Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис "Отмъстителите: Ерата на Ултрон" зае лидерската позиция в родната бокс офис класация

Отмъстителите: Ерата на Ултрон зае лидерската позиция в родната бокс офис класация
"Отмъстителите: Ерата на Ултрон" зае лидерската позиция в родната бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
"Отмъстителите: Ерата на Ултрон" зае лидерската позиция в родната бокс офис класация

29.04.2015, 09:41  |   Видяна: 1724  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
След три седмици на върха на родния бокс офис “Бързи и яростни 7” отстъпи лидерската позиция на триизмерния комиксов екшън "Отмъстителите: Ерата на Ултрон". Силно дискутираният и очакван филм-продължение на Джос Уедън бе предшестван от мащабна международна рекламна кампания, но въпреки това стартът му в България не може да бъде сметнат за особено впечатляващ. За първия си уикенд на родна почва (24-26 април) "Ерата на Ултрон" е привлякъл 33 651 зрители в кината, а приходите му за същия период от време се равняват на 351 843 лева - стабилна на пръв поглед сума, която обаче e съвсем близо до дебютните приходи на оригиналния "Отмъстителите" (343 140 лева).

Отмъстителите: Ерата на Ултрон (2015)Имайки предвид огромния международен успех на първата част, по-скъпите 3D-прожекции и увеличения интерес на българската публика към комиксовите филми, дебюта на "Ерата на Ултрон" не прави особено впечатление. Фактът, че триизмерен филм-продължение от подобен калибър дебютира с приходи, които са почти идентични с тези на първата част, ясно показва, че зрителския интерес в България не е бил толкова голям колкото се предполагаше в дните преди премиерата.

Конкуренцията в лицето на все още актуалния “Бързи и яростни 7” със сигурност е оказала влияние на "Ерата на Ултрон" и още отсега може да се каже, че популярните супергерои на Марвел няма да подобрят постижението на Вин Дизел и компания (поне що се отнася до България). Като се добави спечелено от предпремиерните прожекции общата сума на втория "Отмъстителите" се увеличава на 388 486 лева и още тази седмица лентата ще премине границата от половин милион лева. В световен мащаб филма е натрупал 201 200 000 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 300 милиона долара.

Бързи и яростни 7 (2015)Втори в класацията е “Бързи и яростни 7”. За близо четири седмици по кината екшъна на Джеймс Уан е спечелил 2 537 714 лева и едва ли до края на годината ще се появи друго нетриизмерно заглавие, което да постигне подобни впечатляващи резултати.

Седмият “Бързи и яростни” подобри постижението на всички предишни части от поредицата и след около една седмица и половина ще се превърне във втория най-печеливш пълнометражен филм в България (надминавайки спечелените от “Ледена епоха 4" 2 690 037 лева). Общо по света автомобилния екшън е натрупал рекордните за франчайза 1 321 081 575 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 300 милиона долара.

У домаАнимационният ”У дома” застава на трета позиция, със спечелени за близо пет седмици по кината 723 809 лева.

Липсата на други скъпи триизмерни анимации през изминалите три седмици определено помогна на ”У дома” в борбата му за зрители. Лентата няма да подобри постиженията на “Спонджбоб: Гъба на сухо” (877 856 лева) и "Пингвините от Мадагаскар" (1.4 милиона лева), но за сметка на това се представя по-добре от "Героичната шесторка" (крайни приходи от 601 699 лева). В най-добрия случай ”У дома” ще бъде свален от киноекраните с приходи от малко над 800 хиляди лева.

Дете 44На четвърто място е режисирания от Даниел Еспиноза "Дете 44". Филмът, който преди седмица дебютира на шеста позиция, се изкачва с две места нагоре и за десет дни по родните кина регистрира приходи от 50 601лева.

Предварителните прогнози не бяха особено обнадеждаващи и "Дете 44" се представя напълно според очакванията за заглавие със скромна предварителна реклама, което е насочено главно към по-възрастната публика. Лентата изостава значително от предишния проект на Даниел Еспиноза "Секретна квартира", който само за първия си уикенд в България спечели 56 843 лева. Досегашните световни приходи на "Дете 44" се равняват на разочароващите 12 926 170 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 70 милиона долара.

"Гнездото на дракона" заема пета позиция в класацията. За изминалите десет дни от премиерата си анимацията е вкарала в касите на кината 47 580 лева - очаквано скромен резултат за слабо дискутирано заглавие, което пристигна в България без много шум.

"Гнездото на дракона" изостава значително от "Героичната шесторка" (158 191 лева само за първия уикенд) и е на път да се нареди до не особено успешни и непретенциозни анимации като "Рицарят ръждивко" и "Тор и легендата за Валхала". Преди да бъде свален от екраните "Гнездото на дракона" най-вероятно ще успее да премине границата от сто хиляди лева.

Пандиз експерт (2015)Комедията с Уил Феръл “Пандиз експерт” е на шесто място. Лентата на Итън Коен се прожектира в България от близо три седмици насам и за този период от време е натрупала общо 143 763 лева.

На пръв поглед това не е особено силно представяне, но имайки предвид факта, че става дума за оригинална, нетриизмерна комедийна продукция, която е изправена пред конкуренция в лицето на “Бързи и яростни 7”, спечеленото до момента може да бъде сметнато за задоволително. “Пандиз експерт” се представя по-добре от продължението на "Ченгето на мола" и преди да приключи кинопохода си в България филма ще премине границата от 200 хиляди лева. В световен мащаб приходите се равняват на 99 622 270 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от 100 милиона долара.

На седма позиция застава комедията "Ченгето на мола 2". За изминалите десет дни от премиерата си филма на Анди Фикман е натрупал общо 53 630 лева - определено скромен резултат за продължение на успешно в световен мащаб комедийно заглавие.

Все пак е важно да се отбележи, че първата част от 2009-та година не се нареди сред големите хитове в България и премина границата от 100 хиляди лева едва след четвъртата си седмица по кината. В това отношение "Ченгето на мола 2" не се различава особено от предшественика си и в най-добрия случай до седмица и половина лентата ще регистрира приходи от малко над 100 хиляди лева. До момента по света комедията с Кевин Джеймс е спечелила 45 569 110 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона долара.

Ex Machina: Бог от машината (2015)Режисираният от Алекс Гарланд “Ex Machina: Бог от машината” е на осмо място в класацията, като за три седмици по кината е натрупал приходи от 73 939 лева.

След скромния си старт в Съединените щати сай-фай филма постепенно набира скорост и според бокс офис анализаторите именно това ще бъде един от изненадващите хитове на годината. Що се отнася до България, “Ex Machina" не прави особено впечатление с представянето си и изостава значително от скорошните "Хакер" (215 053 за три седмици) и “Чапи” (127 875 за три седмици). От състоялата се преди 18 дни световна премиера досега, “Ex Machina" е спечелил 14 527 931 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 40 милиона.

Най-дългото пътуване (2015)Романтиката “Най-дългото пътуване” застава на девета позиция, със спечелени за три седмици по кината 56 508 лева - скромен резултат, който съвсем не е изненадващ, като се има предвид факта, че става дума за романтично-драматична лента със скромна международна реклама и предварителен слаб зрителски интерес в България.

С изключение на заглавия като "Здрач" и "Петдесет нюанса сиво" романтичните филми не се радват на особена популярност на родна почва и по принцип приключват кинопоходите си с приходи в рамките на 100-200 хиляди лева.

Подобно на бокс офис разочарованията "Последната песен" и "Най-доброто в мен" (също адаптации на романи на Никълъс Спаркс), “Най-дългото пътуване” няма да изпъкне на общия фон и изглежда ще бъде свален от екраните с приходи от около 100 хиляди лева.

Пепеляшка (2015)Десетото място е заето от приказното фентъзи на Кенет Брана “Пепеляшка”. За седем седмици по кината лентата с Лили Джеймс и Кейт Бланшет е спечелила 709 598 лева. “Пепеляшка” се представя по-слабо от "Пътят на Юпитер" (830 066 лева за седем седмици) и няма шанс да подобри постиженията на "Господарка на злото" (1 393 258 лева) и "Хензел и Гретел: Ловци на вещици" (1 280 060 лева).

Независимо от това лентата се представя достойно на родна почва и изглежда, че ще приключи кинопохода си с приходи от около 730 хиляди лева. Общо по света “Пепеляшка” е натрупал 474 559 996 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 170 милиона долара.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg