„Бърз и яростен” постави рекорд в априлския бокс офис 06.04.2009, 06:15 | синефиш.бг „Бърз и яростен” издуха конкуренцията и изпревари всички очаквания с априлски бокс офис рекорд. Анимацията „Чудовища срещу извънземни” продължава да се представя добре и през втората си седмица, а пазарът този уикенд е най-печелившият в историята на месец април. Двата филма заедно събраха повече пари, отколкото целия бокс офис по същото време през 2008-ма, продължавайки възходящата тенденция на тази година.
Universal спечелиха първото място с дългоочаквания „Бърз и яростен”, който прибра $72.5 милиона от 3,461 екрана – невероятен среден резултат от $20,950 на зала. Това е и най-успешният дебют за годината, той задминава $59-те милиона на „Чудовища срещу извънземни” от предишната седмица и априлския рекордьор „Психаротерапия” ($42.2 милиона от 2003 г.). Четвъртата част на популярната състезателна поредица е и вторият най-силен дебют за периода януари-април, изоставайки след „Страстите Христови” ($83.8 милиона от февруари 2004). Това е един летен блокбъстър в средата на пролетта.
Невероятният успех може да се дължи на много фактори, в това число на маркетинга, датата на дебюта и кастинга. Universal имаха трудната задача да убедят феновете да се повозят за четвърти път с десетгодишния франчайз. Четиримата актьори от първия изненадващ хит се върнаха, при това с брилянтна рекламна кампания, чието мото бе „Нов модел. Оригиналните части."
След като триумфира на първо място миналата седмица, анимационният хит на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” изостана с една позиция, претърпя спад от 44% и $33.5 милиона приходи. Десетдневният резултат за „Чудовища срещу извънземни” е $105.7 милиона. Джинормика и приятели ще се борят за финални приходи от $175 милиона.
Страховитият „The Haunting in Connecticut” отбеляза спад от 59% през втория си уикенд и с $9.6 милиона се класира на трето място. Трилърът на Lionsgate вече има $37.2 милиона за десет дни и се очаква да приключи с около $50 милиона.
Последният екшън на Никълъс Кейдж „Knowing” се радва на $8.1 милиона за уикенда и общо $58.2 милиона за 17 дни. За същото време пиперливата комедия на Paramount „Обичам те, човече” събра $49.3 милиона, от които $7.9 милиона от тази седмица. За пореден път забраненият за лица под 17 години филм демонстрира най-малкия спад в топ 10.
Новата комедия „Adventureland” дебютира с плахи резултати - $6 милиона от 1,862 кина. Лентата с участието на Джеси Айнсбърг и Кристън Стюарт може да се похвали с позитивни рецензии, но не и с голям успех в продажбата на билети. Филмът е насочен към по-големите тийнейджъри, но те явно бяха разконцентрирани от бързите коли този уикенд. „Adventureland” прибра $2.2 милиона в петък, още толкова в събота и $1.7 милиона в неделя.
Шпионската комедия с Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” бележи спад от 44% и $4.3 милиона приходи. Крайният резултат вече е $32.4 милиона за Universal.
На осма позиция го следва „Планината на Вещиците” на Дисни, с $3.4 милиона за уикенда и $58.4 милиона обща сума. Екшънът с Джон Сина „12 рунда” изостана с 57% и спечели едва $2.3 милиона за Fox. Десетдневният му резултат е едва $9 милиона.
Независимата комедия „Sunshine Cleaning”, в която си партнират Ейми Адамс и Емили Блънт, увеличи броя на кината и попадна на десетото място в бокс офиса с $1.9 милиона. Средният резултат е достоен за уважение - $3,923 на екран от 479 мултиплекса. Продукцията на Overture вече има в банката $4.8 милиона.
Топ 10 заглавията събраха $149.4 милиона, което е с 96% повече от миналата година, когато „21” застана на челната позиция с $15.3 милиона; и 43% повече от 2007-ма, когато „Blades of Glory” зае първото място с $22.5 милиона. ... още »
3D чудовища и извънземни победиха всички 30.03.2009, 07:22 | синефиш.бг
След скъпа маркетингова кампания 3D анимацията на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” оправда всички очаквания и вече носи титлата „най-успешен дебют за 2009-та”! Мускули показаха и Lionsgate с впечатляващия хорър дебют „The Haunting in Connecticut”, който се озова на второ място. Топ 10 филмите събраха $135 милиона тази седмица, което е най-добрият резултат за обикновен (непразничен) уикенд за 2009.
Събитието в кината този уикенд се казваше „Чудовища срещу извънземни”, той продаде билети за $58.2 милиона. Paramount пуснаха детския хит в широко разпространение (4,104 зали) и отбелязаха среден резултат от $14,181 от екран. Крайната сума беше подпомогната и от по-високите цени на билетите в 1,550 мултиплекса, които го прожектираха в 3D формат за $3 повече. С бюджет от $165 милиона, „Чудовища срещу извънземни” започна с летящ старт в петък с $16.8 милиона, последван от 30% спад в събота и отново ръст от 45% , който в неделя стигна $24.4 милиона.
Млади жени бяха основната публика на свръхестествения трилър „The Haunting in Connecticut”, чиито дебют спечели $23 милиона. Лентата е насочена към тийнейджърите и Lionsgate заслужено се радват на среден резултат от $8,422 на екран (от 2,732 кина). Проучванията на студиото сочат, че 62% от зрителите са жени, а 44% са между 17 и 24 години.
Новите заглавия от миналата седмица бяха избутани с две места, но останаха в същия ред. Никълъс Кейдж и екшънът „Knowing” се радват на спад от 40% и $14.7 милиона приходи, което е повече от задоволително имайки предвид негативните мнения на критиците за този научнофантастичен екшън. За десет дни прожекции, продукцията на Summit вече има $46.2 милиона и се насочва към финал от $75-80 милиона.
С най-малък спад в топ 10 е комедията „Обичам те, човече” - 29% и $12.6 милиона печалба. Приходите й за десет дни възлизат на $37 милиона.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен станаха свидетели на по-голям спад - 46%. За шпионското им сътрудничество в „Двуличие” американските зрители платиха $7.6 милиона този уикенд и общо $25.6 милиона до днес. Очаква се „Двуличие” да стигне до DVD премиерата си, заработил около $45 милиона.
Тъй като семействата получават 3D дозата си тази седмица в лицето на „Чудовища срещу извънземни”, „Планината на Вещиците” на Disney регистрира спад от 56%, или само $5.6 милиона. За 17 дни Disney спечелиха $53.3 милиона.
Със слаб дебют на седмо място и $5.3 милиона е полицейският екшън „12 Рунда”. Лентата привлече главно млади момчета и се представи по-зле от предишния филм с кечиста - актьор Джон Сина - „Пехотинецът” ($7.1милиона) от 2006 г. Въпреки че генерират големи цифри от телевизионни излъчвания, продуцентите от Световната Кеч Федерация (WWE) не успяват да прескочат успешно на големия екран.
На осма позиция се настани „Пазителите” с $2.8 милиона – спад от 60% и обща сума от $103.3 милиона. Филмът на Warner Bros. пропада с около 60% всеки уикeнд от дебюта си в началото на месеца. Очаква се финал от $105-110 милиона, което сумарно означава, че повече от половината от крайните му приходи ще са от дебютния му уикенд.
Неочакваният хит на Fox „Твърде лично” грабна още $2.7 милиона през деветата си седмица, като сумата за Fox вече е $137.1 милиона.
На последното десето място се настани ужасът „Последната къща вляво”. Хорърът получи $2.6 милиона и прибави $28.5 милиона към банковата сметка на Universal.
Това е 11-ят дебют на Кейдж директно под номер 1, откакто през 1996-та спечели „Оскар”. Изпълненият с ефекти екшън „Knowing” спечели приходи от $24.8 милиона. Продукцията е дело на Summit, чиито вампирски хит „Здрач” излиза на DVD тази седмица.
Мъжката комедия „Обичам те, човече” дебютира на второ място с $18 милиона. Лентата с Пол Ръд и Джейсън Сигъл спечели $6,641 от 2,711 кина – с подобни резултати бяха и предишните комедии на двамата актьори. „Пичове за пример” с Ръд грабна $19.2 милиона пред ноември, а „Прелъстен и изоставен” със Сигъл отвори със $17.7 милиона през април.
Шпионската лудория на Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” дебютира на трето място със $14.4 милиона от 2,574 кина (и солиден среден резултат от $5,595 на екран). Филмът на Universal разказва за двама бивши шпиони, които планират измама срещу няколко големи корпорации. Това е първата главна роля на Робъртс от пет години насам. През това време наградената с „Оскар” актриса участва с поддържащи роли в ленти като „Бандата на Оушън 2” и „Войната на Чарли Уилсън”.
Дори и без конкуренция от страна на други семейни филми, „Планината на Вещиците” на Дисни пострада от сериозен спад от 47%, или $13 милиона приходи за втория си уикенд. За 10 дни Дуейн Джонсън набра $44.7 милиона.
В петък DreamWorks пускат 3D анимацията „Чудовища срещу извънземни”, която се очаква да генерира огромни приходи още с дебюта си, така че екшънът на Disney може да претърпи още спадове и да приключи прожекциите с $80-85 милиона.
През третия си уикенд комиксовата адаптация „Пазителите” продаде билети за още $6.8 милиона. За 17 дни продукцията на Warner Bros. вече има $98.1 милиона. Ако продължи да се представя така, финалните приходи ще са около $110 милиона. Хорър римейкът на Universal „The Last House on the Left” спечели $5.9 милиона и вече има $24 милиона за 10 дни прожекции.
Следват заглавия на компаниите Fox. Неочакваният хит с Лиам Нийсън „Твърде лично” се радва на $4.1 милиона на седмо място, като вече има $133.1 милиона. „Беднякът милионер” на Fox Searchlight изкара $2.7 милиона тази седмица. Общата печалба за „беднякът” вече е $137.2 милиона.
На девета позиция се намести затворническата комедия „Madea Goes to Jail” с $2.5 милиона, спад от 51%, и общо $87.2 милиона за Lionsgate.
Триизмерният хит на Focus „Coraline” изненадва със спад само от 21% и още $2.1 милиона в банката. Сметката за Focus вече е $72.8 милиона. Топ 10 филмите тази седмица генерираха печалби от $94.3 милиона, което е с почти 1% по-малко от миналата година по същото време. Тогава „Хортън” остана начело на бокс офиса с $24.6 милиона и с 19% по-малко от 2007-ма, когато „Костенурките Нинджа” дебютираха под номер 1 с $24.3 милиона.
Новата продукция „Планината на вещиците” на „Дисни” съвсем очаквано е семейна. Далеч по-неочаквано е... научна фантастика. По дефиниция (с изключение на пародийни заглавия като книгата „Галактическа болница” от Джеймс Уайт, а и дори с тези изключения) научната фантастика (литературна и кино) е сериозна, предразполага към размисъл върху дълбоки социални, технически, философски и все в този дух проблеми. Е, ако сте хардкор фен, „Планината на вещиците” ще ви се стори като захарен памук – сладка и лепкава до безобразие и точно толкова обемна, но без особено съдържание. Истината обаче е, че лентата е достатъчно забавна, че да заведете детето си и да не съжалявате за час и половина в компанията на Дуейн „Скалата” Джонсън.
Базиран на роман от края на 60-те („Escape to Witch Mountain” от Аликзандър Кий), с два филмови предшественика (“Escape to Witch Mountain” на Дисни от 1975 и едноименно заглавие на Buena Vista от 1995), „Планината на вещиците” е модерна научнофантастична приказка, която няма почти нищо общо с оригинала. Тук доброто е малко очукано от галактически пътувания, професионални подигравки и тъмно криминално минало. Злото е правителството с неговата безскрупулност и един извънземен убиец, програмиран да убива на всяка цена. Доброто кара такси, а злото – черен Шевролет или супер летяща чиния. Съвсем в духа на „Дисни” след много приключения и обрати, гарнирани с щедра доза преследвания с коли и НЛО, малко бой и синини, една цепната вежда и много набити военни, идва хепи ендът.
Лошата новина е, че тук няма да намерите върхови актьорски постижения. Скалата се справя прилично през по-голямата част от времето, но има и мигове, в които ще ви се иска да замерите откровено инфантилната му физиономия с кутията с пуканките. Положителното му излъчване обаче май го е превърнало в любимец на Дисни, имайки предвид, че това е вторият му филм за тях след „Игра по план”. И амплоато на леко грубоват, но с добро сърце и силно развито чувство за справедливост неудачник определено му се отдава.
Двамата тийнове (АннаСофия Роб, позната от „Телепорт”, и Александър Лудвиг от „Началото на мрака”) на свой ред не блестят с актьорска игра, но и не дразнят. За сметка на тях обаче лудата докторка (Карла Гуджино от „Нероденият”) е абсолютна гротеска и микс от преувеличение. Злото в лицето на Хенри Бърк (Киърън Хиндс от „В Брюж”) е още един коктейл на клишета, включващ ехидна усмивка, абсолютна безскрупулност и безчувственост, студен професионализъм и тиранична арогантност. Хиндс се справя сравнително добре, без да навлиза в някаква особена дълбочина на образа. Все пак в семейна екшън комедия като тази едва ли има зрител, който да търси сериозни превъплъщения и образи.
Дупките в сюжета (ако сте над 10-годишна възраст), ще ви се сторят като пътуване по софийските улици, а екшънът обикновено идва, за да заглуши въпроси като „Това защо стана?” или „Откъде се взе това?”. За сметка на това порциите развръзка се редуват с щедри дози сладникави лафове, излезли от „Ласи”. Е, сценаристите са успели да вкарат и доста сладки (в добрия смисъл) лафове, които дълго ще си разменяте с детето или с компанията, с която сте посетили киносалона. Разбира се, ако се разтърсите за дълбока поука, ще откриете, че сценаристите с половин уста призовават да пазим околната среда.
Саундтракът (имаше ли такъв изобщо?) едва ли ще го забележите. Спец ефектите са леко архаични и донякъде напомнят някаква смесица от ранните години на „Стар Трек”, „От местопрестъплението” и „Звездни рейнджъри”. С една идея по-модерни и по-извънземни, разбира се.
Всъщност, въпреки недостатъците, „Планината на вещиците” е нелошо филмче, с което да уплътните семейното време. Приказката ще ви върне в детството, а научнофантастичната страна... Е, тя ще ви припомни, че си струва да се вглеждате в звездите и да сте малко по-еко. След този филм ще си тръгнете от киносалона позитивно настроени и готови да унищожите един солиден обяд. Както и напълно убедени, че детството е удобно бягство от ежедневието. Стига да не се отдавате на предразсъдъци и да не ходите на кино с твърде големи очаквания.
Филм със Скалата на първо място в бокс офиса на САЩ 16.03.2009, 06:31 | синефиш.бг
Кечистът-актьор Дуейн Джонсън е шампионът в тежка категория на бокс офиса тази седмица. Приключението на Дисни „Планината на Вещиците” със Скалата дебютира под номер едно. Комиксовата сага „Пазителите” попадна на втора позиция през втората си седмица, докато новото хорър предложение „The Last House on the Left” се нареди зад тях. Заглавията от минали седмици също се представиха добре, като пет от седемте филма регистрираха по-малък от 30% спад. Въпреки това, пазарът е по-слаб от миналогодишния по същото време за първи път от шест седмици.
Дуейн Джонсън – Скалата отбеляза шестия в кариерата си номер 1 дебют – този път с главната роля в „Планината на Вещиците”. Лентата грабна лесно първото място с $25 милиона, отчасти защото няма ограничения за възрастта на посетителите. Така продукцията на Дисни отнесе средно по $7,844 долара от 3187 кина и напълни залите със семейства.
След като миналата седмица постави най-успешният тазгодишен дебют, повече от две трети от зрителите на „Пазителите” изчезнаха и епосът за супергерои понесе епичен спад - 67% , което в цифри се равнява нищожните $18.1 милиона. Това е четвъртият най-голям спад за втори уикенд на дебютирал под номер 1 филм, изпреварват го само „Петък 13-ти” (80%), „Хелбой 2” (71%), и декемврийският „Денят, в който Земята спря” (68%). За десет дни „Пазителите” опазиха $86 милиона и се готвят да приключат киноизявите си с около $120 милиона (само от САЩ). Цената за препълнения с ефекти филм е между $125 и $150 милиона.
Universal се радва на солидни приходи от новия хорър „The Last House on the Left”, който събра $14.7 милиона от 2401 мултиплекса. Трилърът разказва за бруталното убийство на младо момиче и последвалото отмъщение. Проучванията на студиото сочат, че 57% от зрителите са жени, а 60% са под 25. „The Last House on the Left” е римейк на класиката на Уес Крейвън от 1972 и е шестият филм тази година, който дебютира със среден резултат от $6,000.
Трилърът с Лиам Нийсън „Твърде лично” отново изненадва с невероятен резултат и спад от едва 9%. В резултат на непрестанните му успехи, Fox вече се радват на $126.8 милиона и безпроблемно ще минат границата от $150 милиона. През последните две години единственият друг филм, задържал се седем седмици в топ 5 е „Черният рицар” - продължението на „Батман в началото”, в който участва и Нийсън.
Lionsgate и „Madea Goes to Jail” са под номер 5 с $5.1 милиона, спад от 40% и общи приходи от $83.2 милиона. Кралят на „Оскарите” „Беднякът милионер” се нареди на шеста позиция със спад от 26% и $5 милиона печалба. Хитът на Fox Searchlight вече има $132.6 милиона.
Друг задържал се дълго блокбастър е „Paul Blart: Mall Cop”, с $3.1 милиона с 25% спад. Комедията за охранителя в мол спечели $137.8 милиона за Sony досега. Романтичната комедия на Warner Bros. „Той не си пада по теб” продаде билети за $2.9 милиона през шестата си седмица в бокс офиса и вече има $89 милиона. Все още е възможен финален резултат отвъд $100-те милиона. Анимацията „Coraline” прибра $2.7 милиона с малък спад от 19% и набра общо $69.1 милиона.
На последно място в топ 10 е секс комедията „Miss March” със слаб старт от $2.4 милиона от 1742 кина. Продукцията на Fox Searchlight разказва за млад мъж, който се събужда след четиригодишна кома и разбира, че приятелката му вече е известна Плейбой кралица.