В края на месец септември, тази година, от компанията Universal Pictures разкриха, че подготвят осъвременена версия на режисирания от Хауърд Хоукс филм “Белязаният”
В края на месец септември, тази година, от компанията Universal Pictures разкриха, че подготвят осъвременена версия на режисирания от Хауърд Хоукс филм “Белязаният”, чиято премиера се състоя през 1932-ра година. Лентата на Хоукс се превърна в една от най-известните творби от златната епоха на Холивуд, и затова не бе изненадващо когато през 1983-та година, режисьора Брайън Де Палма създаде едноименен римейк с участието на носителя на “Оскар”, Ал Пачино, който и до ден-днешен се радва на голяма популярност сред феновете на киното.
Подготвяната нова версия на Universal Pictures няма да бъде директен римейк или продължение, а отделна продукция, която ще запази основните елементи от предишните два филма, включително и заглавието.
Първоначално се смяташе, че едва през следващата година ще има нова информация относно предстоящия “Белязаният”, но изглежда, че продуцентите не желаят да губят никакво време, и малко по-рано днес бе оповестено, че вече е бил нает сценариста, който ще работи по сюжета на амбициозната продукция.
Името му е Дейвид Айър, и филмографията му доказва, че той без съмнение има достатъчно голям опит в криминалния жанр. Най-известните заглавия по които Айър е работил са “Улични крале” с Кеану Рийвс, “Черни дни” с Крисчън Бейл, първия “Бързи и яростни” и “Тренировъчен ден”, за който Дензъл Уошингтън получи награда “Оскар” за главна мъжка роля. Сценаристът разкри, че ще започне да работи върху сюжета на новия “Белязаният” веднага след като приключи с работата си по полицейския екшън-трилър с Джейк Гиленхал, “End of Watch”, на който е и режисьор.
В “Белязаният” на Хауърд Хоукс, главния герой Тони Камонте бе италианец, пропяващ си път сред престъпните среди в Чикаго, а в римейка на Брайън Де Палма, персонажа на Ал Пачино, Тони Монтана, е кубинец, който попада в центъра на бизнеса с наркотици в Маями. Националността и етноса бяха от изключителна важност в първите два филма, но за момента не се разкрива от къде ще пристигне героя в бъдещата версия. Това, което се знае със сигурност е, че сюжета на предстоящата нова версия отново ще се фокусира върху преживяванията на имигрант, който си пробива път в престъпния свят, с цел да осъществи своята американска мечта.
Дейвид Айър: “Все още си спомням когато на 13 години гледах “Белязаният” с Пачино. Беше удивително преживяване, и затова е сбъдната мечта да работя по осъвременената версия. В момента изучавам не само филма на Брайън Де Палма, но и този на Хауърд Хоукс: в никакъв случай не се опитваме да правим римейк на който и да е от двата филма. Просто няма да се получи. Безкомпромисното насилие и приоритетите на главния герой са двете основни неща, които най-добре обобщават света на “Белязаният”. Всеки един от филмите много точно описваше подземния свят, който е бил реалност в съответните години, и това ще се опитаме да направим и ние. Има много примери от истинския живот в момента, които могат да ни помогнат в това начинание.”
“Белязаният” все още няма режисьор, но според първоначалната информация от Universal Pictures неговото търсене вече е започнало.
Продуценти на бъдещата криминална лента ще бъдат Марк Шмугър (“Пътят към славата”) и Мартин Брегман (“Всяка една неделя”), който бе един от продуцентите и на версията с Ал Пачино.
Очакванията са, че в първите месеци на следващата година ще бъде обявено името на човека, който ще седнe на режисьорския стол на новия “Белязаният”.