В Холивуд с пълна сила важи една максима – ако нещо не е счупено, не го поправяй. Разбира се, че това се отнася и за телевизионните сериали, които след като веднъж нацелят правилния формат и точната аудитория, трудно биха променили курса си на развитие. Това в никакъв случай не ги прави скучни или маловажни. Те просто имат свой стил, който ние много харесваме. Ето някои от тях….
Д-р Хаус
Структура: - Д-р Хаус е мрънкащ гадняр и непукист. - Пристига пациент с ужасно заболяване - Хаус и екипът му не могат да разберат какво му е и пациентът започва да се влошава. - Отхвърлят лупус, а някой от екипа допуска грешка. - Опитват второ лечение, а роднините на болния искат да освободят Хаус от случая - Къди и Хаус се карат, Хаус не слуша Уилсън - Точно 37 минути след началото на епизода, Хаус магически открива лек в момент, който не е свързан с болния - Хаус е мрънкащ гадняр, но работата му дава резултати Теория за големия взрив
Структура: - Шелдън прави живота на Леонард много труден - Пени и Леонард се карат, защото тяхната връзка е винаги на ръба - Групата им е разделена на подгрупи, за да може да има няколко сюжетни линии - Всички сюжетни перипетии са игнорирани в края на епизода - Четиримата другари пускат много поп културни референции - Много записан смях
От местопрестъплението: Маями
Структура: - Лазурени небеса и фънк музика - Някой е убит - Карузо открива тялото, вкарва яка реплика и слага очилата - Песента на групата „The Who“ - Екип от супер секси следователи започват да нищят престъплението - Използват технология, която ще бъде измислена през 2058 г. - Мислят, че са хванали убиеца, но се оказва, че не е така - Намират истинския убиец - От време на време виждаме наченки на лични взаимоотношения
Живите мъртви (по средата на сезона)
Структура: - Всички са окаяни и отчаяни - Каръл преживява криза и иска да се отдели от групата - По-голямата част от групата просто обикалят по едни и същи отегчителни пътища - Рик казва: „Вече не знам кои сме!“ - Пак обикаляне по изоставени шосета - Малко странна романтична драма между двама герои, които сме забравили, че съществуват - Вълнуващ и експлозивен момент в последните няколко секунди, който ни кара да гледаме сериала следващата седмица
Модерно семейство
Структура: - Семейството се разделя на четири или пет различни групи - Повечето от тях се опитват да скрият от другите някакво временно нещастие, лошия си късмет или избуял недостатък - Поредица от обстоятелствени недоразумения, изразени чрез употребата на много слепстик хореография - Изведнъж всички едновременно разбират за настоящите проблеми на останалите роднини - Всички са щастливи и проявяват разбиране - Трогателна реч към камерата, направена най-често от Джей
Фрейзър
Структура: - Фрейзър се дърля нещо с баща си - Найлс и Фрейзър се срещат в кафето и незабавно започват да се дрънкат - Лекото недоразумение между Фрейзър и някой друг от останалите герои бързо излиза извън контрол - Фрейзър е много изнервен и започва да се паникьосва - Фрейзър разбира, че всичко е било едно голямо объркване и всички започват да се смеят - „О, скъпа, чувам, че блусът ни зове…“
Смолвил
Структура: - Лекс Лутър си е чисто и просто гадняр - Кларк нахлува в неговото имение - Обвинява го, че е извършил нещо чудовищно и градът е в беда (което е истина) - Лекс гледа втренчено в пламтящата камина и заявява самодоволно:„Преиграваш, Кларк!“ - След трийсет минути, опасността е сложена на пауза по някакъв начин и вече можем да се фокусираме върху сапунените взаимоотношения
Убийство по сценарий
Структура: - Двама човека се карат, единият заплашва другият - Джесика се появява в първата сцена и демонстрира, че познава шерифа много добре - Един от спорещите хора от началната сцена бива убит - Шерифът разрешава на Джесика прекалено много да се намеси в разследването - Джесика продължава да си вре носа навсякъде, за да примами убиеца и така да разреши случая - Тя е вкъщи пред пишещата си машина сякаш нищо не се е случило