Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Храбро сърце” е за трета поредна седмица на върха на българската бокс офис класация

“Храбро сърце” е за трета поредна седмица на върха на българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Храбро сърце” е за трета поредна седмица на върха на българската бокс офис класация

22.08.2012, 11:42  |   Видяна: 1622  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Отново удържайки на конкуренцията, триизмерната анимация “Храбро сърце” остава на лидерската позиция в българския бокс офис за трета поредна седмица.

През изминалия уикенд лентата на студиото Пиксар натрупа допълнителни 66 491 лева, а от премиерата до момента общата спечелена сума се равнява на 595 623 лева. Като всяка високобюджетна холивудска 3D-анимация, “Храбро сърце” можеше да се похвали с доста прилична рекламна кампания в България и въпреки, че не става дума за продължение на успешна първа част много зрители бяха наясно, че премиерата предстои. Като към това добавим и факта, че триизмерните анимации винаги се радват на значителна подкрепа от страна на тукашната публика съвсем не е изненадващо, че филма на Марк Андрюс е натрупал толкова добри приходи за едва три седмици по кината. Изненадващото в случая е не само, че “Храбро сърце” е отново на лидерската позиция, но и че лентата остави зад себе си очаквани заглавия като музикално-танцувалния “Step Up: Революция” и комедията с Адам Сандлър “Браво, момчето ми!”.

В края на тази седмица ще се състои официалната българска премиера на заснетия на родна почва “Непобедимите 2” и по всяка вероятност той ще свали продукцията на Пиксар от първата позиция. Независимо от това обаче, “Храбро сърце” вече се представи повече от прилично и при всички положения ще се нареди сред стабилните хитове на 2012-та година.

“Ледена епоха 4: Континентален дрейф” се изкачва с една позиция нагоре и сега застава на второ място в класацията. За изминалите седем седмици от премиерата, четвъртата част от изключително популярната в България анимационна поредица е натрупала общо 2 258 804 лева – сума, която поставя лентата не само на първо място в класацията за най-успешни филми на годината, но и я нарежда сред най-големите хитове сдобили се широко киноразпространение у нас. “Континентален дрейф” вече няма какво да доказва и е въпрос само на време преди да подобри постижението на предишния филм от франчайза, който през 2009-та година спечели над 2.5 милиона лева от прожекциите си в България.

В световен мащаб, четвъртия “Ледена епоха” вече е натрупал близо 800 милиона долара.

Премиерният “Step Up: Революция” застава на трета позиция със спечелени за първия уикенд приходи от 40 010 лева, а благодарение на предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 59 960 лева. Четвъртата част от стартиралата през 2006-та година младежка поредица пристигна в България без да бъде предшествана от силна реклама и това е може би една от причините за не толкова впечатляващия старт, въпреки популярността на франчайза и факта, че новата лента се прожектира в по-скъпия триизмерен формат.

Разбира се, никой не очаква “Step Up: Революция” да се превърне в голям летен хит, но въпреки старта си филма по всяка вероятност ще набере малко повече скорост през следващата седмица и в крайна сметка ще може да се похвали с ако не силно, то поне прилично представяне в България.

Четвъртото място е за комедията с Марк Уолбърг и Мила Кунис “Приятелю, Тед”, която за две седмици в България е натрупала 197 948 лева – достойно представяне за оригинална лента, която за разлика от повечето летни предложения в киноафиша е с високо възрастово ограничение и не разчита на триизмерни прожекции. “Приятелю, Тед” изненадващо се трансформира в истински бокс офис хит в Щатите и благодарение на този успех филма се превърна в едно от най-дискутираните летни заглавия.

Тези дискусии в комбинация с приличната реклама определено помогнаха на лентата и в България, и спечеленото до момента е напълно прилично за заглавие от този жанр. В най-добрия случай, “Приятелю, Тед” ще завърши тукашното си представяне с приходи от около половин милион лева.

Научнофантастичният екшън с Колин Феръл “Зов за завръщане” заема пета позиция в класацията. За близо две седмици в България режисирания от Лен Уайзмън филм е спечелил 177 877 лева, което е добро постижение за лента, която не успя да предизвика очаквания интерес от страна на публиката. Лентата е римейк на популярния едноименен хит с Арнолд Шварценегер, но за съжаление на създателите в по-голямата част от света тя бе на практика засенчена от “Черният рицар: Възраждане” и “Непобедимите 2”. Добрата новина е, че българските зрители си падат по подобни фантастични ленти и поне що се отнася до тукашното си представяне “Зов за завръщане” ще натрупа прилични приходи.

Важно е да се отбележи, че филма не се прожектира в 3D-формат и затова не може да се очаква, че приходите му ще могат да се конкурират с тези на заглавия като “Храбро сърце” и “Отмъстителите 3D”.

До момента по света, “Зов за завръщане” е спечелил малко над 109 милиона долара.

“Черният рицар: Възраждане”
застава на шесто място, като за един месец е спечелил от прожекциите си 636 423 лева. Лентата с Крисчън Бейл губи две позиции в класацията, но все пак по-важното е че се представя достойно по родните киноекрани и дори надмина постигнатото от конкурентния “Невероятният Спайдър-мен”, който се прожектира в триизмерен формат.

“Черният рицар: Възраждане” е от този род заглавия, за които още от самото начало се знае, че ще оправдаят напълно предварителните очаквания по отношение на бокс офиса, независимо от това каква е конкуренцията.

В световен мащаб, високобюджетния комиксов екшън е спечелил близо 900 милиона долара.

Новата комедия с Адам Сандлър “Браво, момчето ми!” е на седма позиция в класацията, със спечелени за премиерния уикенд 15 778 лева. През изминалата 2011-та година Сандлър постигна прилични успехи в България с двата си филма “Джак и Джил” и “Жена назаем”, но старта на “Браво, момчето ми!” е определено разочароващ и в момента нещата не изглеждат добре за режисираната от Шон Андърс лента. Разбира се, трябва да се отбележи, че за разлика от миналогодишните комедии с Адам Сандлър, “Браво, момчето ми!” е с високо възрастово ограничение и това определено е оказало влияние върху посещаемостта.

Все пак не трябва да се забравя, че Сандлър има своята публика в България и няма да бъде изненадващо ако през следващите няколко седмици “Браво, момчето ми!” набере по-голяма скорост.

Триизмерният “Невероятният Спайдър-мен” заема осмо място, като за шест седмици в България е натрупал 409 777 лева. Без съмнение, очакванията бяха за по-добри финансови постъпления, но за разлика от конкурентните “Отмъстителите 3D” и “Черният рицар: Възраждане” филма за Човекът-паяк не успя да предизвика очаквания голям интерес сред българската публика. Спечеленото до момента не е малко, но е определено недостатъчно за 3D-лента, която преди премиерата бе едно от най-дискутираните и рекламирани заглавия.

До момента по света, “Невероятният Спайдър-мен” е спечелил малко над 690 милиона долара.

Една от трите анимации в топ 10, “Мадагаскар 3”, застава на девета позиция в класацията. За единадесет седмици по кината триизмерния филм е натрупал 644 982 лева, което е напълно задоволително постижение. През първите си две седмици в България, “Мадагаскар 3” даде заявка, че може да надмине границата от един милион лева, но преди един месец посещаемостта рязко спадна и това, разбира се, се отрази негативно на приходите.

Ясно е, че конкурентните анимации “Храбро сърце” и “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” ще бъдат по-напред в класацията за най-успешните филми на 2012-та, но въпреки това постигнатото от “Мадагаскар 3” в никакъв случай не може да бъде пренебрегнато.

Режисираният от Стивън Содърбърг “Професия: Стриптизьор” е на десето място, със спечелени за седем седмици 214 166 лева. В световен мащаб, филма с Чанинг Тейтъм се превърна в изненадващ хит и съдейки по спечеленото до момента и българското му представяне може да бъде счетено за успешно. В повечето случаи нискобюджетните независими филми, които тръгват по кината през летния сезон бързо биват засенчени от големите блокбастъри, но “Професия: Стриптизьор” е изключение.

Благодарение на участието на познати на широката публика актьори и стабилната реклама (особено в интернет пространството) филма намери своята публика и по отношение на възвръщаемостта се превърна в един от най-печелившите филми на годината – за направата му бяха похарчени 10 милиона долара, а само до момента световните му приходи се равняват на над 100 милиона долара.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg