Четирима войници са изпратени на рутинна мисия да прочистят ливански град, който вече е изравнен със земята от израелските въздушни сили, но нещата тотално се объркват. Те се оказват заклещени в търкалящия се железен ковчег насред вражеска територия. Паниката им прераства в лоша комуникация, а тя води до смърт и разрушения.
Без да се възторгвам прекалено или в оценката ми да се прокрадва негативна нотка, Ливан е Подводницата, само че в танк. Действието се развива изцяло в клаустрофобичните граници на брониран танк по време на войната в Ливан през 1982 г. Външният свят се вижда само през цевта на оръдието. Но не е само това. Всъщност историята на четиримата израелски войници, които представляват екипажът на танка, би могла спокойно да се развива и през Втората световна война, във Виетнам или по време на Войната в залива – какъвто и да е конфликт, по време на който изплашени млади мъже са принудени да вземат решения на живот и смърт зад дулото на тежкокалибрено оръдие. Филмът, създаден по спомените на дебютанта сценарист и режисьор Самуел Маоз, е един от най-малко героичните антивоенни филми.