Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Отмъстителите 3D” е за втора поредна седмица на лидерското място в българския бокс офис

“Отмъстителите 3D” е за втора поредна седмица на лидерското място в българския бокс офис
“Отмъстителите 3D” е за втора поредна седмица на лидерското място в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Отмъстителите 3D” е за втора поредна седмица на лидерското място в българския бокс офис

16.05.2012, 11:43  |   Видяна: 1710  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Комиксовият екшън “Отмъстителите 3D” се пребори без проблеми с конкуренцията и е отново, за втора поредна седмица, на върха на българската бокс офис класация. За изминалия уикенд, филма със Скарлет Йохансон и Робърт Дауни мл. е натрупал 157 522 лева, а общата спечелена сума за изминалите близо две седмици от премиерата се равнява на повече от задоволителните 679 270 лева.

Както в останалата част от света, така и в България “Отмъстителите 3D” оправдава напълно големите очаквания и със сигурност може да се каже, че триизмерната лента е основния кандидат за титлата “най-успешен филм на 2012-та година”. В световен мащаб, приходите на фантастичния екшън вече се равняват на 1,016,095,436 долара, и очакванията са че до две седмици той ще може да се похвали с приходи в България от над един милион лева. Т
ова силно представяне едва ли е изненада за някого, особено като се има в предвид, че “Отмъстителите 3D” продължава историите на няколко от най-успешните комиксови филми от изминалите пет години, сред които “ТОР: Богът на гръмотевиците”, “Железният човек 2” и “Капитан Америка: Първият отмъстител”. Интересът на българските зрители към филма продължава да бъде голям и приходите със сигурност ще се увеличават значително, независимо от това кои нови продукции ще тръгнат по кината в следващите няколко седмици.

Втората позиция в класацията е за режисираната от Тим Бъртън черна комедия “Тъмни сенки”, която за първия си уикенд по българските киноекрани е спечелила 34 142 лева. Скромен, но не и неочакван старт за филма с Джони Деп, който не само в България, но и в останалата част от света бе на практика засенчен от “Отмъстителите 3D”. Предишният общ проект на дуото Бъртън/Деп бе триизмерния филм от 2010-та година, “Алиса в страната на чудесата”, който спечели от прожекциите си в България над един милион лева. Със сигурност може да се каже, че “Тъмни сенки” няма да може да повтори този успех не само заради конкуренцията и факта, че не се прожектира в 3D-формат, но и заради очевидно не толкова големия интерес от страна на публиката.

Добрата новина за готическата лента е, че Джони Деп продължава да бъде изключително популярен в България, и затова очакванията са, че през втората седмица ще има малко по-голям наплив към киносалоните. Наплив, който разбира се няма да превърне лентата в конкурент на “Отмъстителите 3D”, но който ще спомогне за натрупването на ако не големи, то прилични за подобен род филми приходи.

Екшън-трилърът с Джейсън Стейтъм “Сейф” е на трето място, със спечелени за три седмици 193 750 лева. Както повечето филми със Стейтъм, така и “Сейф” ще приключи българското си представяне със стабилни приходи, но едва ли ще може да подобри постижението на предишната лента на актьора, “Елитни убийци”, която през есента на миналата година спечели половин милион лева от родните киноекрани. Все пак, “Сейф” продължава да се представя достойно и само след няколко дни ще надмине границата от 200 хиляди лева.

На четвърта позиция е “Как прекарах лятната си ваканция”, който за премиерния си уикенд е натрупал 14 119 лева. Филмът с Мел Гибсън не се сдоби с широко световно разпространение и пристигна в България без да бъде предшестван от силна рекламна кампания, което обяснява и слабия му стартов резултат. “Как прекарах лятната си ваканция” няма претенции за големи постижения в бокс офиса и имайки в предвид предстоящите премиери на дългоочаквани летни екшъни и комедии, лентата най-вероятно ще остане в тяхната сянка. Както повечето подобни случаи обаче, има вероятност за малко по-голям зрителски интерес през втората седмица.

Комедията “Американски пай: Отново заедно” е на пето място в класацията. За изминалите шест седмици от премиерата, четвъртата част от популярната поредица е спечелила 429 344 лева – напълно задоволително постижение за филм с високо възрастово ограничение. Очевидно, интересът към марката “Американски пай” е все още достатъчно голям и рекламната кампания на най-новия филм, която наблягаше на факта, че в него участват всички актьори от първата част, изглежда си е свършила добре работата. “Американски пай: Отново заедно” вече се нареди сред най-успешните комедии на сезона и е въпрос на време преди да достигне границата от половин милион лева. По света, комедийната лента е спечелила общо 200,591,850 долара.

Пиратите! Банда неудачници” заема шеста позиция, като за един месец и половина в кината е спечелил 220 006 лева. За пореден път, триизмерната анимация показва своята издръжливост и дори регистрира увеличаване в посещаемостта от 7 процента, което е добро постижение за продукция която пристигна в България почти незабелязано. Разбира се, филмът няма шанс да се нареди до триизмерни анимирани хитове като “РИО” и “Рапунцел и разбойникът”, но въпреки това се представя достойно в кината и ще завърши представянето си с прилични резултати.

Френската премиерна лента “Недосегаемите” е на седмо място, със спечелени за първия уикенд, 9 021 лева. Като към това се прибавят и резултати от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 13 047 лева. Въпреки големия шум около филма във Франция и добрите му приходи в тамошния бокс офис, той не успя да привлече вниманието на българската публика и едва ли ще успее да набере повече скорост в следващите седмици. По принцип, европейските филми от комедийно-драматичния жанр почти никога не регистрират големи финансови постъпления в България и затова слабият старт на “Недосегаемите” съвсем не е изненадващ.

Друг причина за разочароващия премиерен уикенд е, че лентата бе пусната в кината в самото начало на летния сезон, когато всички киновериги разчитат единствено на мащабни холивудски продукции като “Отмъстителите 3D” и “Тъмни сенки”. “Недосегаемите” няма да бъде запомнен със силното си представяне в България, но все пак намери място в топ 10, което е добро постижение за френска комедийна драма, която тръгна по кината без да бъде предшествана от стабилна реклама.

Бел Ами”, с участието на Робърт Патинсън и Ума Търман, застава на осма позиция, като за три седмици в България е натрупал 61 326 лева. Може да се каже, че почитателите на Патинсън и тези които харесват романа на Ги дьо Мопасан (който стои в основата на сценария) вече са гледали филма на кино, но той едва ли ще успее да привлече значително по-голяма публика в следващите седмици. “Бел Ами”, подобно на “Недосегаемите”, просто не е от типа филми които вкарват в кината масовата публика, независимо дали те (филмите) са предшествани от силна рекламна кампания или не. Все пак, историческата драма няма да бъде счетена за финансово разочарование и в най-добрия случай до две седмици ще може да се похвали с приходи от над сто хиляди лева.

Бойни корабиДевети е мащабният екшън с Тейлър Кич и Риана “Бойни кораби”, който за изминалите четири седмици от премиерата си е спечелил общо 254 080 лева. За високобюджетен холивудски филм с прилична рекламна кампания и в който участва една от най-известните певици в момента, този бокс офис резултат не може да бъде наречен впечатляващ, но все пак не трябва да се забравя, че за разлика от “Отмъстителите 3D”, “Бойни кораби”, не е част от изграден през годините франчайз и не се прожектира в 3D-формат. Имайки в предвид това, досегашното представяне на лентата не е разочароващо (въпреки, че тя отпадна сравнително бързо от топ 5) и преди да бъде свалена от екран ще достигне границата от 300 хиляди лева.

Гневът на титанитеГневът на титаните” е десети в класацията, със спечелени за седем седмици 685 298 лева. Силният старт на филма в България създаде впечатлението, че границата от един милион лева ще бъде достигната безпроблемно, но това изглежда няма да се случи. През третата и четвърта седмица, “Гневът на титаните” регистрира сериозни спадове в посещаемостта, за което разбира се са отчасти отговорни конкурентните “Бойни кораби” и “Американски пай: Отново заедно” и очаквано, лентата започна да губи позиции. Независимо от това обаче, “Гневът на титаните” натрупа напълно задоволителни приходи и се нареди сред най-успешните филма на сезона.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg