Комедията на Кери „Навитакът” финишира първа, а драмата със Смит “Седем души” превзе второто място. Другото ново заглавие – анимационното приключение “Приказка за Десперо” – дебютира на трето място. Продажбата на билети беше възпрепятствана от снежни виелици и температури под нулата в североизточните щати. Към тях можем да прибавим и хаоса покрай последния шопинг уикенд преди Коледа. От това става ясно, че филмите не са приоритет тази седмица – 10-те топ заглавия са едва наполовина толкова успешни в сравнение с преди година. Студията се надяват да наваксат през следващите дни, когато много хора не са на работа и учениците почиват.
Warner Bros. се озоваха на първо място за трети път през последните четири седмици, този път с „Навитакът”, който прибра 18.2 милиона долара от 3,434 екрана (средно по 5,288 долара на кино). Завръщането на Кери към комедията не дебютира според очакванията, въпреки че е трудно да се каже дали затова са виновни лошото време и празничния сезон. Предишният филм на Кери също се спъна по Коледа. „Купон с Дик и Джейн” от 2005 г. дебютира в срядата преди празника и спечели $21.5 милиона за периода от петък до понеделник.
„Навитакът” отбеляза и най-слабата печалба за дебют на първа позиция за последните два месеца. Последните шест филма, които директно попаднаха на номер едно дебютираха с по 30 милиона долара всеки. Студиото все пак ще получи по-задоволителни резултати през идните дни, когато публиката е по-свободна. Освен това „Навитакът” е един от малкото смешни филми в момента по кината, които няма да разплачат зрителите преди края.
Поредицата от осем последователни дебюта на първо място на Уил Смит приключи с последния му филм “Седем души”, който попадна на втора позиция с $16 милиона от 2,758 кина (средно по 5,801 долара на салон). Продукцията на Sony събра най-голямата бокс офис звезда с режисьора Габриел Мучино, които събраха далеч по-добрите $26.5 милиона за „Преследване на щастието”, който също дебютира през декември. Този филм обаче имаше по-добри рецензии, номинация за “Златен глобус” за Смит, одобрението и препоръката на публиката – всичко това доведе до финалните 162.6 милиона долара. Последният им проект привлече публика, състояща се от 55% жени и 64% зрители над 25 години.
Universal се радват на успешното начало на детския “Приказка за Десперо”, който продаде билети за $10.5 милиона от 3,104 кина (среден резултат от 3,385 долара на кино). Обикновено това би бил слаб резултат, но тъй като децата излизат във ваканция и родителите им имат повече време, то всеки ден между Коледа и Нова година на практика ще е „събота” за бокс офиса. Студията често пускат семейни филми в средата на декември, които да се установят на пазара преди да започнат празниците. Преди две години „Паяжината на Шарлот” дебютира с $11.5 милиона по пътя към финалните 83 милиона долара. През 2000 анимацията „Омагьосаният император” спечели едва $9.8 милиона през първия си уикенд, но крайноият резултат бе $89.3 милиона. Година по-рано триизмерното мишле „Стюарт Литъл” се появи на големия екран с $15 милиона и приключи изявите си със $140 милиона. “Приказка за Десперо” спечели от липсата на сериозна конкуренция за основната си публика и се очаква да се справи добре до края на празниците.
Следвайки първото си място от миналата седмица, „Денят, в който Земята спря” се строполи със 67% до $10.2 милиона. За десет дни научната фантастика с Киану Рийвс събра само $48.6 милиона за Fox, което е поредното разочарование за студиото. ... още »
“Гръм” е от онези особено забавни и зрелищни филми, които предлагат хем забавление за окото, хем вадят и важни изводи накрая, без да са назидателни по природа.” Стандарт
“Гръм е от онзи набор реплики, на които децата се смеят заради прякото значение, а мама и татко – двойно повече заради преносното.” Програмата
„Гръм” се оказа един от най-симпатичните филми за рисувани кучета на големия екран.” Сега
“Хубавото е, че ако решите да заведете детето си на кино, няма нито да скучаете, нито да ви разваля настроението поредната лигава коледна история, гарнирана подобаващо със съответното музикално оформление. Дори ще се хилите заедно с малчуганите на смешките, които ръсят рисуваните герои.” Монитор
Страхът от заличаване на човешката раса доведе милиони американци в киносалоните, благодарение на което дебютният „Денят, в който Земята спря” оглави тазседмичната класация. Филмите от миналите седмици упорито запазиха позиции и отбелязаха слаби спадове. Същевремено сезонът на филмовите награди наближава и редица вече добре приети заглавия дебютират с ограничени прожекции и впечатляващи резултати. Като цяло приходите тази година са по-слаби в сравнение с миналата, а като имаме предвид предстоящите филми, до края на годината няма да има особена промяна.
Киану Рийвс отбеляза най-успешно дебютиращия си филм от „Матрицата” насам - „Денят, в който Земята спря” – 31 милиона долара от 3,560 кина (средно по 8,708 долара). В римейка на класиката от 1951 Киану е в ролята на Клаату, извънземно, изпратено на земята за да съобщи на човечеството наближаващата му гибел. Филмът разчита на многото специални ефекти и се оказа необходимия хит за Fox, които не се справят добре в бокс офиса от миналата пролет. „Денят, в който Земята спря” е втората дебютирала на първо място продукция на студиото за последните шест месеца и втората най-успешна, след „Хортън” през март.
CINEMA CITY Мол София оборудва най-големите си зали с технологията D-Cinema, подходяща за 3D прожекции. Първият филм, който предстои да се покаже в дигитално 3D, е анимационното приключение на Дисни - „Гръм”, чиято премиера е на 19 декември, а от този петък тръгват предпремиерните му прожекции.
Зали 3 и 8 се оборудват с последен модел дигитални кинопроектори Christie 2000SB с интегрирана Dolby 3D система. Със своя дъговиден тип и размери 17м х 7м, екранът в зала 3 отстъпва само на този в Mtel IMAX. Местата в залата са 387 и са разположени амфитеатрално, а редовете са с голям наклон, подобно на тези в IMAX кината. Всичко това ще осигури дигитално 3D преживяване, което максимално се доближава до най-добрата система за триизмерно преживяване в света - IMAX3D®. Зала 8 е със същата деклинация и разполага с дъговиден екран 12м х 7м и 218 места.
Cinema City International, която е водеща киноверига в Централна и Източна Европа, въвежда в експлоатация от м. юни т.г. общо 100 дигитални кинопроектори с интегрирана Dolby 3D система. В Израел, Полша и Унгария вече са инсталирани над 40 от тях, част от които в открития през лятото The Yes Planet в Хайфа (най-големият мултиплекс в Израел), а останалите в най-големия мултиплекс в Централна и Източна Европа - Cinema City Arena в Будапеща. И двата разполагат с 23 зали.