Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Надцакването” зае лидерската позиция в българската бокс офис класация

“Надцакването” зае лидерската позиция в българската бокс офис класация
“Надцакването” е новия лидер в българската бокс офис класация.
Cinefish.bg

Бокс офис
“Надцакването” зае лидерската позиция в българската бокс офис класация

02.10.2013, 11:56  |   Видяна: 1572  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Криминалният трилър с Бен Афлек и Джъстин Тимбърлейк “Надцакването” е новия лидер в българската бокс офис класация. Филмът на режисьора Брад Фърман се пребори с две премиерни заглавия и за първия си уикенд по родните киноекрани (27-29 септември) успя да натрупа общо 84 418 лева.

НадцакванетоНа пръв поглед това не е особено силен старт в бокс офиса, но все пак е важно да се отбележи, че става дума за оригинално заглавие, което пристигна в България без да бъде предшествано от масивна реклама и което се прожектира единствено в традиционния 2D формат.

Въпреки участието на познати на младата публика актьори “Надцакването” няма претенции за огромни приходи и имайки предвид това натрупаното от първия уикенд може да бъде сметнато за сравнително прилично. Сравнен със скорошните филми на Бен Афлек и Джъстин Тимбърлейк (съответно “Арго” и “Дилъри на време”) “Надцакването” стартира с по-добри приходи и въпреки че няма да се нареди до най-успешните заглавия на годината трилъра на Брад Фърман има шанса да намери място в класацията на тъй наречените “задоволителни бокс офис хитове”.

Коза НостраВторото място в родния топ 10 е за ”Коза Ностра”, който се прожектира от три седмици насам и до момента е натрупал общо 243 217 лева. След като прекара една седмица на върха на бокс офиса филма на Люк Бесон отбелязва спад в посещаемостта от 29 процента, което е очакван резултат за заглавия, които се въртят по кината от няколко седмици. ”Коза Ностра” не бе един от най-рекламираните и дискутирани заглавия на годината, но все пак филма успя да намери своята публика в България и представянето му до момента е доста по-добро от това в Съединените щати. Ако бъде задържан на екран поне още три седмици и не бъде отбелязан значителен спад в посещаемостта ”Коза Ностра” ще се добере до границата от половин милион лева. До момента по света лентата с Робърт Де Ниро и Мишел Пфайфър е натрупала малко над 30 милиона долара.

На трета позиция е анимацията “Самолети”, която за един месец по кината е спечелила 404 286 лева. Подобно на останалите триизмерни анимации на Уолт Дисни от изминалите четири години “Самолети” бе предшестван от стабилна реклама в България и в комбинация с афинитета на публиката към анимираното кино лентата вече може да се похвали с напълно задоволителни (за заглавие, което не е продължение) приходи. Разбира се не става дума за хит от ранга на “Рапунцел и разбойникът”, но като се имат предвид не особено големите очаквания филма се представя достойно в бокс офиса. Преди да бъде свален от екран “Самолети” ще надмине границата от половин милион лева.

Втората анимация в топ 10, “Гладиаторите на Рим”, заема четвъртото място със спечелени за изминалия уикенд 27 704 лева. Премиерната италианско-английска 3D продукция пристигна почти незабелязано в България и за разлика от по-скъпите си холивудски събратя тя изглежда няма да предизвика особено задвижване сред публиката. През изминалите две години по кината се завъртяха няколко европейски анимационни филма, но по една или друга причина те не успяха да привлекат голям брой български зрители. Съдейки по стартовите приходи “Гладиаторите на Рим” няма да бъде изключение и ако през следващата седмица не бъде отбелязана малко по-голяма посещаемост лентата най-вероятно ще сподели съдбата на “Ронал варварина” и ще отпадне бързо от киноафиша.

Вдъхновеният от истински събития “С пълна газ” е на пета позиция в класацията. Режисираният от Рон Хауърд премиерен филм натрупа за изминалия уикенд 25 895 лева, а като към това се прибави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 47 305 лева. Въпреки че разказва история свързана с популярното в България състезание Формула 1 “С пълна газ” не е от този тип заглавия, които могат за привлекат голям брой зрители в кината. Филмът е насочен главно към най-запалените почитатели на Формула 1 и тъй като става дума за ограничена аудитория още преди премиерата се знаеше, че няма да бъдат регистрирани големи финансови постъпления. В крайна сметка “С пълна газ” ще привлече зрителите към които е насочен, но въпреки участието на екранния Тор Крис Хемсуърт филма няма шанс да вкара в кината по-младата публика. До момента в световен мащаб “С пълна газ” е спечелил скромните 24 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 45 милиона.

Смърфовете 2Смърфовете 2” застава на шесто място със спечелени за седем седмици 740 194 лева. На пръв поглед триизмерната семейна лента се представя силно в бокс офиса, но всъщност спечеленото до момента е по-малко от това на оригиналния “Смърфовете”, който през 2011-та година завърши представянето си с приходи от над един милион лева.

Едва ли втората част ще подобри това постижение, но все пак тя се представя прилично в бокс офиса и преди да бъде свалена от екран ще надмине границата от 800 хиляди лева. По света “Смърфовете 2” е спечелил близо 320 милиона долара.


Два патлакаКриминалният ”Два патлака” заема седма позиция в класацията. Филмът с Марк Уолбърг и Дензъл Уошингтън се прожектира от три седмици в България и за този период от време е натрупал общо 191 843 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи и спечеленото до момента отговаря напълно на предвижданията. За разлика от филми като “Бързи и яростни 6” ”Два патлака” не е насочен към тийнейджърската публика и това без съмнение оказа влияние на приходите. По отношение на бокс офиса филма влиза в графата “средностатистически екшън-трилър без особени претенции” и имайки преди това представянето му до момента може да бъде сметнато за сравнително прилично. Следващата седмица ”Два патлака” ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

ЗаклинаниетоТрилърът “Заклинанието” е на осмо място със спечелени за две седмици 63 633 лева. По отношение на българския бокс офис хорър-жанра никога не е бил особено доходоносен и предварителните очаквания за най-новия филм на Джеймс Уан не бяха особено големи. Похвално е, че до момента “Заклинанието” е вкарал над 9000 хиляди зрители в кината, но в следващите седмици едва ли ще се забележи увеличение на посещаемостта. Все пак за оригинално хорър-заглавие, което пристигна без много шум в България, лентата с Патрик Уилсън се представя достойно в бокс офиса и в най-добрия случай ще бъде свалена от екран с приходи от малко над 200 хиляди лева. В световен мащаб “Заклинанието” вече е натрупал над 300 милиона долара при бюджет за снимки от едва 20 милиона долара.

Екшън-фантастиката “Ридик” застава на девета позиция. Филмът с Вин Дизел се върти по родните киноекрани от близо един месец и за този период от време е натрупал 300 238 лева - прилична сума, която обаче бледнее пред постигнатото от другия голям тазгодишен екшън с Вин Дизел “Бързи и яростни 6”. Поредицата за Ричард Ридик не се радва на популярност като тази на “Бързи и яростни” и затова очакванията към третата част бяха за по-скромно бокс офис представяне. В това отношение “Ридик” не предложи изненади и въпреки че няма да се нареди до най-големите блокбастъри на годината представянето на филма ще бъде сметнато за задоволително. Преди да бъде свален от екран сай-фай екшъна ще достигне границата от 400 хиляди лева.

Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищатПоследната десета позиция е за приключенския “Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата”, който за пет седмици по българските киноекрани е натрупал общо 296 703 лева. Подобно на “Хрониките на Нарния” поредицата “Пърси Джаксън” не се превърна в очаквания печеливш франчайз и доказателство за това са не само приходите в България, но и в останалите държави по света. Въпреки че е скъпо триизмерно продължение на сравнително успешна първа част “Морето на чудовищата” стартира с разочароващи приходи и спечеленото до момента не е особено впечатляващо за добре рекламирана продукция, чиито бюджет за снимки и реклама надвишава сумата от 100 милиона долара. Тази седмица лентата с Логън Лърман ще надмине границата от 300 хиляди лева, което имайки предвид, че става дума за високобюджетно триизмерно продължение няма да бъде сметнато за  особено добро постижение. В световен мащаб “Морето на чудовищата” е спечелил разочароващите за високобюджетна  продукция 182 милиона долара.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg