Филми Критиците не харесаха "На Рим с любов", определиха го за повърхностен
23.04.2012, 13:34 |
Видяна: 2416 |
stand.bg |
ФИЛМ
Премиерата на филма „На Рим с любов" на Уди Алън се състоя на 20 април в Рим, но беше последвана от негативните отзвуци на местната критика.
Според съобщение на National Public Radio „критиците определят филма като повърхностен, банален и наситен със стереотипи, липсва му също иронията и унищожителната сатира, характерни за италианското следвоенно кино".
Паоло Дагостини от La Repubblica коментира, че Алън вероятно е имал твърде повърхностни познания относно съвременна Италия, пишейки „Можеш ли да си представиш един римски регулировчик, живеещ в апартамент с изглед към площад „Испания"? Камило де Марко от Cineuropa.org пише, че „Красотата на Рим не е достатъчна да прикрие неговите клишета".
Сюжетът на филма се състои от четири части, разпределени между няколко различни карикатурни образа. Роберто Бенини се превъплъщава в човек, който става голяма медийна знаменитост за една нощ; Пенелопе Круз влиза в ролята на проститутка, която разрушава връзката между двама влюбени, а самият Алън се появява на екрана като директор на опера, откриващ изгряващ талант в лицето на певец, който може да разгърне потенциала си единствено под душа.
Въпреки невероятно успешната си кариера Уди Алън не за първи път се сблъсква с подобна критика. Когато се появи „Полунощ в Париж", френския му колега Роберт Гедиан го обвини в незачитане на „бедните парижани с доходи под минималните", докато Питър Брадшоу от Guardian твърди, че в първият му заснет в Лондон филм - „Мач пойнт", „диалогът е написан на английски, който режисьорът сякаш е усвоил от разговорник".
Алън може и да пожъне успех от факта, че допусна само италианската преса на първата прожекция (италианската версия е с италиански дублаж - нещо, което не се нрави на режисьора), надявайки се, че по-късно ще получи по-добър отглас от чуждестранните критици, които са и по-малко внимателни към неправдоподобните детайли.