Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Филмите с най-добри маркетингови кампании

Филмите с най-добри маркетингови кампании
Cinefish.bg

Теми
Филмите с най-добри маркетингови кампании

05.04.2019, 12:23  |   Видяна: 1586  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Запаметяващите маркетингови кампании имат различни форми - понякога просто е необходимо зрителите да видят един наистина добре подготвен трейлър, придружен с красива песен, която да придаде на кадрите онова магическо усещане, заради което посещаваме киносалоните. Понякога маркетинговите специалисти организират мистериозни събития, свързани със сюжета на филма, които се случват в реалния свят, за да се „зарибят“ до краен предел кинофенове. Какъвто и да е методът, добре направената маркетингова кампания почти във всички случаи означава и успех в боксофиса.

Пришълецът



Рекламата на този култов филм съдържа една от най-големите реплики в историята на киното: "В космоса никой не може да те чуе да крещиш." Този филми не е имал големи промоционални събития в реалния свят, но натрапчивата реплика, която се повтаря непрекъснато и внушава тотален ужас, кара бъдещите зрители да се почувстват магнетично привлечени от това, което предстои да гледат.

Дедпул



Имаше пародийни плакати, специално създадени емоджита, вражда с Върколака (и по-конкретно с Хю Джакман), костюм имитиращ голота, и пламнала чанта с екскременти – назоваваме само няколко акценти кампанията. Да не забравяме и самия Рейнолдс, който като човек най-отговорен за правенето на Дедпул, навсякъде рекламира страстта си към вулгарния, но мъдър супергерой и до голяма степен моделира собственото си присъствие в социалните мрежи спрямо стратегията на маркетинговата кампания.

Социалната мрежа




Плакатът е незабравим, на него Марк Зъкърбърг (Джеси Айзенберг) гледа към зрителя от сенките, лицето му е затъмнено и виждаме запомнящата се и зловеща реплика „Не може да събереш 500 милиона приятели, без да си навлечеш няколко врагове“. Плакатите само с думи и лице ще бъдат често имитирани от други маркетингови кампании, но в повечето случаи неуспешно.

Психо



Трейлърът на „Психо“ включва Хичкок, който обикаля мотела Бейтс, предлагайки ни кървави намеци за това какви ужаси биха могли да се случат там, но без да разкрива каквото и да е било. Това, заедно с кампанията за запазване на шокиращия обрат във филма в пълна тайна - която стига дотам, че не е позволено на никого от Парамаунт да чете сценария - държи публиката в тотално напрежение, и тя иска да види незабавно какво се е случило на това място.

Борат



Оказва се, че е доста подходящо за филм, който размива линиите между комедия и документален филм, да има подобна мета-промоционална кампания. Борат не е ново творение, тъй като героят на Коен е бил част от шоуто на Али Джи от години, но не е бил широко известен. Това позволява на актьора да накара субектите от филма - както и много от потенциалните купувачи на билети - да мислят, че този непоносим образ Борат може да е съвсем реален човек.

Чудовищно



Първият трейлър, който за изненада е показван преди прожекции на филма „Трансформърс“, дори не включва заглавието му или някакви подробности за него. Това, заедно с някои иновативни виртуални препратки към дигиталните социални мрежи веднага намира фенове на филма, които още не знаели въобще какво може да бъде това, което ще гледат. Забравен филм? Филм за Годзила? Адаптация на аниме? Нещо ново?

Генезис




За да накара публиката да се развълнува за нещо извънредно неизвестно и неясно, хората от студиото, които също били в неведение, изцяло заложили на Кристофър Нолън и таланта му, и подкрепили кампанията на филма с онлайн компютърна игра, която кинофеновете се опитват да „преборят“. Играта всъщност отключва официалния трейлър със страхотен звуков ефект, като всичко това е крайната фаза на един впечатляващ рекламен трик.

Проклятието Блеър



Заради маркетинговата кампания, „Проклятието Блеър“ не беше просто нискобюджетен инди филм на ужасите - това беше истинска, продължаваща мистерия отвъд сюжета, който гледаме на екрана. Тази стратегия едва ли вече може да се повтори, тъй като вече интернет тотално превзе света и на практика нищо не може да остане в пълна тайна. Но маркетингът на филма беше перфектен – по съвсем новаторски начин бе използвана технологията, рекламата и психологията, за да може популярния слоган „базиран на истинска история“ да се превърне директно в бокс офис злато.

ДАС




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg