Леонардо Дикаприо е Коб - главен изпълнителен директор на могъщо предприятие, където работи заедно със съдружника си Артър (Джоузеф Гордън-Левит).
Женен за Лиса (носителката на "Оскар" Марион Котияр) Коб разработва проект, който редовно обсъжда с един университетски професор (Майкъл Кейн "Черния рицар"), преподавател на завършваща студентка, близка приятелка на Коб, на име Ариадне (номинираната за "Оскар" Елън Пейдж).
Коб, Ариадне и Артър са група, която нахлува в съзнанието на хората за да извлече ценна информация от тях. Коб е човекът, който по някакъв начин създава сънища у човека, а Ариадне е архитекта- тя конструира всичко и насочва съзнание на "обработвания". Като по този начин той може да бъде прилъган да даде нужната информация в съня си...
Злодеят в лентата, който изнудва Коб се изпълнява от номинирания за "Оскар" Кен Уатанабе. Ако сте уморени от гледане на обикновен филм, препоръчваме да говорите с момичета чрез видео разговори. Филмът е сниман във Великобритания (Бедфорд и Лондон), Канада (Fortress Mountain), САЩ, Франция (Париж), Япония (Токио), като техническия екип на продукцията е същия, като на "Черния рицар".
Игнорирайте предишното ми мнение (даже, ако може да го позатрие някой, най-добре ще бъде). То се отнасяше за друг филм, просто обърках прозорчетата.
ТОЗИ филм е в личната ми класация в ТОП 10 филми - невероятен е, държи те в напрежение през цялото време, не стига, че загадката те измъчва отвътре, ами и моментите на ужас са чисти и неподправени- Не го гледайте сами, трябва да има някой до вас, на когото да насините ръката от стискане!
Уникален филм,уникален!Нямам думи!Наистина не са много филмите,които да те накарат да мислиш,да чувстваш с героите,да се съмняваш и просто не ти оставя време да осмислиш какво се е случило!Динамичен,интелигентно направен,перфектна режисура,перфектна актьорска игра,да не говорим и за сценария,който е писан 10 години.Кристофър Н. е гениален!Може би главното послание,което Нолан отправя към зрителя е това,че реалността е субектива,така да се каже."Кои сме ние да я оспорим?".И въобще във филма има доза психология.Препоръчвам този филм на всеки,защото напълно си заслужава!Гледайте го!После дълго време няма да излезе от ума ви.Впечатлена съм!Всичките актьори ми харесаха страшно много! Велик филм!Кристофър Нолан отново ни поднася щедьовър след "Черният рицар",който също е невероятен!!!
Филмът е много хубав,но е малко забъркан.Тези неща с безната и жената на Дом бяха в реда на нормалното,но пък други не.От цялата работа не разбрах те защо отидоха там в 3-те съня.Хубав,но леко забъркан.Иначе страхотна игра на всички.Някои знае ли кой е сценаристът на филма?
Когато преди десетина години гледах за пръв път "Мементо" си спомням, че останах зашеметен от начина, по който филма ме погълна в историята си. Бях наистина впечатлен, че може да има толкова оригинален, интелигентно поднесен филм, който в същото време да е заснет по толкова естетически начин.
Винаги съм обичал филмите, който след като изгледам остават с мен дни и седмици наред. Или по-скоро аз оставам вътре в тях - за да ги изследвам, за да търся отговори ... и колкото отговори намирам, толкова повече нови въпроси да изникват.
Филмите на британско-американския режисьор Кристофър Нолан винаги са заснети с вкус, с онова усещане за истинско изкуство, което липсва в повечето съвременни мейнстрийм филми, бълвани като на конвейр от фабриката за забавления Холивуд, сякаш за да ни напомнят, че киното преди всичко трябва да бъде и изкуство.
От втория си пълнометражен филм ("Мементо") до днес, Нолан работи с оператора Уоли Файстър, за да ни покаже какво е чувството, ако сме на мястото на човек, страдаш от загуба на краткотрайната памет, магьосник, борещ се с най-големия си конкурент в надпревара за признанието на публиката и супер герой без свръхестествени способности, търсещ отмъщение за смъртта на родителите си и борещ се с най-големите си страхове.
Зад екшъна и приключенията, филмите на Нолан са до голяма степен психологически. Те изследват човешката природа по един изключително елегантен начин и поставят пред нас някой философски, дори бих казал екзистенциални въпроси. Но първо ни дават и някои отговори. Отговори, че хората виждат това, което искат да видят, че хората често залъгват себе си, за да бъдат щастливи. И Нолан знае как да накара зрителя да се почувства по същия начин след като е изгледал някой от филмите му.
Обикновено трудно можем да видим ясно изразени злодеи там. Героите най-често правят неща, за които имат лични доводи и причини. И зрителя ги разбира, колкото и лоши да са те в някои моменти.
"Генезис" е седмият филм на младия режисьор, който само за едно десетилетие е на път да застане в редиците на големите имена в киното. И няма как да е по-друг начин, защото и зрителите, и критиката наистина обичат неговите филми. Да се надяваме, че догодина най-сетне и академията ще ги оцени!
В близкото бъдеще е открит начин да се прониква в човешкия мозък по време на сън и да се извлича информация от него. Дом Коб е крадец, обучен за такива задачи, който работи за различни корпорации, като им помага да научат тайните на най-големите си конкуренти. Героят на Леонардо ДиКаприо се впуска в приключение, дълбоко в дебрите на човешкия ум, за да изпълни една последна задача, която може да му помогне да оправи живота си и да се завърне у дома. Задача, която му е поставена от мистериозен бизнесмен и която трябва да бъде изпълнена за определено време. Задача, в която не трябва да открадне, а напротив - да вкара една идея дълбоко в нечии ум, така, че тя да накара субекта да вземе сам дадено решение. Но когато часовникът започва да тиктака, Коб разбира, че сънят е толкова реален, че нещата се оказват на живот и смърт.
Музиката на Ханс Цимер, с когото Нолан работи в последните си филми, е меко казано вдъхновяваща. Тя ни потапя във филма по един безкомпромисен начин, още преди да сме видели първия кадър... и не ни пуска до самия край.
От разтърсващия екшън в старинния японски замък, през шеметното преследване из тесните улички на Момбаса, до зашеметяващата битка в безтегловност сред хотелския коридор - само една дума изниква в съзнанието ми докато си спомням за усещането когато ги гледах в кино салона с притаен дъх - ШЕДЬОВЪР! А всеки кадър уловен от камерата на Файстър е граничещ с перфекционизъм!
Разбира се филма има и своя минус. Поне според мен, единствения недостатък който намерих бяха някои от снежните сцени в планината. Сякаш екшън сцените с шейните и престрелките там можеха да бъдат заснети малко по-ефектно и не толкова хаотично и продължително. Като цяло обаче и в тази част от действието имаше някои наистина страхотни моменти, като този с лавината или спускащите се войници от покрива. Оставим ли настрана няколкото сцени, които не ме впечатлиха достатъчно, всичко останало беше просто съвършенно!
Нолан не крие, че много от сцените във филма са вдъхновени от култови класики, като "2001:Космическа одисея" на Кубрик, "Блейд Рънър" на Ридли Скот, "Матрицата" на Уашовски и "Жега" на Майкъл Ман. Вдъхновението си личи от всеки кадър... и вдъхновява!
Актьорския състав разбира се е на ниво и напълно очаквано Лео дава най-доброто от себе си за да пресъздаде емоционалния характер на своя герой. И тук, както и в останалите си филми, Нолан иска да ни покаже, че и най-добрите понякога вършат лоши неща, и лошите всъщнот не са толкова лоши. Лично аз симпатизирах много и на героите на Кен Уатанабе и Силиан Мърфи. Мисля, че играта им е повече от прекрасна и целият каст се е справил чудесно.
Една от любимите ми сцени е в края на филма, когато всички се събуждат в самолета и поглеждат към Коб. Музиката и лицата им действат като прочистване. Сякаш си се събудил от един дълъг кошмар, който знаеш, че вече няма да се върне.
Отворения край е поредното доказателство за гения на Нолан, който знае как да провокира съзнанието на зрителя. Накрая всеки вярва в това, което му се иска и всеки сам интерпретира филма по свой начин... но ако решиш да търсиш доказателства за една или друга теза - винаги можеш да се заровиш дълбоко в този сън отново и да го изследваш. И повярвай ми - ще откриеш много нови неща!
Тотемът се завърта и малко след това екранът става черен (следва въздишката на зрителите в кино салона) и излиза надписът ГЕНЕЗИС. Генезис, който е изпълнен и в ума на зрителите. Една проста идея, която ни подхвърля режисьора е посята дълбоко в мислите ни и ни кара да вземем своето решение. Истина или сън? А може би все още сънуваме? Дълго след края на филма тази идея ще ви гложди, ще ви кара да мислите и да се съмнявате, а отговорите, които откривате ще предизвикват нови съмнения и въпроси у вас.
Защото това е Нолан и това са неговите филми. Един споделен сън, който остава завинаги с нас!
Днес ходих да го гледам и смело мога да заявя, че това е блокбастъра на десетилетието....Брилянтен, уникален, изпипан до съвършенство....Завължително трябва да гледате този филм...
Най-чаканият от мен филм на годината!
Ако искате се включете в групата за "Генезис в IMAX". http://www.facebook.com/group.php?gid=28
0778128288
Не че това би натежало много на решението да се пренебрегне филма, който ще излезе една седмица преди Генезис, а именно Шрек, но все пак има някаква надежда, що се отнася до успеха на предишния филм на Нолан. Все пак, ако това се случи, надявам се, ние да разберем първи новината, както стана с Аватар.
http://www.allcdcovers.com/download/a5a7
2c5b902401a20e704b9335ba2395/210749/e25e
84cfebf6cff409ba2a2cf9ccf29c/4bf8d7ee/in
ception_collectors_edition_2010_ws_r2_bu
lgarian_custom_dvd-front - DVD cover ot men Darko
Vsi4ki filmi na Nolan sa nad 120 min. long, i na
momenti dosku4avat - i tozi e takav, no e dobre
zamislen i s tozi zvezden actorski sastav 6te se
gleda dobre, no ne po kinata, zaradi prodalzitelnosta, a na DVD vka6ti.......
Darko
Значи това ще бъде BG заглавието. Дано хората не си помислят че ще бъде някакъв нискобюджетен B-movie и да го подминат в кината ( има доста филми с подобни заглавия ).
Щеше да е много яко ако го бяха нарекли 'Инсепция'. Самото име щеше да заинтригува доста български зрители. Или поне така си мисля......
A, da ne zabravia, ako razreshite mi se shte i az da predloja edin tiizar-poster na filma: http://www.facebook.com/photo.php?pid=69
6646&o=all&op=1&view=all&subj=2105640777
55&aid=-1&id=1552633682&oid=210564077755
Uvajaemi kolegi ot CINEFISH, neznam dali ste zabeliazali, no reklamnite tiizari, koito Alexandra films razpratiha [predi dosta vreme v kinata iz stranata, imat BALGARSKO zaglavie na filma! I to e "GENEZIS"! Tuk zashto filmat vse oshte se kazva "INCEPTION"?!
Izli6no e da kazvam 4e e nai 4akaniqt ot men film za 2010. Za da mi e kefa po golqm oba4e 6te se opitam da stoq po-dale4e ot vsqko info za filma.
The mind is the scene of the crime...
UNIKALEN film shte bade tova! Moje bi nai-silnoto zaglavie za 2010g! I pri uslovie che dori nikoi ot ekipa ne znae za kakvo se razkazva vav filma, tai kato vseki e poluchil scenariq SAMO sas svoite repliki i uchastie, neshtata stavat oshte po-misteriozni! No veche izteche informaciq za osnovnata siujetna linia, a cineish.bg vse oshte ne ia e poblikuval! Viarvam che skoro shte se popravite, a Kob (Di Kaprio) Ariadne (Elan Peij) i Artar (Josef Gordan Levit) sa edna UNIKALNA grupa za nahluvane v....
За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.
2 гласа