Новият римейк на култовото заглавие от 1984 година - "Карате кид" поднесе вероятно най-голямата изненада в американския бокс офис тази година.
Екшън драмата на режисьора Харалд Зуорт оглави еднолично десетте най-гледани филма през уикенда, спечелвайки приходи от 56 милиона долара в дебюта си на екран. Безспорната звезда в лентата е едно от любимите ни имена в азитското кино - Джеки Чан, който очевидно успя да избяга от комедийното си амплоа в най-точния момент.
С цели 30 млн. по назад остава вторият в подреждането - "А отборът", разказващ за група ветерани от Ирак, които се опитват да изчистят името си, след като са обвинени несправедливо в редица престъпления. Филмът инкасира 26 млн. долара през уикенда, достатъчни за да изпреварят лидера от предишните три седмици - "Шрек завинаги".
След като се задържа впечатляващ период начело на американския бокс офис, сега финалната част на хитовата анимационна поредица завършва с приходи от 15,8 млн. Въпреки това общата спечелена от Шрек и компания сума възлиза на вече 210 млн. долара само от екраните в САЩ и Канада.
На четвърта позиция е комедията "Get Him to the Greek" с 10, 1 млн. Лентата изобилства от звезден състав, но не толкова от актьори, колкото от популярни имена в света на музиката - компания на актьорите Джона Хил и Ръсел Бранд правят Кристина Агилера, Пъф Деди, Ларс Улрих от Металика и др. Топ 5 завършва друго заглавие в комедийния жанр, но със значително по-романтична насоченост - "Убийци".
Във втората си седмица на екран приказката на Аштън Къчър и Катрин Хейгъл завършва уикенда с приходи от 8, 1 млн. долара. Самият филм разказва за млада жена, открила идеалния мъж в лицето на непознат красавец. Няколко години след сватбата им тя трябва да преживее сериозен шок, след като се оказва, че той всъщност е бивш наемен убиец.
Две позиции спрямо предходното издание губи фентъзи блокбъстърът "Принцът на Персия: Пясъците на времето". 6,6 млн. за почивните дни и общо 72,3 млн. от домашната сцена в бокс офиса до момента. Положението за екранизацията на популярната PC игра с участието на звезди като Джейк Гиленхал, Джема Атъртън и Бен Кингсли спасяват приходите от световните екрани, с които сумата нараства до 262 млн. - достатъчно поне да избие вложените за реализацията на филма 200 млн.
Седми е "Мармадюк" - адапатация по едноименния приключенски комикс, разказващ за семейство Уинслоу и атрактивното им куче. Лентата, смесваща реално показване на събитията, смесено с анимация отчита 6 млн. долара във втората си седмица на екран.
Цели три места обаче губи иначе доста амбициозният "Сексът и градът 2". С едва 5,5 млн. печалба в почивните дни при бюджет от 100 млн., романтичната приказка на Кари Брадшоу и компания е спечелила общи приходи от само 84 млн. за 3 седмици на екран.
Вероятно последна седмица в класацията кара друго, още по амбициозно продължение - фентъзи блокбъстърът "Железният човек 2" с 4,5 млн. Добрата новина за режисьора Джон Фавро и звездите Робърт Дауни-мл., Скарлет Йохансон и Мики Рурк е, че основната задача е отдавна изпълнена. За 6 седмици от премиерата си филмът е докарал приходи от 299, 3 млн. само от САЩ и Канада, а отделно от това може да се похвали с още 295 млн. Така до голяма степен може да отчетем сикуела като доста успешен във финансово отношение.
Десетте най-гледани заглавия зад Океана завършва фентъзи драмата "Splice" с 2,8 млн. Тя разказва за двама млади учени, които създават уникално същество, смесвайки човешко с животинско ДНК. Звездите тук са Сара Поли и Ейдриън Броуди, а режисурата е дело на Винченцо Натали. Може да отчетем и факта, че продуцент на филма е самият Гийермо дел Торо.
Обобщение:
Безспорно първото място на "Карате кид" в класацията може да приемем като сериозна изненада. Римейкът по култовата лента от 1984 година, номинирана навремето за "Оскар", си проправи път до челото за едва три дни, впечатлявайки както кинолюбителите, така и критиците.
Режисьор на филма е холандецът Харалд Зуорт - име, което познаваме от работата му над доста заглавия в комедийния бранш - "Агент Коди Банкс", "Една нощ в Бар Маккул", "Розовата пантера" и др.
В актьорският състав може да отличим най-вече безспорната звезда на азиатското кино - Джеки Чан, който пое риска да смени аплоато и да се изяви в драматична роля. Внимание може да обърнем и на друго име сред изпълнителите на главните роли - Джейдън Смит, най-вече поради големите очаквания към него - това е синът на Уил Смит и Джейда Пинкет Смит.
В лентата участва и Тараджи П. Хенсън, която помним от "Странният случай с Бенджамин Бътън". Сюжетът разказва за историята на самотна майка и сина й от тъмнокож произход, които са принудени да заживеят в Китай. Там момчето се захваща да изучава бойни изкуства при учителя Хан (Джеки Чан), след като е непрестанно тормозено от местните деца в училище.
Очаквания за 18 - 20 юни
През тази седмица в САЩ излизат доста впечатляващи заглавия. Сред тях е поредното продължение на хитовата анимационна поредица "Играта на играчките" на Walt Disney Studios.
Ще можем да се срещнем отново с любимците си Уди, Бъз и компания, озвучени от познатите имена като Том Ханкс и Тим Алън. Над филма е работил сценариста Майкъл Арндт, създал шедьовъра "Мис Слънчице" и неслучайно от екипа разчитат именно на неговите умения като скрито оръжие.
На екран се завръща и най-горещият секссимвол в киното в последните години - Мегън Фокс. Красавицата ще радва почитателите си във фентъзи трилъра по едноименния комикс на DC "Джона Хекс", в който изпълнява ролята на проститутка. Партнира й Джош Бролин, а сюжетът разказва за коравия каубой с обезобразено лице Хекс, който води битка срещу практикуващ вуду плантатор, опитващ се да създаде армия от възкръснали мъртъвци.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 11 юни - 13 юни Заглавие / Уикенд / Общо 1 The Karate Kid - $56M / $56M 2 The A-Team - $26M / $26M 3 Shrek Forever After - $15.8M / $210M 4 Get Him to the Greek - $10.1M / $36.5M 5 Killers - $8.17M / $30.7M 6 Prince of Persia: The Sands of Time - $6.58M / $72.3M 7 Marmaduke - $6M / $22.3M 8 Sex and the City 2 - $5.53M / $84.7M 9 Iron Man 2 - $4.55M / $299M 10 Splice - $2.86M / $13.1M
Новата екшън-комедия на австралийския режисьор Робърт Лукетич („Професия блондинка”, „Свекървище”, „21”, „Грозната истина”), носещ краткото и не толкова уместно име „Убийци”, би могъл да представлява забавление за тези зрители, които обичат да ходят на кино, предимно да се забавляват с приятелите си, а не толкова да гледат самия филм.
Въпреки многото си обрати, историята е достатъчно плоска, за да спокойно се отпуснете, хапвате пуканки и обсъждате прическите, грима и облеклото на актьорите, без да се притеснявате, че ще пречите на някого в киносалона. След тежка раздяла, младата и красива Джен (Катрин Хейгъл) придружава родителите си на почивка в спиращата дъха Ница.
Съвсем като на кино, там тя среща мъжа мечта – Спенсър (Аштън Къчър), наемен убиец, който прекарва една вечер с Джен, след което съвсем лековато се отказва от предишния си живот на наемник и решава да се ожени за нея. Изведнъж действието се пренася три години по-късно, когато двойката вече е улегнала. Опитите на Спенсър да прикрие старата си същност предизвикват съмнение у Джен относно здравината на връзката им, която е на път да бъде подложена на сериозно изпитание, когато миналото на убиеца тотално нахлува в живота им.
Най-големите предимства на филма са във визията му - красивите изгледи на Ница, външния вид на актьорите и не на последно място – непоклатимия Том Селек в ролята на бащата на Джен - Господин Корнфелд, поставящ всичко под съмнение.
Играта на Хейгъл и Къчър е достоверна и добра в моментите, когато актьорите са по-въздържани и прикрити. Това, което липсва във филма и го отдалечава на светлинни години от „Мистър и Мисис Смит” са усещанията, които стигат до зрителите. Причините за случващото се са тотално неаргументирани. Нещата просто се случват.
Спенсър и Джен се влюбват един в друг, женят се, но всякаква емоция е притъпена до типичните клишета и холивудски блясък.
Екшън сцените в „Убийци” биха били много по-вълнуващи, ако липсваха безсмислените и „оригинални” коментари и заключения на героите, които тотално тушират напрежението и го превръщат в пародийно усещане. С течение на действието, сюжета разкрива своите „обрати”, които не обогатяват историята, по-скоро правят една каша от нея.
Ако все пак не сте претенциозен и искате да изгубите 100 минути пред големия екран, гледайки лека пародийна екшън-комедия за доверие, лъжливи съседи и „бивши” наемници, „Убийци” би могъл да удовлетвори желанията ви.
От известно време един определен жанр става все по-популярен в кино индустрията, а именно – екшън-романтичните комедии. Очевидно е, че от Холивуд се надяват да привлекат повече мъжка аудитория, но все още нямат голям успех.
„Убийци“ е поредният филм, който смесва екшъна с романтична история, но за съжаление не успява да грабне вниманието ми нито с екшъна си, нито с романтиката си. За хумор дори не знам дали да говоря.
Не е тайна, че подобни филми разчитат най-вече на известен актьорски състав, който да привлече определен тип демографска група. В случая имаме Аштън Къчър и Катрин Хейгъл, които са ветерани в романтичните комедии. И все пак се чудя на студиото защо са избрали точно тях, ако са искали да привлекат повече мъжка аудитория.
По принцип един от двамата главни актьори е някой, който трябва да се хареса повече на мъжете (най-често това е актрисата, но не е изключено да е и актьора, ако е известен с екшън ролите си), а другия на жените. В случая имаме двама актьори, които се харесват основно на женската част от публиката. Защо? Аштън Къчър е известен с романтичните си комедии и много момичета го харесват заради чара и излъчването му.
За съжаление, той не е от любимците на повечето мъже, които често го намират за лигльо и женчо. Катрин Хейгъл е известна най-вече от сериала „Анатомията на Грей“, който има предимно женска аудитория. Филмите, с нейно участие винаги са се целили в женската аудитория (изключение е „Позабременяла“) и тя не е имала възможност да стане позната на мъжете. Така че още от плаката, филмът губи голяма част от мъжката аудитория.
Но да се върнем на самия филм. За съжаление, „Убийци“ няма да ви разсмее много пъти. Може би тук там ще се усмихнете, но нищо повече. Романтиката във филма е сведена до абсолютния минимум, който се изразява най-вече в монтаж от кадри на двамата актьори, наслаждавайки се на любовта си.
След тези добри 30 секунди романтика, историята решава, че няма нужда повече да се занимава с подобни сантиментални моменти и ни запознава с вълнуващия и интересен живот на двамата герои, който се състои в ходене на работа, общуване със съседите и, естествено, вайкане дали връзката им върви в правилната посока. Всичко това е ОК, когато става в началото на филма, а не половин час по-късно.
Както вече споменах, „Убийци“ не е смешен филм. Хуморът му е плосък и скучен, а стереотипите, които трябва да са забавни (перверзният приятел и съблазнителната колежка), са абсурдно глуповати.
Шегите, в повечето случай, не се връзват с тона на филма и звучат неестесвено и форсирано. Единствено Катрин Хейгъл успява да се справи добре с някои от репликите си, но на фона на всички останали и тя бледнее. Аштън Къчър както винаги произнася всяка дума с еднаква интонация и всичко, с потенциал да бъде смешно, звучи глупаво.
Стигаме и до екшъна. Той, както почти всичко във филма, е скучен. Сцените са стандартни, без никакво напрежение или ескалиращо действие. Няколко гонки с коли, две-три ръкопашни сцени и това е. Всичко се случва толкова бързо, че преди да се усетите вече са светнали лампите в кино салона. Не казвам, че съм се надявал на нещо кой знае какво, но поне ми се искаше да беше подходено към тези сцени с някаква доза хумор.
И не, това, че Катрин Хейгъл не може да борави с пистолет, не е достатъчно. Аудиторията трябва да взема сцените напълно сериозно и да вярва, че някои наистина може да убие двамата герои, което е може би най-голямата шега във филма. Не искам даже да споменавам, че никога не съм виждал толкова некадърни наемни убиийци.
Смятам да спра до тук, защото ми се струва, че ако започна да говоря за това колко нелогичен е филмът, ще изпиша още толкова. Може би няма да го усетите докато гледате, но ако след това се замислите какво точно се е случило може би ще осъзнаете колко абсурдна е самата история. Ако все пак обичате подобен тип филми и сте фенове на Аштън Къчър и Катрин Хейгъл сигурно ще намерите много повече забавни моменти, отколкото аз.