Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Продължението на анимационния хит “Рио” е новия лидер в родния бокс офис

Продължението на анимационния хит “Рио” е новия лидер в родния бокс офис
Продължението на анимационния хит “Рио” е новия лидер в родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
Продължението на анимационния хит “Рио” е новия лидер в родния бокс офис

09.04.2014, 11:29  |   Видяна: 2564  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Високобюджетното продължение на хита “Рио” компенсира липсата на анимационни заглавия през изминалия един месец и напълно очаквано стартира българското си представяне с повече от задоволителни приходи. Премиерната триизмерна анимация успя да се пребори със силно рекламирания комиксов екшън “Завръщането на първия отмъстител” и без особени проблеми оглави българската бокс офис класация.

Рио 2 (2014)За първите си три дни на родна почва (4-6 април) “Рио 2” е вкарал в касите на кината общо 270 578 лева, което е с близо 80 хиляди лева повече от стартовите приходи на първата част от 2011-та година (197 016 лева). Въпреки силната конкуренция “Рио 2” има шанса да повтори представянето на своя предшественик и да завърши похода си по кината с приходи от около един милион лева.

Силният старт на лентата без съмнение се дължи на изключително силния интерес на родната публика към скъпите 3D-анимации, стабилната рекламна кампания и разбира се факта, че става дума за продължение на успешен анимационен филм. В най-добрия случай още следващата седмица “Рио 2” ще може да се похвали с приходи от малко над половин милион лева. При всички положения лентата на Карлос Салдана ще регистрира значително по-добри финансови постъпления от скорошните анимации “Крадци на ядки” и “Мистър Пибоди и Шърман”. До момента по света “Рио 2” е натрупал общо 55 542 000 долара (американската премиера на филма ще се състои на 11-ти април).

НойВторото място в класацията е заето от лидера от миналата седмица “Ной”. За втория си уикенд (4-6 април) режисирания от Дарън Аронофски библейски епос е спечелил допълнителни 239 740 лева, а общата сума за изминалите десет дни от българската му премиера се равняват на впечатляващите 973 427 лева. Само за седем дни триизмерния филм с Ръсел Кроу и Дженифър Конъли увеличи приходите си с малко повече от половин милион лева и този факт го нарежда сред най-добре представящите се заглавия в историята на българското киноразпространение. Изглежда, че реакцията на родната публика е в по-голямата си степен положителна и до няколко дни “Ной” ще надмине рекордната граница от един милион лева.Лентата има шанса да се присъедини към “Клуба на двумилионниците” (в който се намират “Аватар” и “Карибски пирати 4”), но дори това да не се случи тя без съмнение ще заема една от лидерските позиции в класацията на най-успешните филми на 2014-та година.

Любопитно е да се отбележи, че поне що се отнася до България “Ной” се превърна в най-печелившия филм с участието на Ръсел Кроу (оставяйки зад себе си заглавия като “Гладиатор” и “Робин Худ”). В световен мащаб триизмерното зрелище е спечелило 180 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 170 милиона.

Завръщането на първия отмъстител (2014)Премиерният екшън на студиото Марвел “Завръщането на първия отмъстител” е на трета позиция, със спечелени за изминалия уикенд 147 188 лева. Филмът с Крис Евънс и Скарлет Джохансън е директно продължение на приключенската лента от 2011-та година “Капитан Америка: Първият отмъстител”, която за сравнение натрупа за първия си уикенд в България 65 504 лева. Още от самото начало беше ясно, че втората част ще регистрира по-добри финансови постъпления от своя предшественик, но от друга страна тя едва ли ще се нареди до скорошните големи комиксови хитове на Марвел “ТОР: Светът на мрака” и “Железният човек 3”. Въпреки че в момента “Завръщането на първия отмъстител” се представя повече от прилично в по-голямата част от света похода му по българските киноекрани изглежда няма да бъде запомнен с нещо впечатляващо.

Очакванията относно приходите на филмите на Марвел се увеличиха значително след появата на международния блокбастър “Отмъстителите 3D” и по всичко изглежда, че поне що се отнася до българския бокс офис екранните приключения на Капитан Америка няма да оставят трайно впечатление. В момента “Завръщането на първия отмъстител” е отчасти засенчен от “Ной” и “Рио 2”, но все пак филма най-вероятно ще успее да се добере до границата от половин милион лева.

Need for Speed” заема четвърто място в класацията, като за близо един месец по кината е натрупал 414 278 лева. След не особено впечатляващия си старт в българския бокс офис адаптацията на известната видеоигра набра малко повече скорост и в момента може да се похвали с прилични за сравнително слабо дискутирано заглавие приходи. Появата на “Завръщането на първия отмъстител” и “Рио 2” вече оказва своето негативно влияние на приходите на “Need for Speed”, но все пак лентата с Арън Пол има шанса да надмине границата от половин милион лева. При всички положения представянето на автомобилния екшън в България ще бъде сметнато за задоволително. Общо по света “Need for Speed” е натрупал 184 510 745 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 77 милиона.

Дивергенти (2014)Вдъхновеният от едноименния роман дистопичен трилър “Дивергенти” е на пета позиция, със спечелени за три седмици 171 143 лева. С изключение на “Здрач” и “Игрите на глада” филмовите адаптации на младежки романи не правят особено впечатление с бокс офис представянията си и макар че интереса към “Дивергенти” е малко по-голям лентата също няма да бъде запомнена с нещо отличително (по отношение на финансовите постъпления). Все пак филма на Нийл Бърджър се представя по-добре от скорошните младежки филмови адаптации “Академия за вампири” и “Реликвите на смъртните: Град от кости” и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екраните с приходи от около 250 хиляди лева.

Мистър Пибоди и Шърман (2014)Анимацията “Мистър Пибоди и Шърман” застава на шесто място, като за пет седмици на екран е спечелила общо 510 553 лева. През изминалата една седмица триизмерната лента на Роб Минкоф е добавила към актива си допълнителни 66 хиляди лева и въпреки че зрителския интерес е вече насочен към конкурентния “Рио 2” тя ще успее до две седмици да увеличи приходите си на 600 хиляди лева. Любопитно е да се отбележи, че “Мистър Пибоди и Шърман” се представи значително по-добре от предишната триизмерна анимация на студиото Дриймуъркс Пиккчърс “Турбо” (която бе свалена от екраните с приходи от около 360 хиляди лева).

3 дни да убиеш (2014)Продуцираният от Люк Бесон “3 дни да убиеш” заема седма позиция в класацията. За изминалите близо три дни от премиерата си филма на Макджи е вкарал в касите на кината 95 044 лева. Имайки предвид силната конкуренция и факта, че става дума за заглавие без особени претенции по отношение на бокс офиса, досегашното скромно представяне на “3 дни да убиеш” съвсем не е изненадващо. Екшън-трилъра с Кевин Костнър няма да бъде запомнен с впечатляващите си приходи и в най-добрия случай ще приключи похода си по родните киноекрани с натрупана сума от около 200 хиляди лева.

Живи легенди (2014)Б
ългарският “Живи легенди” е на осмо място, със спечелени за осем седмици 630 148 лева. Въпреки изминалото време от премиерата лентата на Ники Илиев продължава да се върти по кината и ако бъде задържана на екран поне още две седмици тя ще има шанса да достигне границата от 700 хиляди лева. Първоначалните прогнози за приходи от над един милион лева не се сбъднаха, но все пак “Живи легенди” се представи достойно по кината и се превърна в първия истински успешен български филм от близо две години насам.

300: Възходът на една империя (2014)Приключенският екшън “300: Възходът на една империя” е на девета позиция, като за пет седмици в България е натрупал общо 804 108 лева. Триизмерният филм с Ева Грийн е на път да приключи българското си представяне и в следващата една седмица едва ли ще бъде забелязано значително увеличение на приходите. Все пак “Възходът на една империя” успя да се нареди сред хитовите заглавия на зимно-пролетния сезон и ще бъде свален от кината с приходи от около 880 хиляди лева. Общите международни приходи на филма се равняват на 325 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 130 милиона.

Директен полет (2014)Последната десета позиция е за екшън-трилъра “Директен полет”, който за шест седмици по кината е спечелил 254 862 лева. На общия фон спечеленото до момента може и да не прави особено впечатление, но всъщност то нарежда лентата сред най-успешните заглавия с участието на Лиам Нийсън. По отношение на родния бокс офис “Директен полет” подобри постижението на екшъна “Твърде лично” (един от най-големите световни хитове на Лиам Нийсън) и по всичко изглежда, че филма ще приключи представянето си с приходи от около 280 хиляди лева.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg