Високобюджетното фентъзи с Анджелина Джоли “Господарка на злото” продължава своя победоносен поход по родните киноекрани. Триизмерният филм на дебютанта Робърт Стромбърг остави зад гърба си три премиерни игрални продукции и само за изминалия уикенд (6-8 юни) добави към актива си допълнителни 170 хиляди лева. От състоялата се преди десет дни българска премиера “Господарка на злото” е спечелил общо 717 768 лева - представяне, което автоматично нарежда 3D-продукцията сред най-големите хитове на 2014-та година.
Границата от един милион лева ще бъде достигната до седмица и половина и няма да бъде изненадващо ако лентата подобри постижението на библейския хит “Ной” (който в момента е най-печелившия филм на годината в България). Като основни фактори за постигнатия успех могат да бъдат изтъкнати приказния сюжет, силната реклама, по-скъпите триизмерни прожекции и факта, че филма е предназначен за зрителите от всички възрасти. Поне що се отнася до България “Господарка на злото” се превърна в най-успешния филм с участието на Анджелина Джоли и прогнозите са, че скъпата продукция на Уолт Дисни ще продължи да вкарва значителен брой зрители в кината поне още две седмици.
На второ място в класацията е високобюджетния екшън “На ръба на утрешния ден”, който въпреки агресивната реклама и известните актьори не успя да детронира “Господарка на злото” от лидерската позиция. За първия си уикенд на родна почва премиерния филм с Том Круз е вкарал в касите на кината общо 110 030 лева, което е по-слабо постижение от това на миналогодишния сай-фай-екшън с Круз “Забвение” (който дебютира с приходи от 151 864 лева). Като се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции натрупаната от “На ръба на утрешния ден” сума се увеличава на 174 220 лева.
Силната конкуренция определено оказва своето влияние и въпреки че новия филм на Том Круз няма да бъде счетен за финансово разочарование, той изглежда няма да изпъкне на фона на заглавия като “Господарка на злото” и “Годзила”. Все пак преди да бъде свален от екраните “На ръба на утрешния ден” най-вероятно ще успее да достигне границата от половин милион лева. В световен мащаб филма на Дъг Лаймън е натрупал малко над 140 милиона долара.
Третата позиция е заета от премиерната уестърн-комедия “Който оцелее ще разказва”. За първите си три дни в България (6-8 юни) втория игрален филм на Сет Макфарлън е натрупал общо 57 845 лева – скромно постижение на фона на постигнатото от предишната лента на Макфарлън "Приятелю, Тед", която през 2012-та година натрупа над половин милион лева от прожекциите си в България. Рекламната кампания на “Който оцелее ще разказва” наблягаше именно на факта, че филма е дело на създателя на "Приятелю, Тед", но това изглежда не е оказало голямо влияние на зрителската посещаемост.
Уестърн-жанра не се радва на особено голяма популярност в последните няколко години (както бе доказано от “Каубои и извънземни” и “Джона Хекс”), а и конкуренцията в лицето на триизмерните “Господарка на злото” и “На ръба на утрешния ден” без съмнение е оказала негативно влияние върху представянето на “Който оцелее ще разказва”. Подобно на представянето си в САЩ филма на Сет Макфарлън няма да бъде запомнен с големите си финансови постъпления в България, но все пак очакванията са за малко по-голямо увеличение на посещаемостта през следващата една седмица.
Що се отнася до бокс офиса “Дни на отминалото бъдеще" не може да се конкурира с комиксови заглавия като “Железният човек 3”, но от друга страна приходите до момента са достатъчни за да превърнат филма на Брайън Сингър в най-успешната част от поредицата "Х-Мен”. До седмица и половина границата от половин милион лева ще бъде достигната.
На пето място е комедията “Заедно по принуда”, която за десет дни по кината е спечелила 89 963 лева. Новата лента на Адам Сандлър няма да повтори успеха на ‘Жена назаем’ и изглежда ще бъде причислена към по-слабо представилите се филми на актьора ‘Джак и Джил’ и ‘Браво, момчето ми!”. Границата от 100 хиляди лева ще бъде надмината, но “Заедно по принуда” няма да бъде запомнен като един от комедийните успехи на сезона. Приходите в световен мащаб също могат да бъдат сметнати за разочароващи – до момента лентата на Франк Корачи е спечелила 39 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 50 милиона.
“Годзила” заема шеста позиция, със спечелени за един месец 664 616 лева. По отношение на бокс офиса лентата оправда очакванията и успя да остави зад гърба си миналогодишния “чудовищен” екшън “Огненият пръстен”.
Следващата седмица “Годзила” ще може да се похвали с приходи от 700 хиляди лева, но имайки предвид изминалото време филма няма да има сили да достигне границата от един милион лева. Спечеленото в световен мащаб се равнява на 394 666 351 долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона долара.
Премиерната триизмерна анимация “Тарзан” застава на седмо място, със спечелени за първия уикенд 17 749 лева – очаквано скромен старт за продукция със слаба рекламна кампания и липса на предварителен силен зрителски интерес. За направата на високобюджетния “Тарзан” бе използвана компютърната технология зад “Аватар” и “Полярен експрес”, но този факт изглежда не е увеличил интереса на родната публика.
Френско-германската 3D-продукция тръгва по кината в момент в който вниманието на зрителите е насочено към няколко далеч по-лъскави триизмерни заглавия и това (в комбинация с по-малкото прожекции на ден) без съмнение е оказало влияние на приходите. През следващата една седмица едва ли ще бъде отчетено значително увеличение на приходите и по всичко изглежда, че “Тарзан” ще се нареди сред финансовите разочарования на 2014-та година.
“Омагьосаната къща” застава на осма позиция в класацията. За един месец по кината анимацията е натрупала 286 955 лева, което е задоволително постижение за оригинална европейска лента със скромна рекламна кампания.
До няколко дни “Омагьосаната къща” ще надмине границата от 300 хиляди лева и заедно с “Крадци на ядки” и “Камбанка и феята пират” филма ще бъде причислен към класацията на приличните бокс офис успехи на сезона.
Деветото място е за “Камбанка и феята пират”, който за шест седмици в България е спечелил 328 140 лева – напълно задоволителен резултат за непретенциозно детско заглавие, което в повечето страни по света бе пуснато директно на DVD пазара.
Лентата подобри постижението на своя предшественик “Камбанка и тайните на крилете” и що се отнася до България тя е вече най-печелившото заглавие от поредицата за Камбанка.
“Да разлаем съседите” заема десета позиция, със спечелени за пет седмици 260 949 лева. Въпреки популярността на Сет Роугън в Северна Америка очакванията относно българското представяне на “Да разлаем съседите” не бяха големи и затова спечеленото до момента може да бъде сметното за задоволително.
До момента над 35 хиляди зрители са гледали лентата на Никълъс Столър, което е достойно постижение за оригинална комедия, която не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. Преди да бъде свален от екран “Да разлаем съседите” ще достигне сумата от 300 хиляди лева. В световен мащаб филма е натрупал 224 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от 28 милиона.