Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Храбро сърце” е отново на лидерската позиция в българския бокс офис

“Храбро сърце” е отново на лидерската позиция в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Храбро сърце” е отново на лидерската позиция в българския бокс офис

15.08.2012, 15:01  |   Видяна: 1508  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Интересът на българската публика към триизмерната анимация на Пиксар “Храбро сърце” продължава да бъде голям и благодарение на това лентата запази заетата преди една седмица лидерска позиция в българската бокс офис класация.

За изминалия уикенд, филма на режисьора Марк Андрюс е спечелил 118 740 лева, а общите му приходи от премиерата до момента се равняват на 418 303 лева – повече от добро постижение за оригинална продукция която не е част от изградена през годините поредица. “Храбро сърце” не само запази лидерската си позиция, но и успя да се пребори с две нови и добре рекламирани заглавия, чиито премиери се състояха в края на миналата седмица – фантастиката “Зов за завръщане” и комедията “Приятелю, Тед”. Очевидно е, че и тази година едни от най-успешните и посещавани филми в България ще бъдат анимации. Представителите на този жанр, които са подкрепени от силна рекламна кампания и се прожектират в триизмерен формат почти винаги се радват на изключително добри финансови постъпления, поне що се отнася до представянето им в България.

“Храбро сърце”
няма да бъде изключение и до седмица и половина ще надмине границата от половин милион лева. До момента по света, анимационния 3D-филм е донесъл на създателите си приходи от 374,345,531 долара.

Премиерният сай-фай екшън “Зов за завръщане” застава на второ място в класацията, със спечелени за първия уикенд 80 641 лева – сравнително скромен, но от друга страна напълно очакван старт за режисирания от Лен Уайзмън високобюджетен филм. Въпреки, че е римейк на популярната едноименна лента с Арнолд Шварценегер новия “Зов за завръщане” просто не успя да предизвика очаквания интерес не само сред българската, но и сред американската публика, въпреки приличната предварителна реклама. Важно да се отбележи обаче, че лентата не се разпространява в триизмерен формат и затова тя няма шанс да се конкурира с големите 3D-заглавия като “Храбро сърце”.

Имайки в предвид, че е мащабен фантастичен филм “Зов за завръщане” най-вероятно ще завърши българското си представяне с прилични приходи, но едва ли ще се превърне в един от хитовете на сезона. По всичко изглежда, че продукцията с Колин Феръл ще се нареди до заглавия като “Бойни кораби” и “Тъмни сенки” – филми, които не бяха финансови провали, но и които не се превърнаха в запомнящи се бокс офис хитове.

Третата позиция е за “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, който вече официално се присъедини към “Клуба на двумилионниците” (сред които се открояват “Аватар” и българския “Мисия Лондон”). Само за един месец и половина, триизмерната анимационна лента на 20th Century Fox е натрупала впечатляващите 2 140 399 лева и едва ли тази година ще се появи друго заглавие което да подобри това постижение. Филмът оправда напълно всички предварителни очаквания и е само въпрос на време преди да надмине спечеленото от предишната трета част от поредицата “Ледена епоха 3: Зората на динозаврите 3D”, който преди три години натрупа малко над 2.5 милиона лева. Марката “Ледена епоха” винаги се е радвала на изненадващо голяма популярност в България и “Континентален дрейф” потвърди за пореден път този факт.

Триизмерната анимация се радва на големи успехи и в останалата част от света – приходите й вече надминаха границата от 700 милиона долара.

“Черният рицар: Възраждане” е на четвърто място, като за изминалите три седмици от премиерата си е спечелил общо 563 264 лева. Още преди премиерата се знаеше, че лентата ще се представи добре, най-вече защото тя слага край на успешната трилогия за Батман с участието на Крисчън Бейл. Въпреки, че не разчита на по-скъпите цени за триизмерни прожекции “Черният рицар: Възраждане” се представя значително по-добре от конкурентния комиксов филм “Невероятният Спайдър-мен” (заснет в 3D-формат), който след премиерата си не успя да предизвика очаквания фурор.

Дори и да не успее да достигне границата от един милион лева, новия филм за Батман без съмнение ще заема достойно място в класацията за най-успешните филми на 2012-та година.

Комедията с Марк Уолбърг “Приятелю, Тед” заема пета позиция в класацията. За първия си уикенд в България, премиерната лента е натрупала 49 623, а благодарение на предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 98 091 лева. Въпреки високото си възрастово ограничение, “Приятелю, Тед” се превърна в изненадващо голям успех в САЩ и по всичко изглежда, че българското му представяне също ще бъде ако не впечатляващо, то прилично. Сюжетът на филма е достатъчно любопитен за да привлече вниманието на родната публика, а и предварителната рекламна кампания бе всъщност доста прилична.

Това разбира се не означава, че “Приятелю, Тед” ще може да се конкурира с филми като “Черният рицар: Възраждане”, но поне ще гарантира стабилни за подобен род филми приходи в бокс офиса. До момента по света, комедийната продукция е спечелила 320 милиона долара при бюджет от малко над 60 милиона.

Шестото място е заето от “Невероятният Спайдър-мен”, който за пет седмици по родните киноекрани е натрупал 396 505 лева. За разлика от продукцията за Батман, режисираната от Марк Уеб фантастична лента не оправда предварителните очаквания по отношение на бокс офиса и въпреки, че няма да бъде счетен за финансов провал филма няма да бъде запомнен със силното си представяне в България. “Невероятният Спайдър-мен” най-вероятно ще успее да надмине границата от половин милион лева, но факта, че не е сторил това досега ясно показва, че предварителния интерес на зрителите не е бил толкова голям. Което е изненадващо, тъй като това бе едно от най-дискутираните и рекламирани заглавия на 2012-та година.

Триизмерната продукция с бюджет от над 200 милиона долара трябваше да се превърне в един от най големите летни хитове, но вместо това ще се присъедини към лентите които не привлякоха очаквания огромен брой зрители.

“Професия: Стриптизьор” е на седма позиция, като за един месец и половина е спечелил общо 204 479 лева. В световен мащаб, независимия филм на Стивън Содърбърг се превърна в изненадващ хит и съдейки по спечеленото до момента в България може да се каже, че и тук филма се представя достойно. “Професия: Стриптизьор” тръгна по кината без претенции за големи приходи, но бавно и постепенно лентата привлече вниманието на все повече зрители и до момента тя е била гледана от над 28 хиляди души – повече от добро постижение за независимо заглавие с високо възрастово ограничение, чиято премиера се състоя в разгара на силния летен сезон.

Общо по света, заснетия с бюджет от 10 милиона долара филм е натрупал над 113 милиона долара.

Триизмерната анимация “Мадагаскар 3” застава на осмо място със спечелени за десет седмици 638 511 лева. Филмът на режисьора Ерик Дарнел отбелязва повишение на посещаемостта от 28 процента, което е добра новина особено като се има в предвид внезапния спад в приходите преди около три седмици. Макар и да не се радва на популярността на “Ледена епоха”, поредицата “Мадагаскар” има своята публика в България и факта, че третия филм се представи значително по-добре от предшествениците си е най-доброто доказателство за това.

Анимационната лента няма да достигне границата от един милион лева, но без съмнение ще заема едно от лидерските места в класацията за най-печелившите анимирани ленти на 2012-та година.

Девети в класацията е “Снежанка и ловецът”, който за изминалите десет седмици от премиерата си е натрупал 457 260 лева. За заглавие, което не е част от успешна филмова поредица и което не се прожектира в 3D-формат “Снежанка и ловецът” се представя напълно задоволително в бокс офиса и подкрепя тезата, че стане ли дума за високобюджетен приключенски/приказен филм с известни актьори и добра реклама, българската публика е винаги готова да посети киносалоните. Мащабната лента оправдава очакванията и в останалата част от света – приходите й до момента се равняват на над 390 милиона долара.

Последната десета позиция е за ексцентричната комедия “Диктаторът”, която за тринадесет седмици е спечелила 829 915 лева. Скоро, филма със Саша Барън Коен ще бъде свален от екран, но това едва ли от значение, тъй като представянето му в България беше повече от успешно и изненадващо приходите са по-големи от тези на високобюджетните заглавия “Бойни кораби” и “Тъмни сенки”. “Диктаторът” доказа, че и чисто комедиен филм може да се превърне в истински суперхит по родните киноекрани и успя да се задържи в топ 10 в продължение на повече от три месеца – постижение, което се среща рядко тези дни.

Световните приходи на режисирания от Лари Чарлс филм се равняват на около 170 милиона долара.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg