Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Артисти »

Монти Пайтън -

 - Монти Пайтън, Monty Python

Гласувай за актьора:
Потребители:
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
3
Гласувай:
Среден резултат: 3/100

Монти Пайтън -

Monty Python
ЗА АКТЬОРА ГАЛЕРИЯ ФИЛМОГРАФИЯ МНЕНИЕ
06.03.2024  |  



Хуморът им е определян като неприемлив, подмолен, дори опасен, когато за първи път се представят на света, а днес те са класици. Става дума за глупави находки, мъртви папагали, дървосекачи-травестити и подигравка с всичко. Когато „Летящият цирк на „Монти Пайтън” тръгва по телевизия BBC през 1969, това било началото на изцяло нова глава в историята на британската комедия. С изключение на Спайк Милиган, никой дотогава не е навлизал в тези области.

Шоуто започва живота си като „Летящият цирк на „Монти Пайтън” през 1969, по смела поръчка на BBC, чийто редактори си нямат и най-бледа представа какво точно ще получат. Отборът от шестима комици (плюс значимото присъствие на Каръл Кливланд) създава в течение на четирите сезона поредица от карикатурни образи и незабравимо глупави ситуации, които остават завинаги в истроията на британския шоубизнес. Комбинацията от абсурдни скечове, пародийни песни и маниашки анимации е съвсем оригинална формула, чрез която „Монти Пайтън” навлизат в непознати дотогава области на ТВ-комедията.

През лятото на 1969 петима млади английски комици (които сами си пишат текстовете) и един аниматор-американец се опитват да измислят заглавие за нов комедиен сериал на BBC. Сред предложенията са "Owl Stretching Time", "The Toad Elevating Moment", "A Horse, A Spoon and a Basin", и това, на което се спират - "Летящият цирк на „Монти Пайтън ".
Петимата англичани са Джон Клийз, Греъм Чапман и Ерик Айдъл, които първи се качват на сцената в Footlights Club в Кеймбриджкия университет, както и Майкъл Палин и Тери Джоунс, които се срещат, докато учат в Оксфорд. Всички са били автори на текстове и изпълнители в различни ТВ шоута през 60-те, като например Do Not Adjust Your Set през 1968, където Палин, Джоунс и Айдъл се срещат с американския аниматор Тери Гилиам.

Екипът се събира през 1969, когато BBC поръчва на Клийз и Чапман собствено шоу със скечове. Клийз пазел хубави спомени от работата си с Майкъл Палин и го поканил да се присъедини. Палин пък довел партньора си Тери Джоунс, заедно с Ерик Айдър и Тери Гилиам.

Като автори всички се съгласили, че е време да се отърват от ударните финали на шегите, с които завършвал всеки комедиен скеч през 1960-те години. Греъм Чапман си спомня: "От години най-смешното трябваше да дойде на финала и ние трябваше да правим това като автори. Продуцентите гледаха доста глупаво, ако това не станеше, защото нямаше как да подтикнат публиката да аплодира... Е, ние не се безпокояхме за зрителите, те щяха да свикнат."

През март 1969, докато „Питоните” все още планирали своето шоу, в революционната поредица по BBC „Q5” Спайк Милиган вече опитвал скечове без начало и без край. Милиган си позволявал да прекъсне скеч, за да обяви, „Прекъсваме тази програма, за да обявим, че това е официално прекъсване на BBC!". Милиган също нарушавал „четвъртата стена” – въображаемата бариера между героите от скеча и телевизионната публика. Героите можели да прекъсват скеча по средата и да се обръщат директно към камерата.
Тери Джоунс си спомня как гледал „Q5” и си мислел: „Как можем да се възползваме от пробива, който Милиган прави?". Тогава се сетил за една анимация в стил „поток на съзнанието” на Тери Гилиам, наречена "Elephants", което му се сторило като идеалния визуален стил за новото шоу. Именно Джоунс убедил останалите да възприемат свободната структура при преминаването от един скеч към друг, което става запазена марка на ранните „Пайтън”.

Примерът на Милиган окуражил „Питоните” да отидат дори по-далеч в нарушаването на възприетите телевизионни правила. Те били пионери на така нареченото "студено откриване", при което програмата може да започне преди появата на заглавието, и си правели номера със зрителите - например пускане на финалните надписи по средата на шоуто. В маниера на Милиган скеч можел да бъде прекъснат по средата от влизането на Чапман, облечен като полковник, който обявява, че нещата са станали "прекалено глупави".

„Питоните” имат различни качества като автори на текстове. Клийз и Чапман пишат богата вербална комедия, често базирана на поредица от думи, различни варианти на описанието на мъртъв папагал. Джоунс и Палин са по-силни във визуалната комедия, със скечове, заснети на локация в английската провинция, те са и автори на някои от най-обичаните песни на групата, като например The Lumberjack Song. Айдъл се специализира в кратки изречения и дълги речи.

Суровите маниери на Клийз на англичанин от средната класа го правят идеален за ролите на властна фигура с бомбе. Палин е разностранен актьор, който може да играе както недоразвит продавач, така и маниакален испански инквизитор. Чапман е особено добър като безумен полковник или баща от работническата класа. Всичките „питони” играят и дами на средна възраст с фалцетни гласове, но Джоунс и иАйдъл са най-впечатляващи в тези превъплъщения.

Първите излъчени серии печелят възторжени отзиви и от критиката, и от зрителите, които нарастват с всеки следващ епизод. Но към третия сезон Клийз усеща, че започват да се повтарят. Това обаче не е краят на „Монти Пайтън”. Групата се събира отново с Клийз за изпълнение на живо в „Дръри Лейн” през 1974, а след това прави и три игрални филма: пародията на историята на крал Артур от 1974, „Монти Пайтън” и Светият граал”, скандалният религиозен епос от 1979 „Животът на Браян” и „Смисълът на живота според „Монти Пайтън” от 1983, където се завръщат към скечовия формат от телевизионните серии. Често играят и на живо, издават аудио-албуми и книги.

„Смисълът на живота” е последният проект, в който всички членове на „Монти Пайтън” участват заедно. В по-късните години няколко пъти се появяват слухове за събиране на групата в оригиналния й вид, но след смъртта на Чапман през 1989 това вече е невъзможно.

Споделете:
ПОСЛЕДНИ МАТЕРИАЛИ ЗА АРТИСТА  
 
Избери Aртисти  
Всички артисти (А-Я)   Всички артисти (А-Я)
А   Б   В   Г   Д   Е   Ж   З   И   Й   К   Л   М   Н   О   П   Р   С   Т   У   Ф   Х   Ц   Ч   Ш   Щ   Ь   Ю   Я
Всички артисти (А-Z)
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z
Артисти с най-висок рейтинг  
Март
1. Иво Златков
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
58/100
2. Марк Ръфало
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
45/100
3. Меглена Караламбова
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
43/100
4. Лоренцо ди Бонавентура
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
43/100
5. Уилям Дефо
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
6. Оливия Колман
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
7. Кристофър Уокън
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
8. Пол Кинг
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
9. Павел Веснаков
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
10. Четин Текиндор
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
35/100
Последно добавени артисти  
 
Cinefish.bg Cinefish.bg