е оформил своеобразния жанр на т.нар underdog story или обяснено на български: история за видимо по-слаб претендент, аутсайдер в професионален и личен план, който трябва първо да се пребори с житейските препятствия, за да може в крайна сметка да триумфира на спортната арена. Безспорно най-популярното подобно заглавие е излезлият през далечната 1976 година „Роки“, който се превръща в ракета носител за кариерата на Силвестър Сталоун и печели цели 3 "Оскара", включително за Най-добър филм и Най-добър режисьор.
Като цяло боксът е в центъра на подобни филми. Сред по-запомнящите се заглавия са „Късметлията“ с Ръсел Кроу и миналогодишния „Боецът“ с Марк Уолбърг. През настоящата 2011 ни се предлага същата вече до болка позната история, но опакована като семеен филм под режисурата на Шон Леви („Нощ в музея“, „Нощ в музея 2“, „Розовата пантера“).
От DreamWorks очевидно са оценили и колосалните приходи на поредицата „Трансформърс“, защото са решили централните бойци в „Жива стомана“ да са именно роботи, които после изключително удобно ще генерират приходи под формата на играчки за въодушевените от видяното на големия екран хлапетии. За успеха на филма разбира се много се разчита и на присъствието на Хю Джакман, който е сред безспорните любимци на публиката по целия свят. Човекът притежава обезоръжаваща харизма и внушително екранно присъствие, като не бих се усъмнил в способността му да продаде дори фризер на ескимос.
Въпросът е може ли да продаде настоящата премиера достатъчно добре, така че да се случи и вече планираното продължение. Тук той е в ролята на Чарли Кентън, бивш претендент за световната титла по бокс, който е изпаднал възможно най-ниско в житейската стълбица и обикаля селските панаири, за да предлага забавление на тълпите посредством битки, в които участват раздрънканите му роботи. Загубата е негов постоянен спътник, а събирачите на дългове само чакат да му сменят физиономията.
Единствена дъщерята на покойния му треньор, Бейли (прелестната Еванджелин Лили) продължава да го подкрепя, но и нейното търпение е на път да се изпари яко дим след нова издънка. Ненадейно обаче в историята се намесва 11-годишният му син, в чието отглеждане Чарли никога не е участвал.
Всеки редовен кинозрител веднага ще прозре, че хлапето е орисано да промени съдбата на засилилия се по-нанадолнището баща и да го върне на ринга за една последна битка, която ще възвърне доброто му име. Обединява ги един видимо слаб спаринг робот, който във времена на глобална икономическа криза идва да окуражи американската публика, че ще дойде време и малкият човек да се надигне и да извоюва победа във войната с подтискащите го финансови институции, които държат живота му в ръце.
Ако последната метафора ви дойде прекалено, просто приемете, че ви чакат два часа шумно огъване на метал, а накрая ще има морален победител, подобно на ситуацията в родната А футболна група, в която всяка година останалият на второ място винаги се провъзгласява за морален шампион.
Преди да сте ме взели за тотално коравосърдечен ще побързам да призная, че подобни филми като цяло винаги успяват да ме трогнат по един или друг начин и накрая оставам с приятното чувство от един емоционален и въздействащ кинематографичен продукт.
Тук за съжаление трябваше да преседя час и половина преди да стигнем чак до финалната битка, която с изпитаната си формула успя все пак да посъбуди позаспалите ми емоции. Показателно е, че ми беше безразлично дали на екрана ще е Хю Джакман (мой отколешен любимец като Върколак в поредицата „Х-мен“) или някой друг актьор. Очевидно актьорът е приел ролята заради собствените си деца, но това пак не го оправдава в моите очи.
Обикновено невръстните актьори имат какво да предложат и Хейли Джоел Осмънт само като един пример беше уникален в „Изкуствен интелект“ на Стивън Спилбърг. Към настоящия момент или децата таланти са изчезнали, или на мен не ми е ясно как продуцентите са избрали момчето с женско име Дакота Гойо, което не прави друго освен да крещи с мутиращия си глас. За Еванджелин Лили вече споменах, че е прелестна и поне ще е някаква утеха за бащите, които се осмелят да заведат домочадието си на прожекция на „Жива стомана“.
Тотално разочарование е музиката към филма, подписана от гения Дани Елфман, чието дългогодишно сътрудничество с Тим Бъртън е емблематично в сферата на творческите колаборации в рамките на Холивуд. В саундтракът пък присъстват вече използвани в други фантастични продукции стари златни хитове като „One man army” на The Prodigy и „Busy child” на Apollo 440.
Иначе откъм техническата страна на продукцията операторската работа на Мауро Фиоре (носител на "Оскар" за „Аватар“) заслужава адмирации, докато специалните ефекти не виждам с какво са по-различни от поредната серия във вече споменатата поредица за трансформиращи се колички.
Но пък, хей, ако ви е харесал „Трансформърс 3“ по-рано тази година, то значи имате основателна причина да пробвате и „Жива стомана“ на Хю Джакман и Шон Леви, която безпроблемно ще преглътнете с пуканки и кола, стига това да е вашата идея за седмичната порция киноразвлечение.
Ако ли пък не, разгледайте останалите заглавия в афиша на близкия мултиплекс или се осмелете да посетите по-алтернативен филмов продукт, предлагащ се в рамките на започващия тази седмица фестивал на френското кино. Важното е да не спирате да ходите на кино, защото никога не може на 100% някой да ви гарантира кой точно филм ще ви хареса и кой не и винаги е възможно да останете приятно изненадани вместо напълно разочаровани. ... още »
Фантастичната екшън-драма “Стомана на ринга” ще се сдобие с продължение 15.04.2011, 11:29 | синефиш.бг
От студиото DreamWorks Pictures разкриха, че вече се подготвя втората част на фантастичната екшън-драма с Хю Джакман и Еванджелин Лили, “Стомана на ринга”. Въпреки, че продуцирания от Стивън Спилбърг и Робърт Земекис филм все още не е тръгнал по кината, от студиото са останали доволни от тестовите прожекции и положителната реакцията на публиката на тазгодишния филмов фестивал CinemaCon, където бяха излъчени няколко минути от предстоящата лента.
Много наблюдатели и специалисти бяха изненадани от това, че е била дадена зелена светлина на продължение на все още неизлязъл филм, но продуцента Джак Рапки заяви, че това се е случвало преди, и даде за пример хитовите продукции “Трансформърс” и “Последният ергенски запой” – след положителните отзиви от предварителните прожекции, работата по продълженията на тези две заглавия започна преди техните световни премиери.
За втората част на “Стомана на ринга”, продуцентите вече са наели сценариста Джон Гатинс, който освен че написа сценария за първия филм, е работил и върху лентите “Треньорът Картър” и “Лятна свалка”.
От DreamWorks Pictures отказват всякакъв коментар относно евентуалния сюжет на продължението, и за момента единствената потвърдена информация за проекта е, че Гатинс е започнал да пише сценария.
Звездата Хю Джакман, чиито герой в “Стомана на ринга” създава робот-боксьор, който се превръща в истинска сензация сред публиката, все още не е подписал договор за участие във втората част, но според deadline.com, актьора, както и режисьора Шон Леви (“Нощ в музея”), са потвърдили пред студиото, че ще се завърнат и за продължението.
“Стомана на ринга”, който бива описван от създателите си като микс между “Трансформърс” и “Роки”, ще тръгне по световните киноекрани от 7-ми октомври, тази година, а освен Хю Джакман и Еванджелин Лили, във филма ще участват още Кевин Дюранд (“Аз съм номер четири”), Антъни Маки (“8-ма миля”) и Хоуп Дейвис (“Синоптикът”).
Въпреки, че работата по сценария на втората част вече е започнала, представянето на първия филм в бокс офиса ще определи дали в крайна сметка ще се стигне до снимки.
От DreamWorks Pictures са доволни от предварителните прожекции, и надеждата е че “Стомана на ринга”, чиито бюджет от 80 милиона долара е сравнително нисък в сравнение с други фантастични продукции, ще успее да привлече голяма публика не само в САЩ, но и в останалата част на света.
Ако всичко протече според очакванията, снимките на “Стомана на ринга 2” ще започнат следващата година. Стивън Спилбърг и Робърт Земекис ще продуцират отново, заедно със Сюзън Монтфърд (“Стреляй смело”) и Джак Рапки (“Прозрачно минало”).
В най-добрия случай, “Стомана на ринга 2” ще тръгне по кината през 2013-та година.
Наскоро приключиха снимките на футуристичния екшън “Стомана на ринга”, в който главната роля е поверена на звездата от поредицата “Х-мен”, Хю Джакман. Филмът, който бива определян от създателите си като кръстоска между “Трансформърс” и “Роки”, е режисиран от Шон Леви и продуциран от Стивън Спилбърг.
Действието на фантастичната лента ще се развива в близкото бъдеще, когато боксовите срещи са претърпяли рязка промяна – вместо хора, на ринга се срещат стоманени роботи, биещи се до пълно унищожение.
Чарли Кентън (Хю Джакман) е бивш професионален боксьор, който е твърдо решен да спечели още титли, по един или друг начин. Заедно със сина си Макс, Чарли създава робот-боксьор, който се превръща в истинска сензация.
Шон Леви: “Не мисля че досега е бил правен подобен филм. Разбира се, има много филми за най-различни роботи, но не и за такъв вид роботи които се боксират. И искам да подчертая, че “Стомана на ринга” няма да бъде една дълга битка между два робота – основното са героите и техните взаимоотношения. А като добавим към това и екшън-епизодите, се получава едно наистина страхотно забавление. Много съм горд и с факта, че не разчитахме изцяло на визуалните ефекти. Екипът по практически ефекти успя да създаде впечатляващи механизирани роботи, които използвахме в много от сцените. Всички бяхме много доволни от постигнатото.”