Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис "Сан Андреас" е новият лидер в българския бокс офис

Сан Андреас е новият лидер в българския бокс офис
"Сан Андреас" е новият лидер в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
"Сан Андреас" е новият лидер в българския бокс офис

03.06.2015, 11:53  |   Видяна: 2495  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Както в Съединените щати, така и в България, новото триизмерно зрелище "Сан Андреас" успя да се пребори с конкуренцията и дебютира директно на лидерската позиция в бокс офиса. Що се отнася до родния бокс офис, филма с Дуейн Джонсън остави зад гърба си три премиерни заглавия от края на изминалата седмица и стартира кинопохода си със задоволителни за подобен род заглавия финансови постъпления.

Сан Андреас За първия си уикенд на българска почва (29-31 май) "Сан Андреас" е вкарал в кината 18 425 зрители, а приходите му за същия период от време се равняват на 190 480 лева - приличен дебют за продукция, която за разлика от повечето съвременни блoкбастъри не е адаптация или част от вече изградена поредица.

Стартът на "Сан Андреас" е по-добър от този на "Помпей 3D" (138 584 лева) и предишния общ проект на Дуейн Джонсън и Брад Пейтън “Пътуване до тайнствения остров” (120 031 лева), но от друга страна приходите са по-скромни от постиженията на "2012" (374 734 лева) и "Ной 3D" (416 686 лева).

Участието на Скалата е без съмнение една от основните притегателни сили на "Сан Андреас" и още отсега е ясно, че триизмерната лента ще завърши българското си представяне с приходи от над половин милион лева. За първите си три дни по световните киноекрани филма на Брад Пейтън е натрупал 114 588 173 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 200 милиона долара.

Лудия Макс: Пътят на яростта (2015)На второ място в класацията застава "Лудия Макс: Пътят на яростта". За изминалите три седмици от премиерата си екшъна с Чарлийз Терън е спечелил 445 179 лева (43 316 зрители) и още тези дни ще премине границата от половин милион лева. Като цяло представянето на родна почва е задоволително, особено като се има предвид "възрастта" на франчайза "Лудия Макс" и по-високото възрастово ограничение на новата лента.

"Пътят на яростта" бе подкрепен от стабилна международна рекламна кампания, а традиционно силния интерес на българската публика към подобни приключенски заглавия на практика гарантира успешния старт на триизмерния екшън. Филмът се представя значително по-добре от предходната лента на Том Харди "Дете 44", но все пак изостава от "Джон Картър: Между два святa" (който от своя страна бе свален от екраните с приходи от над един милион лева).

Утреландия (2015)Третата позиция е заета от приключенското фентъзи на Брад Бърд "Утреландия". За десет дни по кината високобюджетната лента е вкарала в касите на кината 167 714 лева (20 285 зрители), което определено е скромно постижение за продукция от подобен калибър.

Все пак е важно да се отбележи, че "Утреландия" не се прожектира в триизмерен формат и това със сигурност оказва влияние на приходите. Подобно на "Сан Андреас" филма с Брит Робъртсън не е част от вече изградена поредица и това автоматично прави борбата му за зрителското внимание по-трудна.

"Утреландия" се представя значително по-слабо от предишния пълнометражен игрален филм на Брад Бърд "Мисията невъзможна: Режим Фантом” (който за десет дни по кината натрупа 420 559 лева). До момента по света "Утреландия" е спечелил 134 991 873 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 280 милиона долара.

Седмото джудже (2014)Анимацията "Седмото джудже" застава на четвърто място, със спечелени за близо един месец по кината 241 718 лева (28 206 зрители). Имайки предвид скромните предварителни очаквания досегашното представяне на германската анимация е всъщност напълно задоволително.

Лентата няма шанс да подобри ппостижението на скорошния "У дома" (803 292 лева за десет седмици), но все пак се представя по-добре от непретенциозни анимирани заглавия като "Нико и пътят към звездите" и "Тор и легендите за Валхала" (които не успяха да достигнат дори и сумата от 100 хиляди лева).

Пети в класацията е премиерният "Маймунджилъци". За първия си уикенд в България (29-31 май) френския анимационен филм е вкарал в касите на кината 17 014 лева (2281 зрители) - очаквано скромен старт за оригинално европейско независимо заглавие, което не може да разчита на агресивна международна реклама.

Стартът на "Маймунджилъци" е малко по-добър от този на "Жълтурко" (11 200 лева), но далеч по-слаб от постиженията на анимации като "Кумба" (41 386 лева) и "Тайната на горските пазители" (93 028 лева). Едва ли през следващите две седмици ще бъде отбелязано по-значително увеличение на посещаемостта и (подобно на "Жълтурко") "Маймунджилъци" най-вероятно ще започне бързо да губи позиции. В най-добрия случай лентата на Жамел Дебуз ще бъде свалена от екраните с приходи от около 70 хиляди лева.

"Бродуейска терапия" застава на шесто място в класацията. За премиерния си уикенд на родна почва (29-31 май) ансамбловата лента на Питър Богданович е натрупала 11 467 лева (1245 зрители) - слаб, но не и изненадващ старт за оригинална комедия, която също както "Бърдмен или Неочакваната добродетел на невежеството" е насочена най-вече към почитателите на по-сериозното камерно кино.

"Бродуейска терапия" не е от типа заглавия, които лесно могат да привлекат вниманието на по-младата публика и скромния дебют в българския бокс офис бе напълно очакван. Филмът дебютира с по-слаби приходи от тези на "Полунощ в Париж" (29 707 лева), "Магия в полунощ" (25 685 лева) и "Син жасмин" (20 821 лева) и по всичко изглежда, че ще отпадне сравнително бързо от родния топ 10.

Седмата позиция е за музикално-комедийния "Перфектният ритъм 2". В пълен контраст със силното си представяне в Северна Америка, лентата дебютира в България с разочароващите за филм-продължение приходи от 11 268 лева (1420 зрители).

Първата част не мина по родните киноекрани и за разлика от голямата си популярнoст в САЩ тя не успя да привлече вниманието на младата родна публика. Подобна е и съдбата на "Перфектният ритъм 2", който дебютира с по-слаби приходи от тези на колежански заглавия като "Флиртология" (18 128 лева), "Да разлаем съседите" (63 552 лева) и "Лари Краун" (15 877 лева).

Съдейки по стартовия уикенд втората част на "Перфектният ритъм" едва ли ще достигне границата от 100 хиляди лева. За сметка на това филма регистрира значителни постъпления от кинопрожекциите си по света. От световната си премиера досега, "Перфектният ритъм 2" е спечелил 229 647 500 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 100 милиона долара.

Камбанка и легендата за приказния звяр (2014)На осмо място е "Камбанка и легендата за приказния звяр", който за пет седмици по кината е натрупал общо 236 938 лева (27 003 зрители).

Също както "Седмото джудже" анимационната лента се представя достойно на родна почва, макар и представянето й да бледнее пред постиженията на заглавия като "Замръзналото кралство 3D" и "Рапунцел и разбойникът" (които лесно надминаха границата от един милион лева). По всичко изглежда, че "Камбанка и легендата за приказния звяр" ще приключи кинопохода си с приходи от около 270 хиляди лева.

Отмъстителите: Ерата на Ултрон (2015)"Отмъстителите: Ерата на Ултрон" е на девета позиция в класацията. За изминалите близо шест седмици от премиерата си филма с Робърт Дауни е вкарал в касите на кината 1 155 579 лева (113 323 зрители).

Въпреки огромния световен успех на оригинала от 2012-та година и силната реклама, "Ерата на Ултрон" не успя да постави рекорди в родния бокс офис и досегашното му представяне, макар и прилично за подобен род заглавие, не прави особено впечатление на фона на постъпленията на конкурентния блокбастър "Бързи и яростни 7" (над 2.7 милиона лева). Все пак, още тази седмица "Ерата на Ултрон"ще подобри постижението на първия "Отмъстителите" (1 157 089 лева), а в световен мащаб филма вече е натрупал 1 322 833 715 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 400 милиона долара.

Жълтурко (2014)Десети е анимационният "Жълтурко", който се върти по кината от десет дни насам. За този период от време анимационният филм е спечелил 21 850 лева (2733 зрители), което е очаквано постижение за непретенциозна анимация със скромна международна реклама.

"Жълтурко" няма шaнс да повтори представянията на "Седмото джудже" и "Камбанка и легендата за приказния звяр" и заедно с "Маймунджилъци" ще бъде причислен към заглавията от пролетно-летния сезон, които по една или друга причина не успяха да изпъкнат на общия фон. В най-добрия случай триизмерния "Жълтурко" ще бъде свален от екраните с приходи от около 60 хиляди лева.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg