Мел Гибсън отказал да е бащата на Тор 27.05.2016, 09:49 | синефиш.бг
От известно време насам Робърт Дауни Мл. твърди, че би искал Мел Гибсън да влезе във вселената на Марвел като евентуално режисира „Железният човек 4“.
Но според самия Гибсън, който беше в Кан, за да представи новия си екшън „Кървав баща“ (“Blood Father”), преди години Кевин Фийдж се обърнал към него с предложение за роля.
„Преди доста време ми предложи да изиграя ролята на бащата на Тор – обяснява Гибсън. – Но аз отказах.“
Той има предвид Один, който беше изигран от Антъни Хопкинс. Като цяло австралиецът съжалява, че индустрията набляга на идеи за блокбастъри.
„Някои са добри – размишлява той. – Някои са дори забавни. Например „Пазители на галактиката“ или първият „Железният човек“. А някои са като за бавноразвиващи се. Можеш да гледаш пет „Спайдър-мен“-и и няма да видиш голяма разлика между тях. Преди беше достатъчно една звезда да има, за да привлече вниманието към филма. Преди имаше много повече разнообразие в сюжетите, филмите, актьорските изпълнения. Сега за това можем да разчитаме на независимите филми.“
През 1978-ма година Ричард Донър представи на публиката фантастичния си екшън “Супермен”, който сложи началото на серията филмови адаптации вдъхновени от комиксите на студиото DC Comics.
Двадесет години след премиерата на филма за “човека от стомана” по кината в целия свят се завъртя лентата с Уесли Снайпс “Блейд“, която бе първата високобюджетна екшън-продукция базирана на графичен роман от комиксовата вселена на компанията Марвел.
Конкуренцията между DC Comics и Марвел е честа тема за разговори между комиксови фенове и холивудски анализатори, а от няколко години насам съперничеството между двете компании стана още по-ожесточено.
След като се превърнаха в неотметна част от филмовия бизнес и обединиха сили с едни от най-могъщите холивудски студия (като Уолт Дисни, Парамаунт Пикчърс и Уорнър Брос) DC Comics и Марвел бързо привлякоха вниманието дори и на тези киномани, които не се интересуват от комиксови филми.
През 2005-та година от DC Comics, с подкрепата на английския режисьор Кристофър Нолан, успяха успешно да рестартират поредицата за Батман и сложиха началото на една от най-успешните холивудски трилогии. Заедно със Супермен Батман е най-популярния персонаж на комиксовата компания и големите успехи на режисираните от Нолан “Батман в началото“, “Черният рицар“ и “Черният рицар: Възраждане“ го превърнаха в един от доходоносните фиктивни персонажи в историята.
Но екранния успех на Човека-прилеп се превърна в недостижимо постижение за повечето филмови продукции на DC Comics от изминалите осем години. Високо-бюджетните “Супермен се завръща“ и “Пазителите“ се представиха под очакванията на продуцентите и бокс офис анализаторите, а “Жената котка“, “Джона Хекс“ и “Зеленият фенер“ се наредиха сред най-големите финансови разочарования в историята на Холивуд.
Режисираните от Кристофър Нолан последни два филма за Батман остават (поне за момента) най-успешните игрални продукции на DC Comics. Добрата новина за началството на компанията е, че към тях ще се присъедини и най-новия филм за Супермен, “Човек от стомана“, който за по-малко от един месец по кината натрупа половин милиард долара от кинопрожекциите си по света.
Въпреки постигнатите от DC Comics успехи екипа на Марвел е в значително по-добра позиция по отношение на бокс офиса. До момента филмите на Марвел са спечелили в световен мащаб близо 14 милиарда долара, докато общите приходи на вдъхновените от вселената на DC Comics продукции се равняват на 8 милиарда долара.
Марвел постигна първия си значителен международен успех през 2000-та година когато по кината се завъртя ансамбловия комиксов екшън “Х-Мен”. Две години по-късно Сам Рейми даде старт на трилогията си “Спайдър-мен“, която и до момента е една от най-печелившите поредици на Марвел. След няколко не толкова успешни от финансова гледна точка заглавния (“Електра“, “Блейд: Троица“ и “Наказателят”) от Марвел пуснаха по кината “Железният човек“, който заедно с “Невероятният Хълк“ увеличи значително интереса на публиката към комиксовата вселена и персонажите на компанията.
Но в най-големия успех за Марвел се превърна режисирания от Джос Уедън “Отмъстителите 3D“, който през 2012-та година натрупа над един милиард долара от световното си киноразпространение. Впечатляващото представяне на ансамбловата лента (в която се появяват едни от най-известните комиксови персонажи на компанията) увеличи значително популярността и влиянието на Марвел в кинобизнеса.
През 2012-та година от DC Comics също постигнаха успех с “Черният рицар: Възраждане“ (приходи от над един милиард долара), но въпреки това Марвел продължава да бъде начело в бокс офис класациите. Комиксовите герои на Марвел, които имат свои собствени филми, са доста повече от тези на DC Comics и това е основната причина за голямата разлика в приходите на двете компании.
И по всичко изглежда, че това статукво едва ли ще се промени скоро. Джос Уедън вече се подготвя за снимките на гарантирания хит “Отмъстителите 2“, а третия филм за Железният човек се превърна в един от най-големите бокс офис успехи на 2013-та година. Въпреки тази изключително силна конкуренция от DC Comics нямат намерение да се предават. От компанията вече потвърдиха, че “Човек от стомана“ ще се сдобие с продължение, а поредицата за Батман ще бъде отново рестартирана, но този път от различен режисьор и с друг актьор в главната роля.
Освен това DC Comics подготвят и своя версия на “Отмъстителите 3D“ – мащабен ансамблов филм със заглавие “Лигата на справедливостта“ в който ще се появят Батман, Супермен, Светкавицата, Жената-чудо и Зеленият фенер. Премиерата на амбициозната лента е насрочена за лятото на 2015-та година когато по кината ще се завърти и втората част на “Отмъстителите 3D“.
От 2008-ма година насам комиксовите филми се радват на засилен интерес от страна на масовата публика и със сигурност може да се каже, че съперничеството между DC Comics и Марвел ще продължи да бъде актуална тема за разговори както между киноманите по света, така и между холивудските продуценти и могъщи студийни шефове.
В средата на месец октомври, тази година, бе оповестена новината, че създателката на независимия хит “Чудовище”, Пати Дженкинс, ще поеме режисурата на продължението на фантастичния екшън "ТОР: Богът на гръмотевиците", който през изминалото лято донесе на студиото Марвел приходи от над 440 милиона долара. Стартът на снимките ще бъде даден в самото на начало на 2012-та година, а продуцентите определиха и точната премиерна дата на “ТОР 2” - 15-ти ноември, 2013-та година.
В продължение на повече от два месеца, Пати Дженкинс работеше заедно със сценариста Дон Пейн (“Фантастичната четворка и Сребърният сърфист”) по оформянето на сюжета и визията на продукцията, но само преди няколко дни се появи новината, че поради творчески различия с Марвел, режисьорката е напуснала окончателно проекта.
Веднага след тази информация се появиха слухове, според които старта на снимките ще бъде отложен, а вече определената премиерна дата ще бъде променена. Но за радост на почитателите на комиксовия герой Тор, продуцентите от Марвел отрекоха напълно слуховете, и не само заявиха, че премиерата на “ТОР 2” остава непроменена, но и разкриха че до средата на месец януари ще стане ясно кой ще поеме режисурата. За момента, основни кандидати за овакантената от Пати Дженкинс позиция са Алън Тейлър и Даниъл Минахан, който са най-известни с работата си по телевизионни сериали.
Тейлър е режисирал епизоди от популярни сериали като “Игра на тронове”, “Семейство Сопрано” и “Престъпна империя”, а името на Минахан се свързва с хитовите телевизионни продукции “Истинска кръв” и “Анатомията на Грей”. Още преди да започне работата по сценария на “ТОР 2”, източници от студиото Марвел разкриха, че намерението на продуцентите е да бъде привлечен режисьор, който досега не е работил по високобюджетен летен блокбастър, и затова не е изненадващо, че в момента Алън Тейлър и Даниъл Минахан са основните кандидати.
Освен информацията за двамата телевизионни режисьори, от Марвел също така разкриха, че се търси и сценарист, който заедно с вече споменатия Дон Пейн ще оформи финалния сценарий на “ТОР 2”.
За момента, кандидатите за тази позиция са трима – Джон Коли (“Господар и командир”), носителя на “Оскар” за работата си по “Криминале” Роджър Ейвъри, и Робърт Родат, отговорен за сценария на военния епос на Стивън Спилбърг, “Спасяването на редник Райън”. До края на годината ще стане ясно кой от тези трима сценаристи ще работи в партньорство с Дон Пейн върху “ТОР 2”.
Относно актьорския състав на филма, Крис Хемсуорт, който изпълни главната роля в "ТОР: Богът на гръмотевиците", вече потвърди намерението си да се завърне за продължението, а негова партньорка ще бъде отново Натали Портман.
За разлика от предшественика си, “ТОР 2” ще бъде заснет изцяло с триизмерни камери, и няма да се разчита на конвертиране по време на постпродукцията. Продуценти на фантастичния екшън ще бъдат Крейг Кайл (“Бийвъс и Бътхед оправят Америка”) и Кевин Фейги (“Хълк”), а бюджетът за снимки ще надвишава сумата от 160 милиона долара.
Триизмерният “ТОР 2” тръгва по световните киноекрани от 15-ти ноември, 2013-та година.
Не е изненадващо, че продуцентите бързат с направата на втората част – заснетия с бюджет от 160 милиона долара "ТОР: Богът на гръмотевиците" беше базиран на един от не толкова известните комикси на Марвел, и всъщност бе една от най-рисковите продукции на годината. Но за щастие на създателите, триизмерния филм, който бе предшестван от масивна рекламна кампания, успя да привлече вниманието на зрителите по целия свят, и натрупа приходи от над 430 милиона долара.
Уверени след този голям международен успех, студията Марвел и Уолт Дисни (което закупи правата за разпространение от Paramount Pictures) потвърдиха преди няколко часа, че е била дадена зелена светлина на втората част, а Крис Хемсуърт е подписал официалния договор за участие. Освен това, бе разкрито, и че световната премиера на "ТОР 2” ще се състои в края на месец юли, 2013-та година.
Режисьорът на първата част, Кенет Брана, е заявил пред двете студия, че няма да се завърне за втория филм, но все пак ще бъде част от екипа на лентата, в ролята на един от изпълнителните продуценти. За момента, Крис Хемсуърт е единствения актьор, чието участие в продължението е гарантирано – според източници от Марвел, продуцентите са насочили вниманието си изцяло към намирането на режисьора, който ще замести Кенет Брана, и затова в скоро време не се очаква да има новини относно нови актьорски попълнения в “ТОР 2”.
Все още няма информация относно сюжета на филма, но президента на Марвел, Кевин Фейги, заяви, че за разлика от предшественика си, “ТОР 2” ще бъде заснет с триизмерни камери, а не конвертират в 3D формат по време на постпродукцията.
Фейги ще продуцира втората част, заедно с Виктория Алонсo (“Голяма риба”) и Крейг Кайл (“Железният човек”), а снимките се очакват да започнат в началото на следващата година. До няколко месеца ще стане ясно кой ще поеме режисурата на филма, и веднага след това ще бъде даден старт на кастингите за останалите главни роли.
От Марвел и Уолт Дисни разкриха, че продължението на "ТОР: Богът на гръмотевиците" ще тръгне по световните киноекрани от 26-ти юли, 2013-та година. ... още »
“ТОР: Богът на гръмотевиците” – отново на първа позиция в американския бокс офис 16.05.2011, 05:38 | синефиш.бг
Фантастичната продукция “ТОР: Богът на гръмотевиците” запази лидерската си позиция в американската бокс офис класация. За изминалите десет дни от премиерата си, филма на режисьора Кенет Брана е натрупал общо 119,252,000 долара. До момента, “ТОР” се представя прилично, но имайки предвид статута му на един от най-очакваните триизмерни филми за тази година, приходите не могат да се нарекат впечатляващи, и като цяло са под очакванията на студиото Paramount Pictures.
Според бокс офис анализаторите, филма с Крис Хемсуърт и Натали Портман ще завърши американското си представяне с приходи от около 200 милиона долара. Като към това се добавят и световните приходи, които в момента надвишават 190 милиона долара, “ТОР: Богът на гръмотевиците” без съмнение ще се нареди сред хитовете на годината.
Тази седмица ще се състои и премиерата на дългоочаквания “Карибски пирати: В непознати води”, което означава че “ТОР” със сигурност ще бъде изместен от лидерската позиция.
Продуцираната от Джъд Апатоу премиерна комедия “Шаферки”, е на втора позиция в класацията. Описван като “женския вариант на "Последният ергенски запой”, филма надмина очакванията на Universal Pictures и спечели за първия си уикенд, 24,409,000 долара.
Като се има в предвид, че във филма не участват известни на публиката актьори, и че не става дума за продължение или триизмерна продукция, постигнатото от “Шаферки” съвсем не е за подценяване. Лентата е заснета с бюджет от 32 милиона долара – въпреки тежката конкуренция, тази сума ще бъде покрита за една седмица.
Екшънът “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” заема третата позиция. За близо три седмици, филма с Вин Дизел и Пол Уокър е натрупал 168,780,000 долара. Преди три дни, лентата надмина постигнатото от четвъртата част, “Бърз и яростен”, и се превърна в най-успешния филм от поредицата. Предвид постигнатите резултати до момента, няма да бъде изненадващо ако “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” не само достигне, но и подмине границата от 200 милиона долара.
Но каквото и да се случи от тук нататък, лентата на режисьора Джъстин Лин вече надмина всички очаквания, и до две седмици общите й световни приходи ще се равняват на половин милиард долара – впечатляващо постижение за пети филм от поредица, чиито старт бе даден преди десет години.
Триизмерният вампирски екшън, “Свещеник”, е на четвърто място. За първия си уикенд, премиерната лента регистрира приходи от 14,500,000 долара. За съжаление на създателите си, но и напълно според очакванията както на наблюдатели, така и на анализатори, филма стартира с разочароващи приходи. “Свещеник” е поредното доказателство, че триизмерния формат не винаги гарантира по-голяма посещаемост.
Въпреки големия бюджет от 60 милиона долара, лентата не успя да се измъкне от графата на второразредните филми, които биват конвертирани в 3D формат, и които не могат да се конкурират със заглавия като “ТОР” и “Бързи и яростни”. Смята се че извън границите на САЩ, “Свещеник” ще се радва на значително по-голям успех, и в най-добрия случай, общите световни приходи ще успеят да покрият вложения бюджет.
Анимационният “Рио” застава на пета позиция, със спечелени за пет седмици, 124,968,000 долара. Изглежда, че новите заглавия не са оказали сериозно влияние върху триизмерната анимация, и тя продължава да трупа значителни приходи.
В най-добрия случай, “Рио” ще може да се похвали с приходи от над 150 милиона долара, само в САЩ. До момента, и общо по света, лентата е спечелила над 420 милиона долара.
Шестото място е заето от комедията “Jumping the Broom”, която за десет дни е натрупала 25,994,000 долара. Продукцията тръгна по американските кина почти незабелязано, но спечеленото до момента показва, че филма е намерил своята публика. Може и да се каже, че “Jumping the Broom” успя да надмине очакванията, които за подобен род независими филми определено не са големи.
Дори и да не се сдобие с широко световно разпространение, “Jumping the Broom” вече е спечелил сума, достатъчно голяма да покрие бюджета от 6 милиона долара.
Романтичната комедия “Нещо назаем” е на седма позиция. За близо две седмици, режисирания от Люк Грийнфилд филм е спечелил 25,647,000 долара – резултат, който е под очакванията на създателите и студиото Warner Bros.
Всъщност, “Нещо назаем” бе една от най-очакваните романтични продукции на годината, не само заради актьорския си състав, но най-вече заради факта, че първоизточника е едноименната и доста успешна книга на писателката Емили Гифин. Игралната версия ще покрие бюджета си от 35 милиона долара, но със сигурност няма да се превърне в очаквания летен комедиен хит.
Осми в класацията е “Вода за слонове”, в който участват Рийз Уидърспун и Робърт Патинсън. За близо един месец по американските кина, драмата е натрупала 48,476,000 долара.
Имайки в предвид актьорския състав, очакванията към филма бяха по-големи, но в крайна сметка, спечеленото до момента е напълно прилично за филм от този жанр. Общо по света, филма на Франсис Лоурънс е спечелил 69,776,000 долара.
“Madea's Big Happy Family” е на девето място. Напълно според очакванията, независимата комедия с Тайлър Пери и рапъра Bow Wow, продължава успешното си представяне, и вече може да се похвали с общи приходи от 50,218,000 долара.
Бюджетът от едва 4 милиона долара е покрит, а продуцентите планират да разпространят филма и извън границите на САЩ.
Драмата “Soul Surfer” застава на десета позиция. За шест седмици, филма с Хелън Хънт и Денис Куейд е спечелил 39,200,000 долара.
За продукция сдобила се с ограничено разпространение, тези приходи са напълно прилични, и създателите вече изразиха задоволството си. Бюджетът от 18 милиона долара е отдавна покрит, а “Soul Surfer” се нареди сред изненадващите независими хитове на годината.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 13 май - 15 май 1 Thor - $34.5M / $119M 2 Bridesmaids - $24.4M / $24.4M 3 Fast Five - $19.5M / $169M 4 Priest - $14.5M / $14.5M 5 Rio - $8M / $125M 6 Jumping the Broom - $7.3M / $26M 7 Something Borrowed - $7M / $25.6M 8 Water for Elephants - $4.1M / $48.5M 9 Madea's Big Happy Family - $2.2M / $50.2M 10 Soul Surfer - $1.8M / $39.2M ... още »
“ТОР: Богът на гръмотевиците” оглави американската бокс офис класация 09.05.2011, 05:30 | синефиш.бг
Триизмерният комиксов екшън на режисьора Кенет Брана, “ТОР: Богът на гръмотевиците”, зае лидерската позиция в американския бокс офис. За първия си уикенд по кината, лентата с Антъни Хопкинс и младия Крис Хемсуърт натрупа 66,000,000 долара – без съмнение, прилична сума, но имайки в предвид, че “ТОР” беше една от най-очакваните триизмерни продукции на годината, този резултат не може да се нарече впечатляващ.
Филмът се представи по-слабо от “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, който миналата седмица дебютира с изненадващо добрите за филм, който не се разпространява в 3D формат, приходи от 83,630,000 долара. Въпреки че не се превърна в очаквания огромен хит в САЩ, “ТОР: Богът на гръмотевиците” се представя напълно прилично за първи филм от потенциална поредица, базирана на комикс на Марвел. Филмът е и третото най- успешно оригинално заглавие на компанията, след “Спайдър-мен“ и “Железният човек“.
Важно е да се отбележи, че самия Тор не е сред най-популярните комиксови герои в САЩ, и затова бокс офис анализаторите предричат по-добро представяне на филма извън границите на Северна Америка. Изглежда, че и точно това ще се случи – до момента по света, “ТОР: Богът на гръмотевиците” е натрупал над 170 милиона долара, а в България, лентата вече се превърна в най-успешния филм на студиото Марвел.
Втори в класацията е екшъна “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, който за по-малко от две седмици спечели 139,853,000 долара. След изненадващо силния си старт миналата седмица, петия филм от популярния франчайз не успя да удържи лидерската си позиция, но за сметка на това продължава да увеличава, и то значително, приходите си. Големият бюджет от 125 милиона долара е вече покрит, и без съмнение, лентата ще се превърне в най-успешното заглавие от поредицата. Дори и в следващите седмици да има спад в посещаемостта, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” най-вероятно ще успее да достигне, и дори надмине границата от 200 милиона долара – сума, която ще постави екшъна с Вин Дизел и Пол Уокър сред най-успешните филмови заглавия на 2011-та година.
Премиерната комедия “Jumping the Broom” застава на трето място. За първия си уикенд, филма с Анджела Басет и Пола Патън, е спечелил 13,700,000 долара.
За независима продукция, която се сдоби с ограничено разпространение, тези резултати са повече от прилични. За създателите си, “Jumping the Broom” е вече успех – бюджетът от едва 6 милиона долара е покрит, и очакванията са, че филма ще успее да натрупа 30 милиона долара, преди да бъде свален от киноекраните.
Романтичният “Нещо назаем” е четвърти, с приходи за премиерния си уикенд от 13,155,000 долара. Филмът с Кейт Хъдсън и Ашли Уилямс дели една и съща публика с “Jumping the Broom”, но разликата е в отделените пари за реклама и снимки.
И имайки в предвид бюджета на “Нещо назаем”, който се равнява на 35 милиона долара, може да се каже, че “Jumping the Broom” се представя значително по-успешно. “Нещо назаем” разполагаше със стабилна рекламна кампания, която обаче не бе достатъчна за да помогне на филма в бокс офиса. Въпреки това, световните приходи със сигурност ще успеят до покрият вложените във филма пари.
Триизмерната анимация “Рио” е на пето място. За близо един месец след премиерата, лентата е натрупала 114,902,000 долара.
Филмът на Карлос Салдана отпадна от челната тройка, но това надали притеснява създателите, защото приходите до момента са повече от задоволителни. Общо по света, “Рио” е спечелил впечатляващите 407,202,000 долара и изглежда, че без проблеми ще достигне границата от половин милиард долара.
На шеста позиция е драмата с Робърт Патинсън и Рийз Уидърспун, “Вода за слонове”. За три седмици в кината, филма е спечелил 41,614,000 долара.
Режисираната от Франсис Лоурънс продукция стана жертва на прекалено големите очаквания, и въпреки че спечеленото до момента е напълно прилично за филм от този жанр, анализаторите смятат, че филма можеше да се представи значително по-добре, особено като сe има в предвид популярния литературен първоизточник. Все пак, “Вода за слонове” със сигурност не е бокс офис разочарование, и бюджетът от 35 милиона долара е вече покрит. В най-добрия случай, драмата ще може да се похвали с приходи от над 100 милиона долара общо по света.
Комедията “Madea's Big Happy Family” е на седмо място, със спечелени за три седмици 46,806,000 долара.
Филмът отбелязва поредният голям успех на актьора-режисьор Тайлър Пери, чиито продукции не се разпространяват от големите холивудски студия, но въпреки това успяват винаги да привлекат публика.
Бюджетът на “Madea's Big Happy Family” се равнява на скромните 4 милиона долара, които са вече многократно покрити.
Тийнейджърската комедия “Балът” е на осма позиция.За изминалите две седмици от премиерата, филма е спечелил разочароващите 7,800,000 долара. Не е тайна, че с тази продукция, от Уолт Дисни се опитваха да повторят успеха на “Училищен мюзикъл” - но съдейки по слабите приходи, младата публика не е била привлечена от “Балът”.
Ако се има в предвид бюджета (8 милиона долара), филма няма да се счита за пълен провал, но очакванията на създателите бяха без съмнение по-големи.
Деветото място е заето от драмата по действителен случай, “Soul Surfer”, която за близо пет седмици е натрупала 36,679,000 долара. Въпреки тежката конкуренция, филма с Хелън Хънт и Денис Куейд продължава да привлича публика, и много бързо се превърна в един от изненадващите независими хитове тази година.
В сравнение с другите филми в класацията, приходите на “Soul Surfer” не са толкова впечатляващи, но като се има в предвид, че филма, с бюджет от 18 милиона долара, бе първоначално предвиден за директно DVD разпространение, представянето му до момента съвсем не е за подценяване.
Триизмерният “Червената шапчица: Таен агент 3D” е на десето място, с приходи, две седмици след премиерата, от едва 6,714,000 долара. Изглежда, че звездния актьорски състав, който озвучава анимационната продукция не е успял да привлече повече зрители в кината.
Миналата седмица, “Червената шапчица: Таен агент 3D” се превърна в триизмерната продукция с най-разочароващ премиерен уикенд в САЩ, и по всичко изглежда, че лентата ще бъде причислена и към списъка на най-големите финансови провали на 2011-та година. За да бъде покрит бюджета от 35 милиона долара, създателите ще трябва да разчитат на значително по-добро представяне извън САЩ.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 06 май - 08 май 1 Thor - $66M / $66M 2 Fast Five - $32.5M / $140M 3 Jumping the Broom - $13.7M / $13.7M 4 Something Borrowed - $13.2M / $13.2M 5 Rio - $8.2M / $115M 6 Water for Elephants - $5.6M / $41.6M 7 Madea's Big Happy Family - $3.9M / $46.8M 8 Prom - $2.42M / $7.8M 9 Soul Surfer - $2.1M / $36.7M 10 Hoodwinked Too! Hood VS. Evil - $1.88M / $6.71M ... още »
Освен че, без съмнение, ще се превърне в хитово заглавие, “ТОР“ вече може да се похвали и с най-доброто българско представяне на филм, дело на студиото Марвел – впечатляващо постижение, особено ако се има в предвид, че от Марвел са отговорни за популярни и успешни филмови хитове като “Спайдър-мен”, “Железният човек” и “Фантастичната четворка”.
Разбира се, за успеха на “ТОР: Богът на гръмотевиците” допринасят и по-високите цени на билетите за триизмерна прожекция, и големия интерес на българската публика към подобни приключенски продукции, изпълнени с множество зрелищни визуални ефекти. “ТОР: Богът на гръмотевиците” даде официалния старт на летния кино сезон в България - триизмерната лента със сигурност ще натрупа повече от стабилни приходи, и ще се нареди сред големите успехи на годината. Но от този петък, по кината ще се завърти и дългоочаквания пети филм от изключително популярната в България поредица “Бързи и яростни”, който надали ще позволи на “ТОР да остане на лидерската позиция за още една седмица.
Анимационният “Рио”, който оглавяваше класацията в продължение на три седмици, застава на втора позиция. За близо един месец по кината, триизмерната анимация е натрупала 752 684 лева.
Лентата вече не е лидер в бокс офиса, но това не се отразява по никакъв начин на приходите, които продължават да се увеличават значително – само за изминалата седмица, “Рио” спечели над сто хиляди лева. В следващите три седмици, по кината ще тръгнат “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” и “Карибски пирати: В непознати води”, които със сигурност ще се окажат сериозна конкуренция, както за новия “ТОР: Богът на гръмотевиците”, така и за “Рио”. Въпреки това, анимацията на 20th Century Fox има всички шансове да достигне границата от един милион лева.
Режисираният от Илиян Джевелеков, “LOVE.NET”, е на трето място. За изминалите близо пет седмици от премиерата, филма е натрупал общо 1 068 475 лева.
Без съмнение, впечатляващ резултат, но конкуренцията от страна на премиерния “ТОР” определено оказа влияние, и за разлика от “Рио”, “LOVE.NET” регистрира по-слабо представяне през изминалата седмица. Това обаче надали притеснява създателите, които вече може да се похвалят с приходи, които поставят филма им сред най-успешните български заглавия на всички времена.
Четвърти е криминалния трилър “Адвокатът с Линкълна”, който за близо две седмици е спечелил 54 988 лева. Филмът с Матю Макконъхи успя да удържи заетата след премиерата си позиция, и въпреки че спечеленото не може да се сравнява със сумите натрупани от първите три продукции в класацията, то е напълно прилично за филм от този тип.
Подобно на представянето си в САЩ, “Адвокатът с Линкълна” ще привлече в кината почитателите на жанра, но няма да може да достигне по-широк кръг от зрители, най-вече заради сериозната конкуренция от страна на новите премиерни заглавия.
Триизмерната анимация “Приключенията на Сами” заема пета позиция, със спечелени за две седмици 39 267 лева. За съжаление, белгийско-английската продукция се превърна в един от примерите, които доказват, че не всяка триизмерна анимация се превръща в голям хит сред публиката.
Важно е да се отбележи, че “Приключенията на Сами” пристигна в България без да разчита на мащабна реклама, и това със сигурност се е отразило на приходите. Друга причина е и повече от доброто представяне на “Рио”, който успя да се пребори и с много игрални продукции. Спечеленото от “Приключенията на Сами” потвърждава за пореден път, че европейските и американски триизмерни анимации с по-малък бюджет, не могат да се конкурират с високобюджетните си събратя, които разчитат на масивна международна рекламна кампания, която има за цел да бъдат привлечени възможно най-много зрители в киносалоните.
Шестото място е заето от “Високо напрежение”, който за близо шест седмици е натрупал 371 324 лева. Филмът изгуби от набраната преди две седмици инерция, но въпреки това, приходите са повече от задоволителни. Въпреки тежката конкуренция, продукцията с Брадли Купър и Робърт де Ниро е успяла да привлече в кината над 50 хиляди души – впечатляващо постижение за филм, който не е продължение, и който не разчита на скъпи визуални ефекти и на по-високите цени за триизмерна прожекция.
"Високо напрежение” няма да надмине границата от половин милион лева, но независимо от това, лентата ще се счита за напълно приличен успех.
“Жена назаем”, с Адам Сандлър и Дженифър Анистън, е на седма позиция. Бавно, но настоятелно, лентата продължава да увеличава приходите си, които в момента се равняват на 199 072 лева, след шестседмичен престой в кината.
Въпреки, че не може да се похвали с астрономически резултати, “Жена назаем” вече се превърна в задоволителен успех, който доказва, че големите приходи които донасят филмите на Адам Сандлър в САЩ съвсем не са случайни. Приличното представяне на последния му филм в България е пореден показател за това, че актьора има достатъчно голяма публика и тук.
“Първичен код” е на осмо място със спечелени, четири седмици след премиерата, 124 133 лева. След сравнително слабия премиерен уикенд, филма с Джейк Гиленхал, привлече вниманието на по-голяма група от зрители, и успя да увеличи приходите си значително.
Подобно на “Високо напрежение”, “Първичен код” се превърна в един от малкото филми, които не само се задържат за по-дълго време в Топ 10, но и трупат ако не големи, то стабилни приходи.
Продукцията с носителя на “Оскар” Антъни Хопкинс, “Ритуалът”, застава на девета позиция. За близо един месец в България, филма е спечелил 126 986 лева. Въпреки участието на Хопкинс, очакванията не бяха за големи приходи, и дори се смяташе, че филма ще бъде засенчен от по-мащабните продукции.
Но “Ритуалът” вече може да се похвали със сума надвишаваща сто хиляди лева – стабилен резултат за религиозен трилър, който е насочен главно към по-възрастната публика.
“Писък 4” е на последното десето място, като за близо три седмици е спечелил 49 527 лева. Имайки в предвид популярността на тази поредица, спечеленото до момента е без съмнение разочароващо, и поставя лентата директно в класацията на очакваните заглавия, които обаче се представиха неочаквано слабо в бокс офиса.
В САЩ, “Писък 4” се представи също под очакванията, и именно заради това, не е ясно дали продуцентите ще дадат зелена светлина на планирания пети филм от поредицата. ... още »
През премиерния си уикенд в България "ТОР: Богът на гръмотевиците" достигна приходи от 207 012 лева от 29 3D екрана, включително Mtel IMAX. Заедно с предпремиерните прожекции до момента е събрал 249 628 лева, като около 20% от приходите са от IMAX3D формата.
"ТОР: Богът на гръмотевиците" излезе в България седмица преди премиерата в САЩ, където зрителите ще могат да го гледат от този петък.
Епичната приключенска история, вдъхновена от митологията на древните викинги и заснета от майстора на шекспировите адаптации Кенет Брана, е част от проекта "Отмъстителите" на студиото Marvel, който се очаква да излезе на голям екран през май 2012 г.
Преди това, на 29 юли т.г. ще видим и последният филм на студиото от този мащабен проект, посветен на отделен герой - "Капитан Америка: Първият отмъстител". Филмът разказва за ранните дни на Вселената на чудесата, когато Стив Роджърс /Крис Евънс/ се явява като доброволец за участие в експериментална програма, превръщаща го в супер войник, известен като Капитан Америка.
В "Отмъстителите" познатите супергерои от Вселената на Marvel ще се обединят, за да се изправят срещу общ враг, който не е по силите на нито един от тях. Режисьор и сценарист на продукцията е Джош Уедън („Серенити”), а продуцент е собственика на Marvel студио Кевин Фейдж. Снимките на „Отмъстителите” започнаха преди дни в Ню Мексико. ... още »
Фейги: “Тор ще тръгне на ново приключение, а действието на втория “Капитан Америка” ще се развива в наши дни. Подготвяме филми и за други герои от вселената на Марвел – Черната вдовица, Hawkeye, Доктор Стрейндж и всички членове на шпионската организация “S.H.I.E.L.D.”. Това са герои, които заслужават да имат свои отделни филми. Идеята за втората част на “Капитан Америка” се роди още преди да приключат снимките на първия филм. Относно “Тор”, имаме конкретни идеи, но все още не разполагаме със завършен сценарий.”
Въпреки, че двата филма ще се сдобият с продължения, Кевин Фейги заяви, че в момента, екипа на Марвел е фокусиран единствено върху дългоочаквания “Отмъстителите”, чиито снимки се очакват да започнат до няколко седмици. Повече информация относно продълженията на "Капитан Америка" и "ТОР" ще бъде разкрита след като се състоят световните им премиери.
Действието на фантастичната лента ще се развива през 1942-та година, а сюжета ще разказва за младия Стийв Роджърс (Евънс), който не бива приет в американската армия, защото не отговаря на физическите изисквания. Вместо това, той е одобрен да участва в свръхсекретната военна операция “Проект Прераждане”.
След като претърпява контролирана физическа трансформация, Роджърс се превръща в супер-войника Капитан Америка. С помощта на верния си помощник Бъки Барнс, Капитан Америка се изправя срещу безмилостния Червен череп ( Хюго Уийвинг) и неговата армия.
"ТОР: Богът на гръмотевиците" е режисиран от номинирания за четири награди “Оскар”, Кенет Брана,а главните роли са поверени на Крис Хемсуърт, Натали Портман, Антъни Хопкинс, Идрис Елба и Стелан Скарсгард. Сюжетът на филма ще разказва за могъщия, но арогантен войн Тор (Крис Хемсуърт), който е отлъчен от кралството на боговете, Асгард, и е наказан да живее сред хората, на Земята. С течение на времето, Тор се променя изцяло, и се превръща в един от най-могъщите защитници на човешката раса.
Българската премиера на "ТОР: Богът на гръмотевиците" ще се състои на 29-ти април, а "Капитан Америка: Първият отмъстител" ще тръгне по кината от 29-ти юли.
С пищна церемония за световната гала премиера на ‘ТОР: Богът на гръмотевиците’ от Марвел студио най-после разкриха още един от основните фрагменти в историята на „Отмъстителите” (The Avengers), тази за падналия бог Тор.
Сред гостите на червения килим в Сидни, Австралия, бяха и звездите от филма Крис Хемсуърт, Том Хъдълстоун, младата актриса Кат Денингс и режисьорът Кенет Брана. Антъни Хопкинс и бременната Натали Портман не успяха да присъстват на събитието, но вероятно ще зарадват зрителите на американската гала в началото на май 2011 г.
Епичната приключенска история ‘ТОР: Богът на гръмотевиците’, вдъхновена от митологията на древните викинги, е за пътя на страховития герой Тор, прогонен на Земята от царството Асгард. Истински и живи персонажи с митологични имена населяват света на Тор и разкриват универсалните противоречия, които движат човека.
Синът, нетърпелив да се докаже пред баща си Один (Антъни Хопкинс), е в остър конфликт със смъртно обидения си брат Локи, но е подкрепян от жената, която му помага да види света с нови очи (Натали Портман).
Падналият бог Тор, открива своята човешка същност на Земята, за да научи урока, който кралят на Асгард иска да му даде, и да достигне до мъдростта, която ще го превърне от смел, но арогантен воин, в достоен наследник на престола.
На фона на невероятни 3D ефекти, както на Земята, така и в митологичното кралство, борбата между мощните сили на злото и падналия бог ще отведе зрителя на зрелищно пътуване през вселената на Марвел.
След като по-късно това лято от студиото ще ни покажат и „Капитан Америка: Първият отмъстител”, всички фенове с нетърпение очакват да сглобят пъзела на цялата Вселена на Марвел през май 2012 г. с филма Отмъстителите („The Avengers”).
На 26 април по време на българската гала премиера, гостите ще могат да премерят сили с митичния чук на ТОР – Мьолнир и да изпитат ефекта от електрическото поле на гръмотевиците, чрез истинска фарадеева клетка, любезно предоставена от Национален политехнически музей, София.
‘ТОР: Богът на гръмотевиците’ излиза в 3D киносалоните и Mtel IMAX в България на 29 април 2011 г., седмица преди премиерата в САЩ.
От 27 април най-верните фенове на Марвел ще могат да видят филма и предпремиерно в Mtel IMAX. ... още »