Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Спонджбоб: Гъба на сухо” продължава да доминира в българския бокс офис

“Спонджбоб: Гъба на сухо” продължава да доминира в българския бокс офис
“Спонджбоб: Гъба на сухо” продължава да доминира в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Спонджбоб: Гъба на сухо” продължава да доминира в българския бокс офис

11.03.2015, 09:51  |   Видяна: 1415  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Триизмерният анимационен жанр продължава да регистрира големи финансови постъпления в България. Приключенската анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо” се пребори с пет премиерни заглавия и за трета поредна седмица оглавява родната бокс офис класация.

Спонджбоб: Гъба на сухо (2015)За изминалият уикенд (6-8 март) новите приключения на Спонджбоб са вкарали в касите на кината 96 934 лева, а общите приходи от състоялата се преди три седмици премиера се равняват на напълно задоволителните 688 557 лева.

Спадът в посещаемостта вече се усеща, но въпреки това “Гъба на сухо” има шанса да завърши с по-добри резултати от тези на най-големия миналогодишен анимационен хит “Пингвините от Мадагаскар” (1 378 762 лева). В най-добрия случай до седмица и половина лентата ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. В световен мащаб “Гъба на сухо” е натрупал 259 056 571 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиона долара.

Kingsman: Тайните служби (2015)Втори в класацията е шпионския екшън “Kingsman: Тайните служби”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време филма на Матю Вон е спечелил 470 510 лева, което определено е прилично постижение за нетриизмерно заглавие с по-високо възрастово ограничение. “Kingsman” вече надмина постиженията на “Шут в г*за” и “Х-Мен: Първа Вълна” и официално е най-касовия режисьорски проект на Матю Вон в България.

След няколко дни филма ще надмине границата от половин милион лева. До момента по света “Kingsman” е натрупал 248 356 226 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 130 милиона долара.

Чапи (2015)Триизмиерната фантастика с Хю Джакман “Чапи” застава на трета позиция в класацията. За първия си уикенд на българска почва (6-8 март) филма на Нийл Бломкамп е вкарал в касите на кината 52 822 лева, което е скромно, но не и изненадващо постижение за оригинално фантастично заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат и което е изправено пред сериозна конкуренция.

Предварителният зрителски интерес не бе особено голям и в резултат на това “Чапи” стартира с по-слаби приходи от тези на предишните два филма на Бломкамп “Сектор 9” (55 813 лева) и “Елизиум” (76 998 лева). Лентата остава и зад гърба на предишния “роботски” филм на Хю Джакман “Жива стомана” (74 869 лева). Ясно е, че “Чапи” няма да се нареди сред големите хитове на 2015-та година, но все пак лентата ще има сили да премине границата от 200 хиляди лева.

 Петдесет нюанса сиво филмЕротичната драма “Петдесет нюанса сиво” заема четвърто място, със спечелени за близо един месец 1 392 387 лева. Силно дискутираната лента оправда напълно очакванията по отношение на бокс офиса и през месец декември със сигурност ще заема едно от челните места в класацията на най-касовите тазгодишни заглавия в България.

До момента близо 180 хиляди зрители са гледали “Петдесет нюанса сиво” в кината и още тази седмица филма ще може да се похвали с приходи от над 1.5 милиона лева. От състоялата се на 13-ти февруари премиера досега, филма на Саманта Джонсън е натрупал в световен мащаб 527 664 325 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 100 милиона долара.

Петата позиция е заето от военната драма “Американски снайперист”, която тръгна по родните кина преди десет дни. За този период от време филма на Клинт Истууд е спечелил 209 439 лева, което е без съмнение прилично постижение за оригинална нетриизмерна военна продукция с по-късна българска премиера.

Големият медиен шум около номинациите за “Оскар” и изненадващия успех на “Американски снайперист” в северноамериканския бокс офис определено имат заслуга за задоволителното представяне в България. Досегашните приходи на лентата с Брадли Купър не се различават особено от тези на миналогодишния “Ярост” (220 209 лева за близо две седмици по кината) и няма да бъде изненадващо ако границата от половин милион лева бъде достигната.

Трасьори (2015)Премиерната екшън-лента “Трасьори” е на шесто място в класацията. За първия си уикенд в България (6-8 март) филма с Тайлър Лаутнър е вкарал в касите на кината 32 366 лева, което е по-слабо постижение от това на “Спешна пратка” (39 838 лева) и предишната екшън-продукция на Лаутнър “Отвлечен” (37 857 лева). “Трасьори” тръгна по българските и световни киноекрани без много шум и едва ли през следващите седмици ще бъде забелязано по-значително увеличение в зрителската посещаемост. Лентата няма големи претенции и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша.

Противоречивата българска продукция “Дякон Левски” застава на седма позиция, със спечелени за три седмици 267 033 лева. След силния си дебют драмата на Максим Генчев бе споходена от значителен спад в посещаемостта и въпреки по-добрите стартови приходи от тези на хита “Операция - Шменти капели” историческата лента няма шанс да повтори силното представяне на комедията с Влади Въргала.

Едва ли през следващите две седмици “Дякон Левски” ще привлече по-значителен брой зрители в кината и по всичко изглежда, че границата от половин милион лева няма да бъде достигната.

Пътят на Юпитер (2015)Екшън-фантастиката “Пътят на Юпитер” заема осмо място, като за пет седмици по кината е натрупала общо 785 481 лева. Амбициозната лента на Уашовски бе на практика пренебрегната от американския зрител, но за сметка на това българската публика бе далеч по-благосклонна.

Пътят на Юпитер” е вече най-успешния филм на Уашовски в България и по всичко изглежда, че крайните му приходи ще се равняват на около 840 хиляди лева. Общите световни приходи до момента са 152 120 352 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 230 милиона долара.

Търсачът с Ръсел КроуАвстралийската драма “Търсачът” е на девета позиция. За десет дни в България лентата на Ръсел Кроу е спечелила 69 154 лева, което е скромно и очаквано постижение за слабо дискутирано оригинално заглавие, което е насочено към по-възрастната публика.

Предварителните очаквания не бяха особено големи и “Търсачът” се представя по-слабо от предишните две ленти с Кроу “Зимна приказка в Ню Йорк“ (90 982 лева за десет дни) и “Ной 3D” (973 427 лева за десет дни). До една седмица “Търсачът” ще премине границата от 100 хиляди лева.

НесломенРежисираният от Анджелина Джоли “Несломен” заема десето място, със спечелени за десет дни 56 831. Подобно на “Търсачът”, филма на Джоли тръгна по кината без голям предварителен шум (за разлика от САЩ) и затова не е изненадващо, че приходите до момента не правят особено впечатление.

Несломен” се представя по-слабо от скорошните ленти за Втората световна война “Игра на кодове” и “Ярост” и едва ли през следващата седмица ще бъде отбелязан по-голям зрителски интерес. Преди да бъде свален от екраните филма ще премине границата от 100 хиляди лева, но като цяло представянето му няма да бъде запомнено с нещо отличително. Общо по света “Несломен” е спечелил 161 432 522 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 100 милиона.





Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg