Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис За втора поредна седмица “Облачно, с кюфтета 2: Отмъщението на огризките” е на върха на родния бокс офис

За втора поредна седмица “Облачно, с кюфтета 2: Отмъщението на огризките” е на върха на родния бокс офис
За втора поредна седмица “Облачно, с кюфтета 2: Отмъщението на огризките” е на върха на родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
За втора поредна седмица “Облачно, с кюфтета 2: Отмъщението на огризките” е на върха на родния бокс офис

23.10.2013, 12:15  |   Видяна: 1552  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Анимационният филм “Облачно, с кюфтета 2: Отмъщението на огризките” успя да запази заетата преди една седмица лидерска позиция в българската бокс офис класация. Липсата на по-сериозна конкуренция и факта, че става дума за продължение на успешна триизмерна анимация са два от основните фактори, които допринесоха за досегашното прилично представяне на лентата.

Облачно, с кюфтета 2: Отмъщението на огризкитеЗа изминалия уикенд (18-20 октомври) втората част на хита от 2009-та година натрупа допълнителни 80 855 лева и остави зад гърба си три нови премиерни заглавия. От състоялата се преди близо две седмици премиера “Отмъщението на огризките” е спечелил общо 221 161 лева, което не е особено впечатляваща сума за подобно заглавие, но все пак е достойно постижение за 3D-анимация, която се върти по кината в разгара на ученическия сезон, а не по време на лятната ваканция.

Преди четири години първия “Облачно, с кюфтета” завърши българското си представяне с приходи от около 450 хиляди лева и съдейки по спечеленото до момента втората част ще успее да подобри това постижение преди да бъде свалена от екран. В световен мащаб триизмерната лента вече е натрупала 124 милиона долара при бюджет от 80 милиона.

ГравитацияНа второ място в класацията застава “Гравитация”, който се прожектира в България от близо три седмици насам и за този период от време е спечелил 307 505 лева. В първите дни след премиерата си космическия трилър със Сандра Бълок не направи особено впечатление в родния бокс офис, но постепенно интереса на зрителите се увеличи и само за изминалите седем дни филма добави допълнителни 100 хиляди лева към актива си. В Съединените щати “Гравитация” се превърна в един от най-големите хитове на годината и в момента е едно от най-дискутираните заглавия сред киноманите.

Що се отнася до България 3D-филма на Алфонсо Куарон няма да постави рекорди в бокс офиса, но все пак се представя напълно задоволително за продукция, която не е част от вече изградена поредица. Очакванията са, че след около две седмици “Гравитация” ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева.

Третата позиция е за трилъра “Кери”, който за първите си три дни по българските киноекрани е спечелил 32 796 лева. Премиерният филм с Клои Морец е своеобразен римейк на популярната едноименна лента от 1976-та година, но поне що се отнася до България това не е гаранция за успех в бокс офиса.

Новият “Кери” дебютира с очаквани за заглавие от този жанр приходи и едва ли през следващите седмици ще се забележи значително увеличение на посещаемостта. Представителите на хорър-жанра рядко трупат повече от 200 хиляди лева в българския бокс офис и въпреки приличната реклама в интернет “Кери” изглежда няма да достигне тази сума. Следващата седмица и половина ще покаже дали все пак филма на Кимбърли Пиърс ще има сили да удържи на конкуренцията или ще се присъедини към големия брой заглавия от тази година, които поради нисък зрителски интерес бързо бяха свалени от киноекраните.

НадцакванетоКриминалният “Надцакването” застава на четвърто място в класацията. За изминалите близо четири седмици от премиерата си филма с Бен Афлек е натрупал 340 212 лева, което е без съмнение прилично постижение за оригинална продукция, която не само не бе предшествана от силна реклама, но и се превърна в сериозен бокс офис провал в Съединените щати, Англия и няколко други европейски държави. Изглежда, че интереса на българската публика към “Надцакването” е значително по-голям и преди да бъде свален от екран филма най-вероятно ще надмине границата от половин милион лева.

Британската романтична комедия “Въпрос на време” е на пета позиция с натрупани за първия уикенд 20 969 лева, а като към това се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 37 386 лева. Премиерната лента с Рейчъл Макадамс пристигна без много шум в България и стартовите й приходи отразяват този факт. Подобно на хорър-филмите представителите на комедийно-романтичния жанр рядко трупат големи приходи в българския бокс офис.

Фактът, че “Въпрос на време” е дело на създателя на “Нотинг Хил” и “Наистина любов” ще привлече най-запалените почитатели на жанра, но едва ли ще направи особено впечатление на останалите зрители. Все пак до една седмица и половина филма най-вероятно ще надмине границата от 100 хиляди лева, което ще бъде прилично постижение за оригинална романтична комедия, която не бе подкрепена от силна предварителна реклама и множество дискусии в интернет.

Коза НостраКоза Ностра” заема шесто място в класацията. За шест седмици по родните киноекрани филма на Люк Бесон е вкарал в киносалоните близо 50 хиляди зрители и е спечелил общо 372 208 лева. Имайки предвид липсата на масивна реклама и факта, че става дума за заглавие, което не принадлежи към изграден франчайз, ”Коза Ностра” се представя достойно в България и може да се похвали с ако не огромни, то задоволителни за подобно заглавие финансови постъпления. Филмът няма да достигне границата от половин милион лева, но дори и да отпадне от топ 10 ще успее да надмине сумата от 400 хиляди лева.

Мачете убиваСедмата позиция е за “Мачете убива”, който за две седмици на българска почва е спечелил 59 681 лева. Сравнен с първата част от 2010-та година втория “Мачете” се представя значително по-слабо в България и в момента дори не се знае дали филма ще може да достигне границата от 100 хиляди лева. Разбира се, спечелената сравнително скромна сума от “Мачете убива” едва ли е изненада за тези, които следят динамиката в българския бокс офис. По принцип ексцентричните и нетрадиционни филми с високо възрастово ограничение много рядко привличат голяма публика и със сигурност може да се каже, че “Мачете убива” е привлякъл вниманието най-вече на най-запалените почитатели на grindhouse-киното. В световен мащаб филма на Робърт Родригес също се представя скромно и до момента е натрупал едва 7 милиона долара при бюджет за снимки от 20 милиона.

Премиерната апокалиптична комедия “Това е краят” застава на осмо място в класацията, като за първия си уикенд е спечелила 13 220 лева – определено слаб старт за чисто комедийна продукция с познати на младата публика актьори. Късната българска премиера (в останалите държави филма вече е пуснат на DVD и Blu-ray) в комбинация с конкуренцията и факта, че оригиналните комедии рядко трупат големи приходи, са без съмнение основните фактори за разочароващия старт в българския бокс офис. За разлика от Съединените щати Сет Роугън и компания не се радват на огромна популярност в България и дори да беше подкрепен от агресивна рекламна кампания “Това е краят” нямаше да се нареди сред хитовите заглавия на сезона. В САЩ и Канада комедията се превърна в един от хитовете на лятото, но що се отнася до България филма няма да бъде запомнен със силното си представяне в бокс офиса.

Смърфовете 2Смърфовете 2” заема девето място със спечелени за десет седмици 804 930 лева. Въпреки че вече два месеца лентата се задържа в топ 10 приходите й са по-ниски от тези на оригиналния “Смърфовете”, който през 2011-та година приключи похода си по киноекраните със сума надвишаваща един милион лева. Разбира се, продължението няма да бъде сметното за финансово разочарование, но все пак очакванията бяха за малко по-силно представяне в бокс офиса. В крайна сметка филма на Раджа Госнел ще бъде свален от екран с приходи от около 900 хиляди лева. В световен мащаб заснетата с бюджет от 110 милиона долара триизмерна продукция е натрупала общо 331 161 063 долара.

Последната десета позиция е за комедията на Джоузеф Гордън-Левит “Дон Джон”, която се прожектира в България от три седмици насам и е натрупала общо 76 442 лева. Още преди премиерата се знаеше, че филма няма да предизвика голямо раздвижване сред публиката и по всичко изглежда, че финалните приходи ще се равняват на малко над 100 хиляди лева. Подобно на “Въпрос на време” “Дон Джон” пристигна в България без претенции за огромни приходи и досегашното му представяне оправдава напълно предварителните очаквания. Похвално е, че лентата е вкарала в кината над 10 хиляди души, но на общия фон представянето й не прави особено впечатление. До момента по света заснетия с бюджет от 6 милиона долара “Дон Джон” е натрупал 22 милиона долара.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg