Всеки творец започва от някъде. Едни от най-известните режисьори в киното са пробили в бранша с ниско бюджетни хорър продукции, например . Доказано е, че винаги има публика за подобен тип жанрови филми. Феновете прощават несъвършената естетика, и този вид ленти са много подходящ ресурс и опит, за да тренираш личния си стил и режисьорската си чувствителност. Това са няколко от много популярните кинорежисьори и техните хорър опити, които катапултираха филмовата им кариера.
Джеймс Гън – „Slither“
Той е най-известен като анархичният режисьор на „Пазителите на галактиката“ Получил е своето прохождане в този жанр, написвайки сценария на забравимия филм от 1996 г. „Tromeo and Juliet“. Следва неговия режисьорски дебют с късометражния „Slither“, с участието на Нейтън Филиън, Майкъл Рукър и тогава неизвестната Елизабет Банкс. Разказва се за инвазия от извънземни, които са паразити, подобни на охлюви, и те превръщат хората в безмозъчни зомбита.
Катрин Бигалоу – „Near Dark“
Много преди да стане първата жена спечелила Оскар за режисура за филма си „Войната е опиат“, Бигалоу заяви себе си на кино сцената с хорър-уестърна „Near Dark“. Това е всъщност втори филм в кариерата ѝ, след като преди това сърежисира „The Loveless“, с участието на Уилям Дефо. Соло дебютът ѝ е първичен, секси, вампирски романс, в който главните роли са поверени на Бил Пакстън и Адриян Пасдар. Продуцентът Едуард Фелдман я предупредил, че тя ще бъде уволнена още първата седмица, ако не си върши работата…“все пак си жена“.
Питър Джаксън – „Bad Taste“
Питър Джаксън засега е известен като режисьорът с най-печеливши филми на двайсети и първи век. Но да върнем лентата назад до 1987 г. и неговия режисьорски дебют с филма „Bad Taste“- евтин и кървав, но в крайна сметка симпатичен филм, в който, разбира се, става дума за извънземна инвазия. Инопланетяните се настаняват в малък град и обладават хората, като те им служат за интергалактическата верига за бързо хранене. Доста различен е от историите за Средната земя, но общото е, че и в двата случая снимачната площадка е родната му Нова Зеландия.
Джеймс Камерън – „Piranha II: The Spawning“
Той е горд автор на двата най-печеливши филма в историята на киното – „Аватар“ и „Титаник“. Този майстор-режисьор е направил своя филмов дебют с едно нелепо хорър продължение - „Piranha II: The Spawning“. В него смъртоносни риби-убийци се шляят из океана, като съвсем в стилистиката на жанра незнайно как им порастват криле и те стават смъртоносна заплаха и за обитателите на сушата, и за хората няма никакво спасение. Вторият филм на Камерън е „Терминаторът“ и той никога не се връща към този жанр.
Стивън Спилбърг – „Дуел“
Той е един от най-големите, най-важните и най-влиятелните режисьори, които работят днес. Но както всички останали негови известни колеги е започнал кариерата си с филм от хорър жанра. Неговият пълнометражен дебют е адаптация по едноименния разказа на Ричард Матисън. Историята е за шофьор, който кара по магистрала, докато е преследван от камион-цистерна, управляван от човек, който не се вижда. Общо взето, това е нискобюджетен, но много напрегнат хорър-трилър. Само едно не е ясно, как така досега не е направен римейк на тази кино класика.
Оливър Стоун – „Seizure“
Той е безкрайно известен по целия свят с епичните си военни филми („Взвод“, „Роден на четвърти юли“), политическите си биографични филми („JFK“, „Никсън“), както, разбира се, и с още много други кино хитове. Дебютът на Стоун е през далечната 1974 г. с филма, „Seizure“, чийто сценарий той също е написал. Това е черна хорър комедия за писател, героите на който (Кралица на Злото, джудже наречено Спайдър и здравеняк с името Джакал) оживяват и започват брутално да тормозят неговото семейство.
В кариерата му следва „The Hand“ – също от хорър жанра, в който главната роля е поверена на Майкъл Кейн. Той играе човек, който загубва ръката си в автомобилна катастрофа. Ръката се завръща, за да търси отмъщение и започва да елиминира враговете си. Звучи абсурдно и нелепо, но филмът е по-добър, отколкото изглежда от анотацията.