Кой е най-добрият филм от поредицата „Пришълецът“? 22.05.2017, 10:03 | синефиш.бг
Първата част на тази пленителна поредица за извънземни излиза на екран през далечната 1979 г. и моментално се превръща в успешен франчайз, който и до ден днешен пълни боксофиса. За пореден път историята се настанява в киносалоните, този път озаглавена „Пришълецът: Завет“. Ридли Скот се завръща като режисьор, а разказът продължава от там, откъдето свършва историята на предния му филм „Прометей“. За да отпразнуваме поредното пиршество за сетивата, сме подредили филмите на поредицата от най-слабия до най-добрия. Ясно е, че качеството на двата филма „Пришълецът срещу Хищникът“ не позволява да присъстват в такава класация…
6. „Пришълецът: Завръщането“
Никой не е знаел как да освежи отново тази позната на кинофенове история, затова продуцентите взимат всякакви идеи от предишните филми от поредицата и ги омесват по един доста глуповат начин. Действието се развива двеста години след „Пришълец 3“, учените все още се опитват да си отгледат собствено извънземно, клонирайки отдавна загиналата Рипли - добавяйки ѝ ДНК от извънземната майка-страшилище. Естествено тя става супер силна, има светкавични реакции и силно токсична кръв. Към уникалния дизайн на Гигер е прибавено и съблазнително виене на легендарното чудовище.
5. „Пришълецът 3“
Да не забравяме, че това е режисьорският дебют на Дейвид Финчър. И общо взето е пълна каша. Третата част от поредицата се разработва в Холивуд години и проектът е бил в ръцете на много сценаристи и режисьори, преди да се озове при Финчър. Имало е идея третата и четвъртата част да се снимат една след друга и да се фокусират върху корупцията в корпорацията Уейланд-Ютани. Хикс е в главната роля, а Рипли се появява в края на филма. Нейната смърт е решена в последния вариант на сценария по молба на самата Сигорни Уийвър. От многото видоизменения на историята, това, което достига до Финчър е объркваща и безлична история, населявана предимно от ужасни и еднопластови персонажи.
4. „Прометей“
Често оклеветяваният за недобър филм „Прометей“ първоначално бе рекламиран като дълго чаканата предистория на „Пришълецът“, после беше решено, че не е, а накрая продуцентите склониха и заявиха, че той принадлежи, в крайна сметка, към тази франчайз вселена. Явно от филмовото студио дълго са се чудили това предистория ли е или продължение. В това лутане филмът като че ли изгуби идентичността си. Всъщност резултатът е изненадващ – красиво разказан, с вдъхновяващи и култови моменти, които карат феновете да настръхват, но рекапитулацията е един твърде познат и тривиален финал.
3. „Пришълецът: Завет“
„Пришълецът: Завет“ е нещо като вид продължение на „Прометей“, но има повече общо ДНК с филмите от поредицата „Пришълецът“, най-малкото защото режисьор в Ридли Скот. Тази лента е взела философските идеи на своя предтеча, като са добавени голямо количество ксеноморфи и ,разбира се, безброй модерни визуални ефекти. Тонът и структурата на филма са познати. Ридли Скот е послушал критиците на „Прометей“ и предлага на публиката точно това, което тя очаква – страховито трилър приключение, напълнено с много трикове със запазената марка на този режисьор.
2. Пришълецът
Филмът е брилянтен, направо е шедьовър. Често обозначаван като най-добрия пример в хорър жанра. А Рипли пък е цитирана като една от най-важните феминистки героини в историята на киното. Защо тогава не е на първо място? Това, че филмът е първи от поредицата и че е най-важният от историческа гледна точка, не означава, че е най-добрият и най-популярният. Това е една от първите творби на Ридли Скот, изстреляла кариерата му и всъщност е вдъхновена от „Междузвездни войни“. Той искал обаче освен научнофантастичен, филмът и да е хорър, и така да разбие статуквото на двата жанра. И успява напълно!
1. „Пришълците“
Може и да не е толкова одумван и изучаван колкото своя предшественик, но ако ви опрат пистолет в главата и ви питат кой филм от поредицата ви е любим, със сигурност ще изберете този. Първо е режисиран от Джеймс Камерън. Към цялата палитра от жанрове на оригинала, той добавя и малко екшън стилистика на военен филм, превръщайки това произведение в пиршество за сетивата, наситено с незабравими моменти и легендарни реплики. „Пришълците“ е един от великите филми на осемдесетте години, а единственото ужасно нещо, което прави е, че превръща артистичното авторско бижу на Ридли Скот в пълнокръвен, златен блокбастър, който всички харесват. ДАС