Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Кунг-Фу Панда 2” зае лидерската позиция в българската бокс офис класация

“Кунг-Фу Панда 2” зае лидерската позиция в българската бокс офис класация
Премиерната анимационна продукция на DreamWorks Animation, “Кунг-Фу Панда 2”, застана на първата позиция в българския бокс офис.
Cinefish.bg

Бокс офис
“Кунг-Фу Панда 2” зае лидерската позиция в българската бокс офис класация

08.06.2011, 12:00  |   Видяна: 3021  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Премиерната анимационна продукция на DreamWorks Animation, “Кунг-Фу Панда 2”, застана на първата позиция в българския бокс офис. За премиерния си уикенд, режисирания от Дженифър Ю филм, успя да спечели 128 267 лева, а като към това прибавим и приходите от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 188 167 лева – резултат, който бе достатъчен за да бъде изместен “Карибски пирати: В непознати води”, който в продължение на две седмици оглавяваше класацията. Без съмнение, “Кунг-Фу Панда 2” ще се представи по-добре от първия филм, който през лятото на 2008-а година натрупа общо 280 хиляди лева.

Кунг-Фу Панда 2В САЩ, и по-голямата част от света, втората част изненада бокс офис анализаторите със сравнително слабото си представяне, и очакванията са, че филма няма да може да надмине постигнатото от оригинала.

Но представянето на даден филм в чужбина рядко оказва влияние на българските приходи, и в този случай, със сигурност може да се каже, че триизмерния “Кунг-Фу Панда 2” ще се нареди сред най-успешните анимационни филми на 2011-та.


Карибски пирати: В непознати водиВторото място в класацията е заето от “Карибски пирати: В непознати води”, който за близо три седмици е натрупал 1 400 080 лева – сума, която превърна филма с Джони Деп и Джефри Ръш в най-печелившото заглавие на компанията Уолт Дисни, сдобило се с киноразпространение в България.

Въпреки, че приходите на филма в САЩ са значително по-малки от очакваното (лентата дори е на път да се превърне в най-слабо представилия се филм от цялата поредица), ситуацията в България е на обратния полюс, и със сигурност може да се каже, че “Карибски пирати: В непознати води” ще бъде един от най-успешните филма на годината.


Поредният ергенски запойПоредният ергенски запой” е трети в класацията, със спечелени за по-малко от две седмици, 252 793 лева. Приходите на филма от премиерния уикенд бяха значително по-малко от постигнатото от първата част за същия период от време, и затова първоначалните прогнози бяха, че лентата с Брадли Купър и Ед Хелмс няма да привлече голяма публика в България.

Но само седмица и половина по-късно, “Поредният ергенски запой” увеличи приходите си многократно, и се превърна в поредното доказателство, че слабия премиерен уикенд не винаги е индикатор за цялостното представяне на даден филм.


Бързи и яростни 5: Удар в РиоЕкшънът Бързи и яростни 5: Удар в Рио” застава на четвъртата позиция, като за пет седмици е натрупал 934 244 лева. Филмът едва ли ще надмине границата от един милион лева, но независимо от това, досегашното му представяне е повече от впечатляващо.

За пета част от десетгодишна филмова поредица, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е истински рекордьор – в момента в САЩ, лентата е най-успешния филм на годината, а по света приходите надвишават половин милиард долара.



Дървото на животаНовият филм на режисьора Терънс Малик, “Дървото на живота”, е на пето място в класацията. За първия си уикенд по българските кина, драмата с Брад Пит и Шон Пен е спечелила 18 358 лева, а общо с предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 36 363 лева.

Този скромен резултат не е изненадващ по няколко причини – в началото на летния сезон, в който доминират мащабните блокбастъри, е трудно за всеки по-малък филм да намери публика; филмите на Малик, по принцип, трудно привличат масовия зрител в кината, и изглежда, че  “Дървото на живота”, въпреки звездния си актьорски състав, няма да бъде изключение.Все пак, филма не се превърна в пълно разочарование и факта, че заема приличната пета позиция в класацията е показател за това, че подобни продукции все още намират своята, макар и не толкова голяма, публика в България. А ако бъде препоръчан от достатъчно много хора, филма има шансове да натрупа едни напълно прилични за този тип продукции приходи.


Лора от сутрин до вечерПремиерната българска лента, “Лора от сутрин до вечер”, заема шестата позиция. За изминалия уикенд, филма с Милена Николова и Димо Алексиев е спечелил 14 144 лева – скромен резултат, който обаче съвсем не е изненадващ, защото лентата не можеше да се похвали с рекламната кампания на филми като “TILT” и “LOVE.NET”.

Освен това, вниманието на българската публика в момента е насочено главно към дългоочаквани продукции като “Кунг-Фу Панда 2” и “Карибски пирати: В непознати води”. Но подобно на “Дървото на живота”, “Лора от сутрин до вечер” намери място в българския Топ 10, което само по себе си е една добра реклама. Въпреки слабия си старт, и в зависимост от това колко време ще бъде държан на екран, филма на Димитър Коцев е от този тип ленти, които имат шансове да привлекат повече зрители през втората и третата седмица.


LOVE.NETLOVE.NET” е на седмо място, като за десет седмици е натрупал 1 287 597 лева. Вече един от най-успешните български филми на всички времена, “LOVE.NET” се превърна и в един от “най-издръжливите” филми тази година - в продължение на цели два месеца и половина, лентата удържа на конкуренцията и не слeзe от Топ 10.

Със сигурност, “LOVE.NET” надмина очакванията както на създателите си, така и на наблюдателите. В края на 2011-та, филма без съмнение ще бъде на едно от лидерските места в класацията за най-печелившите ленти на годината.


Вода за слоновеОсмата позиция е заета от драмата “Вода за слонове”, която за един месец е спечелила 65 912 лева. Въпреки участието на звездата от “Здрач”, Робърт Патинсън, филма не успя да се превърне очакваното хитово заглавие, не само в България, но и в останалата част по света.

Все пак, спечеленото до момента от българските кина, е прилично за филм от този жанр. Но не е тайна, че създателите се надяваха на значително по-големи приходи.



РиоТриизмерният “Рио” застава на девета позиция, като за девет седмици, е натрупал 979 707 лева.

Филмът пропадна с цели пет места в класацията (миналата седмица заемаше четвърта позиция), но това вече няма значение, защото спечеленото до момента е напълно задоволително, и класира филма сред най-успешните анимационни заглавия в България.





СвещеникЕкшън-трилърът “Свещеник” е на десето място. За близо един месец, продукцията с Пол Бетани и Маги Кю е спечелила 166 128 лева. Ако не беше триизмерен филм, този резултат би бил приличен, но имайки в предвид по-високите цени за 3D прожекция и стабилната рекламна кампания, постигнатото до момента от “Свещеник” може да се нарече разочароващо.

Въпреки, че получи подкрепа от публиката през втората си седмица по кината, лентата бързо изгуби набраната инерция, и вече е на път да отпадне от Топ 10.
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното

1 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
snitch Неутрално
1 08.06.2011, 03:35
Оценка: 0
0 гласа

\"Панда\" наистина се представя ужасно в САЩ, ще остане зад първия филм , но извън щатите е блестящ. Без големите пазари в Европа с изключение на Русия е генерирал към 130 млн, а в Китай громи рекорди и вероятнмо ще мине 100млн долара , само там!

 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg