Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис За трета поредна седмица “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” е на върха на родния бокс офис

За трета поредна седмица “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” е на върха на родния бокс офис
За трета поредна седмица “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” е на върха на родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
За трета поредна седмица “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” е на върха на родния бокс офис

13.02.2013, 10:47  |   Видяна: 1479  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Преди “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” да тръгне по кината очакванията за представянето му в световния бокс офис не бяха особено големи, но поне що се отнася до България филма с Джеръми Ренър и Джема Артертън надмина първоначалните предвиждания и вече се превърна в първия голям хит на 2013-та година. Триизмерната приключенска лента се върти по кината от близо три седмици и от премиерата си досега не е слизала от лидерската позиция в българския бокс офис. За изминалия уикенд “Ловци на вещици” е натрупал 113 217 лева, което беше достатъчно за филма да се пребори с две нови премиерни заглавия и отново да окупира първото място в класацията.

За изминалите близо три седмици 3D-продукцията е спечелила повече от задоволителните 898 593 лева и е само въпрос на време преди границата от един милион лева да бъде достигната.
Една от основните причини за доброто представяне на “Ловци на вещици” е липсата на други триизмерни игрални заглавия, които да бъдат насочени единствено към масовата публика. Освен това лентата разполагаше с добра рекламна кампания, а и приказката за Хензел и Гретел (която е вдъхновила сюжета) винаги се е радвала на значителна популярност в България. Важно е да се отбележи и че самата продукция е от този тип заглавия, които са едни от най-често посещаваните в българските кина.

Очевидно е, че голяма част от родната публика е останала доволна от видяното и в най-добрия случай “Ловци на вещици” ще надмине границата от един милион лева след една седмица. В световен мащаб филма на режисьора Томи Уиркола е натрупал над 127 милиона долара при бюджет от 50 милиона.

Крими-екшънът “Паркър” запазва заетата преди една седмица втора позиция в класацията. От премиерата си до момента филма с Джейсън Стейтъм и Дженифър Лопес е спечелил общо 290 216 лева, което е добро представяне за заглавие, което не можеше да разчита на масивна реклама и на голям брой предварителни дискусии в интернет. За близо една седмица “Паркър” е увеличил приходите си с около 145 хиляди лева и със сигурност може да се каже, че основната притегателна сила за зрителите е било участието на Джейсън Стейтъм.

От 2002-ра година насам британския актьор се радва на значителна популярност по нашите ширини и почти всички негови филми които се сдобият с киноразпространение натрупват прилични финансови постъпления. По всичко изглежда, че “Паркър” няма да бъде изключение и до две седмици филма ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. До момента по света криминалния екшън е спечелил около 20 милиона долара, което е доста под очакванията на продуцентите.

Самоличност на аванта” застава на трето място със спечелени за първия уикенд 36 845 лева. Премиерната лента с Джейсън Бейтман и Мелиса Маккарти изненада със силния си старт в САЩ, но спрямо приходите от българските кина, определено не могат да бъдат наречени впечатляващи.

През изминалите пет години чисто комедийния жанр не регистрира много успехи в България и родната публика продължава да посещава най-вече големите триизмерни студийни филми и триизмерните анимации. Рядко се случва оригинална комедия (такава, която не принадлежи към изградена поредица) да се превърне в истински хит сред българската публика и “Самоличност на аванта” също няма да бъде запомнен с нещо изненадващо.

Филмът ще привлече в кината най-запалените фенове на комедията, но съдейки по стартовите приходи и конкуренцията няма да успее да разшири осезаемо своята публика. Все пак е похвално, че лентата дебютира на трета позиция в класацията и със сигурност може да се каже, че няма да бъде счетена за тотален финансов провал, особено като се имат в предвид ниските предварителни очаквания.

Приключенията на Сами 2Триизмерната анимация ”Приключенията на Сами 2” е на четвърта позиция в класацията. За изминалите три седмици от премиерата си филма е спечелил общо 120 582 лева – сравнително скромно постижение за 3D-анимация.

Досегашният резултат в никакъв случай не е изненадващ като се вземе в предвид, че първата част е почти непозната на широката публика. ”Приключенията на Сами 2” е от този тип анимации, които не могат да се конкурират със заглавия като ”Ледена епоха 4” и “Храбро сърце” и разчитат не на силна реклама, а на афинитета на зрителите към триизмерните анимирани филми.
Не е за подценяване, че продукцията привлече в кината над 13 хиляди зрители, но в цялостен план представянето й с нищо не се отличава от това на други нискобюджетни анимации, които разчитат основно на по-скъпите 3D-прожекции за да трупат приходи.

Криминалният трилър “Гангстерски отдел” застава на пето място като за две седмици по кината е спечелил 146 841 лева. Подобни мафиотски заглавия никога не са могли да се похвалят с големи тълпи пред киносалоните и затова спечеленото до момента от лентата с Райън Гослинг може да бъде наречено задоволително. Разбира се, сумата бледнее пред постиженията на филми като “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, но все пак трябва да се има в предвид, че очакванията не бяха в никакъв случай големи и продукцията не може да разчита на по-скъпите билети за триизмерни прожекции.

Гангстерски отдел” не е от типа филми, които могат да се превърнат в големи хитове в България и затова спечеленото до момента, макар и не толкова впечатляващо, не би могло да бъде наречено слабо или разочароващо.

Куршум в главата” заема шеста позиция със спечелени за изминалия уикенд 23 176 лева. Премиерният екшън със Силвестър Сталоун разочарова със стартовото си представяне въпреки голямата популярност на актьора по нашите ширини.

В САЩ “Куршум в главата” се превърна в един от най-големите финансови провали в кариерата на Сталоун и за съжаление на родните фенове на екшън-филмите от старата школа българското представяне едва ли ще бъде по-различно. Подобно на екшъна с Арнолд Шварценегер “Последната битка”, който изненадващо се задържа само една седмица в родния топ 10 “Куршум в главата” е на път да се превърне в едно от най-слабо представящите се екшън-заглавия на сезона.

Филмът пристигна без много шум в България, но все пак имайки в предвид многото почитатели на екшъните очакванията бяха за по-добър старт в бокс офиса. Ако през следващата седмица не бъде отбелязана по-голяма посещаемост “Куршум в главата” най-вероятно ще бъде последван от съдбата на “Последната битка” и ще отпадне бързо от киноафиша.

КлетницитеСедмото място е за мюзикъла “Клетниците”, който за две седмици по българските киноекрани е натрупал общо 56 567 лева – скромен резултат, който обаче едва ли изненадва някого. Що се отнася до България музикалните игрални филми никога не са привличали голяма публика в кината, независимо от това колко дискутирани са те в медийното пространство и кои актьори участват в тях. “Клетниците” се превърна в изненадващ хит в Съединените щати, но както често се случва в подобни случаи това не помогна на лентата в борбата й за български зрители. Не помогнаха и множеството номинации за “Оскар”, които филма получи преди няколко седмици.

Слабото представяне на “Клетниците” ясно показва, че разлика от страни като САЩ и Великобритания в България все още не е настъпил момента в който музикална продукция ще може да се конкурира с големите заглавия за лидерската позиция в бокс офиса.

Наръчник на оптимистаНаръчник на оптимиста” е на осма позиция със спечелени за три седмици 123 417 лева. Подобно на “Клетниците” филма на Дейвид О. Ръсел е един от най-дискутираните претенденти за тазгодишните "Оскари", но за разлика от мюзикъла той се представя по-прилично в родния бокс офис. Ясно, е че не става дума за голям успех, но в най-добрия случай “Наръчник на оптимиста” ще успее да завърши българското си представяне с приходи от около 250 хиляди лева, което ще бъде прилично постижение за оригинална романтична комедия. До момента по света лентата с Брадли Купър и Крис Тъкър е натрупала 129,888,243 долара.

Пълен т*шакПълен т*шак” застава на предпоследната девета позиция. За изминалите три седмици от премиерата си ансамбловата комедия е спечелила от кинопрожекциите общо 172 058 лева.

Пълен т*шак” пристигна без много шум в България, но благодарение на звездния си актьорски състав и привличащото вниманието българско заглавие филма натрупа сравнително прилични за подобен род заглавие приходи.

В останалата част от света бокс офис представянето на лентата е разочароващо, но в България над 23 хиляди зрители са посетили киносалоните и въпреки че не става дума за нещо изключително натрупаната сума до момента съвсем не е за подценяване. До една седмица и половина “Пълен т*шак” ще надмине границата от 200 хиляди лева.

Джанго без оковиП
оследното десето място е за уестърна на режисьора Куентин Тарантино “Джанго без окови”, който е и един от основните кандидати за тазгодишните Оскари. За един месец в България филма е натрупал общо 297 638 лева, което е достойно постижение за представител на често игнорирания уестърн-жанр. През изминалите две седмици беше отчетен сериозен спад в посещаемостта (дължащ се най-вече на силната конкуренция), но все пак “Джанго без окови” намери своята публика и се представи доста по-добре от останалите претенденти за тазгодишния "Оскар", които се сдобиха с българско киноразпространение.

Филмът на Тарантино няма да може да достигне границата от половин милион лева, но независимо от това ще бъде сметнат за приличен бокс офис успех.
Световните приходи на уестърна се равняват на 341,616,627 долара при бюджет от 100 милиона.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg