"Майкъл Джексън: THIS IS IT" ще бъде разпространен заедно с вестник ТРУД в първата седмица на февруари. Комплектът ще струва 8,90 лева и ще включва еднодисковото издание на филма.
"Audio Visual България" ще пусне на пазара специално издание в 2 диска на DVD и Blu-ray диск през март.
Специалното издание ще идва с релефна картонена кутия, 2 триизмерни карти, 4 пощенски картички и книжка с 24 страници.
Цената на DVD ще бъде 29,99 лева, а на BD 49,99 лева.
2009 ще се запомни с най-скъпия филм и най-големия концерт
2009 беше годината на най-успешното турне в историята, най-скъпия филм и най-големите продажби в Холивуд. Въпреки икономическата криза, която ограбваше парите и надеждите на хората по целия свят, залите, стадионите, киносалоните и музеите се пълнеха с жадни за спасение, надежда и бягство от реалността. Шоубизнесът и изкуството откликнаха подобаващо на нуждата на хората от надежда и различен свят. Мадона продължи своята обиколка на Земята, посети и България и спечели от феновете си толкова, колкото никой досега не е печелил от турне. U2 пък заложиха на друга практика и подариха на своите почитатели един безплатен концерт по интернет, гледан едновременно от над 10 милиона души.
Изминалата година бе време на масови прояви. Покрай Годината на астрономията и музикантите пожелаха да отидат в Космоса и макар че това се отлага засега, един цирков артист го постигна. Директорът на „Сирк дьо Солей” организира невиждан досега спектакъл, дирижиран от борда на международната космическа станция, където той гостуваше на космонавтите. Ги Лалиберте събра за идеята си балета на Болшой театър, музиканти като Шакира и U2, световноизвестни фотографи като Ян Артюс Бертран и много публични личности от целия свят. Спектакълът се предаваше на живо и съвсем безплатно в интернет, а посланието беше да спасим чистата вода на Земята. През 2009 г. и други
хора на изкуството се посветиха на екокаузата
Леонардо ди Каприо се прояви като активист и създаде филма „11-ият час” с участието на физика Стивън Хоукинг. Документалната лента беше посветена на начините за справяне с глобалното затопляне. Масово явление беше и огромната вълна от концерти, помени и послания за любов, които последваха смъртта на Майкъл Джексън.
Едва ли има друга фигура от шоубизнеса и изкуството, която да е била изпратена с толкова много сълзи и от толкова много хора. Във феномен се превърна и филмът, монтиран от последните кадри на изпълнения на звездата. This is It беше показван в киносалоните само две седмици, но въпреки това спечели толкова приходи, колкото много продуценти не си и мечтаят да видят някога.
Годината започна успешно и необичайно за киното още с наградите "Златен глобус" и "Оскар", където безспорен фаворит се оказа нискобюджетният британски филм „Беднякът милионер”. За втори път в почти всички категории победителите бяха независими филми. Това подчерта както все по-големия интерес към позабравените човешки истории, така и липсата на идеи в Холивуд.
Американската киноиндустрия и през 2009 бе потънала в създаване на сигурни касоразбивачи с много екшън, специални ефекти и малко сюжет. Видяхме четвъртия „Терминатор”, шестия „Хари Потър” и втория „Трансформърс”. Продуцентите обаче вече приемат, че им липсват свежи идеи, и са по-склонни да ги черпят от необичайни места. Така се роди
първият руски филм, правен от „Дисни”
„Книгата на майсторите”. Така се роди и феноменът „Паранормални явления” – филм, сниман за 10 хиляди долара, който спечели по кината цели 100 милиона. Необикновеното този път обаче беше, че някои от филмите гледахме в 3D формат. Запазената доскоро само за кратки научнопопулярни филми технология се простря върху цялата киноиндустрия – не само анимационната, но и игралната. Разликата между двете пък отчетливо намаля с навлизането на технологията Performance capture, която придава на рисувани обекти играта на живи актьори.
Върхът на всички технологични усилия на Холивуд пък се оказа новият филм на Джеймс Камерън – събитие само по себе си, защото режисьорът не е правил игрален филм от „Титаник” насам. „Аватар” беше не само най-скъпият филм, не само технологично чудо, но и вълнуваща история, която очертава добрата тенденция Холивуд да се завръща към стойностните сценарии.
На 3D киното обърна внимание дори и европейският авангард
Вим Вендерс започна проект за първия арт 3D филм. Европейските фестивали пък се отвориха към новото и в Кан за първи път анимация откри панорамата. Това беше новото постижение на студио Pixar – „В небето”. Най-старият фестивал – този във Венеция пък не спря дотам и за първи път от 1932 г. показа филм на ужасите. Това се оказа „Оцеляването на мъртвите” на Джордж Ромеро. Така филмите и зад океана, и в консервативна Европа започнаха да преодоляват невидими бариери и закостенели традиции и става все по-трудно за говорим за комерсиално и некомерсиално, за анимационно и игрално, за независимо и зависимо кино.
Въпреки това обаче и в киното, и в литературата 2009 г. премина под знака на вампирските истории
Събудени от „Здрач” на Стефани Майер, феновете на готическото се оказаха достатъчно, за да провокират създаването на няколко поредици книги и филми в същия стил – „Истинска кръв”, „Дневниците на вампира”, „Циркът на кошмарите”. Явление в литературата остана и Дан Браун, който пусна третата част от своята поредица – „Изгубеният символ” и си заяви поне още няколко години добри печалби от почитателите на мистиката. На вълната на успеха се издигна и синът на Набоков. Той публикува последния ръкопис на писателя въпреки желанието на Владимир Набоков този роман да бъде изгорен.
Нобеловата награда за литература пък спечели Герта Мюлер – немска писателка от румънски произход, която била заплашвана от режима на Чаушеску. Тя стана 12-ата жена в 108-годишната история на Нобеловите награди, която достига до отличието. Междувременно светът се прости с един от големите писатели на 20-и век – Миорад Павич. Той почина на 30 ноември.
Филмът "Аватар", смъртта на Майкъл Джексън и рекордните приходи над 10 милиарда долара в киносалоните са "най-значимите моменти" на 2009 г. според Американския филмов институт, съобщи Ройтерс, цитиран от БТА.
Утвърждаването на "Туитър" като рекламна сила в телевизионния и филмов маркетинг, експериментът за ограничаване на разходите на Ен Би Си с "Шоуто на Джей Лено" и липсата на граници в риалити телевизията също са в списъка с водещите медийни тенденции и постижения за 2009 г.
Американският филмов институт определи триизмерното зрелище "Аватар" на режисьора Джеймс Камерън като "крайъгълен камък в еволюцията" на филмопроизводството, който ще има силен ефект върху бъдещето на киното.
Неочакваната смърт на Майкъл Джексън през юни е забележителна заради "изблика на скръб по целия свят и безпрецедентната глобална възхвала на посмъртния му филм с репетициите за концерта "This is it", каза институтът.
Мюзикълите и комедиите осигуриха бягство за американците в трудните икономически условия. Продажбата на билети в киносалоните през 2009 г. надхвърли 10 милиарда щатски долара за първи път в историята миналата седмица.
Кратката, но повсеместна известност, спечелена от майката на осемте близначета Надя Сулман, от родителите на момчето, което уж беше отнесено с балон, и от вашингтонската двойка, обвинена, че е влязла без покана на официална вечеря в Белия дом, показаха, че риалити телевизията е преминала граница през 2009 г., като "търсенето на известност е тръгнало в опасна нова посока", изтъкна Американският филмов институт.
Институтът посочи също преместването на предаването на Джей Лено в праймтайма като нова глава в еволюцията на по-евтини програми и прехвърлянето на качествени филми в кабелните канали.
Той включи също в списъка си преминаването от аналогова към цифрова телевизия през юни 2009 г., краят на два многогодишни сериала, както и "изключителната година" за анимацията с филми като "Фантастичният мистър Фокс", "Принцесата и жабокът", "Облачно, с кюфтета".БТА
Филмът "This Is It" в памет на Майкъл Джексън събра цели 101 млн. долара за петте дни, през които беше показван в световните киносалони, по предварителни данни на филмовото студио "Сони", което разпространява лентата, съобщи ДПА, цитирана от БТА.
"Сони" плати 60 милиона долара за правата върху филма.
През уикенда компанията обяви, че вместо първоначално планираните две седмици, лентата ще бъде показвана по кината до края на уикенда, включващ Деня на благодарността - празник, който носи големи приходи на Холивуд. БТА
Дългото чакане на феновете свърши. Филмът за Майкъл Джексън "Майкъл Джексън This is it!" излезе по кината и в България.
От 28.10 всички почитатели на Джако ще могат да зърнат последните мигове на своя идол.
Филмът е компилиран от 80 часа видеозаписи, показващи последните дни с репетиции за серията концерти в Лондон, които трябваше да се проведат през юли, под заглавието "Майкъл Джексън This is it!". Режисьорът Кени Ортега нарече филма "история на майстор на занаята". Майкъл почина внезапно на 25 юни в Лос Анджелис.
Филмът обаче не се занимава с подробностите около смъртта на звездата. "Привилегия е да наблюдаваме Майкъл като креативния архитект и умът зад тази работа.
Филмът е суров и непредпазлив. Той е един уникален поглед зад кулисите на креативния процес на създаване на шоу", допълни Ортега.
Очакванията на боксофиса за печалба в двете седмици на излъчването са до 100 милиона долара.
Лентата, чието име в превод означава "Така е" или "Такива са нещата", се основава на над 100 часа видеозаписи от репетициите на Джако за поредицата концерти, които той трябваше да изнесе това лято и така да се върне на музикалната сцена.
Филмът показва, че по време на тези репетиции Джако е в добро състояние. Според фенове на Краля на попа истината в лентата е изопачена и създателите на филма крият истинското здравословно състояние на Джексън (откъс от филма).
"В седмиците, предшествали смъртта на Джексън, докато тези записи са правени, онези, които са били около него, са знаели, че той е на ръба на смъртта", казват фенове на Джексън в специално създаден сайт в интернет, който се казва "This Is Not It" (в превод: Не е така или Нещата не стоят така).
Филмът излиза по екраните на 28 октомври. Премиерата му ще бъде едновременно в 18 страни. Той ще се прожектира само 2 седмици.
Антуражът на Джако винаги е твърдял, че певецът е бил в отлична форма, когато се е готвел за летните концерти. БТА
Филмът "Майкъл Джексън THIS IS IT" ще бъде излъчван в кината ексклузивно за две седмици в целия свят. Това е решение на Sony Pictures Entertainment и Sony Music Entertainment.
Първата прожекция е на 28 октомври, сряда. Поради големия интерес, продажбата на билети ще започне от 27 септември (неделя) на касите на кината Арена в цялата страна.
Феновете на Краля на попа имат уникалната възможност да гледат този музикален шедьовър в дигиталните зали на кината Арена в градовете София, Варна и Стара Загора на 21-метров екран с дигитално качество. Звукът е ДОЛБИ ДИДЖИТАЛ, с мощност 17250 вата във всяка от залите, най-голямата от който е с 500 места!
Първите, закупили билети в кината Арена, ще получат минипостер на филма "Майкъл Джексън THIS IS IT".
Режисьор на филма е Кени Ортега. Пускането му е в пълно съгласие със завещанието на Майкъл Джексън. Ортега, който е бил креативен партньор на Джексън за концертите THIS IS IT, каза, “Този филм е подарък за феновете на Майкъл. Още щом започнахме монтирането на заснетото осъзнахме, че това е нещо невероятно, уникално и много специално. То е много личен, ексклузивен поглед в света на този музикален гений. За първи път феновете ще видят Майкъл такъв, какъвто не са го виждали, а именно в процес на работа. Филмът е естествен, емоционален, трогателен и силен. В него са показани взаимодействията на Майкъл със сътрудниците му по THIS IS IT, които той лично е подбирал за този уникален проект. По време на репетициите той е вдъхновяващ, динамичен, великодушен, отдаден, нежен, като истински архитект и движеща сила, като Крал на забавлението.
THIS IS IT със сигурност ще бъде запомнен като най-великият концерт, който не е бил видян от никого. Този филм – портрет дава възможност да се придобие представа за него.”
"Майкъл Джексън THIS IS IT" предлага на феновете на Джексън и на музикалните любители по целия свят поглед зад сцената. Подготвян през месеците от април до юни 2009, филмът включва моменти от заснетите повече от сто часа репетиции за шоуто. Публиката ще има привилегията да види този личен филм за певеца, изявил се още като танцьор, режисьор, архитект и гений, докато създава и прави перфектно последното си шоу.
“Никога не съм работил с по-креативен и иновативен човек” каза Ранди Филипс, президент и главен изпълнителен директор на AEG LIVE и продуцент на "Майкъл Джексън THIS IS IT". “Докато концертите щяха да бъдат най-голямото шоу в историята на музиката, нашият филм ще предостави на феновете на Майкъл истинско историческо събитие – възможността сами да видят този креативен, талантлив гений, за който целия екип се отдаде на направата на „най-великия концерт, който никога не се случи”.
Лентата ще даде възможност на феновете на поп иконата да видят Джако зад кулисите, където създава и репетира за своите предварително разпродадени прощални концерти, които трябваше да се проведат в началото на лятото в 02 ARENA в Лондон!
Премиера в България 30 октомври 2009 г.
Сюжет на филма: Феновете ще могат да видят Майкъл Джексън така, както никога до сега. Чрез множество необработени и скрити до сега детайли, филмът ще представи певеца, танцьора, филмовия творец, архитекта, креативния гении на Джако. Кени Ортега, който е режисьор на шоуто е режисьор и на филма - "Майкъл Джексън This is it! "
Излезе първият трейлър на филма за Майкъл Джексън "This is it". Лентата ще бъде прожектирана в киносалоните по света само две седмици.
Билетите ще бъдат пуснати в интернет на 27 септември. Премиерата в България е на 30.10.2009 г.
"Sony Pictures" плати 60 млн. долара за кадрите от последните репетиции на попзвездата, заснети от хореографа Кени Ортега, който е работил с Майкъл Джексън през цялата му кариера. Именно на него е поверена режисурата на филма, в който участват приятели и колеги на певеца.
"Феновете ще видят Майкъл Джексън такъв, какъвто не са го виждали - велик изпълнител в процес на работа" - каза Ортега. Той определи кадрите от репетициите като "необработени, емоционални, вълнуващи и силни".
Майкъл Джексън почина неочаквано на 25 юни в Лос Анджелис. Смъртта му се дължи на смъртоносна доза от обезболяващото пропофол.
Кралят на попа беше погребан на 3 септември, повече от два месеца след смъртта си.