Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Интервюта Муки Гредингер: Доволни сме от резултатите, които постигаме със Синема Сити в България

Муки Гредингер: Доволни сме от резултатите, които постигаме със Синема Сити в България
Муки Гредингер посети България за пореден път, за да открие нов мултиплекс от веригата „Синема Сити” в Стара Загора
Cinefish.bg

Интервюта
Муки Гредингер: Доволни сме от резултатите, които постигаме със Синема Сити в България

15.11.2010, 17:47  |   Видяна: 3952  |   синефиш.бг  |   ИНТЕРВЮТА

Муки Гредингер посети България за пореден път, за да открие нов мултиплекс от веригата „Синема Сити” в Стара Загора, за който вече писахме. Днес ви предоставяме интервю, дадено специално за сайта ни.

Председателят на управителния съвет и главен изпълнителен директор на „Синема Сити Интернешънъл” Моше Дж. (Муки) Гредингер е на 57 г. Баща му Коул Гредингер е бил управляващ директор на „Израел тиътърс” от 1958 г. до 1984 г. Семейството на Муки Гредингер открива първото кино в Израел, в Хайфа през 1928 г. След като завършва икономика в Университета на Йерусалим, през 1976г. Муки се включва като трето поколение в семейния бизнес. Оглавява екипа, който изгражда първия мултиплекс в Израел - в Тел Авив през 1982 г., довел до революция в киноиндустрията в страната.

Муки Гредингер посети България за пореден път, за да открие нов мултиплекс от веригата „Синема Сити” в Стара Загора

Оттогава „Израел тиътърс” е водещ изложител в Израел с верига от мултиплекси. От 1984 г. Гредингер заема поста изпълнителен директор. Той е бил и директор на „Форум Филм” - компанията за филмово разпространение на групата. От 1996 г. е съпредседател на Асоциацията на киноизложителите в Израел.

През 1997 г. Гредингер повежда компанията към развитие на кинопазара в страните от Централна и Източна Европа, към която международните играчи не проявяват интерес или се оттеглят след неуспешни опити. То започва от Унгария и продължава в Чехия, Полша,  България и Румъния.

Гредингер договаря за компанията ексклузивно представителство на Imax Corporation за Централна и Източна Европа, благодарение на което през 2000 г. се открива първото IMAX кино в региона, във Варшава. То е последвано от IMAX кина в Краков, Катовице, Прага, Познан, Лодж, София и Будапеща.

Най-престижното и старо ежегодно търговско средище на киноизложители и разпространители ShowWest в Лас Вегас удостои през 2004г. Муки Гредингер с наградата "Международен киноизложител на годината".

Синема Сити отваря 10 нови мултиплекса до края на 2011 г. в Румъния, Полша и България. До каква степен новите ви инвестиции в Централна и Източна Европа се продиктувани от печалбите ви и до каква са дългосрочна инвестиция с очаквани постъпления в бъдеще време?

Муки Гредингер: Много сме доволни от резултатите, които имаме и в България и в Румъния. Вярваме, че хората тук приемат Синема Сити все повече и повече – харесва им не само начина, по който са изградени и организирани, но и услугите, които предлагаме, отношението на екипа ни. Правим големи усилия хората да се чувстват уютно в кината и да прекарват приятно времето си в тях. Мислим, че зрителите харесват Синема Сити – резултатите го показват и затова продължаваме с плановете си. В момента се движим малко по-бавно, не защото ние имаме някакви затруднения, а защото някои от партньорите ни забавят откриването на своите заведения и магазини. Но в крайна сметка движението на икономиката е вълнообразно – ту сте на върха, ту слизате надолу. Ние обаче сме доволни и постепенно ще реализираме и останалите си планове.

Муки Гредингер: Много сме доволни от резултатите, които имаме и в България и в Румъния. Вярваме, че хората тук приемат Синема Сити все повече и повече – харесва им не само начина, по който са изградени и организирани, но и услугите, които предлагаме, отношението на екипа ни.

Освен строящия се мултиплекс в Русе, планирате да отворите още два комплекса в Бургас и Варна. Кога ще стане това и как подбирате градовете, в които да стъпите?

Муки Гредингер: Надяваме се, че ще успеем да ги завършим през следващата година. Получаваме оферти от много компании, които се занимават със строеж и търговия на недвижими имоти. Предпочитаме да работим с по-опитните и утвърдени от тях, както на международно ниво, така и на местно. Някои от комплексите си пък строим сами – като моловете в София, Пловдив и Русе. Но за нас потенциал има всеки град, в който населението е 100 000 или го надвишава.

Може ли да се каже, че в градовете в страната имате по-голям успех от този в София, където има вече пет мултиплекса? Каква е ситуацията в останалите страни, в които имате кина?

Муки Гредингер: По принцип във всеки голям град има място за няколко мултиплекса. От друга страна на зрителите е необходимо време, за да започнат да се връщат в кината, да си припомнят старите навици. Разбира се, по-лесно е когато нямате конкуренти, особено когато започвате на дадено място. Но пък когато има потенциал за още кина, те се появяват. Не може да се разчита само на липсата на конкуренция.

Вие използвате един и същ операционен модел в повечето страни, в които имате кина. Доколко трябваше да го промените, за да се наложите в България?

Муки Гредингер: Една от основните характеристики на кината на Синема Сити, независимо къде са разположени, е, че в тях се говори на един и същ език, образно казано. Разбира се, когато стъпваме в дадена страна, ние анализираме спецификата на пазара й, нещата, на които зрителите са свикнали, обичат и очакват да получават. В една страна хората никога няма да им хрумне да пият кафе в киното, а в друга не могат да си представят да минат без кафе. Затова и стратегията ни варира, но не в огромни граници.

Промените се раждат в маркетинговите ни отдели, където винаги работят местни хора, защото те най-добре познават страната си. И именно те раждат печелившите за територията идеи. В някои страни зрителите обичат да получават малки подаръчета към билетите си, в други предпочитат да имат намаление на цената на билета в определен ден.

Но иначе по отношение на стила на киното, на оборудването на залите, на филмите, които се прожектират в тях, разлики почти няма. Разбира се, в България бихме искали да включваме повече български филми, както например в Полша 25% от заглавията, които въртим, са полски.

Как се преборвате с наличието на торенти у нас, от които може свободно и безплатно да се свалят най-новите филми?

Муки Гредингер: Разбира се, че заради тях губим зрители, но мисленето на някои хора винаги ще е на ниво – искам да гледам филма безплатно и нищо друго не ме интересува. Да сваляш филми без да си плащаш е като да откраднеш риза от магазин за дрехи. Хората, които го правят, не крадат от нас, а от режисьорите, продуцентите и останалите от екипа на всеки филм, които са работили много усърдно, за да го осъществят и освен това са вложили средства в това.

Но това е теоретичната страна на нещата и овладяването на ситуацията е в ръцете на правителството. В някои страни взимат твърде сериозни мерки, за да се справят с пиратството. Във Франция, например, съдят хора, които свалят незаконно и безплатно филми. Иначе ние показваме филми в кината си, защото това е нашият бизнес и се стремим да ви ги предоставяме в най-доброто им качество. Когато изгледате един филм в нашите зали и го сравните с този, който сте си свалили у дома, ще видите разликата и лично за мен изборът къде да гледаш филми тогава се налага от само себе си. Аз бих платил 5, 10, 15 лв., но да бъда в хубава зала с голям екран, чудесен звук и чиста картина. Не съм наивен и не мисля, че в света някой ден пиратството ще изчезне.

Вашата компания се занимава освен с кинопоказ и с разпространение на филми не само в България, но и в Полша, Унгария и Румъния. Как балансирате между това да развивате собствената си разпространителска фирма „Форум Филм” и да поддържате ползотворни бизнес отношения с останалите местни разпространители?

Муки Гредингер: Ако погледнете към ситуацията от правилния ъгъл ще видите, че между двете посоки, в които се развиваме, няма противоречие. Ако между екзибитора и разпространителя няма сътрудничество, успешният бизнес е невъзможен. За нас като киносалони е важно винаги да показваме най-добрите филми – тези, които зрителите искат да гледат и в този смисъл няма значение дали ние сме разпространителите на въпросните филми или някой друг. Бизнесът изисква да печелим зрители, а не да гледаме кое заглавие от коя компания идва. Винаги съм казвал, че ние се опитваме да показваме повечето филми, които въобще стигат до кината. Целта ни обаче е да покажем филмите през първата седмица след премиерата им. Ако в петък или събота салоните, в които се прожектира определен филм, са празни, следващата седмица няма да го видите при нас. В крайна сметка, зрителите са показали, че не искат да го гледат.

В момента разпространявате филмите на Уолт Дисни, Парамаунт и Юнивърсъл. Имате ли намерения да разширите портфолиото си?

Муки Гредингер: Засега не.

Отворени ли сте към идеята за франчайз в по-малки градове, ако например има компания, която иска да отвори кино с една зала, или стопанисва такова кино? Бихте ли им позволили да ползват лицензно марката Синема Сити?

Муки Гредингер: Ние сме готови да отворим кина в много градове, но не и като франчайз. Не бихме направили компромис със стандартите, на които работим. Когато видите в някой град кино на Синема Сити и влезете вътре, трябва да сте сигурни, че залата ще е с едно и също качество, независимо дали е в София, Стара Загора или в град в друга страна.

Освен блокбастъри има и независими или арт филми, които винаги ще имат по-малко зрители. Някои от тях се прожектират в рамките на фестивали у нас. Как гледате на идеята да отворите една от залите си само за такива филми или да се включите като кино в някой от провеждащите се у нас фестивали?

Муки Гредингер: В някои от страните, в които работим, прожектираме такива филми – от време на време, в определени салони, дори се включваме във фестивали. Нашият маркетингов отдел в България е отворен към всякакви подобни предложения и ще ги разгледа и обсъди не само от бизнес гледна точка. Тя, разбира се, е много важна, но също така е важен и имиджът, който налагаме, а той включва и желанието ни да допринасяме към образоването, развиването на кинокултурата на зрителите.

След успеха на израелски заглавия като „Валс с Башир” или „Ливан” мислили сте да организирате филмова седмица на израелското кино във вашите салони? Въобще има ли и такава насока работата ви?

Муки Гредингер: Подобно начинание е правено от израелската асоциация за разпространение на филми извън Израел, но те трябва да ни потърсят, ако искат да организират такова събитие и тук. Но ние сме международна компания. Така, както бихме организирали седмица на израелското кино, бихме организирали и на унгарското, или шведското. Подобни начинания в България обаче се осъществяват предимно в НДК, например, или в други подобни институции.

от Лора Трайкова

Дъщерната фирма „Форум Филм” оперира в Израел от 40 години, като само за последните шест години е печелила два пъти националната награда за най-добър разпространител. От по-скоро време фирмата разпространява Walt Disney Pictures и независими продукции в Полша и Унгария. В началото на т.г. започна разпространение на независими филми и в България.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното

4 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
tomazi Неутрално
1 26.11.2010, 08:03
Оценка: 1
3 гласа

Кината им са наиситна много яки

 
 
 
gstaykova Неутрално
2 22.11.2010, 08:54
Оценка: 2
2 гласа

мммм, да и аз бих искала по-честичко да посещавам киното, но засега се ограничавам

 
 
 
lus Неутрално
3 16.11.2010, 08:36
Оценка: 1
1 гласа

Веднъж-дваж седмично си е напълно достатъчно

 
 
 
behwolf Неутрално
4 15.11.2010, 07:33
Оценка: 2
2 гласа

Еми и ние да бяхме като франция,да имаме високи заплати и малко по-ниски билети в кината и аз бих ходил на кино всеки ден.

 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg