Защо "Рапунцел и разбойникът" не се сдоби с продължение? 27.04.2015, 09:51 | синефиш.бг
Преди Уолт Дисни да покори света с бокс офис феномена "Замръзналото кралство 3D" един от най-дискутираните съвременни анимационни проекти на студиото бе високобюджетния "Рапунцел и разбойникът". Струващата над 250 милиона долара триизмерна продукция мина по кината през 2010-та година и се превърна в международен хит със световни приходи от над половин милиард долара.
Продажбите на Blu-ray и DVD дискове надминаха очакванията на Уолт Дисни, а самата история за дългокосата принцеса Рапунцел и бандита Флин Райдър продължава да се радва на значителна популярност сред младата публика.
Въпреки постигнатия успех обаче, от Уолт Дисни не дадоха зелена светлина за направата на втори пълнометражен "Рапунцел и разбойникът" и вместо това творческия екип на студиото насочи вниманието си към заглавия като "Разбивачът Ралф", "Героичната шесторка" и вече споменатия "Замръзналото кралство 3D".
В продължение на няколко години не се знаеше защо от Дисни не направиха втора част, но сега самия продуцент на оригиналния филм Рой Конли разкри причината за взетото решение.
Ето какво заяви Конли по време на интервю за сайта Den of Geek:
"Имаше желание от страна на Уолт Дисни да бъде направено продължение "Рапунцел и разбойникът". Но в крайна сметка всичко зависеше от режисьорите на първия филм (Нейтън Грено и Байрън Хауър). А те не изпитваха интерес. Те разказаха историята, която искаха да разкажат, и нямаха желание да правят втора част. От Дисни уважиха това тяхно решение. А и все пак дългата руса коса на Рапунцел вече я няма."
Добрата новина за феновете на Уолт Дисни е, че липсата на "Рапунцел и разбойникът 2" ще бъде компенсирана от появата на директни продължения на други два големи хита на студиото - "Разбивачът Ралф" и "Замръзналото кралство 3D". Двете анимирани ленти вече се разработват и ако всичко протече по план те ще бъдат напълно завършени до 2019-та година.
Сред другите бъдещи анимационни продукции на Уолт Дисни се открояват приключенския "Zootopia" и мюзикъла "Moana". Световните премиери на тези филми ще се състоят през 2016-та година.
Триизмерната анимация на студиото Уолт Дисни, “Рапунцел и разбойникът”, се превърна в един от най-големите хитове на изминалата 2010-та година, със световни приходи от над половин милиард долара. В България, лентата бе не само успешна, но и се нареди сред най-печелившите филми на всички времена – спечелената сума надмина границата от един милион лева.
По време на интервю, свързано с DVD и Blu-ray премиерата на “Рапунцел и разбойникът”, режисьорите Нейтън Грено и Байрън Хауърд поговориха за процеса на работа и разкриха някои нови детайли около създаването на хитовата продукция: Срещнахте се докато работихте върху “Мулан”? Байрън Хауърд: С Нейтън се познавам още откакто работехме в студиата на Дисни във Флорида. Нейтън започна тренировъчния си стаж една година след мен, но двамата наистина се сприятелихме докато работехме върху “Гръм”. Той беше един от хората, които оформяха сюжета на филма, а аз бях единия от режисьорите. Докато приключвахме с работата си върху “Гръм”, Джон Ласитър президента на студията Пиксар и Walt Disney Animation Studios лично избра Нейтън да режисира късометражен филм за DVD-то на Гръм. Това му помогна да навлезе в света на режисурата и веднага след това, двамата се събрахме отново и започнахме да работим върху “Рапунцел и разбойникът”.
Какво беше участието на Джон Ласитър в този филм?
Нейтън Грено: Джон е невероятен. Одобряваше всичките ни идеи и ни помагаше в подготовката. Човекът е страхотен ментор. Научих много от него и той заслужава всички похвали.
В трейлъра на “Рапунцел и разбойникът” имаше няколко сцени, които не присъстваха в готовия филм. Защо ги включихте след като не са част от продукта?
Байрън Хауърд: Наблюдателни сте! И да, това наистина е така – в първия трейлър, ние създадохме тази алтернативна версия на първата среща между Флин и Рапунцел. А това беше така, защото много от тези сцени всъщност бяха експериментални, и с тяхна помощ ние тествахме движенията на косата и цялостната анимационна технология, която разработвахме. Харесахме тези сцени и решихме, че са страхотни за определяне на тона на филма.
Коя сцена от филма най-много Ви затрудни и защо?
Нейтън Грено: Ще бъда честен – всичко в този филм беше едно голямо предизвикателство. Ако някои неща ставаха лесно, тогава си казвахме, че нещо не е наред и че можем да се справим много по-добре. Стараехме се да направим всяка една сцена по възможно най-добрия начин.
“Гръм” е екшън, а “Рапунцел и разбойникът” е приказка. Какъв ще бъде следващия Ви проект?
Байрън Хауърд: С Нейтън започнахме работата върху новия ни филм шест месеца преди да завършим “Рапунцел и разбойникът”. Ще има доста екшън-елементи, но също така има и силно емоционално въздействие – а това е най-важното нещо за нас. Пазим сюжета в пълна тайна, но повярвайте ми, ако сте харесали “Рапунцел и разбойникът”, това значи че ще обикнете следващия ни филм.
Много харесах коня Максимус. Кое Ви вдъхнови да направите този толкова динамичен герой? Нейтън Грено: Просто искахме да направим нещо различно с Максимус. На една дъска наредихме снимките на всички анимационни коне създадени досега – не искахме да повтаряме нищо, и целта ни беше да създадем нещо ново и свежо. Искахме Макс да бъде единствен по рода си. Радвам се че Ви е харесал. Какво означава израза “хамелеонови бебета”, който се появява след края на надписите? Байрън Хауърд: “Хубаво е че някои хора изчакват края на надписите. Паскал, хамелеона от филма, е всъщност базиран на истински хамелеон, който носи същото име. Този хамелеон принадлежи на Кели Луис, която е един от аниматорите на филма. И просто така се случи, че докато привършвахме работата, Паскал стана баща на шест малки хамелеончета.
С коя сцена от филма се гордеете най-много и защо? Байрън Хауърд: С Нейтън работим по определен начин – първо започваме да обработваме любимите ни сцени и герои от сценария. Казваме си, “Добре, всичко това е страхотно. Сега, как да направим и останалите сцени толкова добри?”. И по този начин, постепенно, всяка сцена се получава по начина по който искаме, и затова е много трудно да се избере определен любим момент. Но, трябва да отбележа, че сцената с летящите фенери е наистина впечатляваща и е едно от най-добрите постижения на Дисни. Друго нещо с което се гордея са емоциите, които присъстват в последната сцена от филма. Нека поговорим за кастинга. Кое Ви накара да се насочите към Закари Леви (който озвучава Флин) и Манди Мур (Рапунцел)? Нейтън Грено: Това беше много дълъг процес. Преминахме през стотици прослушвания докато намерим правилните актьори за Флин и Рапунцел. Когато се срещнахме за първи път с Манди, разбрахме, че тя е правилния човек за ролята. Тя бе Рапунцел! Същото важи и за Зак (Леви). Искахме тези герои да бъдат възможно най-реалистични, искахме хората да имат емоционална връзка с тях. И смятам, че Зак и Манди се справиха със задачата. Бяха страхотни и работата с тях беше едно удоволствие.
Имайки в предвид предизвикателствата пред които се изправихте докато работехте по “Рапунцел и разбойникът”, бяхте ли разочаровани, когато стана ясно, че филма не е получил номинация за “Оскар” в категорията “Най-добър анимационен филм”?
Нейтън Грено: Целия екип на филма работеше неуморно. Някои хора работеха нон-стоп, седем дни в седмицата и дори пропускаха празници – само за да се получи един добър филм. И всички сме много горди с постигнатото. Щеше ли да бъде хубаво ако бяхме получили номинацията? Да, разбира се. Но истинската награда за нас е, че сме работили върху филм, който зрителите харесват. Публиката обича този филм. Не се захванах с анимация за да печеля награди, исках да радвам и забавлявам зрителите. И както вече казах, всички сме горди от постигнатото до момента.
Откакто Джон Ласитър пое управлението на Walt Disney Animation Studios, повечето ваши филми бяха свързани по някакъв начин с принцеси… Байрън Хауърд: “Всъщност, има няколко изключения – “Семейство Робинсън” и “Гръм”. Но да, имаше период в който се подготвяха три последователни приказки – “Принцесата и жабокът”, “Рапунцел и разбойникът” и “Снежната кралица”. Но сметнахме, че публиката ще се пренасити на подобни истории, и затова бе взето решението “Снежната кралица” да бъде отложен. Важно е публиката да знае, че в Disney Animation ние държим на разнообразието – една година ще има анимационен екшън филм, друга – фантастика и музикална приказка. Но в крайна сметка, най-важното е качеството, а не количеството. Тези дни, много конкурентни студия също правят свои анимационни филми. С какво Дисни се отличава от многото останали компании, работещи в този жанр?
Нейтън Грено: “Нашата цел е да разказваме интересни истории и да създаваме великолепни светове и герои. Искаме публиката ни да се смее и плаче. Искаме хората да бъдат забавлявани. И не можем да се тревожим за конкурентните филми – фокусирани сме единствено върху нашите проекти. Вярваме, че ако направиш добър филм, публиката ще откликне по подобаващ начин. Кога решихте да фокусирате “Рапунцел и разбойникът” повече върху Флин, отколкото върху Рапунцел? Има ли нещо общо с възприятието, че “Принцесата и жабокът” бе “твърде женствен”?
Байрън Хауърд: Докато работихме върху филма, разбрахме, че това е историята на двама герои, а всичко друго е допълнение. Филмът, без съмнение, няма да се получи без Рапунцел, но също така няма да се получи и без Флин Райдър. Стремяхме се да балансираме главната героиня и главния герой – понякога Флин беше в центъра на вниманието и когато усещахме, че отделяме прекалено внимание на него, променяхме някои от сцените с Рапунцел: трябваше да направим тази героиня по-динамична и да не позволяваме тя да остане в сянката на другите герои. Това което ми харесва е, че готовия филм е добре балансиран в това отношение, и се харесва както на мъжката, така и женската част от публиката.
Кои са любимите Ви филми на Дисни?
Байрън Хауърд: Филмът, който ме запали по анимацията е “Малката русалка”. Бях в колежа, и след като изгледах филма, си казах, “Боже, искам да бъда част от всичко това”. За мен, Ариел бе първата героиня на Дисни, която бе абсолютно истинска и жива – имаше душа зад тези очи.
Кои филми оказаха най-голямо влияние върху работата Ви? Нейтън Грено: Определено “Дъмбо”. Това е един от най-любимите ми филм. Не ми омръзва, независимо колко пъти съм го гледал. Кара те да се смееш и плачеш всеки път. Гледах го за първи път, когато бях още дете и тогава си казах, че един ден ще работя за Дисни. Бях в първи клас, нямах представа как се прави анимационен филм, но знаех че искам да работя в Дисни.
Защо решихте да направите “Рапунцел и разбойникът”, използвайки компютърно генерирана анимация? Щеше ли да бъде по-различно, ако бяхте избрали традиционна анимация?
Байрън Хауърд: “И двамата с Нейтън обичаме големите, епични филми. Компютърно генерираната анимация има много предимства и ти позволява да развихриш въображението си - можеш да направиш много по-красиви и мащабни светове. Харесваме рисуваната на ръка анимация, но за да постигнем желания мащаб за “Рапунцел и разбойникът”, единственото ни избор бе да се насочим към компютърната анимация. Защо Максимус и Паскал нямаха реплики във филма? Това не е ли малко необичайно за проект на Дисни?
Байрън Хауърд: Добър въпрос. С Нейтън сме големи почитатели на немите комедии, и много харесваме Чарли Чаплин, Харолд Лойд и Бъстър Кийтън. Казахме си, “Какво ще стане, ако Чарли Чаплин участва във филма?”. Това ни накара да оставим Максимус и Паскал без реплики – но за сметка на това, те са много експресивни герои. И независимо в коя държава гледахме филма, хората много харесаха този кон.
Какво, според Вас, отличава Рапунцел от останалите героини на Дисни? Нейтън Грено: Рапунцел е принцеса, която не знае че всъщност е принцеса. Това я различава. Тя не е момиче, което просто си седи и чака да бъде спасена. Тя е смела и умна героиня – искахме този филм да прелива от “женска сила”. И въпреки, че действието на филма се развива в миналото, ние искахме всички герои да бъдат модерни и забавни за публиката. Искахме Рапунцел да бъде модел за подражание на днешното поколение.
Нека поговорим за Blu-ray премиерата на филма. Кое е нещото, което Ви харесва в този формат?
Байрън Хауърд: Blu-ray ще позволи на хората да гледат филма по възможно най-добрия и качествен начин. Цветовете са перфектни, резолюцията е впечатляваща и звука е със същото качество с което го миксирахме по време на постпродукцията. Този формат наистина успява да запази техническите качества на филма. А да не забравяме и множеството допълнителни материали. Почти всеки филм на Дисни има повече от едно послание. Какви са посланията на “Рапунцел и разбойникът”? Нейтън Грено: Да, има няколко послания във филма. “Изживей мечтата си” е едно от тях. Аз израснах в малък град в Уисконсин и си спомням, как хората се присмиваха на мечтата ми да работя в Уолт Дисни. Но аз вярвах в тази мечта, и работих здраво за да я превърна в реалност. Студиото ни е пълно с хора, които ще Ви разкажат подобни истории. Рапунцел също вярва в мечтата си и няма да позволи на нищо да застане на пътя й. Надяваме се това ще вдъхнови публиката ни.
Какво, според Вас, е нужно за да бъде създадена перфектната приказка?
Байрън Хауърд: Съставките са емоции, екшън, приключения и комедия. С Нейтън се стараем да включваме всички тези елементи в историите, които разказваме – независимо дали става дума за преразказване на класическа приказка или модерен екшън-филм.
Изненадани ли сте от успеха на “Рапунцел и разбойникът”?
Байрън Хауърд: Това е най-страхотното чувство на света – когато стане ясно, че публиката харесва филма ти. Ние работим за да забавляваме хората, и когато филма ти се превърне в хит, тогава знаеш, че си свършил добра работа. Големият успех на “Рапунцел и разбойникът” бе една много приятна изненада и знаем, че в бъдеще Дисни ще прави още по-добри анимационни филми.
Колко време работехте по този проект?
Нейтън Грено: По принцип, работата по филм на Дисни отнема между четири и пет години. Но ние се справихме за две години. Когато получихме предложението за режисура, филма вече бе в подготвителен етап и имаше определена премиерна дата. И от нас се изискваше да спазим определения срок. Казаха ни, че има възможност за променяне на премиерната дата, но ние с Байрън ги уверихме, че ще се справим навреме. Екипа ни беше наистина талантлив и отдаден на работата си. Графика ни притискаше и затова работехме и по време на уикендите и празниците. Целта ни бе да направим един много добър филм. Гледайки финалния продукт, хората си мислят че сме работили поне пет години – а истината, е че всичко бе направено за по-малко от две години. А това е доста впечатляващо. И затова трябва да благодаря на екипа с който разполагахме.
Джон Хюз веднъж каза че когато пораснем, сърцето ни загива. А “Рапунцел и разбойникът” доказа, че това не е толкова вярно. Как успяхте да създадете тази толкова магическа приказка, която комбинира най-доброто от световете на Пиксар и Уолт Дисни?
Байрън Хауърд: “Този въпрос ми харесва, защото много харесвам Джон Хюз. Неговите сценарии са страхотна смесица от чисто забавление и дълбоки, истински емоции. По-възрастните хора сме прекалено заети с ежедневните си грижи, свързани с работата и другите около нас. Филми като “Рапунцел и разбойникът” са толкова добри, защото те успяват да заличат, макар и за кратко време, всичките ни грижи и тревоги, и ни напомнят кое всъщност е най-важно – любов, състрадание, вяра и надежда. Затова с Нейтън се фокусираме най-вече върху емоционалната страна на филма. Ако ви забавляваме, но не Ви трогнем по някакъв начин, значи не сме си свършили работата. Кои бяха най-големите предизвикателства докато подготвяхте филма?
Нейтън Грено: Косата бе най-голямото предизвикателство. Без съмнение. Дълга, реалистична коса в анимационен филм – това е нещо, което не е правено досега. В повечето случаи, изкуствената коса е или вързана, или е пусната само до раменете: всичко, което е по-дълго от това е абсолютен кошмар за аниматорите. Но за наш късмет, екипа ни бе съставен от едни наистина талантливи и интелигентни хора. С Байрън обяснихме за какво ще става дума, “Тя ще използва косата си да повдига хора, косата ще свети, в някои сцени ще бъде мокра”. Всички пребледняха, защото това бе нещо което просто не е правено преди. Но все пак се справихме – екипа бе винаги с нас, и те се справиха с една непосилна задача.
Уолт Дисни винаги казваше, “За всеки смях трябва да има и по една сълза”. Мислите ли, че “Рапунцел и разбойникът” олицетворява казаното?
Байрън Хауърд: Обичам този цитат. Всъщност, това е като закон за всеки филм на студиото. Винаги се опитваме изтръгнем тези чувства от хората, смях и сълзи – важното е всичко да е неподправено и истинско. Това е и основния ни приоритет, и е страхотно, когато някой дойде и каже, “Плаках поне три пъти докато гледах филма.”. Това е една от най-добрите награди за нас. С кой филм най-много се гордеете? Байрън Хауърд: “Рапунцел и разбойникът"!
Ако можете да разработите вече съществуваща приказка, коя ще бъде тя?
Нейтън Грено: Мисля че за нас тази приказка беше “Рапунцел и разбойникът”. С Байрън обожаваме класическите приказки и Дисни ги пресъздава по най-добрия начин. Беше истинска чест да режисираме “Рапунцел и разбойникът”. Когато хората чуят “Снежанка”, те се сещат за версията на Дисни, когато чуят “Красавицата и звяра”, те отново се сещат за версията на Дисни. Надяваме се в бъдеще, когато хората чуят за Рапунцел, те да се сещат за “Рапунцел и разбойникът”. Кой е любимия Ви филм на Дисни? Нейтън Грено: Дъмбо. Един от най-добрите филм правени някога. Обожавам го!
Тези дни, всеки анимационен филм има и 3D-версия. Това влияе ли по някакъв начин на режисурата?
Байрън Хауърд: Човек трябва да е много внимателен с тази технология. Много лесно публиката може да бъде разсеяна от твърде много триизмерни трикове, и да не обърне нужното внимание на историята. Важното е да постигнеш нужния баланс - красотата на 3D формата трябва да подпомага историята, а не да я заменя.
Нека поговорим за решението Ви да направите компютърно-генерирана анимация.
Нейтън Грено: Не мисля че щяхме да постигнем успех с косата, ако не разчитахме на компютърната анимация. Ако беше рисувана на ръка, щеше да изглежда като някаква неопределена жълта субстанция. Но компютъра придава тези детайли, които я правят възможно най-реалистична и естествена – нещо което не може да се нарисува. Също така имахме и няколко големи екшън-сцени и “компютърната камера” ни помогна много. Можем да правим движенията, които виждаме в игралните филми. Дори нашата камера е много по-подвижна. Можем да създадем всеки кадър, който ни дойде на ум. Смятаме, че използването на компютърно-генерираната анимация бе правилното решение за този проект.
По какво “Рапунцел и разбойникът” се различава от предишния Ви филм, “Гръм”? Байрън Хауърд: Мащабът и сложността. “Рапунцел и разбойникът” бе огромно начинание. Докато “Гръм” е една по-обикновена история. Трудното и при двете продукции беше, че разполагахме с ограничено време – имахме две години и за двата филма, а по принцип трябваше да разполагаме с по четири години за всеки един от проектите. Горд съм и с двата си филма и съм сигурен, че в бъдеще, Дисни ще прави още по-амбициозни и мащабни анимационни филми.
И двамата сте работили за Дисни в продължение на няколко години, но бяхте ли притеснени, че именна вие ще режисирате 50-я анимационен филм на компанията?
Нейтън Грено: Беше си напрегнато, определено. Искахме да направим добър филм и това само по себе си е голямо предизвикателство. На всичкото отгоре, работехме с Джон Ласитър, който винаги изисква най-доброто. А после разбрахме, че всъщност работим върху 50-я анимационен филм на студиото. Напрежението беше голямо и работата беше трудна, но всичко си заслужаваше – не съжалявам за нищо. Глен Кийн (ветеран-аниматор и изпълнителен продуцент на “Рапунцел и разбойникът”) също бе част от екипа на филма. Как работихте с него?
Байрън Хауърд: Глен бе сърцето и душата на Disney Animation в продължение на три десетилетия. С Нейтън винаги се надявахме, че ще имаме възможността да работим с него. За филма, Глен работеше с екипа по анимиране и успя да създаде едни от най-впечатляващите анимационни човешки същества. Хубавото е, че разполагахме с много млади и талантливи хора, а Глен бе нещо като техен ментор. Беше страхотна комбинация между млада енергия и придобит с годините опит. От “Снежанка” до “Рапунцел” – защо, според Вас, творбите на Братя Грим са все още популярни?
Байрън Хауърд: Защото тези приказки са изпълнени с дълбоки, човешки емоции, които са присъщи на всяко едно поколение. Всяка добра история притежава тези качества.
Кога дойде идеята за направата на “Рапунцел и разбойникът”?
Нейтън Грено: Идеята за анимационен филм датира от 1930-та година. Видяхме оригинален списък от този период, написан от самия Уолт Дисни, в който “Рапунцел” присъства до заглавия като “Малката русалка” и “Красавицата и звяра”. Страхотно е да знаем, че сме създали филм, който самия Дисни е искал да направи.
Какъв съвет бихте дали на хората, които също искат да работят в тази индустрия?
Байрън Хауърд: Правете нещата, които Ви привличат и бъдете напълно отдадени. Страстта и отдадеността ще Ви помогнат много в света на анимациата. Хора като Джон Ласитър търсят млади таланти постоянно – таланти, които имат идеи и които знаят точно към какво се стремят и какво искат да постигнат. И друго важно нещо: пишете на своите кумири. Преди години, аз написах писмо до Чък Джоунс (създателя на “Том и Джери”) и той ми отговори. Беше страхотно.
Колко от качествата на героите, описани в оригиналната приказка на Братя Грим, присъстват и във филма?
Байрън Хауърд: Това, което харесахме в тази приказка е че в основата си, това е история за съзряването на едно момиче. И това се опитахме да направим и ние. Във филма става дума за съзряването на двама герои, Рапунцел и Флин. И двамата се опитват да намерят мястото си в света. Както вече споменахме, това са чувства които всеки един от нас изпитва или е изпитвал в определен период от живота си.
Когато работехте по музиката към филма, бяхте ли повлияни от други продукции на Дисни?
Нейтън Грено: Не искахме в това отношение филма ни да се различава от останалите проекти на Дисни. Но едновременно с това, искахме да направим и нещо свежо и по-различно. Затова и Алън Менкен беше перфектния избор за музиката. Той е композирал едни от най-добрите саундтраци в историята на Дисни, и от самото начало той работеше здраво и също както нас, искаше да запази музикалния дух на Дисни, като в същото време създаде нещо ново. Нашата музика комбинира най-доброто от “Аладин” и “Малката русалка”, но едновременно с това е и доста различна. Получи се точно това към което се стремяхме. Героят Владимир е озвучен от Ричард Киел. Нека бъдем честни, кой от двама ви е фен на Джеймс Бонд? Все пак сте поканили легендарния Челюсти. Байрън Хауърд: Признавам, това съм аз. Имахме нужда от някой с много специфичен глас. И веднага помолихме кастинг-режисьора да се свърже с Ричард Киел. Аз съм голям почитател на Джеймс Бонд и за мен беше абсолютно удоволствие да работя с Ричард. Когато “Играта на играчките” излезе по кината, мислехте ле че този нов вид анимация ще бъде толкова успешен?
Нейтън Грено: Много харесвам този филм. Бях в колежа, когато го гледах за първи път, и изобщо не съм подозирал че един ден и аз ще режисирам подобен филм. Не бях сигурен дали компютърната анимация ще просперира – но сега се радвам, че този жанр се развива и продължава да се разширява. Нещо друго за филма, което искате да споделите?
Нейтън Грено: Аз искам да благодаря за добрите въпроси. И разбира се, едно голямо “Благодаря” на всички, които подкрепиха “Рапунцел и разбойникът”. Байрън Хауърд: Радваме се, че филма се хареса на хората по света. Благодаря на всички!
Българската DVD и Blu-ray премиера на “Рапунцел и разбойникът” ще се състои на 4 април. Филмът, чиито разпространител е А-Плюс Филм, ще бъде наличен в търговската мрежа. ... още »
Триизмерната анимация на Walt Disney “Рапунцел и разбойникът” успя да се изкачи отново на лидерската позиция в българската бокс офис класация, въпреки че премиерата на лентата се състоя преди близо пет седмици.
Изглежда че публиката е била наистина впечатлена от приключенията на Рапунцел и принца-разбойник, и резултатите са повече от впечатляващи – от премиерата си да момента, озвучения от Манди Мур и Закари Леви филм е успял да събере приходи от 924 310 лева.
Този голям успех е поредното доказателство, че както в Америка, така и в България, високобюджетните анимации се радват на голяма популярност сред зрителите от всяка възраст. Независимо дали ще достигне границата от един милион лева, “Рапунцел и разбойникът” вече се счита за един от най-печелившите анимационни филми не само в България, но и по света.
Комедийният “Запознай се с малките”, в който участват Бен Стилър и Робърт де Нирo, е на второ място. За две седмици по българските екрани, филма на Пол Вайц спечели 302 402 лева.
Напълно прилична сума, особено като се има в предвид че лентата е една от малкото, които не се разпространяват в триизмерен формат. В САЩ, “Запознай се с малките” вече спечели над 100 милиона долара и според анализатори, това със сигурност ще доведе до появата на четвърти филм, отново разказващ за множеството препятствия пред които се изправя героя на Стилър, Гейлърд Фокър.
На трето място застава фантастичния екшън “TRON: Заветът”, който за три седмици по кината събра приходи от 653 684 лева.
Премиерният уикенд не бе толкова впечатляващ, но по всичко изглежда, че филма на дебютанта Джоузеф Косински е получил нужната подкрепа от българската публика и спечеленото до момента го превръща в хитово заглавие.
Премиерната 3D комедия “Пътешествията на Гъливер”, в която главната роля се изпълнява от комика Джак Блек, заема четвъртата позиция в класацията.
Общите приходи за изминалия уикенд се равняват на скромните 51 769 лева, което означава, че и в България лентата ще изпита трудности с привличането на по-голяма публика. В Америка, “Пътешествията на Гъливер” не успя да оправдае очакванията и ако в следващите няколко седмици филма не получи тласък от зрителите, подобна ще бъде и съдбата му по българските кина.
Петото място е за втората анимация в класацията, “Мегаум”, която също се разпространява в триизмерен формат. Въпреки това, приходите са далеч по-скромни от тези на “Рапунцел и разбойникът” – за три седмици в България филма е успял да спечели 287 444 лева.
Може да се каже със сигурност, че “Мегаум” няма да се превърне в голям хит както прекия си конкурент тази седмица, но независимо от това, продукцията на DreamWorks Animation се представя напълно достойно.
На шеста позиция застава фантастичния “Хрониките на Нарния: Плаването на Разсъмване", който за близо един месец по българските кина е спечелил 377 534 лева. За съжаление, тази сума не е достатъчна за да бъдат оправдани големите очаквания към тази трета част от популярната поредица.
В случая, представянето на филма в България напълно съвпада с представянето му и в останалата част от света – големия бюджет вече е покрит, но въпреки това, “Плаването на "Разсъмване” няма да успее да привлече повече зрители, които да го превърнат в голям бокс офис успех както първата част.
Комедията с Джош Дюамел и Катрин Хейгъл, “Такъв е животът”, е на седмо място в класацията.
Приходите, три седмици след премиерата, се равняват на 169 632 лева.
Без големи претенции, филма успя да намери своята публика и резултатите са напълно нормални за филм от този жанр.
“Следващите три дни”, с участието на Ръсел Кроу, заема осмата позиция. През първата си седмица в България, филма не успя да се представи задоволително, но въпреки това, след близо шест седмици след премиерата си, приходите се равняват на съвсем приличните 287 899 лева.
За триизмерна продукция, това може да се счита за скромен резултат, но за независим филм, който не разчита на ефекти и масивна рекламна кампания, тези приходи са повече от задоволителни.
Сумата не е по-голяма най-вече заради факта че филма не се разпространява в 3D формат.
Въпреки това, българското представяне не може да се нарече разочароващо.
Екшънът “Безпощадно”, с участието на Дуейн Джонсън – Скалата, е на десета позиция, като за пет седмици е успял да спечели 191 260 лева.
Прогнозите за финансов провал не се сбъднаха и лентата вече може да се похвали със стабилни приходи, които доказват, че Скалата има достатъчно почитатели и в България.
Триизмерният анимационен филм “Рапунцел и разбойникът” е лидера в българския бокс офис с приходи, само от премиерния си уикенд, от 207 961 лева. Резултатът е повече от задоволителен, особено като се имa в предвид тежката конкуренция в лицето на седмия филм от поредицата Хари Потър.
Но “Рапунцел и разбойникът” не само събра стабилна сума но и успя, също както в Америка, да измести младия магьосник от лидерската позиция.
Приходите от премиерния уикенд на анимационната лента са сигурен индикатор за това, че продукцията ще се превърне в едно от най-успешните заглавия на тази година.
На второ място се намира още един премиерен филм - екшънът с Дуейн Джонсън – Скалата, “Безпощадно”.
Приходите от изминалия уикенд са общо 69 048 лева – прилична сума, която доказва, че има и случаи в които дадени филми се представят много по-добре по българските киноекрани отколкото по американските. САЩ, “Безпощадно” не се представя според очакванията и като цяло, много трудно ще си възвърне вложения бюджет. Докато в България, лентата със сигурност ще се превърне в успешно заглавие, и до две седмици приходите ще надминат границата от 100 хиляди лева.
“Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 1” е на трета позиция с приходи, след близо три седмици на екран, от 462 877 лева. Както в Америка, така и в България, продукцията на Warner Bros претърпя лек спад в приходите, но това няма да повлияе на общите приходи по света.
Трябва да се отбележи, че “Даровете на смъртта” не е в 3D формат и това със сигурност се отразява на приходите не само в България, но и в останалия свят. Въпреки че до момента филма е събрал над 700 милиона долара общ световен бокс офис, анализаторите са категорични, че ако лентата бе в 3D формат и като се има в предвид че билетите за този вид прожекции са по-скъпи, приходите вече щяха да бъдат над 1 милиард долара. Но независимо от това, “Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 1” се представя повече от впечатляващо по света, и вече има място в списъка на най-успешните филми на всички времена.
Приходите от уикенда се равняват на 38 973 лева. Разбира се, подобен род продукции почти никога не стават хитове по кината и затова четвъртата позиция на режисирания от Алън филм е голямо постижение, което доказва, че и по-малките независими филми имат публика в България. Сумата не може да се сравни със спечеленото от “Рапунцел и разбойникът”, но като се има в предвид, че “Ще срещнеш висок тъмнокос непознат” не разчиташе на силна маркетингова кампания, приходите от премиерния уикенд са напълно задоволителни.
На пета позиция се намира трилъра на режисьора Пол Хагис, “Следващите три дни”, с приходи от 155 878 лева за две седмици на екран.
Въпреки че в Америка филма се счита за финансово разочарование, българските приходи показват, че публиката е била привлечена от напрегнатата история, в която участват носителя на “Оскар” Ръсел Кроу и Елизабет Банкс.
Озвученият от Хейдън Пенетиър и Джъстин Лонг триизмерен анимационен филм, “Алфа и Омега 3D”, заема шестото място.
Пет седмици след премиерата си, филма може да се похвали с приходи от 331 781 лева. По света, лентата на студиото Lions Gate Family Entertainment не може да се похвали с големи приходи, но печалбите в България са напълно достатъчни за да може “Алфа и Омега” да се счита за успех.
На седма позиция в класацията се намира филма с Робърт Дауни-мл и Зак Галифианакис, “Път с предимство”, който за близо пет седмици спечели 268 555 лева.
Продукцията на режисьора Тод Филипс се превърна в хит не само в България, но и по света, с приходи надвишаващи 180 милиона долара.
Доброто представяне на филма по българските екрани е поредното потвърждение за възхода на изпълнителя на една от главните роли, Робърт Дауни-мл. От 2008 година насам, всеки филм с негово участие докарва стабилни приходи не само в България, но и в останалия свят.
Екшън-трилърът “Неудържим”, с участието на Дензъл Уошингтън и Крис Пайн, е на осмо място. За четири седмици в кината филма спечели 189 198 лева.
В най-добрия случай, преди да бъде свален от киноекраните, филма на Тони Скот ще достигне границата от 200 хиляди лева – приличен успех, особено като се има в предвид, че по света “Неудържим” се представя значително по-слабо.
На предпоследната девета позиция застава комедията със Сигорни Уивър и Джейми Лий Къртис “Пак ли ти?”, с общи приходи, три седмици след премиерата, от 99 721 лева.
В Щатите филма не успя да се превърне в голям успех, но до момента, представянето в България е повече от задоволително.
Хорърът “Убийствен пъзел VII” е на десето място след близо шест седмици по кината.
Въпреки слабия премиерен уикенд, с течение на времето триизмерната лента успя да набере скорост и общите приходи вече се равняват на 350 457 лева.
По всичко изглежда, че тази поредица има достатъчно много почитатели в България, които превръщат всеки един от филмите в успех.
Триизмерната анимационна продукция на Walt Disney, “Рапунцел и разбойникът”, успя да измести седмия филм от поредицата “Хари Потър”, и застана на първо място в американската бокс офис класация.
За двете седмици след премиерата си, “Рапунцел и разбойникът” успя да спечели 96,461,000 долара и доказа, че Walt Disney продължава да бъде безапелационния лидер в света на анимираните продукции.
По света, озвучения от Манди Мур и Закари Леви филм, надмина границата от 100 милиона долара и според анализаторите, имайки предвид по-високите цени на билетите за 3D прожекция, “Рапунцел и разбойникът” има шанс да се превърне в една от най-касовите ленти на годината.
Филмът претърпя 66% спад в приходите от американските киносалони, но това със сигурност няма да притесни продуцентите и студиото Warner Bros – до момента по света и въпреки че не е в 3D формат, фантастичната лента е спечелила над 700 милиона долара и се намира на 50-то място в класацията на най-успешните филми на всички времена.
На трета позиция се намира мюзъкълът с участието на Шер и Кристина Агилера, “Бурлеска”. За две седмици по кината, режисирания от Стивън Антин филм е спечелил 26,957,000 долара.
Подобни музикални ленти трудно привличат масовата публика, но благодарение на това че филма се прожектира на 3037 екрана, в най-скоро време приходите най-вероятно ще покрият вложения бюджет.
На четвърто място с приходи, четири седмици след премиерата, от 68,893,000 долара застава екшън-трилъра “Неудържим” с участието на Дензъл Уошингтън, Крис Пайн и Росарио Доусън.
Още след премиерния уикенд стана ясно, че филма на Тони Скот няма да може да оправдае очакванията.
Силната конкуренция и огромния бюджет се превърнаха в пречка за “Неудържим”, но въпреки сравнително слабото представяне в САЩ, общите приходи по света надминаха границата от 100 милиона долара.
На пета позиция се намира комедийната драма “Любовта е опиат”. За две седмици по кината, лентата на режисьора Едуард Зуик успя да спечели 22,622,000 долара и в най-скоро време бюджетът от 30 милиона долара ще бъде покрит.
“Любовта е опиат” няма претенции за лидерска позиция и впечатляващи приходи, и в най-добрия случай, преди да бъде свален от екрана, филма най-вероятно ще натрупа напълно задоволителната сума от 50 милиона долара.
Втората анимация в класацията, продукцията на DreamWorks Animation “Мегаум”, е на шесто място с приходи, пет седмици след премиерата, от 136,704,000 долара.
Преди премиерата се смяташе, че DreamWorks ще претърпят провал с това заглавие, но още в първите няколко дни, триизмерната лента регистрира солидни печалби от киносалоните.
Комедията “Път с предимство”, с участието на номинирания за “Оскар” Робърт Дауни-мл, заема седмо място в класацията.
За малко повече от месец по кината, филма успя да спечели 90,964,000 долара. Първоначално се смяташе, че границата от 100 милиона долара ще бъде подмината още в третата седмица, но резкия неочакван спад в приходите попречи на това да се случи. Въпреки това, общите световни приходи на “Път с предимство” се равняват на близо 180 милиона долара и продукцията се счита за успешна.
На осма позиция се намира екшънът с Дуейн Джонсън-Скалата и Били Боб Торнтън “Безпощадно”, който за две седмици събра приходи от 18,112,000 долара.
Слабото представяне на филма не е изненада и в най-добрия случай бюджетът от 29 милиона долара ще бъде покрит, а приходите от DVD пазара ще донесат и допълнителна печалба на създателите.
На девето място е единственото премиерно заглавие за тази седмица, “Пътят на самурая”, с участието на Кейт Босуърт и Джефри Ръш.
Приходите от уикенда се равняват на скромните 3,051,000 долара и според анализатори, филма ще се окаже сериозен финансов провал, особено като се има впредвид солидния бюджет от 42 милиона долара.
Следващите десет дни ще са от голямо значение за общото представяне на “Пътят на самурая”.
На последната десета позиция се намира трилъра с Ръсел Кроу “Следващите три дни”.
Въпреки звездния актьорски състав, продукцията се превърна във финансово разочарование – за три седмици, “Следващите три дни” спечели само 18,381,000 долара, при бюджет от 35 милиона.
Очевидно създателите ще трябва да разчитат на по-добри приходи извън територията на Съединените Щати.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 03 декември - 05 декември 1 Tangled - $21.5M / $96.5M 2 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 - $16.7M / $244M 3 Burlesque - $6.1M / $27M 4 Unstoppable - $6.1M / $68.9M 5 Love and Other Drugs - $5.7M / $22.6M 6 Megamind - $5.03M / $137M 7 Due Date - $4.21M / $91M 8 Faster - $3.83M / $18.1M 9 The Warrior's Way - $3.05M / $3.05M 10 The Next Three Days - $2.65M / $18.4M
„Къщата на мишката”, както е познато студио Уолт Дисни в Холивуд, е истинската фабрика за мечти, която вече над 70 години е запазена марка най-вече в жанра на анимационните приказки за малки и големи.
Началото е поставено през далечната 1937 година със „Снежанка и седемте джуджета”. Следват вечни класики като „Пинокио”, „Бамби”, „Спящата красавица”, „101 далматинци” и много други, които продължават периодично да се преиздават във формат за домашно гледане, като част от Златния фонд на студиото.
В България анимациите на Дисни добиха популярност в годините на разцвет на видео пиратството в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век. „Малката русалка”, „Красавицата и звярът”, „Аладин” и най-вече „Цар лъв” са филмите, които получиха световно одобрение и реализираха огромни приходи за Дисни в рамките на половин десетилетие.
Едва след формалното обединяване на Дисни и Пиксар през 2006, самият Джон Ласетър се зае с контрола върху цялостната политика по отношение анимационните проекти на компанията и резултатите не закъсняха.
Макар, че хитовете на Пиксар продължават да носят над 1 милиард долара приходи само в лицето на „Играта на играчките 3”, то с миналогодишния „Принцесата и жабокът” Дисни нагледно доказаха, че са ненадминати в традиционната 2D анимация.
И ако нещо липсваше в историята за първата чернокожа принцеса, то премиерният „Рапунцел и разбойникът” е всичко, което може да искаме като зрители, зажаднели за едно класическо Дисни приключение.
Всички ключови елементи са налице – красива принцеса, храбър герой, зла вещица и разбира се задължителните забавни животни, които ще предизвикат неподправен смях сред децата от всички възрасти, а очарователният хамелеон Паскал нищо чудно да стане герой и на отделни кратки филмчета, както често се случва с някои от второстепенните герои в историите на Дисни.
Сценарият, вдъхновен от творчеството на братя Грим и дело на един-единствен човек (Дан Фогелман – „Колите”, „Гръм”), смесва по изключителен начин екшън и комедия, като не пропуска да отдели достатъчно внимание и на песните, които са неразделна част от филмите на Дисни. Тяхното напълно естествено вмъкване в историята е подпомогнато от музиката на композитора Алън Менкен, носител на 8 награди "Оскар" за вече споменати Дисни класики, като „Малката русалка” и „Аладин”.
Щатското заглавие на филма „Tangled” е хитро намигване едновременно към дългата коса на Рапунцел и веселата бъркотия, която се вихри на екрана. За щастие точно този филм е далеч от вероятността да оплете зрителите и да загуби вниманието им и за секунда.
В ръцете на режисьорското дуо Нейтън Грено („Семейство Робинсън”) и Байрън Хауърд („Гръм”) филмовата динамика получава перфектен баланс – в началото, когато паралелно се запознаваме с историите на Рапунцел и дръзкия разбойник Флин Райдър, и впоследствие, когато двамата вече заедно се впускат в приключение, което предлага по-увличащи екшън сцени от редица високобюджетни игрални продукции.
„Рапунцел и разбойникът” излиза по екраните едновременно в 2D и 3D дигитален формат, което дава нов повод за сравнение между различните похвати в кинопоказа в днешно време.
Досега съм имал възможността да правя паралел единствено между двуизмерните и триизмерните версии на игрални филми. За съжаление успехът на „Аватар” повлече след себе си вълна от продукции, които не бяха заснети в 3D, а обработени допълнително, за да се получи най-вече оправдание за таксуване на зрителите с по-висока цена на билета. Независмо от огромните приходи, които бяха реализирани от студията, зрителите масово изразиха недоволство от преживяното и често се оплакваха от главоболие.
За щастие и благодарение любезното съдействие на „Форум филм” (киноразпространители на Уолт Дисни за България) имах възможността да гледам филма в 2D оригинална версия на английски и в 3D дигитален формат, озвучен на български.
В резултат мога напълно откровено да заявя, че филмът е еднакво очарователен, пъстър и жизнерадостен и в двата предлагани варианта, като определено си заслужава повторно гледане, така че всеки може да направи сравнение сам за себе си.
Като зрител винаги съм предпочитал оригиналната версия на всички анимационни проекти по простата причина, че обикновено за озвучаването им са ангажирани едни от топ актьорите в Холивуд. От друга страна напълно оправдавам озвучаването им на български, защото далеч по-неприятно е да слушаш в киносалона как родител се мъчи в рамките на 2 часа да чете всяка реплика на детето до себе си.
Българският екип, работил по озвучаването на „Рапунцел и разбойникът” е свършил отлична работа, като гласът на Калин Врачански (като Флин Райдър) определено не навява асоциации с актуални телевизионни поредици и няма опасност да подразни поотрасналите „деца”, които може вече да се дразнят от преекспонирания публичен образ на актьора.
Световната премиера на 50-ят Дисни пълнометражен филм съвпада с Денят на благодарността в САЩ. Сигурен съм, че и публиката ще се отблагодари на студиото за прекрасния Коледен подарък, подранил с няколко седмици, за да задоволи най-нетърпеливите и да им създаде радостно настроение, което ще остане дълго време след като са напуснали уюта на киносалона.
Защото независимо от суровата действителност на 21 век, всички ние – малки и големи – ще продължаваме да обичаме добре разказани приказки за принцеси и герои, приключения и любов, храброст и приятелство.
А „Рапунцел и разбойникът” е именно такава приказка, която мигновенно се нарежда сред останалите Дисни класики и завинаги заема място в сърцата на децата от всички възрасти.
За 50-ия анимационен филм в историята си "Дисни" избра да добави нова принцеса в кралската си фамилия - дългокосата Рапунцел от приказката на братя Грим, предаде АФП.
"Рапунцел и разбойникът" продължава традициите на студиото, като в същото време се възползва от последните постижения на 3D технологиите, допълва БТА. След първата чернокожа принцеса миналата година в "Принцесата и жабокът" сега "Дисни" се завръща към вечната блондинка със светли очи, но добавя към класическия образ дързост и отлично повествование.
"Ние обичаме корените си и наследството от класиките на "Дисни" - каза единият от двамата режисьори Нейтън Грено. - Искахме да вземем най-доброто от тези филми и да го сложим в "Рапунцел и разбойникът", но без да се връщаме към миналото. Не искаме филмът да е като покрит с прах". Премиерата на "Рапунцел и разбойникът" в България е на 3 декември.
Филмът е използвал най-новите анимационни техники, особено при пресъздаването на косата.
При цифровата анимация косите обикновено са къси и дори не достигат до раменете. Причината е, че при контакт с други материи, пуснатите коси са истински кошмар, обяснява Нейтън Грено. Трудното е да бъде постигната прилика с истинска коса.
Процесът е много сложен, трябва да се работи с всеки косъм. А всеки косъм взаимодейства и с останалите. За това са необходими невероятни изчисления и до неотдавна нямаше компютър, който да може да го направи. Специална е и анимацията на лицата.
Използвана е нова техника, която дава на героите "голяма гама изражения, от най-простото, до най-деликатното". Друга техника позволява на аниматорите да дадат на героите мимики на актьорите, направили озвучаването.
Новото превъплъщение на талантливия български актьор Калин Врачански, звезда от хитовия сериал на bTV “Стъклен дом”, ще въвлече зрителите в забавните 3D приключения на рисуваните герои в анимационните комедии „Рапунцел и разбойникът” и „Мегаум”.
Филмите, които ще видим в 3D киносалоните в България преди коледните празници, ще променят представата ни за съвременна приказка.
“Историята е толкова зарибяваща, образът те повлича и е адски забавен”, споделя Калин за героя си Флин в „Рапунцел и разбойникът” на Disney. Най-търсеният и най-чаровен бандит в кралството - Флин Райдър - се скрива в тайнствена кула, където се озовава в плен на затворената там Рапунцел (с гласа на джаз певицата Надя Панайотова).
Красива и смела девойка с вълшебна златисторуса коса, дълга 21 метра, чудатата похитителка на Флин е жадна за приключения и сключва сделка с красивия бандит, опитвайки се да избяга от кулата, където е заключена от малка. Невероятната двойка се заплита в комични и авантюристични преживявания, в които са въвлечени расов жребец, особено грижовен хамелеон и хайка недоволни бандити.
Другата роля, в която ще чуем Калин Врачански тази зима е на супергероят с огромно самочувствие Метро Мен – главно действащо лице в новата 3D анимация на на DreamWorks „Мегаум”.
Озвучен в оригинал от чаровника Брад Пит, Метро Мен винаги застава на пътя на брилянтния и изключително умен супер злодей Мегаум (озвучен от Петър Калчев), който от 20 години иска да завладее Метросити.
Всичко се променя, когато един ден Мегаум случайно убива Метро Мен в поредния, но недоизпипан зъл план и внезапно остава без противник, с когото да се бори. Суперзлодей без супергерой! Тогава Мегаум осъзнава, че единственият начин да оправдае своето съществуване е да си създаде нов враг. Той, обаче, се оказва по-силен и по-опасен от Метро Мен ... и хиляди пъти по-лош от него.
В един момент новият злодей с име Титан (с гласа на Иван Петков) създава свой собствен план за унищожението на света и Мегаум се изправя пред проблема дали може да се справи със собственото си диаболично създание. Ще вземе ли най-умният човек в света най-умното решение? Може ли злият гений да се промени и да стане положителният герой в своята собствена история?
Сред въпросите за анимационните персонажи, естествено, се появява един, който ги обединава - по какво си приличат разбойникът Флин и супергероят Метро Мен, които ще чуем с гласа на Калин Врачански?
„Ами и двамата са леко нафукани”, смее се актьорът, „и единият лети”. Защо след появата на Мегаум и летящия Метро Мен света на супергероите никога няма да бъде същият, ще разберем в анимацията „Мегаум”, чиято премиера в България е на 17 декември 2010г. Но преди това, на 03 декември 2010 г. ще попаднем в увлекателния и комичен свят на „Рапунцел и разбойникът” с приключения, за които българският „разбойник” ни споделя, че ще са „ужасно забавни за малки, големи и още по-големи”.
Дългата и руса коса е тайното оръжие на принцеса Рапунцел в “Рапунцел и разбойникът„ 13.08.2010, 05:30 | синефиш.бг
Класическата приказка на Братя Грим оживява по нов начин и с нови герои във вълнуващата анимация на Disney „Рапунцел и разбойникът” 3D. Най-търсеният и най-чаровният бандит в кралството - Флин Райдър - се озовава в плен на Рапунцел, девойка със златисто руса коса, дълга 21 метра, която търси начин да се измъкне от кулата, където е заключена от малка.
Невероятната двойка се забърква в смешно и авантюристично бягство, от което може да ви настръхне косата. Бягство, изпълнено с приключения, сърдечни емоции, хумор и коса, много коса. Към незабравимите им преживявания се включват расов кон, особено грижовен хамелеон и хайка недоволни бандити.
Създателите на филма ще ни впечатлят не само с перфектна визия на героите и приказния свят, но и с новите технологии, с които са създадени дългите 21 метра златисти коси на младата принцеса. Традиционно за филмите на Disney, за работата по „Рапунцел и разбойникът” 3D са ангажирани някои от големите имена в анимацията.
Композиторът Алън Менкън е създател на невероятната музика и песни в някои от най-емблематичните анимационни класики на Disney. С работата си заслужено печели 8 "Оскара" за любими филми като „Малката русалка”, „Под водата”, „Красавицата и звярът”, „Аладин” и „Покахонтас”.
Към звездния екип на „Рапунцел и разбойникът” 3D се присъединява и режисьорът Байрън Хауърд. През 2008 г. той режисира анимацията „Гръм”, реализирала над 300 млн. долара приходи, за която получава две номинации за „Златен Глобус”. Глен Слейтър, сценаристът на филма, познаваме от „Малката русалка”. За работата си по филма през 2008 г. е номиниран за наградите „TONY” и „Grammy”.
Премиерата на „Рапунцел и разбойникът” 3D в България е на 3 декември 2010. Повече информация и актуални новини за авантюрите на Рапунцел и разбойникът може да намерите на фен страницата на филма във Фейсбук:http://www.facebook.com/Rapunzel.bg. ... още »
Първият официален плакат и видео зад кадър от "Рапунцел и разбойникът" 30.07.2010, 10:05 | синефиш.бг
Базираният на класическата приказка публикувана през 1812 година в „Приказките на братя Грим”, написана в духа на „Снежанка” и „Пепеляшка”, филма разказва история, която е преобработена по различен и съвременен начин, за да се обърне към новата публика.