Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Фантастичният екшън “Бойни кораби” е лидера в българската бокс офис класация

Фантастичният екшън “Бойни кораби” е лидера в българската бокс офис класация
Фантастичният екшън “Бойни кораби” е лидера в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Фантастичният екшън “Бойни кораби” е лидера в българската бокс офис класация

25.04.2012, 10:48  |   Видяна: 1563  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

След като оглавяваше българската бокс офис класация в продължение на цели три седмици, “Гневът на титаните” бе най-накрая изедми е трилместен от лидерската позиция от друг мащабен фантастичен екшън – режисирания Питър Бърг, “Бойни кораби”. Продукцията с бюджет от 200 милиона долара, в която дебютира певицата Риана, спечели за премиерния си уикенд 60 030 лева, а като към това се прибавят и приходите от стартиралите на 13-ти април предпремиерни прожекции, сумата се увеличава на общо 112 087 лева. Това показва един приличен старт за филмово заглавие, което не се разпространява в триизмерен формат, и което не е част от вече изграден франчайз.

Бойни корабиСъздателите на "Бойни кораби" е студиото Хасбро в партньорство с Юнивърсъл Пикчърс, чиито най-известни филмови продукции до момента са без съмнение трите части от хитовата поредица “Трансформърс”. Затова и не бе изненадващо, че всички рекламни материали на лентата с Тейлър Кич и Риана наблягаха именно на факта, че тя е дело на компанията отговорна за създаването супер-успешната роботска трилогия на Майкъл Бей и Стивън Спилбърг.
Изглежда, че рекламата и постоянните сравнения с “Трансформърс” са помогнали и в момента “Бойни кораби” се представя повече от успешно по европейските и руските киносалони (премиерата в САЩ ще се състои в средата на следващия месец). Със сигурност може да се каже, че фантастичния екшън ще натрупа напълно задоволителни приходи и в България, където публиката винаги е подкрепяла високобюджетни ленти с впечатляващи визуални ефекти и стабилна предшестваща рекламна кампания. В най-добрия случай, до една седмица “Бойни кораби” ще успее да надмине границата от 200 хиляди лева.

Гневът на титанитеЛидерът от изминалите три седмици, “Гневът на титаните”, сега застава на втора позиция в класацията. За изминалия един месец от премиерата, триизмерния филм със Сам Уортингтън и Розамунд Пайк е спечелил общо 608 832 лева – резултат, който го нарежда сред най-успешните заглавия на сезона. Първата част за приключенията на Персей, “Сблъсъкът на титаните”, се превърна в хит по българските екрани преди две години и затова едва ли е изненадващо, че продължението също се представя повече от прилично. Друг основен фактор, който помогна на лентата да натрупа само до момента повече от половин милион лева е нестихващия интерес на тукашната публика към подобни филми, особено тези които биват прожектирани в триизмерен формат. “Гневът на титаните” може и да не успее да достигне рекордната граница от един милион лева, но въпреки това ще завърши българското си представяне с напълно задоволителни за 3D-заглавие финансови постъпления. До момента по света, филма на режисьора Джонатан Либесман е спечелил близо 280 милиона долара.

Третото място е заето от комедията “Американски пай: Отново заедно”, която за близо три седмици по кината е натрупала 318 288 лева. Доказвайки, че марката “Американски пай” е все още достатъчно популярна в България, четвъртата част от стартиралата през 1999-та година поредица продължава да привлича зрители в кината и само за една седмица увеличи приходите си с близо 100 хиляди лева. По всичко изглежда, че “Американски пай: Отново заедно” ще завърши представянето си с приходи от над половин милион лева, което ще бъде повече от добро постижение за филм от винаги рискования комедиен жанр.

На четвърта позиция застава “Титаник 3D”, със спечелени за изминалите три седмици от премиерата 204 553 лева. Въпреки, че повечето зрители вече са гледали филма, триизмерната му версия продължава да се представя достойно въпреки конкуренцията и въпреки факта, че в България 3D-изданията на по-стари популярни филми (като “Междузвездни войни: Епизод I Невидима заплаха” например), не винаги успяват да привлекат голям брой зрители в кината. Очевидно е че все още има интерес към мащабната продукция на Джеймс Камерън и само до момента тя  е привлякла в кината над 20 хиляди зрители. “Титаник 3D” няма да се нареди сред големите хитове на годината, но все пак (имайки в предвид, че става дума за филм, чиято официална премиера се състоя преди 15 години) лентата ще се счита за задоволителен бокс офис успех.

Анимационният “Пиратите! Банда неудачници” застава на пето място в класацията, като за три седмици по кината е натрупал общо 156 176 лева. Триизмерната лента пристигна в България без особени претенции и без да бъде предшествана от силна рекламна кампания и затова не толкова впечатляващите постъпления едва ли са изненада за някого. Филмът, разбира се, няма да се счита за финансово разочарование и дори може да се каже, че се представя прилично имайки в предвид скромните предварителни очаквания. До две седмици, “Пиратите! Банда неудачници” ще надмине границата от 200 хиляди лева.

ЧужденецътБългарският филм “Чужденецът” е на шеста позиция, със спечелени за шест седмици 301 814 лева. Въпреки, че няма да се нареди сред най-големите родни хитове, филма с Георги Кадурин продължава да се представя прилично в бокс офиса и се конкурира достойно с останалите филми в българския топ 10. В най-добрия случай, “Чужденецът” ще завърши тукашното си представяне с приходи от около 400 хиляди лева.


Студена светлинаСедми е трилърът с Брус Уилис и Сигорни Уивър, “Студена светлина”, който за две седмици в България е спечелил 74 689 лева. Независимият филм пристигна в родните кина почти незабелязано и очакванията относно представянето му в бокс офиса не бяха големи. Основното на което се разчита в този случай е участието на известни на широката публика актьори, но дори това не гарантира добри постъпления в касите. “Студена светлина” ще остане в сянката на филми като “Бойни кораби” и “Гневът на титаните”, но все пак ще успее да регистрира приходи от над 100 хиляди лева, което ще бъде прилично постижение за филм, който няма големи претенции по отношение на бокс офиса.

Игрите на гладаПриключенският “Игрите на глада” заема осмо място, като за изминалите пет седмици от премиерата е натрупал 321 431 лева – приличен резултат, но имайки в предвид огромния медиен шум предшестващ премиерата, очакванията бяха за значително по-добри приходи. Лентата с Дженифър Лоурънс и Джош Хътчерсън, базирана на популярната едноименна творба на писателката Сюзън Колинс, вече се превърна в един от 20-те най-успешни филма в американската кино-история, но представянето му по родните киноекрани със сигурност няма да го нареди сред най-големите бокс офис хитове. Очакванията са, че до седмица и половина “Игрите на глада” ще надмине границата от 400 хиляди лева.

Жената в черноГотическият трилър “Жената в черно” застава на девета позиция, със спечелени за премиерния уикенд приходи от 11 686 лева. Филмът с Даниел Радклиф се превърна в изненадващ световен хит с приходи от над 100 милиона долара, но изглежда че това не е накарало българската публика да се втурне към кината. Стартовите приходи са разочароващи, но все пак е важно да се отбележи, че въпреки популярността си сред хората, трилърите и филмите на ужасите никога не успяват да привлекат голям брой зрители в кината. Все пак има шанс, макар и минимален, “Жената в черно” да набере повече скорост през следващата една седмица. В световен мащаб, продукцията на режисьора Джеймс Уонкинс вече е спечелила 128 милиона долара – успех, който позволи на студиото Хамър Филмс да даде зелена светлина на продължение.

Хижа в горатаТрилърът “Хижа в гората” е на десето място, като две седмици по кината е натрупал едва 33 099 лева. Подобно на “Жената в черно”, филма с Крис Хемсуърт не е успял да привлече голяма публика в киносалоните, независимо от факта че бе предшестван от добра рекламна кампания. Разочароващото представяне на “Хижа в гората” е поредното доказателство, че филмите на ужасите, с изключение на тези от утвърдени хорър-поредици като “Последен изход” и “Убийствен пъзел”, просто не са от този тип заглавия които българина предпочита да гледа на голям екран. Общо по света, “Хижа в гората”  е спечелил 36,569,276 долара.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg