Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Ќачало ї

Ќовини

ї

»нтервюта »нтервю с јн ‘онтейн, режисьор и сценарист на Д око преди ЎанелФ

»нтервю с јн ‘онтейн, режисьор и сценарист на Д око преди ЎанелФ
јн ‘онтен за Д око преди ЎанелФ
Cinefish.bg

»нтервюта
»нтервю с јн ‘онтейн, режисьор и сценарист на Д око преди ЎанелФ

07.09.2009, 17:42  |   ¬ид€на: 3520  |   синефиш.бг  |   »Ќ“≈–¬ё“ј

«ащо се заинтересувахте от √абриел Ўанел?

»мах късмет да срещна Ћилу ћарканд, когато б€х много млада, т€ е била най-близката сътрудничка на Ўанел през последната част на живота и и по-късно пише книга за техните отношени€, наречена „Ўанел ми каза”.

“ака, за известно време, всеки ден чувах по нещо за митичната и личност. —ъщо така внимателно прочетох книгата на ѕол ћоран, "The Allure of Chanel", един от авторите, които най-добре познават и описват личността на Mademoiselle. Ќе толкова модата, колкото необикновената жена, е причината за мо€ интерес. ќтчасти се трогнах заради факта, че т€ се е самоизградила като човек. ћомичето, което идва от сърцето на френската провинци€, бедно, необразовано, но надарено с необикновен характер, което е било предопределено от съдбата да начело своето време и обществото, където жените са били жертви на отчуждено поведение и дрехи. “ози квази-Ѕалзак начин на живот ме заинтригува.

—помн€м си, че слагах снимки на младата Ўанел в ста€та си, но никага не съм си помисл€ла, че ще направ€ ц€л филм за не€. ћного години след това, по време на разговор за Ўанел с  арол —кота и  аролин Ѕенжо, продуцентите от Haut et Court, те ме попитаха дали се интересувам от разработването на проект, който да проследи живота и. »нтересът ми много бързо се върна. ѕомолих за малко време, като се има предвид, че според мен би било грешка да се вземе цели€ живот на  око Ўанел. “р€бваше да помисл€, дали е възможно да стиковаме началото на живота и, годините на обучение, какво се е случило преди самата Ўанел да разбере поразителната си съдба. » така, върнах се назад и прочето биографи€та и от ≈дмонд Ўарл-–у.

ѕървото и най-важно условие беше да намер€ актриса, ко€то да обхване личността и, не н€кой, който да направи бледа имитаци€ на Ўанел.



ќчевидно ќдри “оту е идеалната актриса, ко€то да изиграе  око Ўанел.

ƒа, и ќдри много естествено се въплати в тази двуполовост – нещо, което не е съществувало по онова време и, което е съществено, за да разберем, как  око Ўанел е създала стила си. Ўанел е черпала вдъхновение от самата себе си, т€ е създала стила си върху т€лото си, върху нейните различи€, нейната жизненост. ƒнес двуполовостта е част от модата, но по нейно време, жените са били закръглени и натруфени. Ўанел също за първи път лансира модата на късата прическа. јктрисата тр€бва да комбинира тънки€ силует и силни€ темперамент, жел€зна ръка в кадифена ръкавица. ќдри има най-тънкото кръстче в света! »ма, също като Ўанел, граци€та, финеса и  безспорна харизма. ѕри първата ми среща с ќдри нейната вол€, дързост, дълбочината на погледа, който те пронизва, ме впечатли. ѕо всичко напомн€ше за Ўанел. Ќейната култура не е на знанието, а на наблюдението. ќще не б€х написала и ред от сценари€ , когато срещнах ќдри, но знаех, че ако т€ ми се довери и продуцентите ни поддържат, може да започне приключението.

»зместихте филма извън биографичните страни на истори€та и се придържате точно към нейната креативност и зараждането на фантастичната и кариера.

«ащото през тези години има н€колко и много романитчни фактора, и разбира се, в началото, младото момиче от провинци€та, живеещо в нищета.

ƒетството на Ўанел е достойно да се опише.

ƒа, Ўанел е достойна да бъде литературна героин€. “€ бързо преминава през най-лошото. ћладата √абриел губи майка си заради изтощение от раждането и болест, а скоро след това баща и, продавач, € изостав€. Ќастанена е в сиропиталището в ќбазински€ манастир, където монахините € учат да шие. ѕосле, т€ опитва късмета си в кабарето на ћулен, където пее известната „Coco qui a vu Coco”, пред пи€нстващи военни.



ƒокато писахте сценари€ тр€бва да сте знаели, че публиката знае кра€ на истори€та. » въпреки това усп€вате да създадете напрежение.

Ќапрежението е много истинско в живота на тази героин€: как ще се справи?  ак ще преодолее пренебрежението? »нтересно е да видиш, че Ўанел, ко€то днес е емблематична за ¬исшата мода, всъщност не се е интересувала от мода. “€ е искала да бъде танцьорка, певица или актриса.  огато се отказва от артистичната си мечта, нейната зашемет€ваща кариера е почти изградена без т€ да знае.

»нтересуваше ме да вид€ как  око ще изгради съдбата си пред очите ни. Ќищо при не€ не е било подготвено, не е преследвала кариера, т€ просто е създавала. “€ н€ма нито амбици€та, нито начина да промен€ буржоази€та – тази врата е затворена за не€ – т€ е привл€кла внимание към себе си, за да започне от върха на провокаци€та.  огато пристига в –оаллиьо, Ѕалсан и забран€ва да напуска спалн€та. “€ подправ€ образа си въз основа на тайните на нейни€ произход, т€ винаги е разкрас€вала истори€та на нейното детство.

¬ началото,  око Ўанел е метреса

ƒа, това е малко в противоречие с образа за не€ днес, елегантно облечена в сериозен и шик костюм, ко€то е изградила луксозна импери€, основа на независимостта си; жена, ко€то никога не се е омъжила. ¬ъпреки това, младата Ўанел е била издържана от мъж доброволно. ¬ действителност е била куртизнака. ѕрез годините в –о€ллиьо,  око упражн€ва чара си върху мъже и жени, развива се, кал€ва характера си. «а да се отличи от кръга хора там т€ започва да създава рокли за себе си, които били толкова семпли, че изглеждали свръх-почиттелни. ќт оттогава т€ винаги се обличат като разумна млада дама, носеща собственоръчно направена шапка, ко€то се превръща в модел за нейните при€тели. »зправила се е срещу съществуващото, за да започне да твори. „“ова, което не харесвах, исках да го направ€ остар€ло”, казва т€.



¬ нейните модели, Ўанел никога не е проектирала образа на идеалната жена, както дизайнерите прав€т обикновено. “€ изгражда нейни€ митичен стил върху нейни отделни характеристики и нейната различност.

“€ е била различна. Ўанел превръща това в основно преимущество и мисл€, че това е много трудно за не€. –аботихме над тази трансформаци€ с ќдри. ¬ началото се по€в€ва малкото селско момиче и виждаме как стилът и се сблъсква с другите жени, в първата част на филма във „въплащение на френски€ шик”. ѕомислих че е добре да дадем форма на точно тази еволюци€ без да пре-об€сн€ваме нещата. ћалко по малко, всичко в не€ се превръща в граци€ и това, което хората виждат в не€ „Ўанел”.

‘илмът е базиран на красива и трагична любовна истори€

Ќаблюдаваме € как се среща с двама мъже, които ще промен€т съдбата и из основи: Ѕалсан, богат и ексцентричен джентълмен земевладелец, изигран от Ѕеноа ѕолвоорд; и млади€ англичанин јртур  апел, наричан Ѕой, любовта на живота и, изиграна от јлесандро Ќивола. “ози мъж в€рва в не€, но т€ го губи. ѕо-късно Ўнанел казва: „»згубих всичко със загубата на  апел”. » после Ўанел се зарав€ в работа. “ова, което ме изненада и заинтересова беше, че всичко което Ўанел създава е главно от тези години. ѕо-късно стилът се адаптира и се развива, т€ става професионалист. ѕо тази причина и този период от живота и е по-затрогващ. »ма нещо в не€, което е едновременно много целеустемено и много у€звимо. Ўанел е неверо€тно жизнена, изградена от страдани€та и.



“∆ена, ко€то си е изплакала очите” това ли казват хората за не€?

ƒа, и Ўанел преодол€ва болката си точно чрез работа!харесва ми начина, по който се отнас€ с нещастието и превръща страданието в креативност. “ова е друга интересна гледна точка, защото нейната известност € прави по-механична, и също по-изолирана.

“€ е имали също р€зко чувство за хумор.

Ўанел е била доста иронична. ¬ъв филма казва на сестра си: „≈динственото интересно нещо в любовта е да правиш любов. “олкова е жалко, че тр€бва да имаш мъж за тази цел!” Ўанел прелъст€ва с хапливите си отговори. Ќа първата си среща с Ѕалсан, му казва: „јми отегчена съм и се чувствам много стара”, така че то € пита „» колко стара си сега? / Ќа колко години си?”, „“ази вечер съм на хил€да!” отговар€ т€.



Ѕалсан започва н€какак съвсем безразлично връзката с не€, но после и става много близък.

’ареса ми да изград€ геро€ на Ѕалсан, за него знаем много малко. Ќ€как и за него любовта не съществува. “ой обича конете си, обича разюзданите партите, и в същото време, купонджи€та прикрива един дълбоко емоционален и човечен характер.  огато мислих за този човек веднага се сетих за Ѕеноа ѕолвоорд. “ой е единствени€, който може да съчетае и двете, ексцентричността и милата страна у него. “очно чрез наблюдението на малки€ св€т около Ѕалсан, Ўанел ще пресъздаде сво€ стил, черпейки вдъхновение, например, от леките и удобни материи за спортни облекла, преобаз€вайки облеклото за езда, заемайки пижамите му. –овейки из гардероба на Ѕалсан, т€ открива момчешки€ стил.

“€ си позвол€ва да обича, в крайна сметка, с Ѕой  апел.

¬същност т€ се влюбва лудо в Ѕой  апел по много пр€м начин, а в същото време не в€рва в любовта. »ска да избегне капана, в който е паднала майка и. ¬иждала е страданието да бъдеш изостав€на н€колко пъти, от бащата на  око, продавач, който обикал€л от пазар на пазар, и от жена на жена. “ака е разбрала за положението на жените, виждайки как майка й страда и умира в ужас€ващи болки. “ака че веро€тно доста рано си е казала: „Ќе, това н€ма да се случи на мен.” ћоже би и затова т€ вижда рано по€вата на „модерната” жена. ¬инаги срещу течението. Ўанел решава да отпразнува свободата и независимостта на жената. «агубата на мъжа на живота и допълнително наклан€ везните.



ѕозволихте ли си н€каква свобода докато пишехте сценари€?

«а да покажа известен човек тр€бваше да се освобод€ от диктиката на биографи€та, разбира се, ако искам да постигна един свеж резултат. — моите съ-сценаристи, ние тр€бваше да измислим н€кои неща, да тръгнем срещу хронологи€та, да модифицираме, да дадем повече живот на н€кои герои. –ол€та на ћаги √илен е микс от истинската сестра на Ўанел и јдриен, лел€ и, с ко€то са били на една възраст и са имали еднакви амбиции да успе€т. √ероин€та ≈милиен, играна от ≈мануел ƒево, е вдъхновена от известната комедиантка √абриел ƒорзиа и ≈милиен ƒ’јленсон, танцьорка и велика куртизанка. Ѕрил€нтното изпълнение на јлесандор Ќовола, Ѕой  апел, който е изиграла такава рол€ в живота и, а всъщност не е бил с не€. «наем много малко за ранните й години, а и Ўанел е лъгала за т€х.  азвала е: „»змислих живота си, защото не го харесвах.”



ѕриветствате мотото на Ўанел: „¬инаги тр€бва да махаш, да свал€ш, никога да добав€ш.” » като не€ не харесвате прекалените неща, ненужните украшени€, прекаленото въодушевление.

Ѕеше много важно филмът да изглежда като не€, без суетни и естетически отклонени€. —тилът Ўанел се разпознава измежду всички по сво€та строгост, елегантната простота на линиите. ¬ сцената на хиподрума или на плажа в ƒовил, забел€захме пълната противоположност на стила на Ўанел с роклите на другите жени и техните претрупани прически, всички висулки и корсети, които ги пречупват. “е имат и изкуствена поза, докато Ўанел търси индивидуалното. ”сеща се ритъма на нещата, през ц€лото време във филма.

 азвате, че уравновесеността и минимализма, които определ€т оригиналността на нейните облекала идват от архитектурата на манастира в ќбазин, дрехите на монахините и пансионерките с бели ризи и черни поли.

ƒа. ¬ажно е да си представим малкото момиченце в нейната среда. »сках да се придържам към абсолютизма на доминиращите цветове – черното и б€лото, които са се превърнали в квинтесенци€ на стила Ўанел. » да € видим в ћулен как взима една дреха и добав€ към не€ б€лата кръгла €кичка и бели ръкавели от мъжки костюм, за да направи костюм на ≈милиен (сестра и), това е костюмът на сиропиталището. ѕрословутата малка черна рокл€ започва да се оформ€, за да се превърне в символ на нейни€ стил.



ќпознавайки любовни€ живот на Ўанел, можем да се учудим че нейната „малка черна рокл€” – нейната най-попул€рна дреха – не е създадена за самата не€, жената бел€зана от самота.

¬ъв всеки случай, снимах всички страни, свързани е модата, свързвайки го с нейни€ живот, в частност трагични€ инцидент, който т€ прежив€ва – смъртта на  апел. »ма красота в начина, по който превръща тази драма в обсебеност от черното, нейни€ култов цв€т. Ћюбовните и връзки придават лирично измерение на дрехите и. “ова, което прави дрехата прекрасна е т€лото, на което се облича. Ўанел привнас€ в женската мода движението и свободата като ц€ло.

¬ последните кадри, модно ревю показва колекци€та, ко€то утвърждава славата и през изминалите години. ¬ тези кадри, седейки на прословутото стълбище,  око Ўанел се наслаждава на триумфа си докато разглежда моменти от миналото

¬ началото на филма т€ еволюира, в кра€ - се промен€. “€ става  око Ўанел и нейната истори€ на може да се забрави от тогава. “ези кадри са като мечта: виждаме € да работи и изведнъж работата и прелива в парад, не е съвсем реалистично, различни епохи и стилове се смесват. Ќ€как предусещайки, т€ се по€в€ва вече като мит. ќпитах се да конструирам кра€ н€как алегорично. Ўанел е много успешна, но чувстваме н€каква меланхоли€ зад успеха. “€ се справ€ с трудните моменти след връзката Ѕой като се потоп€ва в работа. Ўиенето е много скромно изкуство: р€зане, корене, разшиване, събиране с игли, шиене... ¬ тази скромност има нещо р€дко красиво и беше преизвикателство да го покажем на екран. Ћицето на ќдри накра€, там вече има решителност, аскетизъм и концентраци€та, които ще помогнат на  око да достигне до същността си и да се превърне в легендарната фигура, ко€то всички познават, първата жена в мъжки€ св€т, ко€то постро€ва импери€, носеща името и и до днес.



Maison CHANEL помогна ли в този проект?

„—ъдействието на Maison Chanel беше незаменимо, особено в последната част, когато беше немислимо да се снима без облекла с марката Ўанел. —нимахме на прословутото огледално стълбище. ¬сички дрехи в тези кадри са от Conservatory of CHANEL. —рещнах се с  арл Ћагерфелд н€колко пъти. ѕоказахме му скици на облеклата на наши€ дизайнер  ристин Ћетерие.  огато  арл вид€ снимки на ќдри “оту в рол€ каза, че това е единствената „истинска Ўанел”. ќбщата работа беше много естествена, но по никакъв начин Maison Chanel не усп€ да повли€е на артистични€ ми подход”

" око преди Ўанел" е втори€ ви проект, съвместно с Warner Bros., след "ћомичето от ћонако".

ƒа. ћного съм щастлива, че Warner Bros. пов€рваха отново в мен. ”споко€ващо е да знаеш, че гол€мо студио участва в проекта, с който рискуваме ние.

ќдри “оту и Ѕеноа ѕолворд също ви се довериха

ѕисах геро€ на Ѕалсан, мислейки за Ѕеноа. »мах възможността да вид€ този талант докато режисирах „¬ ръцете му”. »скахме да работим заедно. Ѕ€х доста нервна в ден€, в които дадох сценари€ на ќдри “оту.  азах и: „»маш правото да откажеш, но н€ма кой да изиграе рол€та освен теб. јко ти се откажеш, ще се откажа и аз." «а щастие ќдри ме успокои много бързо! «наете, че ќдри проихожда от същата област, както и Ўанел. ќтрасла е в ћонтлюсон, на 60 км от ћулен. ќдри сподели, че винаги е мислела, че ще се срещне с тази героин€. «наеше, че рол€та е предопределна за не€.

ќще интервюта:
ѕетър “одоров, мениджър „ѕрограмаци€” в „—инеплекс”
Ќина Ѕлагоева, мениджър в „јлександра филмс”
ћарко ћарков, маркетинг мениджър на ѕрооптики Ѕългари€
√инка јндреева – директор „ иноразпространение” в „–адивижън”
Ћюдмила Ѕаровска "—ъни филмс"
ƒафи ѕетрова, маркетинг координатор във „‘орум ‘илм Ѕългари€”
—поделете:

Cinefish.bg ќў≈ Ќќ¬»Ќ»
Cinefish.bg - ¬сичко за киното ћЌ≈Ќ»я Cinefish.bg - ¬сичко за киното


«а да напишете коментар, е нужно да влезете с ¬ашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg