Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Хобит: Пущинакът на Смог” дебютира на лидерската позиция в българския бокс офис

“Хобит: Пущинакът на Смог” дебютира на лидерската позиция в българския бокс офис
“Хобит: Пущинакът на Смог” дебютира на лидерската позиция в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Хобит: Пущинакът на Смог” дебютира на лидерската позиция в българския бокс офис

18.12.2013, 10:18  |   Видяна: 1814  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Оправдавайки напълно предварителните очаквания премиерното фентъзи “Хобит: Пущинакът на Смог” остави далеч зад себе си останалите заглавия от киноафиша и стартира българското си представяне от лидерската позиция в бокс офис класацията. Мащабната триизмерна лента на Питър Джаксън детронира от първото място скъпата анимация “Замръзналото кралство” и само за първия си уикенд на българска почва (13-15 декември) натрупа общи приходи от 498 475 лева.

Силната предварителна реклама, липсата на нови премиерни заглавия и факта, че става дума за приключенско-фантастично продължение на популярна и успешна първа част са без съмнение основните фактори, които допринесоха за добрия старт на “Пущинакът на Смог”. Филмът дебютира с малко по-добри приходи от тези на своя предшественик “Хобит: Неочаквано пътешествие” (който натрупа за първия си уикенд 449 464 лева) и в най-добрия случай границата от един милион лева ще бъде достигната до една седмица и половина. През 2012-та година “Неочаквано пътешествие” оглавяваше бокс офиса в продължение на един месец и бе свален от киноекраните с рекордни приходи от малко над 2 милиона лева. Все още е трудно да се каже дали “Пущинакът на Смог” ще повтори това представяне, но при всички положения филма с Мартин Фрийман ще се нареди сред най-големите хитове на 2013-та година. В световен мащаб втората част от трилогията “Хобит” вече е натрупала 215 милиона долара.

Втората позиция в родния топ 10 е заета от компютърната 3D-анимация “Замръзналото кралство”, която за изминалите близо три седмици от премиерата си е натрупала общо 951 369лева. Въпреки че бе изместена от първото място в бокс офиса лентата на Уолт Дисни привлече допълнителни 15 хиляди зрители през изминалия уикенд и след броени дни ще надмине границата от над един милион лева. “Замръзналото кралство” вече намери място сред най-успешните оригинални анимационни продукции в България и се превърна във второто анимирано заглавие на Уолт Дисни от изминалите три години (след “Рапунцел и разбойникът”), което ще приключи похода си по родните киноекрани с приходи от над един милион лева.

На трето място в класацията застава екшън-трилъра “Отбранителна линия”, който за изминалия уикенд е добавил към актива си допълнителни 45 636 лева. Филмът с Джейсън Стейтъм се прожектира в България от около две седмици насам и общите му приходи до момента се равняват на 168 847 лева. От близо десет години насам Стейтъм се радва на значителна популярност сред българската публика и екшън-филмите в които той участва почти винаги привличат стабилен брой зрители в кината. “Отбранителна линия” не е изключение и въпреки че лентата няма шанс да се превърне в един от хитовете на сезона тя ще завърши представянето си със стабилни за оригинално не-триизмерно заглавие приходи. Следващата седмица екшън-трилъра на Гари Фледър ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.

Четвъртата позиция е за комедията “Последният пенсионерски запой”, която за пет седмици в България е натрупала общо 576 025 лева. Тъй като става дума за оригинална комедийна продукция, чиито сюжет разказва за перипетиите на четирима мъже над 60 години, предварителните очаквания относно бокс офиса не бяха особено големи. Но изненадващо “Последният пенсионерски запой” намери своята публика в България и за по-малко от един месец достигна границата от половин милион лева. Лентата вече се счита за един от изненадващите хитове на зимния сезон и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи от около 650 хиляди лева. В световен мащаб “Последният пенсионерски запой” е натрупал 85 милиона долара при бюджет за снимки от 30 милиона.

Игрите на глада: Възпламеняване” заема пето място в класацията със спечелени за близо един месец по кината 832 336 лева. Втората част от популярния младежки франчайз бе предшествана от масивна рекламна кампания в България и само за първите си няколко дни по кината натрупа приходи, които засенчиха цялостното представяне на оригиналния филм от 2012-та година. Ако бъде оставен на екран поне още две седмици “Възпламеняване” ще се нареди сред малкото не-триизмерни заглавия, които успяха да надминат границата от един милион лева в България. Общо по света филма на Франсис Лоурънс вече е натрупал 730 милиона долара при бюджет за снимки от 130 милиона.

Шестата позиция е заета от анимационния “Нико 2: Малко братче - големи проблеми”, който за близо две седмици на българска почва е спечелил 43 636 лева. Копродукцията между Финландия и Ирландия тръгна без много шум по кината и бе засенчена от значително по-скъпата и рекламирана конкурентна анимация “Замръзналото кралство”. Въпреки че е филм-продължение в триизмерен формат “Нико 2” няма претенции за големи приходи и съдейки по спечеленото да момента и силната конкуренция може да се каже, че това ще бъде поредното заглавие, чието бокс офис представяне в България няма да бъде запомнено с нещо особено.



Комедията с Винс Вон и Джак Рейнър “Кой е баща ни?” застава на седмо място в класацията. За изминалите три седмици от премиерата си лентата на режисьора Кен Скот е натрупала общо 94 513 лева, което е очаквано постижение за оригинална комедийна продукция, която тръгна по кината в момент в който вниманието на повечето зрители бе насочено към “Замръзналото кралство” и “Игрите на глада: Възпламеняване”. Подобно на другата тазгодишна лента с участието на Винс Вон, “Стажанти”, “Кой е баща ни?” няма да бъде запомнен като голям бокс офис успех и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си приходи в рамките на 130-180 хиляди лева.

Съветникът” е на осма позиция в топ 10, като за пет седмици в България е спечелил 311 362 лева. Имайки предвид конкуренцията и не толкова големите предварителни очаквания относно бокс офиса филма на Ридли Скот се представя прилично в България и до момента е привлякъл вниманието на над 40 хиляди зрители. В Съединените щати “Съветникът” се превърна в едно от тазгодишните бокс офис разочарования, но от друга страна българската публика бе далеч по-благосклонна и по всяка вероятност филма ще бъде свален от екран с приходи от близо 400 хиляди лева. Общо по света криминалния трилър с Камерън Диас е натрупал 60 милиона долара при бюджет за снимки от 25 милиона.

Най-новата лента на сценарист-режисьора Уди Алън “Син жасмин” застава на предпоследната девета позиция със спечелени за три седмици 81 736 лева. На пръв поглед става дума за скромни финансови постъпления, но все пак е важно да се отбележи, че филмите като “Син жасмин” (особено тези на Уди Алън) са насочени главно към по-възрастната публика, която винаги е била далеч по-малобройна от тийнейджърската. Имайки предвид това “Син жасмин” няма да бъде счетен за финансово разочарование, но и няма да бъде запомнен със силното си представяне в родния бокс офис. Що се отнася до България лентата с Кейт Бланшет ще се нареди до тези независими заглавия, които привличат вниманието на публиката към която са насочени, но не правят особено впечатление на общия фон.

Десетото място е заето от триизмерния “ТОР: Светът на мрака”, който за седем седмици по кината е спечелил 1 256 299 лева. Напълно очаквано (имайки предвид конкуренцията и изминалото време) лентата с Крис Хемсуърт и Натали Портман започна да губи позиции и е на път да отпадне от топ 10. Това обаче едва ли е от значение, тъй като “Светът на мрака” се представи напълно достойно в родния бокс офис и се превърна във втория комиксов филм тази година, който надмина границата от един милион лева. Лентата на Алън Тейлър подобри постижението на “ТОР: Богът на гръмотевиците” (около 800 хиляди лева) и вече зае една от главните позиции в класацията за най-успешните филмови заглавия на 2013-та година. До момента по света “ТОР: Светът на мрака” е натрупал общо 620,347,263 долара при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg