Турското кино напоследък е със силно застъпено присъствие на международните фестивали. То е представено от дебюти, какъвто беше този на Сейлон Йозчелик. Неговият „Inflame“, разказващ за цензурата в медиите, беше добре оценен в Берлин, а Емре Йексан, с дистопичната драма „The Gulf” беше представен за първи път във Венеция.
Тази тенденция е ясен знак, че ново поколение артисти се издига от жизнената турска филмова среда, въпреки турболентната филмова сцена.
Режисьорът и сценарист Ерол Минташ направи голям фурор на фестивалите с неговата лента „Song of My Mother“, която през 2014 обра множество от наградите, включително тази за най-добър филм и актьор в Сараево. Филмът е опит да се представи културната идентичност и паметта на кюрдското общество в съвременна Турция.
Проектът „Crows“, представен на Анталия филм форум, изглежда има още по-големи амбиции. Продукцията разказва за Адем, селянин на средна възраст, кото страда от бедността и нищетата, в които живее. Той преминава трансформация след като среща изключително мъдрата Сейда.
„Оценявам перспективата на ислямския мистицизъм, по отношение на неговото акцентиране върху индивидуалните пътешествия, в опозиция на глобалната тенденция, подкрепяща определени обществени групи или братства.“ – споделя Ерол Минташ – „В моето лично пътешествие като режисьор, майсторите направили толкова силни творби, вдъхновени от християнството, като Бергман и Тарковски, са пътеводна светлина за мен.“