Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Гневът на титаните” е отново лидер в българската бокс офис класация

“Гневът на титаните” е отново лидер в българската бокс офис класация
“Гневът на титаните” е отново лидер в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Гневът на титаните” е отново лидер в българската бокс офис класация

11.04.2012, 11:37  |   Видяна: 1826  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Фантастичният екшън “Гневът на титаните” успя да се пребори с три премиерни заглавия и за втора поредна седмица оглави българската бокс офис класация. За изминалия уикенд, триизмерния филм със Сам Уортингтън е спечелил 90 606 лева, а общите му приходи от премиерата досега се равняват на напълно задоволителните 390 635 лева. Въпреки конкуренцията, “Гневът на титаните” продължава да се представя достойно, което едва ли е изненада за тези които са наясно с вкуса и предпочитанията на тукашния зрител.

Гневът на титанитеПродукциите от този жанр, особено тези които биват подкрепени от силна реклама и се прожектират в 3D-формат, почти винаги гарантират голяма посещаемост и интерес от страна на българските зрители. Докато в САЩ, “Игрите на глада” продължава победоносния си поход, в България той е почти засенчен от “Гневът на титаните”, което за пореден път потвърждава афинитета на българския зрител към високобюджетните фантастични екшън-продукции в триизмерен формат. Съдейки по темпото с което увеличава приходите си, режисирания от Джонатан Либесман филм ще има шанс да надмине границата от един милион лева. След една седмица, “Гневът на титаните” ще може да се похвали с приходи от над 500 хиляди лева.

Втората позиция е заета от комедията “Американски пай: Отново заедно”, която за премиерния си уикенд е спечелила общо 73 955 лева. Последният филм от известната поредица в който участваха актьорите от първата част тръгна по кината през 2003-та година, и въпреки изминалото време очакванията бяха че най-новата четвърта част ще регистрира прилични резултати. Стартовите приходи в България не могат да се нарекат впечатляващи, но имайки в предвид конкуренцията, “Американски пай: Отново заедно” се представя достойно. Комедийната поредица има голям брой почитатели в България и затова със сигурност може да се каже че в крайна сметка най-новия филм ще се представи задоволително по родните киноекрани. Очаква се че през следващите няколко дни “Американски пай: Отново заедно” ще получи още по-голяма подкрепа от публиката и няма да бъде изненадващо ако приходите на филма се увеличат само за една седмица до близо 200 хиляди лева.

Премиерният “Пиратите! Банда неудачници” застава на трето място в класацията, със спечелени за първия уикенд 43 088 лева, което е сравнително скромен старт за високобюджетна триизмерна анимация. Все пак, трябва да се има в предвид че лентата не бе предшествана от масивна рекламна кампания и не е част от изградена хитова поредица. В седмиците преди премиерата създателите на озвучената от Джеръми Пивън и Салма Хайек продукция успяха да генерират значителен интерес в интернет, но както бе доказано от “Скот Пилгрим с/у света” и “Страстите на Дженифър”, популярността на даден филм в интернет не му гарантира огромни приходи от киносалоните. Още от сега може да се каже, че “Пиратите! Банда неудачници” няма да бъде счетен за финансово разочарование в България, но със сигурност лентата няма да може да се нареди сред хитовите анимации на годината.

Режисираният от Джеймс Камерън “Титаник 3D” е на четвърта позиция. За премиерния си уикенд в България, триизмерната версия на блокбастъра от 1997-ма година е натрупала 42 519 лева. Въпреки популярността на филма в целия свят, бокс офис анализаторите не предричаха рекордни бокс офис приходи и затова скромния старт в България не е толкова изненадващ. Триизмерната версия на “Междузвездни войни: Епизод I Невидима заплаха”, която мина по кината по-рано тази година, бе пример за това че независимо от популярността на даден филм, ако премиерата му вече се е състояла и повечето хора са имали възможността да го гледат, преиздаването му в триизмерен формат няма да препълни касите на кината. Затова и очакванията към представянето на “Титаник 3D”, независимо от стабилната рекламна кампания, не бяха толкова големи. Най-големите фенове на филма ще посетят кината и приходите ще надминат границата от 100 хиляди лева до една седмица и половина, но въпреки това “Титаник 3D” няма да бъде сериозна конкуренция за останалите триизмерни игрални филм в класацията.

Игрите на гладаПриключенският “Игрите на глада” заема пето място, със спечелени за три седмици по кината 240 059 лева. В Щатите, режисирания от Гари Рос филм остави зад себе си конкуренцията и продължава да привлича огромен брой зрители, но в България финансовите постъпления не са толкова впечатляващи. В последната една седмица “Игрите на глада” набра повече скорост и увеличи приходите си с допълнителни 70 хиляди лева, но имайки в предвид огромния медиен шум и силната рекламна кампания преди премиерата, спечеленото до момента не отговаря на предварителните очаквания. Все пак, за филм който не се прожектира във всички български киновериги и не разчита на по-високите цени за триизмерна прожекция, “Игрите на глада” се представя прилично.

ЧужденецътЧужденецът” е шести в класацията, като за близо един месец по българските киноекрани е спечелил 238 277 лева. Въпреки че е част от новата вълна българско кино, което от четири години насам се радва на големи успехи в бокс офиса, филма с участието на Георги Кадурин нямаше претенции за лидерска позиция и рекордни приходи, и именно заради това спечеленото до момента е напълно задоволително. “Чужденецът” няма да се нареди до рекордьори като “Операция Шменти-капели” и “TILT”, но имайки в предвид конкуренцията и предварителните очаквания, филма със сигурност ще се счита за приличен хит.

Джон Картър: Между два святаТриизмерният “Джон Картър: Между два свята” застава на седма позиция, със спечелени за пет седмици 787 785 лева. Фантастичният екшън с Тейлър Кич регистрира спад в посещаемостта от  62 процента и по всичко изглежда че няма да успее да достигне границата от един милион лева, въпреки предварителните очаквания. Но каквото и да се случи от тук нататък, “Джон Картър” вече може да се похвали с повече от добри резултати в българския бокс офис, които са в ярък контраст с изненадващо слабите приходи в САЩ и в някои други страни по света.

ЛораксАнимацията “Лоракс” е на осмо място в класацията. За общо три седмици в България, триизмерната продукция е спечелила 104 385 лева. За разлика от САЩ, където надмина очакванията, българското представяне на “Лоракс” не може да бъде наречено впечатляващо и по всичко изглежда че лентата ще се присъедини към групата от триизмерни анимации които, въпреки огромния интерес на българската публика към високобюджетните анимирани 3D-филми, не успяха да регистрират големи приходи в бокс офиса.

Филмът с Джулия Робъртс, “Огледалце, огледалце”, е девети в класацията, като за три седмици по кината е спечелил общо 88 352 лева. Липсата на прилична рекламна кампания и очевидния малък интерес от страна на публиката оказаха своето влияние, и режисирания от Тарсем Сингх филм вече се нареди сред финансовите разочарования на годината. Докато течаха снимките се смяташе, че “Огледалце, огледалце” ще се превърне в един от хитовете на тази пролет, но това изглежда няма да се случи. Филмът стартира със слаби приходи и в САЩ, и съдейки по постигнатото до момента в България (и имайки в предвид конкуренцията) той едва ли ще успее да привлече по-голям брой зрители в следващите седмици.

Внедрени в часЕкшън-комедията “Внедрени в час” е на десета позиция, със спечелени за близо един месец 144 871 лева. Филмът с Чанинг Тейтъм и Джона Хил оправда очакванията и успя да натрупа прилични за комедия с високо възрастово ограничение приходи в България. Подобни продукции не винаги привличат голям брой българи в кината, но благодарение на добрата рекламна кампания и актьорския състав, включващ още Айс Кюб и Джони Деп, “Внедрени в час” се представи достойно по родните киноекрани, независимо от силната конкуренция.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg