Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Рецензии ''Град на греха: Жена, за която да убиваш'' - кинокамерата като молив, а екранът – скицник

''Град на греха: Жена, за която да убиваш'' - кинокамерата като молив, а екранът – скицник
Cinefish.bg

Рецензии
''Град на греха: Жена, за която да убиваш'' - кинокамерата като молив, а екранът – скицник

28.08.2014, 10:25  |   Видяна: 3471  |   синефиш.бг  |   dalt  |   РЕЦЕНЗИЯ
Девет години след първото издание на киноадаптацията на комиксите от серията за Града на греха, Робърт Родригес зарадва кинофеновете с втори филм, вдъхновен от картинните истории на Франк Милър, който ги е адаптирал за екранизация.

Кинофеновете, които са почитатели на автори като Реймънд Чандлър или Дашил Хамет ще изпаднат в екстаз от ефекта „film noir” постигнат с виртуозен маниеризъм

Филмът естествено привлича още със заглавието си. Всеки зрител би си задал въпроса дали познава подобна жена. Ако се окаже, че такава не съществува (сравнително ограниченият брой убийства в цивилизования свят ме кара да си мисля, че този тип представителки на нежния пол са рядкост), то е интересно да се узнаят подробности затова как изглежда и с какво е заслужила подобна готовност за оказване на екстремна и относително ефикасна помощ.

Кинофеновете, които са почитатели на автори като Реймънд Чандлър или Дашил Хамет ще изпаднат в екстаз от ефекта „film noir” постигнат с виртуозен маниеризъм отдаващ почит на персонажи като Филип Марлоу или Сам Спейд. В преклонението си към култовите персонажи превъплътени на екрана от Хъмфри Богарт или Робърт Мичъм, авторът не се двоуми да се развихри в рамките на печелившата формула свързана с аксесоари като цигари, меки филцови шапки, шлифери и монолози на персонажи с разбити илюзии, чиито цинични разсъждения за житейските ценности биха се понравили на масовия зрител.

Робърт Родригес въвлича зрителя в изключително, почти сюрреалистично визуално преживяване.

Робърт Родригес въвлича зрителя в изключително, почти сюрреалистично визуално преживяване. Изчистено от излишни детайли, изображението в неговия разказ е образец за творческо използване на цифровите технологии. Режисьорът се развихря в различни вариации на негативната обработка, с приоритетно отношение към графичното чернобяло, почти без нюанси. Статичните кадри и тяхната композицията са реверанс към японските комикси „манга”. Триизмерното екранно изображение се вписва ефектно в разказа и добавя особен привкус към дръзкия естетически експеримент на Родригес. Филмът не е халтура, както може да се очаква, а избистрена форма на това, чоето се нарича «елегантен стил».

Персонажите в "Град на греха: Жена, за която да убиваш" са въвлечени в ситуации, които ги принуждават да вземат крайни и най-често отчаяни решения. Голямата част от тях са познати на зрителите от първия филм. Галерията е съставена от архетиповете на жанра: проститутки, наемни убийци, femme fatale, корумпирани полицаи и порочни политици. Самотниците, с разбити сърца, живеят в евтини хотелски стаички спохождани от бутилки алкохол и спомени за безвъзвратно отминалите щастливи дни. Силните мъже са осъдени на емоционална зависимост от слаби и беззащитни жени. А те, жените, не се спират пред нищо в името на постигането на целта си. Съдбите на всички се преплитат в кинохорал изплетен от убийства, секс, отмъщение и траур. Разказът е динамичен и се доближава до едновременното четене на няколко книжки с комикси в които липсват облачетата с репликите и мислите на персонажите.

Безспорен летен хит, "Град на греха: Жена, за която да убиваш" притежава уникална визуалната идентичност и е задължителна спирка за кинофеновете. Според възрастта си и познаването на класиците, те ще оценят маниеризма на дуета Родригес-Милър и ще вкусят стилизирано забавление, което мейнстриймът и блокбастърите предлагат рядко.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg