Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис За втора поредна седмица “Оз Великият и могъщият” е на върха на родния бокс офис

За втора поредна седмица “Оз Великият и могъщият” е на върха на родния бокс офис
За втора поредна седмица “Оз Великият и могъщият” е на върха на родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
За втора поредна седмица “Оз Великият и могъщият” е на върха на родния бокс офис

20.03.2013, 12:04  |   Видяна: 1923  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Напълно очаквано високобюджетния триизмерен филм на Сам Рейми “Оз: Великият и могъщият” продължава да доминира в България и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. Приключенското фентъзи се прожектира по родните киноекрани от близо половин месец и вече може да се похвали с приходи от над половин милион лева.

Оз: Великият и могъщиятОз: Великият и могъщият” е точно от този тип игрални заглавия, които са най-посещавани от българската публика и липсата на сериозна конкуренция през изминалата седмица улесни 3D-продукцията в борбата й за зрители. За единадесет дни в България лентата с Джеймс Франко и Мила Кунис е натрупала общо 514 731 лева и по всичко изглежда, че е само въпрос на време преди границата от един милион лева да бъде достигната.

Една от основните причини стоящи зад доброто представяне на “Оз: Великият и могъщият” е факта, че за разлика от заглавия като “Умирай трудно: Денят настъпи” филма е насочен към зрителите от всички възрасти и обединява в себе си елементи, които се харесват както на детската така и на по-възрастната публика.

Предварителната рекламна кампания беше достатъчна за да запали интереса на публиката и в комбинация с големия брой прожекции на ден и афинитета на българина към триизмерните ленти успеха на “Оз Великият и могъщият” беше на практика гарантиран. Филмът се радва на добри постъпления и в останалата част от света – до момента общите му световни приходи се равняват на 283,760,044 долара.

Кръв за кръвКръв за кръв” е на втора позиция в класацията със спечелени за две седмици 78 793 лева. Филмът с Колин Феръл и Доминик Купър се изкачва с една позиция нагоре, но отново остава в сянката на значително по-комерсиалния и рекламиран “Оз: Великият и могъщият”. Екшън-трилърите като “Кръв за кръв”, които не са част от изграден франчайз, рядко трупат големи приходи в България и в повечето случаи биват засенчени от големите блокбастъри (в случая “Умирай трудно: Денят настъпи” и вече споменатия “Оз Великият и могъщият”).

Похвално е, че филма на Нийлс Арден Оплев се изкачи до втората позиция (и със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева), но като цяло представянето му няма да се различава особено от това на другите представители на жанра. В световен мащаб “Кръв за кръв” разочарова с приходите си и до момента е спечелил малко над 10 милиона долара.

Умирай трудно: Денят настъпиТретото място е заето от “Умирай трудно: Денят настъпи”, който за пет седмици по родните киноекрани е натрупал общо 655 011 лева. Лентата на Джон Мур започва (очаквано) да губи позиции, но това едва ли е вече от значение тъй като приходите до момента я превръщат в най-успешната част от целия франчайз “Умирай трудно”. Границата от един милион лева няма да бъде достигната, но за разлика от колегите си Силвестър Сталоун и Арнолд Шварценегер Брус Уилис доказа, че все още може да пълни киносалоните и “Денят настъпи” се нареди сред най-добре представящите се не-триизмерни филми на сезона.

В САЩ филма не оправда очакванията по отношение на бокс офиса, но приходите му от останалите държави (над 200 милиона долара) го превърнаха в сравнително приличен хит. Що се отнася до България “Денят настъпи” ще приключи представянето си с приходи от около 730 хиляди лева.

От 21 нагореОт 21 нагоре” е на четвърта позиция в класацията със спечелени за три седмици 134 133 лева. Комедията пристигна в България почти незабелязано, но все пак успя да намери своята публика и до момента е вкарала в кината над 18 хиляди зрители. Бокс офис представянето на младежките комедии е доста непредсказуемо и често се е случвало очаквани представители на този жанр да се провалят сред масовата публика.

От 21 нагоре” не влиза в графата “силно рекламирани и очаквани филми” и затова досегашното му представяне, макар и скромно на общия фон, може да бъде сметнато за задоволително. Преди да бъде свален от екран филма на Скот Мур ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

Таласъми ООД 3DАнимацията “Таласъми ООД 3D” е на пето място като за пет седмици в България е натрупала общо 187 668 лева. Продукцията е триизмерна версия на хита от 2001-ва година и спечеленото до момента отговаря напълно на предварителните очаквания. Вече гледаните заглавия, които се преиздават в 3D-формат никога не регистрират огромни финансови постъпления и що се отнася до България приходите на тези ленти са винаги в рамките на 150-250 хиляди лева. “Таласъми ООД 3D” не е изключение и цялостното му представяне няма да се различава от това на другите подобни заглавия, които се завъртяха по родните киноекрани през изминалите две години. До седмица и половина анимационната лента ще надмина границата от 200 хиляди лева.

Странични ефектиНовият филм на Стивън Содърбърг “Странични ефекти” застава на шеста позиция в класацията. За изминалия уикенд премиерния психологически трилър с Джуд Лоу е спечелил 15 611 лева, което е определено слаб, но не и изненадващ старт за заглавие от този жанр.
Освен, че трилърите рядко привличат голяма публика “Странични ефекти” тръгна по кината и в момент в който вниманието на повечето зрители е насочено основно към триизмерния хит “Оз: Великият и могъщият”. Въпреки познатия на широката публика актьорски състав филма на Содърбърг едва ли ще набере голяма скорост в следващите седмици и ще се нареди до заглавията, които минават почти незабелязано по кината.

Така е на 40Така е на 40” е на седмо място със спечелени за първия уикенд 15 553 лева. Комедията на Джъд Апатоу пристигна с известно закъснение в България, но дори и да беше тръгнала по кината паралелно с американската си премиера нямаше да регистрира по-големи приходи. Въпреки участието на Мегън Фокс и множеството си пиперливи моменти “Така е на 40” не е насочен към тийнейджърската публика и това само по себе си намалява значително шансовете му за успех по родните киноекрани.

Филмът пристигна в България без много шум и ще привлече в кината най-големите почитатели на този тип комедии, но няма шанс да регистрира големи финансови постъпления. Комедиите все пак са най-непредсказуеми и има шанс “Така е на 40” да набере малко повече скорост през следващите две седмици.
В световен мащаб филма с Пол Ръд и Лесли Ман е спечелил 85 милиона долара при бюджет от 35 милиона.

Давам им годинаБританската комедия “Давам им година” заема осма позиция като за две седмици е натрупал общо 55 034 лева. Лентата на режисьора Дан Мейзър е поредното комедийно заглавие от изминалите няколко месеца, което пристигна в България без силна рекламна кампания и остана в сянката на по-големите продукции в афиша. Това, разбира се, не е изненадващо тъй като романтичните комедии почти никога не изпъкват с огромните си постижения в българския бокс офис.

Предварителните очаквания бяха минимални и имайки предвид това спечеленото до момента от “Давам им година” (макар и бледнеещо на общия фон) може да бъде определено като прилично. Ако бъде задържан достатъчно дълго на екран филма с Роуз Бърн ще успее да достигне сумата от 150 хиляди лева.

Анна КаренинаДрамата “Анна Каренина” е на девето място в класацията със спечелени за три седмици 94 080 лева. Поредното заглавие в тазседмичния топ 10, което няма да бъде запомнено като голям бокс офис успех “Анна Каренина” не успя да привлече повече зрители въпреки множеството си номинации за различни филмови награди. Похвално е, че родните дистрибутори рискуват с подобна костюмна драма, но тукашната публика никога не е изпитвала силен интерес към тези заглавия и повечето представители на този жанр са се проваляли в България.

Анна Каренина” ще надмине границата от 100 хиляди лева до една седмица (което ще е достойно постижение за романтична драма), но като цяло представянето му ще остане засенчено от филми като петия “Умирай трудно” и “Оз Великият и могъщият”.

Хензел и Гретел: Ловци на вещициПоследната десета позиция е за триизмерния “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, който за осем седмици в България е спечелил общо 1 252 846 лева. Филмът на Томи Уиркола надмина предварителните очаквания и намери място сред най-печелившите филми сдобили се с киноразпространение в България. Триизмерното кино е най-предпочитано от родната публика и със сигурност може да се каже, че голяма част от успеха на “Ловци на вещици” се дължи именно на факта, че филма се прожектира в 3D-формат.

Предварителната рекламна кампания беше достатъчно успешна и лентата с Джеръми Ренър достигна границата от един милион лева за по-малко от един месец.
Ловци на вещици” се радва на приличен успех и в останалата част от света. Световните приходи на приключенското фентъзи се равняват на над 205 милиона долара (при бюджет от 50 милиона), а от студиото Парамаунт Пикчърс оповестиха, че вече се подготвя и продължение.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg