Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Това не са визуални ефекти, въпреки че така си мислите

Това не са визуални ефекти, въпреки че така си мислите
Това не са визуални ефекти, въпреки че така си мислите
Cinefish.bg

Теми
Това не са визуални ефекти, въпреки че така си мислите

19.01.2018, 09:40  |   Видяна: 12037  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Не всеки филм разчита на визуални ефекти, за да бъде успешен и да влезе в сърцата на публиката. Макар че повечето точно това правят. Но дори в най-бъканите със специални ефекти и компютърна анимация филми има моменти, в които няма никакви технически маймунджилъци. Режисьорите, актьорите и каскадьорите понякога сътворяват чудеса без намесата на дигиталните постижения, а чисто и просто реализират впечатляващи резултати с много въображение, а и понякога с физически усилия.

Мисията невъзможна: Режим Фантом
 
Мисията невъзможна: Режим Фантом

Мислите си, че кулата Бурдж Халифа е наистина впечатляваща? Още по-впечатляващо е как Том Круз неуморно я катери във филма „Мисията невъзможна: Режим Фантом“. „В тази сцена, когато Том е близо до върха, хората биха си помислили, че това е някакъв визуален трик, но въобще не е“ – споделя пред журналисти един от каскадьорите на филма. Използването на зелен екран би направило целия процес много по-лесен, но обсебеният от адреналин актьор не се съгласил.

Казино Роял
 
Казино Роял

Откакто Даниел Крейг влезе мълниеносно в света на Джеймс Бонд, франчайзът създаде доста световни рекорди, включително най-голямата експлозия, правена за филм. Един от първите рекорди обаче е в първата лента с Крейг „Казино Роял“. Според Гинес, каскадьорът Адам Кирли изпълнява цели седем превъртявания на автомобила в един кадър, докато машината се движи с много бърза скорост. Да, това не е специален ефект.

Спайдър-Мен
 
Спайдър-Мен

Може би това няма да ви прозвучи толкова невероятно, но да държиш пълен поднос, докато с другата ръка си притиснал момиче, не е много лесно за изпълнение. Вместо да се използват специални ефекти, било решено на помощ да дойде доброто старо лепило, за да може Тоби да успее в задачата да задържи в ръцете си и подноса, и момичето. Да, получило се, но на 156-ят дубъл.

Генезис

Генезис
 
Кристофър Нолан е известен с впечатляващите си визуални филми и с това, че във филмите си ограничава колкото е възможно употребата на специални ефекти. Колкото и зашеметяващ да е, „Генезис“ съдържа всъщност голям набор от „физически“, а не „дигитални“ ефекти. В сцената с „Кафе Париж“ множество дребни части от отломки, след като са експлодирали, хвърчат във въздуха на забавен каданс. За да се получи това, екипът решил да използва мини въздушни експлозии, докато специални камери записвали случващото се с 1500 кадъра в секунда.

Джурасик парк

Джурасик парк
 
Дори и 24 години след премиерата на филма, ефектите в тази класика все още са впечатляващи. Динозаврите във филма са построени с помощта на сложни за опериране машини, а във вътрешността на някои от тях просто имало хора. Всичките тези ефекти и трикове са се случили без помощта на какъвто и да е било компютър.

Черният рицар
 
Черният рицар

Доста трудно е да допуснем, че не са ползвани специални ефекти в „Черният рицар“. Но това наистина е така. Нолан и неговите не-специални ефекти отново ни замайват главите, когато батмобилът се блъска в камион за извозване на боклуци. Режисьорът използвал миниатюри и минимализирана снимачна площадка, за да се случи реалистично тази сцена. В друга каскада, създадена в центъра на Чикаго, пък е използван катапулт, за да може въртенето във въздуха на превозното средство да изглежда автентично.

Властелинът на пръстените
 
Властелинът на пръстените

След като заснема „Хобит“ с 3D камери, работещи със скорост 48 кадъра в секунда, Питър Джаксън очаквал много добри реакции и впечатления от публиката. Но се оказало, че те всъщност предпочитат визуалната автентичност/ако така може да се нарече/ на „Властелинът на пръстените“. Въпреки че първата му трилогия е пълна с доста компютърно генерирани ефекти, орките и другите същества във филма са реални актьори, натруфени с много грим и простетика.

Железният човек

Железният човек
 
Не може да се отрече, че този филм също е пълен със специални ефекти, но една от най-запомнящите се сцени във филма е, когато Пепър Потс изважда реактора от гърдите на Тони Старк. Вместо дигитална помощ, в един от редките моменти от филма като този, е използвана добрата стара простетика. Макар че всичко останало в сцената е напълно реален декор на едно доста нереалистично място.

ДАС





Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg