Поради дължината и съдържанието си, технически е неправилно да считаме клипа на Мачете, който излиза през 2007 за тийзър, но факта, че е създаден буквално за да дразни зрителите, поради липсата на реален филм, който да очакват (поне тогава), спокойно му позволява да бъде наречен тийзър (и то какъв).
Първият филм с участието на Стивън Сегал, в който героят му губи дуел. „Мачете”, както и повечето филми на човекът оркестър – Робърт Родригез (режисьор, сценарист, продуцент, композитор, монтажист) е нещо което или ще обикнете, или ще намразите. Средното положение е рядкост, поради измислената фантасмагорична стилистика, която доста хора намират за изключително глуповата. Самият Крис Купър (носител на "Оскар") отказва роля в „Мачете”, след като прочита сценария, казвайки че „това е най-абсурдното нещо, което някога е чел”.
Текста за бившия федерален превърнал се в наемник е написан от Родригез още през '93-та. 13 години по-късно (2006), по време на снимките на „Бибрутално”, Робърт заснема различни моменти от сценария, за да създаде фалшив трейлър за „Мачете”, който да се показва по екраните преди прожекцията на „Бибрутално”. Заснетият материал е достатъчен за сглобяването на 60 минутен филм, а реакцията на феновете от 3-минутния клип е повече от положителна. За тяхно и наше щастие, Родригез решава да разшири трейлъра в пълнометражен филм, а в близката 1-2 години, спокойно можем да очакваме първото му продължение – „Мачете убива”.
По-малкото е повече ... не винаги важи с пълна сила, но при Кристофър Нолан – определено да. След като през август 2009 излиза въпросният тийзър, който единствено подлудява зрителите и ги кара да се чудят какво по дяволите ще бъде това. Повече информация за проекта не може да бъде намерена, а ние отново и отново си пускаме едноминутния клип, надъхваме се от Кристофър Нолан и изкривената музика, опитвайки се да разгадаем предназначението на накланящата се вода в чашата и въртящият се пумпал като знаем, че това ще се случи едва след една година.
В интервю за „Entertainment Weekly”, Крис Нолан обяснява, че е базирал ролите на героите в екипа на ролите в самото филмопроизводство – Коб като режисьор, Артър – продуцент, Ариадне като дизайнер, Иймс – актьор, Сайто – студиото, а Фишър – публиката. „Опитвах се да напиша един отборен творчески процес – написах този, който познавам”.
Въпреки че филмовите реклами са открито средство за манипулация, нерядко давайки напълно погрешна представа за самия продукт, те все и все повече се превръщат в изкуство, на което може да бъде гледано отделно и независимо от филмите, които представят.
Самото желание за написването на тази статия е достатъчно доказателство, че може да има такова нещо, като любими филмови трейлъри. Една от главните заслуги за нея се пада точно на този тийзър, който след многократни гледания продължава да ме изумява със съдържанието си. Чувствителния задкадров глас на Лиъм Нийсън (който просто не може да бъде объркан), разпадащия се сън (!) и волята за оцеляване при екстремните природни условия, преплетени по експлозивно-въздействащ начин. Според Лиъм Нийсън, температурите, при които е сниман филма достигали – 40 градуса по Целзий, а заснетите снежни бури били съвсем истински, вместо компютърно генерирани.
Три много добри, динамични, но типично холивудски тийзъри и четвърти, съвсем различен, представящ най-добре стила на филма. Някои актьори в Холивуд имат доста по-голямо влияние, отколкото предполагаме и за добро или лошо, точно те могат напълно да обърнат с главата надолу (или нагоре) дадена лента.
„Drive” би бил много по-различен и обикновен филм, ако всичко се случва по план – Хю Джакман в ролята и Нийл Маршал като режисьор, но за щастие, нещата често се „объркват”. Райън Гослинг заема мястото на Джакман, а после лично избира почитания датски режисьор Николас Виндиг Рефн. Рефн, който не се интересува от коли и няма книжка, след като 8 пъти е късан на изпита, съвсем „случайно” създава една пълноценна съвременна класика, в която сцените с автомобили (които не са основата на филма) определено са нещо невиждано и спиращо дъха ти n-пъти повече от които и да е „Бързи и Яростни” филм.
Райън Гослинг и Кери Мълиган умишлено избягват да казват много от написаните реплики, защото смятат, че сцените трябва да фокусират повече на самото усещане между героите, отколкото на репликите. Самата Мълиган определя снимачния процес като „взиране в Гослинг по няколко часа на ден”. За да се подготви за ролята си, Райън Гослинг възстановява колата, която героят му използва във филма – Шевролет Шевел Малибу – 1973.
Случвало се е "Палмата" за режисура в Кан да отива при нарцистични експерименти, понятни единствено на авторите им и шепа критици. Drive (лошата българска добавка "Живот на скорост" отива повече на автомобилно предаване по кабеларка) не е от тях. Прожекцията му на тазгодишния Кан е изпратена с овации на крака. Критикът на в. "Гардиън" пише, че след тежките авторски метафори за началото ("Дървото на живота") и края ("Меланхолия") на света, жанровата чистота на Drive дошла като облекчение.
Жанровото бащинство на този различен от потока филм е расово. За него спорят големите градски уестърни на 60-те и 70-те "Булит", "В упор" (Point Blank), "Шофьорът" - с герои самотни рицари на справедливостта в свят на корупция и насилие. Аналогът им при Серджо Леоне е мъжът с име Никой на Клинт Истууд. И в Drive героят (Райън Гослинг, достоен в редицата до Стив Маккуин и Лий Марвин) е без име, в надписите е The Driver. Литературните корени на този герой са още в разказа на Хемингуей "Убийците" (Кубрик има филм по него). Там и в изброените образци (както и в "Самураят" с Ален Делон) проблемът не е криминален, а екзистенциален. Насилието не е самоцел, а рутинна част от играта. Мълчанието е важно, колкото и говоренето, сенките в кадъра – колкото и светлината. А чувството за самота и неизбежност е равноценно на интригата.
В Drive горните уроци са приложени със един силов личен стил. Той е на родения (1970) в Дания и живеещ от 11-годишен в Ню Йорк Николас Уиндинг Рефн - подобно на Тарантино израснал с евтините жанрови филми на 70-те и 80-те, привърженик на стилизираното насилие (трилогията Pusher за сръбско-албанската мафия в Копенхаген). Филмите му имат заглавия като Bleeder (1996) и Bronson (2008, за прочут английски боксьор и затворник с прякор Чарлз Бронсън). Именно Рефн е първият избор на Гослинг за режисьор (така е в Холивуд, там звездите избират режисьорите). Екранизиран е модерният черен роман на базирания в Лос Анджелис писател Джеймс Салис. Адаптацията е на нашумелия иранец Хосеин Амини ("Крилете на гълъбицата"), оживил архетипните образи с неочаквани нюанси.
Безименният самотник на Гослинг е автомобилен каскадьор в киното през деня и наемен шофьор за обири през нощта. Кодът му е железен – осигурява на престъпниците 5 минути за измъкване, независимо дали ги гони цялата полиция на Ел Ей, както е в ударния начален епизод. Безстрастен и едносричен, неинтересуващ се от парите, той допуска усмивка в хладно прицелените си очи само когато е с крехката си руса съседка (Кери Мълиган) и малкия й син с мексиканско име. В рядко поетичен за жанра момент ги води на неделна разходка до края на циментовото корито на известната от "В упор" река на Ел Ей. Но след седмица бащата на детето, дребен гангстер (трескав Оскар Айзък), излиза от затвора, забърква се в обир за милион долара от мафията (зловещо и извън клишетата представена от Рон Пърлман и режисьора Албърт Брукс). Застрашени са жената и детето, единствената връзка с живота за Шофьора в цялата му останала обреченост (нещо е белязало миналото му, така и не го разбираме). Разплатата е жанрово извисяваща и стилизирано брутална.
Без да е идеален (тук-там самолюбувания на камерата, европеизиран финал), Drive има една сцена, която го качва във висшата лига. Героят е в асансьора с жената на сърцето си, влиза убиецът, дошъл и за двама им. Мълчат и се гледат. Следва един неочакван (извън Тарантино) жест - едновременно въпрос, обяснение и признание в любов. Жестокостта после идва като естествено продължение на жеста на нежност. От такива рими е поезията на Drive.
Първи официален плакат на криминалния екшън с Райън Гослинг, “Drive” 02.08.2011, 04:31 | синефиш.бг
От филмовата компания FilmDistrict разпространиха първия официален плакат на предстоящия криминален екшън “Drive”, в който главната роля е поверена на номинирания за “Оскар”, Райън Гослинг. Сценарият на продукцията, чиито снимки приключиха още в края на миналата година, е базиран на успешния роман на писателя Джеймс Салис, “Drive”, разказващ за безименен холивудски каскадьор, познат единствено с псевдонима “Шофьора”, който освен това работи и на свободна практика като шофьор на различни престъпни банди, специализирали се в банкови обири.
Въпреки това, той никога не участва директно в обирите, a мотото му е, “Не вземам участие, не познавам никого, не нося оръжие. Аз карам”. Постепенно качествата му го превръщат в един от най-търсените хора в тази сфера, но когато един от обирите се обърква напълно и единствено той оцелява, всички банди и престъпни организации с които е работил в миналото обявяват награда за главата му, с надеждата да погребат информацията с която той може да разполага.
На всичкото отгоре в колата му изненадващо попада и момиче, което той не познава, но което се оказва приятелка на бивш затворник, който също е по петите на “Шофьора”.
Режисьорът на “Drive”, Никълъс Уиндинг Рефън (“Изгревът на Валхала”), заяви, че филма е заснет в ретро и нео-ноар стил, а саундтрака му е съставен най-вече от песни от 80-те години. Рефън разкри, че целта му е била да отдаде почит на класическите криминални филми като “Булит” и “Мръсния Хари”.
Рефън: “Искахме да направим реалистичен и суров филм, в който няма никакви компромиси. В наши дни не се правят такива филми, защото те не са доходоносни. Всички го знаехме, но въпреки това направихме филма с наши средства, по начина по който бяха направени “Булит” и “Мръсния Хари” – просто слагаш камерата, подготвяш сцената, и се стараеш да уловиш суровата действителност, без да се притесняваш за визуални ефекти, цензурата и всички други организации, които орязват толкова много добри филми. Това е хубавото когато снимаш независим филм. Нямаш зад гърба си студия, които постоянно да ти казват какво да показваш и какво не. “Drive” се получи точно както очаквахме и всички от екипа се гордеем с филма.”
Освен Райън Гослинг, в криминалната екшън-драма участват още Кери Мълигън (“Уолстрийт: Парите никога не спят”), Рон Пърлман (“Блейд 2”), Оскар Айзък (“Робин Худ”), Брайън Кранстън (предстоящия римейк на “Зов за завръщане”) и Албърт Брукс (“Извън контрол”).
От независимото студио FilmDistrict, което закупи “Drive” преди няколко седмици, обявиха, че световната премиера на филма ще се състои на 16-ти септември, тази година. ... още »
Кристина Хендрикс, която през 2010 г. бе обявена за най-красивата жена на планетата от сп. "Максим" и за най-сексапилната в САЩ и света от сп. "Ескуайър", е включена в актьорския състав на филма "Drive: Живот на скорост" (2012), съобщи Варайъти.
Сюжетът на лентата ще се гради около автомобилен състезател, допълва БТА.
Спокойният му живот свършва, когато решава да помогне на бившия приятел на съседката си.
Освен Хендрикс във филма ще участват Брайън Кренстън, Кери Мълиган, Райън Гослинг, Оскар Айзък и Албърт Брукс.
Режисьор на лентата ще е Никълъс Уиндинг Рефн, а продуцент на проекта - Марк Плат, работил над филми като "Неуловим", "Девет" и др.
Снимките на лентата трябва да започнат през декември 2010 г.
Кери Мълигън ще се присъедини към актьорския състав на “Drive: Живот на скорост” 24.08.2010, 11:48 | синефиш.бг Кери Мълигън, номинираната за "Оскар" актриса от “Съзряване”, “Обществени врагове” и предстоящия “Уолстрийт: Парите никога не спят”, в момента води разговори за участие в екшън-трилъра на Universal Pictures “Drive: Живот на скорост”. Вече е потвърдено участието на Райън Гослинг (“Убийство по учебник”) и Брайън Кранстън (“Мис Слънчице”).
“Drive: Живот на скорост” ще бъде екранизация на едноименната книга на автора Джеймс Салис, а сюжетът разказва за “безименен” холивудски каскадьор ( в ролята Райън Гослинг ), който освен това работи и на свободна практика като шофьор на различни банди специализирани в банкови обири. Въпреки това, той никога не участва директно в обирите, a мотото му е, “Не вземам участие, не познавам никого, не нося оръжие. Аз карам.”
Постепенно качествата му го превръщат в един от най-търсените хора в тази сфера, но когато един от обирите се обърква напълно и единствено той оцелява, всички банди и престъпни организации с които е работил в миналото обявяват награда за главата му, с надеждата да погребат информацията с която той може да разполага. На всичкото отгоре в колата му попада и момиче ( Кери Мълигън ), което той не познава но което се оказва приятелка на бивш затворник, който също е по петите на каскадьора.
Очаква се Брайън Кранстън да изпълни главната отрицателна роля, но това все още не е потвърдено от екипа на “Drive”.
Режисурата ще бъде поверена на датчанина Никълъс Уиндинг Рефън (“Изгревът на Валхала”), а вече готовият адаптиран сценарии е дело на Хосеин Амини (“Четирите пера”). Продуценти на филма ще бъдат Марк Плат (“Неуловим”), Мишел Литвак (“Легион”) и Адам Сийгъл (“Скатавки”), и те уверяват че въпреки някои прилики с продукцията на Люк Бесон “Транспортер”, техният филм ще бъде различен, с различен стил и различни сюжетни обрати.
В момента се водят кастинги за испаноговорящи актьори, които достоверно да представят подземната престъпна мрежа на Лос Анджелес.
Снимките на “Drive” започват следващият месец в Калифорния, а премиерата ще бъде през 2011 година.