В спора се ражда истината. Или с други думи някои от най-големите постижения на изкуството са създадени в условия на конфликт. Може би когато се правят, това често се случва, защото на снимачната площадка е доста изморително – дълги работни часове, всички са с голямо его и имат своя гледна точка за това какво е изкуство. Понякога напрежението е толкова колосално, че всичко избухва и е в извън контрола на емоциите. Взаимоотношенията или са безвъзвратно изгубени, или са тествани от мъдростта на времето.
Кевин Смит и Брус Уилис, „Cop Out“ (2010)
„Искам да благодаря на всички, които работиха по този филм, с изключение на Брус Уилис, който е шибаняк.“ Това общо взето е тостът на режисьора по време на партито след приключване на снимките на филма. Смит твърди, че Уилис бил „непредсказуем“ и „заплашителен“ и също така смята, че той умишлено саботирал заснемането на някои от сцените, макар че самият Брус твърди обратното.
Ларс фон Триер и Бьорк, „Танцьорка в мрака“ (2000)
Филмът е опустошителен, музиката е страхотна, а снимките протичат кошмарно.Техните творчески различия били толкова непреодолими, че след това изпълнителката споделя, че иска да забрави за актьорството завинаги. Тя го обвинява в грозен сексизъм и че е бил направо жесток с всяка една жена от екипа. Той пък твърди, че тя понякога направо изчезвала от снимачната площадка и това коствало много пари на продукцията и като цяло не й пукало.
Дейвид О.Ръсел и Лили Томлин, I Heart Huckabees (2004)
Той има репутация на шурак и на човек, който бързо се пали. Някои от споровете му с актьорите са легендарни, твърди се дори, че веднъж Джордж Клуни е щял да го набие. Нищо обаче не може да се сравни със скандала му с Лили Томлин, който е записан на видео. Актрисата по-късно признава, че не е засегната от случилото се и понякога хора се държат като луди на снимачната площадка и това е нормално. Тя споделя, че отново би се снимала в негов филм с удоволствие.
Стенли Кубрик и Шели Дювал, Сиянието (1980)
Кубрик несъмнено е гений, но на снимачната площадка всички знаят, че е особняк. Той много тормозил актрисата по време на снимките на шедьовъра си, държейки я изолирана, тормозил я вербално и я накарал да повтори сцената с бухалката, забележете, 127 пъти. В последствие тя признава, че целият този стрес и спорове, са й докарали здравословни проблеми, но цялата тази ситуация извлякла от нея най-доброто й актьорско изпълнение.
Майкъл Бей и Меган Фокс, Трансформърс: Отмъщението (2009)
"Той е като Наполеон. Той иска да си създаде тази луда и скандална репутация на такъв човек. Той иска да бъде като Хитлер на снимачната площадка.“ Това са думи на Фокс за взаимодействието й с режисьора. Той не харесал това сравнение и не я поканил в следващото продължения на филма, твърдейки, че Спилбърг му наредил така, което великия Стивън напълно отрича. Ауч!!!
Робърт Дауни Джуниър и Дейвид Финчър, Зодиак (2007)
Дейвид Финчър обича да прави много дубли, той е методичен и прецизен. Робърт Дауни, от друга страна, е известен е леконравието си. Финчер казва: „Той постоянно се оплакваше, че не може да се работи по 14 часа на ден и че няма време дори да отиде до тоалетна, затова държеше бурканче с урина на снимачната площадка, с него демонстрираше някаква форма на протест.“ Дауни пък отвръща: „Да, исках да го удуша няколко пъти и мисля, че той точно това искаше. Аз го разбирам какво иска, все пак съм чел книги за Гулаг.“
Вернер Херцог и Клаус Кински, Агире, гняв Божий (1972) и Фицкаралдо (1982)
Любовоомразата между двамата творци е документирана в много анали на киното. Режисьорът открито признава, че е заплашил да застреля Кински, а после и себе си, също така и че ще му подпали къщата. Актьорът от своя страна признава: „Ние много се обичахме и бяхме много близки, но и двамата имахме тайни и явни планове да се убием един друг“. Херцог допълва: „ Клаус е един от най-големите актьори на века, но той също така е и чудовище, нещо като заразна болест. Всеки един ден аз трябваше да измислям нови начини да опитомя това животно.“