Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерният “Металика: През необятното” оглави българския бокс офис

Триизмерният “Металика: През необятното” оглави българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерният “Металика: През необятното” оглави българския бокс офис

09.10.2013, 11:44  |   Видяна: 1435  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Триизмерната лента на режисьора Нимрод Антал “Металика: През необятното” се превърна в едно от малкото оригинални заглавия тази година, които изненадаха с доброто си стартово представяне в българския бокс офис. Продукцията, в която редом до младия актьор Дейн Дехан се появяват и всички членове на групата “Металика”, успя да се пребори със силно рекламирания и дискутиран “Гравитация” и окупира лидерската позиция в родната бокс офис класация.

За първите три дни от похода си в България (4, 5, 6 септември) “Металика: През необятното” натрупа 87 461 лева, което е без съмнение добро постижение за заглавие, което е насочено главно към най-големите почитатели на титулярната хеви метъл банда и чиято предварителна реклама не бе сред най-мащабните.
“Металика” винаги се е радвала на значителна популярност в България и първата позиция на “През необятното” за пореден път потвърждава този факт.

Филмът няма да се превърне в един от най-големите хитове на годината, но при всички положения ще завърши представянето си с прилични приходи за продукция, чиято таргет аудитория е ясно изразена и по-малобройна от тази на филми като “Бързи и яростни” например. В най-добрия случай следващата седмица “Металика: През необятното” (чиито дневни прожекции се очаква да се увеличат) ще може да се похвали с приходи от около 200 хиляди лева.
До момента по света триизмерната лента е натрупала около 5 милиона долара при бюджет за снимки от 20 милиона.

ГравитацияВтората позиция в класацията е за 100-милионния космически трилър на Алфонсо Куарон “Гравитация”. За първия си уикенд на българска почва филма със Сандра Бълок е спечелил 75 730 лева, което не е особено впечатляващ резултат за триизмерна лента със значителна реклама в интернет, но от друга страна е очаквано постижение за заглавие, което не е част от вече изградена поредица. В Щатите и Западна Европа “Гравитация” се радваше на изключително силна рекламна кампания през изминалия един месец и първоначалните позитивни реакции на публиката относно триизмерните ефекти във филма определено допринесоха за силния му старт в международния бокс офис (до момента приходите в световен мащаб се равняват на близо 100 милиона долара).

В България лентата на Алфонсо Куарон не е предизвикала толкова голям предварителен интерес и приходите до момента са ясно отражение на това. Все пак няма да бъде изненадващо ако в следващите две седмици “Гравитация” набере повече скорост и компенсира сравнително скромния си стартов уикенд. При всички положения следващите десет дни ще бъдат от голямо значение за филма и най-вероятно ще определят дали в крайна сметка ще става дума за голям хит или “скромен бокс офис успех”.

НадцакванетоЛидерът от миналата седмица “Надцакването” заема трето място със спечелени за уикенда 54 762 лева. От премиерата си досега филма с Бен Афлек е натрупал общо 204 245 лева, което е изненадващо добро постижение за оригинална не-триизмерна лента, която пристигна без много шум в България и чиито приходи в останалата част от света са доста под очакванията на продуцентите. Рекламната кампания на “Надцакването” наблягаше основно на участието на Афлек и Джъстин Тимбърлейк и със сигурност може да се каже, че поне що се отнася до България именно техните имена са една от основните причини за доброто представяне на лентата. В най-добрия случай “Надцакването” ще завърши българското си представяне с приходи от около 400 хиляди лева.

Коза НостраРежисирания от Люк Бесон ”Коза Ностра” е на четвърта позиция в класацията. За изминалите четири седмици от премиерата си криминалната лента е спечелила общо 301 166 лева – задоволително постижение за филм, който не бе едно от най-рекламираните и дискутирани заглавия на годината. ”Коза Ностра” пристигна в България без претенции за огромни приходи и имайки предвид това досегашното му представяне го нарежда до приличните бокс офис успехи на есенния сезон. Ако бъде задържан на екран поне още три седмици филма с Робърт Де Ниро и Томи Лий Джоунс ще успее да достигне границата от половин милион лева.

Анимацията “Гладиаторите на Рим” застава на пето място със спечелени за близо две седмици 63 643 лева. Английско-италианската 3D продукция тръгна почти незабелязано по българските кина и още от самото начало се знаеше, че няма да може да се конкурира със значително по-скъпите и рекламирани холивудски триизмерни анимации. Европейските анимирани ленти трудно регистрират големи финансови постъпления в България и “Гладиаторите на Рим” е поредното доказателство за това. Похвално е, че до момента лентата е вкарала в кината над 7000 души, но на общия фон представянето й не прави особено впечатление. По всичко изглежда, че “Гладиаторите на Рим” ще бъде свален от екран с приходи в рамките на 150-170 хиляди лева.

Шестата позиция е за продукцията на Уолт Дисни “Самолети”, която се прожектира в България от пет седмици насам и за този период от време е натрупала 442 251 лева. Благодарение на стабилната реклама на родна почва и факта, че зрителите имат слабост към високобюджетните 3D анимации “Самолети” дебютира с прилични резултати и сега може да се похвали с ако не огромни, то задоволителни за оригинална анимирана лента приходи. Филмът няма да се нареди до хитове като тазгодишния “Аз, проклетникът 2”, но все пак ще бъде сметнат за един от приличните успехи на сезона. До десет дни “Самолети” ще достигне границата от половин милион лева.

Смърфовете 2Смърфовете 2” е на седмо място, като за осем седмици по българските киноекрани е спечелил общо 770 976 лева. Сравнен с останалите семейни заглавия от изминалите няколко месеца втория “Смърфовете” се представя добре в бокс офиса, но имайки предвид спечеленото от първата част очакванията бяха малко по-големи. Оригиналният “Смърфовете” натрупа през 2011-та година над един милион лева в България и както винаги се случва предвижданията бяха, че продължението ще подобри това постижение. По една или друга причина “Смърфовете 2” не успя да надмине постигнатото от своя предшественик, но все пак ще намери място в класацията на бокс офис успехите на 2013-та година.

Премиерният “Дон Джон” застава на осма позиция със спечелени за изминалия уикенд 20 743 лева, което е очакван резултат за представител на комедийния жанр, който не бе предшестван от силна реклама. Лентата разчита на еклектичен актьорски състав предвождан от Джоузеф Гордън-Левит и Скарлет Йохансон, но изглежда, че дори и тяхното участие не е направило особено впечатление на родната публика. По принцип оригиналните комедийни филми (независимо от това кои актьори участват в тях) рядко трупат големи приходи в България и тази тенденция едва ли ще се промени в скоро време. Още отсега е ясно, че “Дон Джон” няма да се превърне в бокс офис хит, но все пак филма има шанс да набере малко повече скорост в следващите две седмици.

Биографичният “С пълна газ” заема предпоследната девета позиция със спечелени за изминалите близо две седмици 91 923 лева. Въпреки участието на екранния Тор Крис Хемсуърт и името на режисьора Рон Хауърд (“Шифърът на Леонардо”) очакванията относно представянето на филма в България не бяха големи. Подобно на “Металика: През необятното” спортния “С пълна газ” е насочен към ограничен брой зрители (в случая феновете на “Формула 1”) и още преди филма да тръгне по кината се знаеше, че приходите му няма да бъдат особено големи. Все пак е важно да се отбележи, че до момента над 10 000 хиляди зрители са изгледали “С пълна газ” на голям екран въпреки конкуренцията и малкото на брой дневни прожекции. В най-добрия случай лентата на Рон Хауърд ще приключи представянето си с приходи от близо 200 хиляди лева.

ЗаклинаниетоНа десето място застава хоръра “Заклинанието”, който за три седмици по кината е спечелил 90 448 лева. В България филмите на ужасите никога не са се радвали на големи успехи по кината и въпреки че “Заклинанието” се превърна в хит в много държави по света очакванията за българското му представяне не бяха големи. Лентата на Джеймс Уан е на път да отпадне от родния топ 10 и по всяка вероятност тя ще бъде свалена от екран с приходи от около 160 хиляди лева.
В световен мащаб “Заклинанието” е натрупал над 300 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 30 милиона долара.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg