За някои може да е песен, докато за други – кофа с лайна; за някои може да е изпълнен само със смях и усмивки, а за други – с горчиви сълзи; за някои може да е един безкраен възход, а за други – стремглаво пропадане.
Истината обаче е често някъде по средата и всеки един обикновен човек се среща както с добрата, така и с лошата страна на живота в различни моменти от земния си път.
А една от най-важните причини да съществуваме и за да съществуваме е семейството, в името на което хората са готови да преодоляват всякакви трудности. Именно в навечерието на един от най-светлите празници в християнския свят, Коледа, идва и новото филмово предложение „Такъв е животът”, което показва истинския смисъл на думата „семейство” и несъмнено ще повдигне настроението на всички зрители, чиито кино предпочитания не се изчерпват до „Аватар” и „Мисия Лондон”.
„Такъв е животът” не е типичната романтична комедия въпреки участието на Катрин Хейгъл (успешно запълнила обувките на Мег Райън в жанра) и Джош Дюамел, който миналата година вече се отчете с „Когато си в Рим”.
За разлика от повечето романтични комедии, които завършват с бебе, то тук нещата са обърнати и главните герои буквално получават бебето още в началото на филма, за съжаление при злощастни обстоятелства. От този момент нататък двамата герои, които са свикнали със самостоятелния си живот, трябва да преодолеят различията си и да превъзмогнат всякакви трудности в името на малката Софи. В резултат от пълната липса на какъвто и да е родителски опит следват и всякакви комични ситуации, придружени с важни житейски решения.
В общи линии хората винаги са се разделяли на две крайности по отношение жанра на романтичните комедии – едни хора (предполагаемо най-вече жени) ги харесват, докато други направо не могат да ги понасят, защото предлагали нереалистична и захаросана версия на живот, който не съществува. А и може би защото обикновено актьорския състав не включва редица носители на "Оскар".
В случая обаче е цяло щастие, че именно около Коледа филмовите предложения няма да се изчерпват само до поредната 3D дъвка за очите, натъпкана до козирката със супер специални ефекти, чиято основна функция е да прикрият липсата на особен смисъл в сценария.
Разбира се, киното основно трябва да забавлява (противно на схващанията на някои български творци), така че няма голямо значение какъв жанр е филма, стига да не е ужасяващо недоразумение.
А „Такъв е животът” за щастие поне не е дело на вездесъщите Дисни, които изкарват регулярно комедии със съмнителни качества и по-скоро с идеята директно да запълнят програмната схема на Disney channel. Не че същото не се отнася и за повечето комерсиални бози на Twentieth Century Fox, но те поне компенсират с по-няколко тежки драми, борещи се всяка година за всевъзможни призове и отличия.
„Такъв е животът” разказва една напълно нормална човешка история и успява да изпълни целта си, а именно – да забавлява и да ни припомни, че семейството е най-важно. Наскоро колегите от в-к Капитал бяха изготвили чудесен брой на приложението си LIGHT, в който се разглеждаха различните форми на семейство в днешно време и как ги приема „напредничавото” българско общество. „Такъв е животът” идва като естествено продължение на темата и улеснение за все по-големия брой нечетящи в родината ни, като показва модел на квартална общност, която не прави разлика между това дали родителите са от един и същи пол, дали са формално женени и т.н. Ясно е, че и в САЩ картинката не е на 100% толкова идилична, но със сигурност в много щати хората са далеч по-свободомислещи от хората в българските градове и села, които биха могли да се научат на малко повече толерантност пък било то и от един филм, създаден предимно с комерсиална цел. Защото турските сериали, населени с патриархални ценности, е гаранция, че няма да ги научат на това.
Филмът може да бъде похвален още с колоритните изпълнения на някои от поддържащите актьори, както и с приятната музика, която на места изненадва с по-смел избор на композиции за жанра на романтична комедия или представя класически изпълнения в нов аранжимент и с различен изпълнител.
„Такъв е животът” заслужава и похвала като част от цялостната политика на Warner Bros – холивудското студио, което от дълги години най-успешно балансира високобюджетните продукции с по-камерни филми. Именно в тази насока за отбелязване е и фактът, че сценаристът на един от летните хитове на студиото за 2011 Грег Берланти („Зеленият фенер” с Райън Рейнолдс) е режисьор на премиерната романтична комедия. Факт, който демонстрира желанието на Warner Bros да си пази хората и да води своеобразен „семеен” бизнес.
В заключение трябва да се подчертае, че макар и със закъснение от 2 месеца, филмът все пак е по екраните в България – нещо, което не бива да бъде подминавано с пренебрежение, защото именно ситуацията на родния пазар кара самите холивудски студия да изтриват половината си репертоар за България, знаейки предварително какви приходи биха реализирали.
Затова нека всеки, който търси нещо различно от филма прожектиран през 5 минути в близкия мултиплекс, да рискува да се посмее в компанията на Катрин Хейгъл и Джош Дюамел, които не само ще го настроят за предстоящите празници, но може и да му дадат отговор какъв точно е животът.
"Социалната мрежа" на Дейвид Финчър запази водещата си позиция в американския бокс офис за втора поредна седмица.
Лентата, разкриваща историята на най-популярната социална мрежа Facebook регистрира 15,5 млн. долара през уикенда, с което достигна приходи в САЩ и Канада от 46 млн. при бюджет от 50 млн. При това филмът все още не е направил премиерата си в страните извън Америка, така че тепърва ще можем да оценим дали ще се окаже поредният успешен ход на Финчър. Впечатление в каста прави единствено името на поп звездата Джъстин Тимбърлейк, но с интерес можем да следим и изявите на Андрю Гарфилд, избран да замести Тоби Магуайър като новия Човека-паяк.
Две изцяло нови предложения имаме на втората и третата позиция. За пореден път се потвърждава традицията жанрът „романтична комедия” да е първи избор за киноманите - "Такъв е животът" (14,6) разказва за двама непознати, принудени да съжителстват заедно като настойници на малко момиченце, чиито родители загиват при катастрофа.
Първоначалната антипатия обаче постепенно се превръща в чувства от съвсем други измерения. Главните роли са поверени на Катрин Хейгъл и Джош Дюамел, познати най-вече от незабравимите си персонажи в „Анатомията на Грей” и „Лас Вегас”.
Челната тройка завършва „Секретариат – конят легенда” с 12,6 млн. Драмата е посветена на историята на прочутия състезателен кон, Секретариат, а екранизацията е дело на Рандъл Уолъс, познат от работата си над „Мъжът с желязната маска” и „Бяхме войници”.
Две места губи анимационната комедия "Легенда за пазителите". Предложението на Warner Bros остава със 7 млн. през уикенда и общо 39, 4 от екраните зад Океана, при бюджет от 80 млн.
Непознато заглавие имаме и на петата позиция - това е новият проект на гуруто на хорър жанра Уес Крейвън "My Soul to Take" с 6, 9 млн. Лентата представя ужасяващата битка между седем деца и брутален сериен убиец, току що излязъл от затвора с мисълта за отмъщение, а въпреки че в каста не можем да отличим нито едно познато име, то факта, че режисурата е дело на Крейвън (автор на поредицата „Писък”) говори сам по себе си.
Четвърта седмица в топ 10 кара и вторият режисьорски опит на звездата Бен Афлек - “Градът” (6,3 млн.). След като при първия си такъв, популярният холивудски актьор спечели критиците, но не и масовата публика ("Жертва на спасение"), то новият му проект вече е с печалба от 86,78 млн., при условие, че с дебюта си реализира само 34.
Колкото и изненадващо да е, но “Уолстрийт 2: Парите никога не спят” продължава да губи позиции със солидни темпове. Драмата, разкриваща финансовите машинации на световната борса вече е на седма позиция (4,6) с общи приходи от 43, 6 млн. при бюджет от 70. В световен мащаб сумата нараства до 66,7, но въпреки това като че ли очакванията към тандема "Стоун - Дъглас” са традиционно далеч по-високи от постигнатото до момента.
Комедия имаме и на осмото място - със сигурност вече можем да обявим "Лесна, А?” за една от приятните изненади в света на киното тази есен (4,2 млн.). При буквално смешния на фона на останалите заглавия в класацията бюджет от 8 млн., лентата е спечелила 48,1 само в САЩ и Канада. При това не разполага нито с внушителни имена в актьорския състав, нито с особено познато име на режисьорския стол (едва втори проект за Уил Глик).
Крими трилърът "Case 39" заема предпоследната позиция с 2,6 млн. Сюжетът разказва за социален работник, борещ се да спаси дете от малтретиращите го родители, но скоро разбира, че ситуацията е много по-опасна, отколкото някога е очаквал.
В каста можем да отличим Рене Зелуегър и Брадли Купър, които са далеч по-познати в романтично амплоа. Топ 10 тази седмица завършва комедията “Пак ли ти”, изобилстващо от атрактивни имена – Сигорни Уивър, Кристен Бел, Джейми Лий Къртис и др. Филмът завършва уикенда с 2,4 млн. долара в третата си седмица на екран.
Обобщение
Макар и с малко, "Социалната мрежа" успя да задържи лидерската позиция в класацията и тази седмица. Драмата на Дейвид Финчър успя да се пребори с конкуренцията на цели три нови заглавия, въпреки че спечели битката с по-малко от милион над традиционно силния жанр "романтична комедия” в лицето на "Такъв е животът".
Все пак сума от 46,1 млн. за период от 10 дни, като че ли е малко под очакванията, макар че голяма заслуга за това има и самият режисьор - със „Странният случай на Бенджамин Бътън” той успя да вдигне лентата твърде високо, припечелвайки „скромната” сума от 127,5 млн. само в САЩ и Канада и 334 млн. в цял свят.
Що се отнася до любовните трепети между Джош Дюамел и Катрин Хейгл, то създателите на филма добре са си направили сметката и логично са насочили усилията към покоряване на активната за подобен род филми аудитория – женската. От Warner Bros разкриха, че 70% от зрителите са представители на нежния пол и също 70% са на възраст над 25 години.
Очаквания
Тази седмица на екран в САЩ излизат четири нови заглавия, от които можем да насочим внимание към две. Като фаворит се очертава "БСП - Бесни Страшни Пенсии", в който главната роля е поверена на звездата Брус Уилис. Това е поредният филм по екранизация на комикс, в който актьорът решава да поеме предизвикателството, като лентата разказва за бившият агент на ЦРУ Франк Моузес, който живее тихо и спокойно до момента, в който го погва друг бивш агент.
В опит да спаси себе си и семейството си, героят му събира стария си екип, за да ликвидира опасността. В каста участват още Морган Фрийман, Джон Малкович и Хелън Мирън.
"Conviction" пък разказва за студентка по право, която за завършването си се съсредоточава върху случая на собствения си брат, осъден за убийство. Тук безспорната звезда е Хилари Суонк, умело подпомагана от Сам Рокуел, а режисурата е дело на Тони Голдуин, далеч по-познат в амплоато си на актьор.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 08 октомври - 10 октомври 1 The Social Network - $15.5M/$46.1M 2 Life as We Know It - $14.6M/$14.6M 3 Secretariat - $12.6M/$12.6M 4 Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole - $7.01M/$39.4M 5 My Soul to Take - $6.92M/$6.92M 6 The Town - $6.35M/$73.8M 7 Wall Street: Money Never Sleeps - $4.62M/$43.7M 8 Easy A - $4.2M/$48.1M 9 Case 39 - $2.63M/$9.6M 10 You Again - $2.47M/$20.7M