Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Пепеляшка” оглави българската бокс офис класация

“Пепеляшка” оглави българската бокс офис класация
“Пепеляшка” оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Пепеляшка” оглави българската бокс офис класация

18.03.2015, 09:53  |   Видяна: 1630  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Приказните фентъзи-ленти винаги са имали голяма публика в България и премиерният “Пепеляшка” за пореден път доказва това. Без да разчита на по-скъпи триизмерни прожекции филма на Кенет Брана успя да се пребори с конкурентната нова продукция ”Среднощно преследване” и дебютира на първо място в родната бокс офис класация. За първия си уикенд в България (13-15 март) “Пепеляшка” е вкарал 31 049 зрители в кината, а приходите му за същия период от време се равняват на напълно задоволителните 239 459 лева.

Пепеляшка (2015)Българският дублаж на 100-милионната продукция вкара в киносалоните и детската публика, а стабилната предварителна реклама успешно представи филма като приказно зрелище, което трябва да се види на големия екран.

“Пепеляшка” стартира с по-добри резултати от тези на “Оз Великият и могъщият” (237 268 лева), но не успя да подобри дебюта на “Алиса в страната на чудесата” (284 258 лева). Важно е да се отбележи, че за разлика от тези две заглавия лентата на Кенет Брана не се прожектира в триизмерен формат.

Независимо от това обаче, “Пепеляшка” със сигурност ще се нареди сред най-посещаваните заглавия на зимно-пролетния сезон и по всяка вероятност още тази седмица ще премине границата от половин милион лева. За първите си четири дни по световните киноекрани филма е натрупал 130 277 361 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 170 милиона.

Спонджбоб: Гъба на сухо (2015)Втората позиция в класацията е заета от триизмерната анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо”, която се върти по кината от близо един месец. За този период от време лентата е вкарала в касите на кината 785 893 лева, което е повече от приличен резултат за продукция, която не е дело на гигантите в жанра Дисни, Пиксар и Дриймуъркс.

Ако бъде задържан на екраните поне още три седмици “Спонджбоб: Гъба на сухо” най-вероятно ще премине границата от един милион лева и няма да е изненадващо ако в крайна сметка подобри и постижението на миналогодишния “Как да си дресираш дракон 2” (крайни приходи от 1 159 265 лева).

Среднощно преследване (2015)На трето място застава екшън-трилъра “Среднощно преследване”. За първия си уикенд в България премиерния филм с Лиам Нийсън е натрупал приходи от 56 442 лева – не особено впечатляващ старт, който едва ли е изненадващ, като се има предвид, че става дума за оригинално, нетриизмерно заглавие, което е насочено към по-възрастната публика.

Стартовите приходи на “Среднощно преследване” са по-слаби от тези на предишните екшън-ленти на Лиам Нийсън “Твърде лично 3” (164 244 лева) и “Директен полет” (82 065 лева) и малко по-добри от постижението на “Билет за отвъдното” (40 469 лева). Ясно е, че филма на Жауме Колет-Сера няма да се нареди сред големите хитове на сезона и по всяка вероятност той ще приключи кинопохода си с приходи от около 270 хиляди лева. До момента по света “Среднощно преследване” е спечелил разочароващите 17 612 305 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 100 милиона долара.

Kingsman: Тайните служби (2015)Шпионският екшън на Матю Вон “Kingsman: Тайните служби” заема четвърта позиция, със спечелени за четири седмици 530 789 лева.

Въпреки силната конкуренция филма с Колин Фърт намери своята публика и без да разчита на триизмерни прожекции премина (за по-малко от един месец) границата от половин милион лева. След около седмица и половина “Kingsman” ще може да се похвали с приходи от над 600 хиляди лева.


Чапи (2015)Пети в класацията е режисирания от Нийл Бломкамп “Чапи”. За десет дни по кината филма е спечелил 107 424 лева, което е скромно постижение за фантастична лента с прилична реклама и участие на известни сред широката публика актьори. “Чапи” изостава от “Елизиум” и “Жива стомана” и подобно на представянето си в САЩ филма няма да бъде запомнен с големите си финансови постъпления в България.

По всичко изглежда, че сай-фай лентата с Хю Джакман ще бъде свален от екраните с приходи от около 250 хиляди лева.

Американски снайперистДрамата “Американски снайперист” застава на шесто място, със спечелени за три седмици 245 060 лева – резултат, който превръща лентата в по-голям хит от известни военни заглавия като “Пърл Харбър” и “Блек Хоук” (чиито крайни приходи в България не надвишиха сумата от 250 хиляди лева). Подобно на миналогодишния “Ярост”, “Американски снайперист” успя да привлече приличен (за военен филм) брой зрители в България и до една седмица и половина ще премине границата от 300 хиляди лева.

Общо по света филма на Клинт Истууд е натрупал стабилните 517 312 974 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 120 милиона долара.

 Петдесет нюанса сиво филмСилно дискутираната еротична драма “Петдесет нюанса сиво” се намира на седма позиция. За изминалите близо пет седмици от премиерата си филма с Дакота Джонсън е вкарал в касите на кината 1 427 974 лева – сума, която отговаря на изключително силния зрителски интерес към филма през изминалите няколко седмици.

Петдесет нюанса сиво” е на само най-успешното заглавие от началото на годината, но и най-добре представящата се любовна драма в историята на родното киноразпространение. Международните приходи на лентата се равняват на 546 730 945 долара, при бюджет за снимки и реклама от малко над 100 милиона долара.

Пътят на Юпитер (2015)Пътят на Юпитер” е на осмо място в класацията. Филмът с Чанинг Тейтъм се прожектира в България от шест седмици насам и до момента приходите му се равняват на 814 579 лева.

Пътят на Юпитер” няма шанс да повтори представянето на “Джон Картър: Между два свята” (общи приходи от над един милион лева), но имайки предвид слабите резултати в международния бокс офис филма се представя повече от задоволително в България. В най-добрия случай епичната продукция на Уашовски ще приключи представянето си с приходи от малко над 900 хиляди лева.

Трасьори (2015)Девети е екшън-трилъра “Трасьори”, който за десет дни в България е спечелил 61 421 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и филма се завъртя по кината без много шум. Най-големите почитатели на Тайлър Лаутнър и уличния паркур без съмнение са изгледали “Трасьори” на голям екран, но още от самото начало беше ясно, че филма няма шанс да привлече по-широка публика.

Границата от 100 хиляди лева ще бъде премината, но като цяло представянето на “Трасьори” не прави особено впечатление на общия фон.

Бамзе и градът на крадцитеНа десето място е шведската анимация “Бамзе и градът на крадците”, която тръгна по кината преди десет дни. За този период от време лентата е спечелила 26 972 лева – очаквано скромна сума за европейско заглавие, което е направено със скромен бюджет и не може да разчита на силна рекламна кампания и по-голям брой прожекции на ден.

Бамзе и градът на крадците” се представя далеч по-слабо от скорошния хит “Падингтън” (също филм за премеждията на мече) и въпреки афинитета на родната публика към анимациите, едва ли в следващите две седмици ще бъде отбелязано по-значително увеличение на зрителската посещаемост.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg