"Хана Монтана: Филмът" с участието на Майли Сайръс е начело в бокс-офис класацията в Северна Америка с 34 милиона долара от продажбата на билети през уикенда, предадоха световните информационни агенции.
На второ място е лентата "Бърз и яростен", която миналата седмица бе начело в бокс-офиса. През този уикенд за филма с участието на Вин Дизел и Пол Уокър са продадени билети на стойност 28,8 милиона долара.
„Бърз и яростен” постави рекорд в априлския бокс офис 06.04.2009, 06:15 | синефиш.бг „Бърз и яростен” издуха конкуренцията и изпревари всички очаквания с априлски бокс офис рекорд. Анимацията „Чудовища срещу извънземни” продължава да се представя добре и през втората си седмица, а пазарът този уикенд е най-печелившият в историята на месец април. Двата филма заедно събраха повече пари, отколкото целия бокс офис по същото време през 2008-ма, продължавайки възходящата тенденция на тази година.
Universal спечелиха първото място с дългоочаквания „Бърз и яростен”, който прибра $72.5 милиона от 3,461 екрана – невероятен среден резултат от $20,950 на зала. Това е и най-успешният дебют за годината, той задминава $59-те милиона на „Чудовища срещу извънземни” от предишната седмица и априлския рекордьор „Психаротерапия” ($42.2 милиона от 2003 г.). Четвъртата част на популярната състезателна поредица е и вторият най-силен дебют за периода януари-април, изоставайки след „Страстите Христови” ($83.8 милиона от февруари 2004). Това е един летен блокбъстър в средата на пролетта.
Невероятният успех може да се дължи на много фактори, в това число на маркетинга, датата на дебюта и кастинга. Universal имаха трудната задача да убедят феновете да се повозят за четвърти път с десетгодишния франчайз. Четиримата актьори от първия изненадващ хит се върнаха, при това с брилянтна рекламна кампания, чието мото бе „Нов модел. Оригиналните части."
След като триумфира на първо място миналата седмица, анимационният хит на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” изостана с една позиция, претърпя спад от 44% и $33.5 милиона приходи. Десетдневният резултат за „Чудовища срещу извънземни” е $105.7 милиона. Джинормика и приятели ще се борят за финални приходи от $175 милиона.
Страховитият „The Haunting in Connecticut” отбеляза спад от 59% през втория си уикенд и с $9.6 милиона се класира на трето място. Трилърът на Lionsgate вече има $37.2 милиона за десет дни и се очаква да приключи с около $50 милиона.
Последният екшън на Никълъс Кейдж „Knowing” се радва на $8.1 милиона за уикенда и общо $58.2 милиона за 17 дни. За същото време пиперливата комедия на Paramount „Обичам те, човече” събра $49.3 милиона, от които $7.9 милиона от тази седмица. За пореден път забраненият за лица под 17 години филм демонстрира най-малкия спад в топ 10.
Новата комедия „Adventureland” дебютира с плахи резултати - $6 милиона от 1,862 кина. Лентата с участието на Джеси Айнсбърг и Кристън Стюарт може да се похвали с позитивни рецензии, но не и с голям успех в продажбата на билети. Филмът е насочен към по-големите тийнейджъри, но те явно бяха разконцентрирани от бързите коли този уикенд. „Adventureland” прибра $2.2 милиона в петък, още толкова в събота и $1.7 милиона в неделя.
Шпионската комедия с Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” бележи спад от 44% и $4.3 милиона приходи. Крайният резултат вече е $32.4 милиона за Universal.
На осма позиция го следва „Планината на Вещиците” на Дисни, с $3.4 милиона за уикенда и $58.4 милиона обща сума. Екшънът с Джон Сина „12 рунда” изостана с 57% и спечели едва $2.3 милиона за Fox. Десетдневният му резултат е едва $9 милиона.
Независимата комедия „Sunshine Cleaning”, в която си партнират Ейми Адамс и Емили Блънт, увеличи броя на кината и попадна на десетото място в бокс офиса с $1.9 милиона. Средният резултат е достоен за уважение - $3,923 на екран от 479 мултиплекса. Продукцията на Overture вече има в банката $4.8 милиона.
Топ 10 заглавията събраха $149.4 милиона, което е с 96% повече от миналата година, когато „21” застана на челната позиция с $15.3 милиона; и 43% повече от 2007-ма, когато „Blades of Glory” зае първото място с $22.5 милиона. ... още »
3D чудовища и извънземни победиха всички 30.03.2009, 07:22 | синефиш.бг
След скъпа маркетингова кампания 3D анимацията на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” оправда всички очаквания и вече носи титлата „най-успешен дебют за 2009-та”! Мускули показаха и Lionsgate с впечатляващия хорър дебют „The Haunting in Connecticut”, който се озова на второ място. Топ 10 филмите събраха $135 милиона тази седмица, което е най-добрият резултат за обикновен (непразничен) уикенд за 2009.
Събитието в кината този уикенд се казваше „Чудовища срещу извънземни”, той продаде билети за $58.2 милиона. Paramount пуснаха детския хит в широко разпространение (4,104 зали) и отбелязаха среден резултат от $14,181 от екран. Крайната сума беше подпомогната и от по-високите цени на билетите в 1,550 мултиплекса, които го прожектираха в 3D формат за $3 повече. С бюджет от $165 милиона, „Чудовища срещу извънземни” започна с летящ старт в петък с $16.8 милиона, последван от 30% спад в събота и отново ръст от 45% , който в неделя стигна $24.4 милиона.
Млади жени бяха основната публика на свръхестествения трилър „The Haunting in Connecticut”, чиито дебют спечели $23 милиона. Лентата е насочена към тийнейджърите и Lionsgate заслужено се радват на среден резултат от $8,422 на екран (от 2,732 кина). Проучванията на студиото сочат, че 62% от зрителите са жени, а 44% са между 17 и 24 години.
Новите заглавия от миналата седмица бяха избутани с две места, но останаха в същия ред. Никълъс Кейдж и екшънът „Knowing” се радват на спад от 40% и $14.7 милиона приходи, което е повече от задоволително имайки предвид негативните мнения на критиците за този научнофантастичен екшън. За десет дни прожекции, продукцията на Summit вече има $46.2 милиона и се насочва към финал от $75-80 милиона.
С най-малък спад в топ 10 е комедията „Обичам те, човече” - 29% и $12.6 милиона печалба. Приходите й за десет дни възлизат на $37 милиона.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен станаха свидетели на по-голям спад - 46%. За шпионското им сътрудничество в „Двуличие” американските зрители платиха $7.6 милиона този уикенд и общо $25.6 милиона до днес. Очаква се „Двуличие” да стигне до DVD премиерата си, заработил около $45 милиона.
Тъй като семействата получават 3D дозата си тази седмица в лицето на „Чудовища срещу извънземни”, „Планината на Вещиците” на Disney регистрира спад от 56%, или само $5.6 милиона. За 17 дни Disney спечелиха $53.3 милиона.
Със слаб дебют на седмо място и $5.3 милиона е полицейският екшън „12 Рунда”. Лентата привлече главно млади момчета и се представи по-зле от предишния филм с кечиста - актьор Джон Сина - „Пехотинецът” ($7.1милиона) от 2006 г. Въпреки че генерират големи цифри от телевизионни излъчвания, продуцентите от Световната Кеч Федерация (WWE) не успяват да прескочат успешно на големия екран.
На осма позиция се настани „Пазителите” с $2.8 милиона – спад от 60% и обща сума от $103.3 милиона. Филмът на Warner Bros. пропада с около 60% всеки уикeнд от дебюта си в началото на месеца. Очаква се финал от $105-110 милиона, което сумарно означава, че повече от половината от крайните му приходи ще са от дебютния му уикенд.
Неочакваният хит на Fox „Твърде лично” грабна още $2.7 милиона през деветата си седмица, като сумата за Fox вече е $137.1 милиона.
На последното десето място се настани ужасът „Последната къща вляво”. Хорърът получи $2.6 милиона и прибави $28.5 милиона към банковата сметка на Universal.
Още една апокалиптична фантастика - сякаш станаха сравнително популярни напоследък - както и още един силен мистично-фантастичен трилър на сметката на Никълъс Кейдж след екранизацията по Филип К. Дик "Next". "Knowing" е може би дори нещо повече - един от хубавите фантастични филми въобще излизали през последните години. А дори и без оглед качествата си, те пак не са толкова много на брой.
Петдесет години в миналото, откриването на начално училище "Уилям Доус" е съпроводено с любопитен ритуал - възпитаниците му оставят писма в своеобразна капсула на времето, с рисунки с представите им за бъдещето след половин век. Сред различните картини обаче попада и странен низ от цифри, дело на малкото момиченце, чиято всъщност е идеята. Пет десетилетия по-късно, когато контейнерът е отворен, листът попада в ръцете на професора по астрофизика Джон Кестлър, който с ужас установява, че съвсем не става дума за безразборни цифри, а за конкретно предсказание, свързано с поредица от разнообразни трагедии, отнели живота на голямо количество хора. Нещо повече - последните тепърва предстоят. В допълнение към това, неговият син Кейлъб изпитва странни звукови и визуални халюцинации след кончината на майка си. А както се оказва, не е и единствен. С течение на разследването му обаче, нещата се оказват значително по-неприятни, отколкото изглеждат дори в този си съвсем не светъл облик.
Макар и не толкова наситен с действие, колкото повечето филми на Никълъс Кейдж, "Knowing" се радва на доста интересен и повратен сюжет, с порядъчно високо напрежение, способен да задържи интереса на зрителя почти по време на цялото си течение. В интерес на истината, отделно трябва да призная, че откакто американецът започна да се снима в подобен тип ленти, започна да ми допада значително повече като актьор. Но и заслугата далеч не е само негова. Режисьор е Алекс Пройас, в чиято филмография се намират направилата доста добро впечатление адаптация на "Аз, роботът", при това по автор, който трудно подлежи на пренасяне на екран, както и отдавна превърналите се в класика ленти "Градът на мрака" и "Гарванът".
Сценарист, както и автор на оригиналната история, пък е Райн Дъглас Пиърсън, създател и на "Mercury Rising" (1998, с Брус Уилис и Алек Болдуин) - макар и не забележително явление, все пак доста приличен филм.
Подобно е положението и при ролите - макар и проф. Кестлър (Кейдж) да е в реалния център на събитията, не по-малко ключови са и двете детски роли - на Кейлъб и тази на Аби, внучка на въпросното момиче, изпълнявани съответно от Шандлър Кентърбъри и Лара Робинсън.
Добри думи заслужава и кинематографията, както и ефектите - всъщност като цяло техническото оформление е на високо ниво, без да е прекалено пищно и да разсейва наблюдателя от развитието на историята.
С няколко думи - разбира се трябва да допълня, че историята е относително по-сложна и прави интересни препратки - "Knowing" е филм, който, уверен съм, ще допадне на любителите на фантастиката. Както и на почитателите на Никълъс Кейдж, който въпреки че не е в обичайното си по-екшън амплоа, а трилърът клони повече към драма, прави доста силно изпълнение.
Това е 11-ят дебют на Кейдж директно под номер 1, откакто през 1996-та спечели „Оскар”. Изпълненият с ефекти екшън „Knowing” спечели приходи от $24.8 милиона. Продукцията е дело на Summit, чиито вампирски хит „Здрач” излиза на DVD тази седмица.
Мъжката комедия „Обичам те, човече” дебютира на второ място с $18 милиона. Лентата с Пол Ръд и Джейсън Сигъл спечели $6,641 от 2,711 кина – с подобни резултати бяха и предишните комедии на двамата актьори. „Пичове за пример” с Ръд грабна $19.2 милиона пред ноември, а „Прелъстен и изоставен” със Сигъл отвори със $17.7 милиона през април.
Шпионската лудория на Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” дебютира на трето място със $14.4 милиона от 2,574 кина (и солиден среден резултат от $5,595 на екран). Филмът на Universal разказва за двама бивши шпиони, които планират измама срещу няколко големи корпорации. Това е първата главна роля на Робъртс от пет години насам. През това време наградената с „Оскар” актриса участва с поддържащи роли в ленти като „Бандата на Оушън 2” и „Войната на Чарли Уилсън”.
Дори и без конкуренция от страна на други семейни филми, „Планината на Вещиците” на Дисни пострада от сериозен спад от 47%, или $13 милиона приходи за втория си уикенд. За 10 дни Дуейн Джонсън набра $44.7 милиона.
В петък DreamWorks пускат 3D анимацията „Чудовища срещу извънземни”, която се очаква да генерира огромни приходи още с дебюта си, така че екшънът на Disney може да претърпи още спадове и да приключи прожекциите с $80-85 милиона.
През третия си уикенд комиксовата адаптация „Пазителите” продаде билети за още $6.8 милиона. За 17 дни продукцията на Warner Bros. вече има $98.1 милиона. Ако продължи да се представя така, финалните приходи ще са около $110 милиона. Хорър римейкът на Universal „The Last House on the Left” спечели $5.9 милиона и вече има $24 милиона за 10 дни прожекции.
Следват заглавия на компаниите Fox. Неочакваният хит с Лиам Нийсън „Твърде лично” се радва на $4.1 милиона на седмо място, като вече има $133.1 милиона. „Беднякът милионер” на Fox Searchlight изкара $2.7 милиона тази седмица. Общата печалба за „беднякът” вече е $137.2 милиона.
На девета позиция се намести затворническата комедия „Madea Goes to Jail” с $2.5 милиона, спад от 51%, и общо $87.2 милиона за Lionsgate.
Триизмерният хит на Focus „Coraline” изненадва със спад само от 21% и още $2.1 милиона в банката. Сметката за Focus вече е $72.8 милиона. Топ 10 филмите тази седмица генерираха печалби от $94.3 милиона, което е с почти 1% по-малко от миналата година по същото време. Тогава „Хортън” остана начело на бокс офиса с $24.6 милиона и с 19% по-малко от 2007-ма, когато „Костенурките Нинджа” дебютираха под номер 1 с $24.3 милиона.