Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис ”Коза Ностра” оглави българската бокс офис класация

”Коза Ностра” оглави българската бокс офис класация
”Коза Ностра” оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
”Коза Ностра” оглави българската бокс офис класация

25.09.2013, 10:53  |   Видяна: 1830  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Липсата на по-сериозна конкуренция позволи на криминалната екшън-комедия ”Коза Ностра” да окупира без особени проблеми лидерското място в българския бокс офис. Лентата на Люк Бесон тръгна по кината преди дванадесет дни, но благодарение на по-силната зрителска подкрепа през изминалия уикенд (20-22 септември) тя се пребори с премиерния хорър “Заклинанието” и триизмерната анимация “Самолети”, която оглавяваше класацията в продължение на две седмици.

Коза НостраПриходите на ”Коза Ностра” за уикенда се равняват на 56 711 лева, а от премиерата си досега филма с Робърт Де Ниро и Мишел Пфайфър е натрупал общо 161 619 лева – не особено впечатляващ резултат на общия фон, но все пак е важно да се помни, че става дума за оригинална продукция за по-възрастната аудитория, която не бе сред най-дискутираните и рекламирани филмови заглавия на 2013-та година.
Ясно е, че няма да става дума за голям бокс офис хит, но имайки предвид предварителните очаквания (които не бяха големи) ”Коза Ностра” се представя сравнително прилично. Филмът едва ли ще надмине границата от половин милион лева, но все пак ще натрупа задоволителни за подобно заглавие приходи, които ще го наредят до тъй наречените “скромни бокс офис хитове”. До момента по света продуцираната от Мартин Скорсезе лента е натрупала 30 милиона долара.

Втората позиция в класацията е за анимацията на Уолт Дисни “Самолети”, която се прожектира в България от близо три седмици и за този период от време е натрупала 349 214 лева. Триизмерната продукция няма да се нареди до големите скорошни анимирани хитове на Дисни (като “Университет за таласъми” и “Рапунцел и разбойникът”), но все пак представянето й е сравнително прилично за анимация, която не е част от изграден франчайз и чиито създатели първоначално планираха да я пуснат директно на DVD и Blu-ray. Преди да бъде свален от екран “Самолети” ще успее да надмине границата от половин милион лева. Общо по света лентата е натрупала 155 милиона долара при бюджет от 50 милиона.

Два патлакаЕ
кшънът ”Два патлака” застава на трето място със спечелени за близо две седмици 152 774 лева. Въпреки участието на двама от най-известните актьори в момента лентата на Балтазар Кормакур няма претенции за големи приходи и досегашното й представяне отговаря напълно на предварителните очаквания. ”Два патлака” без съмнение е привлякъл вниманието на най-запалените почитатели на жанра, но за разлика от летните заглавия като “Бързи и яростни 6” публиката на филма с Марк Уолбърг и Дензъл Уошингтън (който подобно на ”Коза Ностра” е насочен към по-възрастната аудитория) е в пъти по-малобройна. В най-добрия случай ”Два патлака” ще завърши българското си представяне с приходи от малко над 300 хиляди лева.

Смърфовете 2Четвъртата позиция е за “Смърфовете 2”, който за шест седмици в България е натрупал общо 706 559 лева. Въпреки че бе на лидерската позиция в продължение на три седмици триизмерната лента се представя по-слабо от своя предшественик, който през 2011-та година бе свален от екран с приходи от над един милион лева. “Смърфовете 2” няма да подобри това постижение, но все пак представянето му е прилично за триизмерно семейно заглавие и съдейки по спечеленото до момента филма ще бъде свален от екран с приходи от около 850 хиляди лева. До момента по света заснетата с бюджет от 105 милиона долара продукция е натрупала приходи от 307 милиона долара.

Фантастичният екшън “Ридик” застава на пето място в класацията. Филмът с Вин Дизел и Карл Ърбън се прожектира по родните киноекрани от три седмици насам и до момента е натрупал общо 269 214 лева. Дълго подготвяната трета част от поредицата за Ричард Ридик тръгна по кината само няколко месеца след премиерата на “Бързи и яростни 6” – също така продължение от франчайз с участието на Вин Дизел. Разбира се двете ленти не могат да бъдат сравнявани тъй като публиката на “Бързи и яростни” е далеч по-голяма и по принцип научнофантастичните заглавия като “Ридик” рядко регистрират огромни финансови постъпления в България. Имайки предвид това “Ридик” няма да бъде сметнат за финансово разочарование, но и няма да се нареди сред най-големите бокс офис успехи на лятно-есенния сезон. Ако няма по-сериозен спад в посещаемостта филма ще завърши представянето си с приходи от около 400 хиляди лева.

ЗаклинаниетоПремиерният хорър на Джеймс Уан “Заклинанието” е на шеста позиция като за първия си уикенд по родните киноекрани е спечелил 25 061 лева. В Съединените щати филма предизвика истински фурор сред публиката и се нареди сред най-големите хитове на 2013-та година. Съдбата на лентата в България няма да бъде същата тъй като по принцип филмите на ужасите много рядко привличат голяма публика в кината. Именно поради тази причина голям брой от скорошните заглавия от този жанр (сред които “Чистката”, последните две части на “Паранормална активност” и втората част на “Коварен”) не се сдобиха с киноразпространение в България въпреки доброто си представяне в Щатите. Скромният старт на “Заклинанието” потвърждава за пореден път, че когато стане дума за пътуване да мултиплекса хорър-филмите не са сред най-предпочитаните от зрителите заглавия. Лентата с Роуз Бърн едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша. До момента по света “Заклинанието” е спечелил 285 милиона долара при бюджет за снимки от 20 милиона.

Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищатПърси Джаксън и Боговете на Олимп: Морето на чудовищата” заема седма позиция в класацията със спечелени за четири седмици 277 713 лева – сравнително скромен резултат за скъпо продължение насочено към тийнейджърската публика. Първият филм за полубога Пърси Джаксън завърши българското си представяне през 2010-та година с приходи от около 350 хиляди лева (без да разчита на по-високите цени за триизмерни прожекции). Въпреки че втората част се прожектира в 3D-формат и бе предшествана от по-добра реклама тя все още не е успяла да подобри постижението на оригинала. Очевидно е, че зрителския интерес към “Морето на чудовищата” не е голям и доказателство за това са не само българските приходи, но и приходите от останалите държави по света. До момента световните приходи на високобюджетната лента се равняват на разочароващите 174 милиона долара – сума, която според бокс офис анализаторите ще бъде и основаната причина поради която планирания трети филм от поредицата няма да бъде направен.

Комедията “Дърти хлапета 2” е на осмо място в класацията. Лентата с Адам Сандлър и Крис Рок се прожектира в България от три седмици насам и до момента е натрупала 166 752 лева. “Дърти хлапета 2” подобри постижението на предшественика си от 2010-та година (общи приходи от 150 хиляди лева) и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екран с приходи от около 300 хиляди лева. По света комедийната лента се представя още по-добре и в момента може да се похвали с приходи от над 220 милиона долара.

Сем. МилърСем. Милър” застава на предпоследната девета позиция със спечелени за шест седмици 351 730 лева. Имайки предвид, че става дума за комедийна лента, която бе принудена да се конкурира с триизмерни анимации и екшъни, “Сем. Милър” се представя достойно в българския бокс офис.

Рядко се случва комедиен филм без мащабна реклама и без множество дискусии в интернет да се превърне в зрителски хит в България, но “Сем. Милър” е без съмнение едно от малкото изключения. Филмът няма да достигне сумата от половин милион лева, но ще намери място сред най-успешните оригинални филми на годината.

ЕлизиумДесетото място е за научнофантастичния “Елизиум”, който за седем седмици е натрупал 373 904 лева в България. Подобно на “Ридик” режисирания от Нийл Бломкамп филм може да разчита на ограничен брой зрители и още преди премиерата беше ясно, че няма шанс да се нареди сред големите хитове на годината (въпреки че на пръв поглед притежава всичко от което се нуждае съвременен високобюджетен екшън за масовата публика). Все пак за оригинално заглавие, което не разчита на триизмерни прожекции, “Елизиум” се представя сравнително прилично в България. Общо по света филма с Мат Деймън е натрупал 250 милиона долара при бюджет от 120 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg