В голяма част от филма, нервния протагонист е мачкан – буквално и метафорично – но той започва стъпва на мястото си и до края на филма престава да бъде толкова слабохарактерен. Нещата около него се нареждат – той е назначен за постоянен учител, точно както иска, помирява се с жена си и всичко със сина му е наред. Но след това получава обаждане от доктора си относно резултатите от рентгеновите снимки, а учителя на сина му се опитва да отвори вратата на избата за предпазване от бури, докато торнадо приближава училището ... Дали всички ще умрат? Какво означава това?
Вежливият Патрик Бейтман прекарва по-голямата част от филма като сериен убиец социопат в тази адаптация по романа на Брет Ийстън Елис. Но в последното действие, той преживява пълен нервен срив и се страхува от това, че полицията ще го разкрие. Той звъни на адвоката си, за да признае престъпленията си, но по-късно открива, че телата на жертвите му липсват. Къде са отишли? Дали той наистина е сериен убиец, или всичко е в главата му?
Футуристичната научно-фантастична класика на Ридли Скот разказва за Декарт (Харисън Форд). Човек, назначен със задачата да отстранява същества, познати като репликанти (андроиди), чийто живот продължава само четири години. Неколцина от тях успяват да избягат към Земята и търсят начин да удължат живота си. Декарт се влюбва в експериментален репликант на име Рейчъл и в края на филма двамата избягват заедно, което ни кара да се чудим, колко дълго са оцелели и дали самия Декарт не е репликант.
Опусът на Кристофър Нолан за сън в съня разказва историята на Коб – мъж, който отчаяно иска да се завърне при семейството си във Франция. За целта, той помага на японски бизнесмен да се промъкне в съня на своя корпоративен враг, за да зароди в него идеята да предаде компанията си. Тотемът на Коб – пумпал му помага да прави разликата между сън и реалност на края е поставен на маса, когато Коб се връща при децата си, но пумпалът продължава да се върти, а филмът свършва. Никога няма да разберем, дали целия филм не е бил един сън, дали Коб умира или наистина се завръща в дома си.
Бурната и артистична Енид (Тора Бирч) се влюбва в по-възрастен мъж (Стив Бушеми), но след като най-накрая двамата спят заедно, той се събужда, а нея я няма. В края на филма виждаме как Енид чака с куфар на същата автобусна спирка, на която по рано бе предупреждавала възрастен мъж, че автобус вече не спира там. Това може да е олицетворение на нейното израстване или може би наистина от там минава автобус, а може би просто Енид напуска всички.
Скарлет Йохансон и Бил Мъри играят американци, които се срещат и формират силна, но необещаваща връзка в Токио в замечтания „Изгубени в превода” на София Копола. В края на филма, Мъри прошепва нещо недоловимо в ухото на Йохансон, докато двамата се сбогуват. Дали това е телефонния му номер? Признание в любов? Може би се разбират да се срещнат отново и да бъдат заедно или просто той споделя колко сладко изглежда тя. Кой знае.
Дарън Аронофски е любител на двусмисления край на филмите си. Като доказателство идва, „Изворът на живота”, който разказва историята на един мъж (Хю Джакман), чиято жена (Рейчъл Уайз) умира от рак, а той търси лек за нея. Филмът преминава през времевите периоди на други две истории за любовници (Уайз и Джакман отново играят ролите) – едната е за Томас, любовник на кралица Изабела, който търси извора на младостта за любимата си. Другата разказва за мъж в бъдещето, пътуващ през звездите, където трябва да срещне жена си. Дали това са просто истории във филма или е самата филмова реалност? И двата варианта са еднакво романтични.
След като откриват замразена извънземна форма на живот, група биолози в Антарктика постепенно се заразяват и са копирани от паразитното извънземно. Кърт Ръсел играе ролята на коравия учен Макрийди в тази смразяваща класика на режисьора Джон Карпентър. В края на филма, Макрийди открива колегата си Блеър, който твърди, че е преследвал един от заразените им колеги във виелицата. Несигурни дали някой от тях или и двамата са се превърнали в „нещото”, двойката споделя бутилка пиячка, докато гледат как лагера им изгаря до основи.