Cinefish.bg - Мнения Безизходна ситуация
|
||||||||||||||||||||||||||||
Ключови думи:
кейт бланцет | monica bellucci | камерън диас | анна никол смит | в стъклената къща | анна никол смит снимки | биляна костова | агора | джон тейлър | джоуи лорънс | ашли тисдейл и ванеса хъджънс снимки | ловци на вещици с никълъс кейдж | стрелба на площад в испания | ник нолти | панди филми | екшън снимки | програма на кино Синеплекс | ливан | последен изход 4 | румънски актьор норо ришан
0 гласа
Филмът е камерен, действието се развива бавно, предимно в затворени помещения и с около 2-3 участници на сцена. В този филм играят около 20 актьори, включвайки най-второстепенните роли, плюс 10-ина статисти. Най-многобройната сцена във филма е в самолета с 10 статисти като пътници и трима актьори, общата продължителност на снимките под открито небе е към 10 минути. Има сцени на шофиране на кола, видимо снимани в студио, които също са за около 10 минути. Най-скъпият декор във филма е част от салон в самолет, колите, които участват във филмовото действие, са една потрошена малолитражка и един що-годе запазен пикап. Материалите за останалите декори имат вид да са купувани от квартална разпродажба. Сградата с малките апартаменти, където се развива действието, прилича на изоставен мотел, предвиден за събаряне. При всичките тези дадености престава да има значение дали бюджетът е бил малък и са направили евтин филм или като са правили филм за бедни хора просто са похарчили по-малко пари.
Като така режисьорът не е имал грижата да урежда завладяващи дъха гонитби и престрелки, схватки с използване на източни бойни изкуства, стремглави надбягвания с коли, главозамайващи каскади. Неговата роля се свежда до прецизна работа при кастинга, старателно изграждане на образите и на сцените.
Успехът на комедийните образи се дължи в голяма степен на подходящия подбор на актьорите. Мат Лукас (в главната роля) е шишкав, с коремче, без каквото и да е окосмяване по главата, с бебешко изражение. Героят му се движи навсякъде без дрехи, само по гащи. Представете си и едни отпуснати ръце и леко приведена походка и получавате перфектна карикатура. DJ Qualls (в ролята на Арти) има клепнали уши, големи кръгли очи и широка уста. На тази физиономия й трябва само един тъжен поглед и леко отпуснати устни за да стане смешна. Ребел Уилсън в ролята на Роки е смешно пълна – предимно в краката и лицето. Комичното на тази й визия идва от контраста с вида на любовника й Томи, който е един строен красавец. Независимо от килограмите си Роки е страшно похотлива и си мисли само за секс.
Режисьорът старателно е потърсил и извел комичното от всеки образ. Така например, майката на Томи е облечена странно – бих казал като монахиня в домашен отпуск. Забрадката на главата и големите рогови очила са похлупак на абсурда. Сиромашкият й вид се допълва и от непрестижното състояние на зъбите й – долните са криви и неподредени, а на горната челюст има протеза с потъмнял цвят на коронките, която леко подува устната. Макар да си вярва и да влага вътрешна енергия, тя не успява да убеди сина си да спре с наркотиците и безпътния живот, най-вече защото не използва правилния език. Накрая Томи й казва, че като пияница е била по-добра, отколкото като християнка. Униформеният полицай от сцената с огледа в гаража на Оливети е спретнат, зализан, старателен. Той си води записки в тефтерчето за всичко, гледа да е полезен. Когато следователите забелязват обгорената перука в скута на Оливети полицаят услужливо обявява, че това е перука от срамни косми (косми от по 15-20см.?!). Следователят го пита как се носят – отпред ли. Полицаят поглежда глупаво и започва трескаво да си прелиства тефтерчето, където на всички е ясно, че няма нищо по въпроса.
Роси Перес играе сестра Бейкър в болницата. Лицето й е широко и грубовато, устните – сочни, с ярко червило, косата й е преметната над челото с голяма букла. Видът й спонтанно напомня за известен персонаж от “Muppet Show”. Макар да е изпратена с траурната мисия да съобщи на Франклин, че брат му е починал, през повечето време сестра Бейкър е изпълнена с възторг и прелива от ентусиазъм.
Филмът има основна сюжетна линия, която следва съдбата на главния герой. Останалите персонажи се появяват донякъде фрагментирано покрай и във връзка с Франклин, като сцените напомнят изпълнения на отделни артисти в една обща шоу-програма. Актьорите се справят отлично. Истинско удоволствие е да се наблюдава зрялата майсторска игра на опитни актьори като Били Кристал и Джеймс Каан, които постигат дълбока психологическа убедителност на образите си. Мат Лукас е истинска комедийна стихия. Изключително пластичен, съсредоточен, изобразява с лекота най-разнообразни душевни състояния. Второстепенните и епизодичните роли също се играят на висота, за което виждам основната заслуга на режисьора Джонас Акерлънд.
„Безизходна ситуация“ („Small Apartments”) е бутиков филм, изработен прецизно с изключителен усет към детайла, с тънко чувство за хумор, а актьорският екип се представя на изключително високо ниво.