Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Операция - Шменти капели” зае отново първото място в българския бокс офис

“Операция - Шменти капели” зае отново първото място в българския бокс офис
“Операция - Шменти капели” отново се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офиса класация.
Cinefish.bg

Бокс офис
“Операция - Шменти капели” зае отново първото място в българския бокс офис

26.10.2011, 12:12  |   Видяна: 4134  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
След като прекара една седмица на второ място, българската лента “Операция - Шменти капели” отново се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офиса класация.

Операция - Шменти капелиЗа изминалите общо три седмици от премиерата на филма, той е натрупал напълно задоволителните 463 117 лева, и само след няколко дни ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. Доброто представяне на “Операция - Шменти капели” се дължи както на все още големия интерес на публиката към родното кино (най-вече към филмите със солидно количество хумор), така и на липсата на сериозна конкуренция в лицето на американски или европейски премиерни продукции. Ако се задържи достатъчно дълго на екран, режисираният от Иван Митов филм има шанс да достигне границата от един милион лева, но дори и това да не се случи, той отново ще намери място сред най-успешните български ленти.

Приключенският “Тримата мускетари 3D” е на второ място в класацията, със спечелени за две седмици, 211 627 лева. Филмът на Пол У.С. Андерсън изглежда е успял да привлече вниманието на публиката към която е насочен, и със сигурност ще завърши българското си представяне със стабилни приходи. Както в САЩ, така и в България, “Тримата мускетари 3D” не бе предшестван от голяма рекламна кампания, но благодарение на участието на познати на широката публика актьори (като Мила Йовович и Орландо Блум), популярността на приключенските продукции в 3D формат, и факта, че историята за мускетарите Д’Артанян, Атос, Портос и Арамис е все още достатъчно популярна, филма продължава да се представя достойно по родните киноекрани.

Жива стоманаЖива стомана” застава на трета позиция, като за три седмици е натрупал 269 443 лева – напълно прилична сума за филм, който не е продължение, и който не се разпространява в триизмерен формат. Дебютният уикенд на лентата бе сравнително скромен, но в седмиците след това, тя успя да набере скорост, и в най-добрия случай ще завърши представянето си с приходи от около половин милион лева. До момента по света, “Жива стомана” е спечелил 153,436,741 долара.

Четвърти е премиерния трилър с Никълъс Кейдж и Никол Кидман, “Мръсна игра”. За първия си уикенд по кината, лентата на Джоуел Шумахер е спечелила общо 30 033 лева, което имайки в предвид липсата на реклама и факта, че в много държави филма бе разпространен директно на DVD, е един приличен старт. Със сигурност може да се каже, че участието на Кейдж и Кидман е една от основните причини поради които “Мръсна игра” привлече в кината над 3500 български зрители, които от своя страна го издигнаха до четвъртото място в бокс офис класацията.

Заразяване”, с участието на Мат Деймън и Джуд Лоу, е на пето място, със спечелени за премиерния уикенд 25 112 лева. В САЩ, трилъра се превърна в успех за създателите си, но съдейки по досегашните резултати, в България приходите няма да бъдат толкова впечатляващи. Режисираният от Стивън Содърбърг филм разчита най-вече на еклектичния си актьорски състав, но това изглежда не е успяло да привлече вниманието на по-голямата част от българската публика. Все пак, “Заразяване” има шанс да набере повече скорост през втората си седмица по родните екрани.

СмърфоветеШести е триизмерния “Смърфовете”, който се задържа в продължение на десет седмици в българския топ 10. За изминалото време от премиерата си, семейната комедия е натрупала впечатляващите 1 011 428 лева, и вече се счита за един от най-успешните филми, сдобили се с киноразпространение в България. Общите световни приходи на “Смърфовете” надвишават сумата от половин милиард долара, което гарантира появата на поне още два филма за приключенията на малките сини човечета.


Елитни убийциЕлитни убийци” застава на седма позиция. За един месец по кината, екшън-трилъра с Джейсън Стейтъм и Робърт Де Ниро е спечелил 428 243 лева. В останалата част от света, филма не успя да привлече голяма публика, но популярността на Джейсън Стейтъм в България гарантира голяма посещаемост още от самото начало. “Елитни убийци” се превърна и в поредния пример за това, че българската публика рядко се влияе от представянето на даден филм в други държави – докато в Щатате приходите са доста под очакванията, в България, публиката превърна лентата в един от най-успешните филми с участието на Джейсън Стейтъм.

Деца шпиони: Краят на времетоСемейният “Деца шпиони: Краят на времето” е осми, като за пет седмици е натрупал 200 631 лева. След скромния си премиерен уикенд, филма получи малко по-голяма подкрепа от публиката, и в крайна сметка ще завърши българското си представяне с прилични за тази поредица приходи. Общо по света, “Деца шпиони: Краят на времето” е спечелил скромните за триизмерен филм 42,357,803 долара.


Хорърът “Нещото” пристигна почти незабелязано в България и затова не е изненадващо, че заема предпоследната девета позиция в класацията. За първия си уикенд по родните киноекрани, филма с Джоел Едгертън и Мери Елизабет Уинстед е спечелил разочароващите 12 269 лева. Въпреки, че e свързан с режисирания от Джон Карпентър популярен едноименен хит от 1982-ра година, “Нещото” не успя да се пребори за по-голяма публика, което не е и толкова изненадващо, тъй като по принцип филмите на ужасите рядко привличат голям брой зрители в родните киносалони. Приходите в САЩ са също сравнително скромни, и по всичко изглежда, че по примера на много други подобни продукции, новия “Нещото” ще трябва да разчита на по-добро представяне на DVD Blu-ray пазара.

Българският “Островът” е на десето място, със спечелени за близо две седмици, 51 227 лева. Лентата се нарежда до други български заглавия като “Лора от сутрин до вечер” и “Сбогом, мамо”, които остават в сянката на хитове като “LOVE.NET”, “TILT” и “Операция - Шменти капели”. Изглежда, че за всеки успех на български филм има друга родна продукция, която минава почти незабелязано по кината, и не успява да привлече голям брой зрители.. Все пак, “Островът” не бе напълно пренебрегнат, и спечеленото до момента не е толкова разочароващо за независима българска лента, която не разчиташе на силна рекламна кампания и познати на публиката родни актьори.
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg