Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Смърфовете 2” е отново на лидерската позиция в българската бокс офис класация

“Смърфовете 2” е отново на лидерската позиция в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Смърфовете 2” е отново на лидерската позиция в българската бокс офис класация

28.08.2013, 11:22  |   Видяна: 1901  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
“Смърфовете 2” запази заетата преди една седмица лидерска позиция в български бокс офис. Триизмерното продължение на глобалния хит от 2011-та година се пребори с премиерната младежка лента “Реликвите на смъртните: Град от кости” и за изминалия уикенд (23-25 август) вкара в кината допълнително близо 9000 зрители. За същия период от време “Смърфовете 2” натрупа 80 046 лева, а общите приходи от състоялата cе преди десет дни премиера се равняват на задоволителните 345 282 лева. Предишният филм за малките сини човечета натрупа за десетте дни след премиерата си 368 хиляди лева и въпреки че продължението се движи с малко по-бавни темпове то без съмнение ще се нареди сред хитовите заглавия на сезона.

Франчайзът “Смърфовете” е особено популярен сред детската аудитория в България и в комбинация с добрата предварителна реклама, популярността на предишната част и по-скъпите триизмерни прожекции втората част ще има шанс да достигне границата от един милион лева.

Следващата седмица “Смърфовете 2” ще може да се похвали с приходи от над 500 хиляди лева.

Втората позиция е за комедията “Сем. Милър”, която за изминалия уикенд е добавила към актива си 44 203 лева. За изминалите близо две седмици от премиерата си лентата с Джейсън Съдейкис и Дженифър Анистън е спечелила общо 158 134 лева, което е малко по-добро постижение от последния общ филм на двамата актьори “Шефове гадняри“ (който за същия период от време натрупа около 147 000 лева). На пръв поглед спечеленото от “Сем. Милър” не прави особено впечатление, но за оригинална комедия с високо възрастово ограничение, липса на мащабна реклама и по-скъпи триизмерни прожекции филма се представя достойно.

Само за изминалите седем дни “Сем. Милър” натрупа допълнителни 100 хиляди лева и ако бъде оставен на екран поне още четири седмици най-вероятно ще се добере до границата от половин милион лева.

В световен мащаб комедията с бюджет от 40 милиона долара вече е натрупала над 115 милиона долара.

Научната фантастика “Елизиум” е на трето място в класацията със спечелени за три седмици в България 264 102 лева. На фона на скъпи тазгодишни продукции като “Железният човек 3” и “Бързи и яростни 6” натрупаното от лентата с Мат Деймън не е особено впечатляващо, но все пак трябва да се има предвид, че става дума за заглавие, което не е част от вече изградена и успешна поредица. “Елизиум” се представя в България значително по-добре от предишния филм на режисьора Нийл Бломкамп “Сектор 9” и ако няма сериозен спад в посещаемостта в следващите седмици лентата ще завърши представянето си с приходи от над половин милион лева.

До момента по света “Елизиум” е спечелил 140 милиона долара при бюджет за снимки от 115 милиона долара.

На четвърта позиция застава “Реликвите на смъртните: Град от кости”, който за първия си уикенд по родните киноекрани е спечелил 32 028 лева. Поредното заглавие от вълната филмови продукции, които са вдъхновени от младежки романи, “Реликвите на смъртните” не стартира по особено успешен начин, особено като се има предвид популярността на романа-първоизточник. Желанието на холивудските студия да повторят успехите на “Здрач“ и “Игрите на глада“ е очевидно, но подобно на тазгодишните “Скитница“ и “Прелестни създания“ (също базирани на младежки романи) “Реликвите на смъртните” изглежда няма да бъде запомнен с големите си приходи в България.

Ако в следващите две седмици няма малко по-голямо увеличение на посещаемостта, то по всяка вероятност лентата на Харълд Цварт ще отпадне бързо от кинопрограмата.

“Реликвите на смъртните” се представя скромно и в останалата част от света. За изминалия уикенд филма натрупал в световен мащаб едва 24 милиона долара.

Екшън-комедията “РПУ Оня свят” е на пето място в класацията. За изминалите три седмици от премиерата си филма на Робърт Швентке е натрупал общо 250 721 лева, което не е изненадващ резултат за заглавие, чиито сценарий е вдъхновен от напълно непознат на българската публика графичен роман.

Високобюджетната продукция с Райън Рейнълдс няма да бъде запомнена като един от големите хитове на сезона, въпреки по-скъпите 3D-прожекции и прилична предварителна реклама. Все пак, на фона на изненадващо слабото международно представяне (60 милиона долара при бюджет от над 130 милиона) натрупаните от “РПУ Оня свят” приходи в България могат да бъдат сметнати за сравнително причини.

Триизмерният екшън “Върколакът” заема шеста позиция със спечелени за пет седмици 505 113 лева. Без да претендира за огромни приходи като тези на конкурентните комиксови ленти “Железният човек 3” и “Отмъстителите 3D” филма на Джеймс Манголд се представя напълно задоволително и вече намери място сред приличните хитове на летния сезон. За по-малко от един месец “Върколакът” надмина постигнатото от своя предшественик от 2009-та година, “Х-мен Началото: Върколак”, което отчасти се дължи и на по-скъпите цени на триизмерните прожекции.

До момента по света филма с Хю Джакман е спечелил общо 350,949,085 долара.

Седмото място е за “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2”, който за един месец по българските кина е натрупал 300 356 лева. Първоначалните очаквания бяха, че филма с Брус Уилис безпроблемно ще надмине постигнатото от своя предшественик (около 360 хиляди лева), но още след премиерата стана ясно, че интереса на публиката към продължението не е толкова голям колкото се очакваше.

В крайна сметка “БСП 2” ще завърши с малко по-добри приходи от първата част, но като цяло (имайки предвид, че става дума за добре рекламирано продължение) представянето му няма да бъде запомнено с нещо отличително.

“Аз, проклетникът 2” е на осма позиция в класацията. Триизмерната анимация се прожектира в България от осем седмици насам и до момента е натрупала общо 1 001 902 лева. Благодарение на силната предварителна реклама и популярност на първата част “Аз, проклетникът 2” привлече вниманието на голяма част от българската публика и след два месеца по кината лентата вече намери място в “Клуба на милионниците”. 3D-анимациите продължават да се радват на огромни успехи в България и “Аз, проклетникът 2” само потвърждава този факт.

Постигнатия сред родната публика успех съвсем не е случаен. До момента по света анимационния филм е натрупал 806 милиона долара при бюджет за снимки от 76 милиона.

Предпоследната девета позиция е за “Турбо”, който за шест седмици е спечелил общо 350 758 лева. Анимационната лента дебютира със сравнително скромни приходи в България и въпреки че през последвалите две седмици регистрира малко по-голяма посещаемост със сигурност няма да се нареди сред големите анимирани хитове.

Конкурентните анимационни ленти “Университет за таласъми” и “Аз, проклетникът 2” определено затрудниха “Турбо” в борбата му за зрители и досегашните приходи на филма, макар и не катастрофални, не са особено впечатляващи за скъпа триизмерна анимация с прилична предварителна реклама.

По всичко изглежда, че “Турбо” ще завърши представянето си с приходи в рамките на 400-440 хиляди лева.

“Зрителна измама” се завръща отново в топ 10 и заема последната десета позиция. За единадесет седмици по кината филма с Марк Ръфало и Айла Фишър е спечел 664 017 лева, което директно го нарежда сред изненадващите хитове на годината. Въпреки че е оригинално заглавие без триизмерни прожекции “Зрителна измама” не само остави зад гърба си големи 3D-спектакли като “Огненият пръстен” и “Човек от стомана”, но и остана в топ 10 в продължение на повече от два месеца.

Лентата е без съмнение една от бокс офис изненадите на сезона и представянето й в световен мащаб също надмина предварителните очаквания. Спечеленото от световните кинопазари се равнява на близо 300 милиона долара (при бюджет за снимки от 75 милиона)


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg