Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Още от най-реалистичните визуални ефекти

Още от най-реалистичните визуални ефекти
Още от най-реалистичните визуални ефекти
Cinefish.bg

Теми
Още от най-реалистичните визуални ефекти

02.10.2017, 12:11  |   Видяна: 1840  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Ако се чудите дали има още известни филми, които са използвали дигиталните технологии, за да реализират едни от най-запомнящите се сцени – то тук ще намерите отговора. Това са още няколко известни филма, създателите на които са реализирали безумните си на пръв поглед творчески идеи, подкрепени от специалните ефекти, така, че ние, зрителите, с отворена пред екрана уста да се запитаме – „как, по дяволите, са го направили това…“

Тъмни сенки, 2012

Тъмни сенки, 2012
 
Може да ви звучи съвсем безумно, имайки предвид жанра на филма и незабравимия му визуален стил, но легендарният режисьор Тим Бъртън много държал да създаде произведение, което да е автентично колкото е възможно повече. За тази цел специалистите по визуални ефекти редактирали всяка сцена, в която главният герой, изигран от Джони Деп, мига. Все пак той е вампир и движението на клепачите му би било недопустимо. Естествено тази малка подробност прави вида му и присъствието му в лентата страховити и въздействащи.

Планината Броукбек, 2005

Планината Броукбек, 2005
 
Дори и в този малък и независим, но безкрайно популярен и одумван филм, визуалните ефекти или по-скоро тяхното прикриване за нуждите на историята, е нещо, без което това филмово събитие не би било същото. Парадоксално е, но според режисьора Анг Лий сцените, в които имало овце били най-трудни за снимане. Екипът имал само седемстотин от животните на разположение, а според разказа на Ани Пру и според сценария, те трябвало да бъдат около 2500. Единственият начин да се добави добитъкът на екран, без да се съсипва за това перо бюджетът на филма, било те да бъдат добавени в кадрите чрез компютърна обработка.

Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството, 2014
 
Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството, 2014

Интересното за този филм на Алехандро Гонсалес Иняриту , спечелил Оскар за най-добър филм през 2014, е, че изглежда сякаш целият е създаден от един единствен кадър. Сцените се преплитат и преливат една в друга, без да се разбира къде точно е монтажната връзка. Това наложило изключително тежък процес на снимане, от което произтекли различни проблеми и предизвикателства за снимачния екип. Едно от тях било, че камерата се движела толкова бързо, че понякога не можела да хване правилното и подреждано с часова осветление. Решението било специални компютърни „маски“ – те се използвали, за да коригират лошо осветените кадри, така че да може лицата на актьорите от филма да се виждат добре и публиката да се наслади пълноценно на прекрасните им изпълнения.  

Социалната мрежа 2010

Социалната мрежа 2010
 
Много неща се знаят за този филм, тъй като той разказва истинската история за създаването и произхода на най-популярната социална мрежа – Фейсбук. Едва ли обаче много от зрителите знаят, че двамата братя Уинклевос са всъщност изиграни от един същ актьор - Арми Хамър. Разбира се, че би било доста по-лесно и облекчаващо за снимачния процес, ако тези роли са изиграни просто от двама близнаци, но режисьорът много държал на избора си на актьор. Най-важната хитрина, която била използвана за това всички сцени, в които се появяват те двамата да бъдат така реалистични, била дигитална технология, която позволявала тялото на един от двамата персонажи да бъде „взето“ от дубльор, а лицето на Арми Хамър да бъде поставено върху него в последствие в постпродукцията.

Капитан Америка: Първият отмъстител, 2011

Капитан Америка: Първият отмъстител, 2011
 
Доста работа е вложена в това Крис Евънс и неговата впечатляваща и мускулеста физика да бъдат обработени така, че той да се превърне на екрана в слаботелесния Стив Роджърс. Първоначално за целта бил използван дубльор, но това се оказало безсмислено, тъй като никой не можел да наподоби достатъчно добре движенията и маниерите на този герой и всички заснети сцени изглеждали много странно. В крайна сметка, било взето решението да се използват дигитални технологии, за да се „смали“ тялото на Крис Евънс. Всяка такава сцена била щателно заснета от три различни ъгъла, за да може крайният резултат да не бъде смехотворен.

ДАС



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg